Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:50

ik ook..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:12

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:47

Ik heb mijn hele leven al last van buikpijnen etc. Njah ben nu 17, en laatst heeft de HA vastgesteld dat ik dus last heb van een spastische darm, ik lachte er om. Tjah nu was duidelijk waar die buikpijn vandaan kwam, en ach we leren er mee leven. En dat heb ik zeker geleerd. Zat een aantal x per jaar bij de HA, en mij werd altijd verteld dat ze niet zeker wist wat t was. Ik moest me gewoon ontspannen, en als ik er last van heb denken; "Aah lekker die buikpijn!" en dan lekker achterover hangen ipv ineen krampen en denken "Neee! Niet weer..! Auw!" Daar werd er erger van, en dat klopt. Dus ik ontspan me gewoon.. maar goed ik weet dus pas zins kort wat het is. En maak me ook niet druk om voeding, uitgaan, op vakantie gaan etc. Ik doe alles gewoon! En als ik last krijg ga ik vaak gewoon door, tenzij het echt te erg wordt.

Ik heb er mee leren leven, en als het soms echt te erg wordt kan ik laxeren (om het raar te zeggen komt het bij mij dus vooral dat er dan poep 'vast' zit door die darmen). Ben er zelf geen voorstander van, dus doe dat eigenlijk nooit Clown

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:38

_Marinke_ schreef:
Ik heb mijn hele leven al last van buikpijnen etc. Njah ben nu 17, en laatst heeft de HA vastgesteld dat ik dus last heb van een spastische darm, ik lachte er om. Tjah nu was duidelijk waar die buikpijn vandaan kwam, en ach we leren er mee leven. En dat heb ik zeker geleerd. Zat een aantal x per jaar bij de HA, en mij werd altijd verteld dat ze niet zeker wist wat t was. Ik moest me gewoon ontspannen, en als ik er last van heb denken; "Aah lekker die buikpijn!" en dan lekker achterover hangen ipv ineen krampen en denken "Neee! Niet weer..! Auw!" Daar werd er erger van, en dat klopt. Dus ik ontspan me gewoon.. maar goed ik weet dus pas zins kort wat het is. En maak me ook niet druk om voeding, uitgaan, op vakantie gaan etc. Ik doe alles gewoon! En als ik last krijg ga ik vaak gewoon door, tenzij het echt te erg wordt.

Ik heb er mee leren leven, en als het soms echt te erg wordt kan ik laxeren (om het raar te zeggen komt het bij mij dus vooral dat er dan poep 'vast' zit door die darmen). Ben er zelf geen voorstander van, dus doe dat eigenlijk nooit :+

T lijkt net alsof ik mezelf hier hoor :o
Ik heb eigenlijk nooit rekening gehouden ermee. Nooit op mn eten gelet, altijd gewoon vanalles gedaan. Nu alleen de laatste tijd wel veel meer last, ga nu toch eens opschrijven wat k eet en wanneer k last krijg. Misschien dat k op die manier toch iets kan beïnvloeden. K weet iig van mezelf dat k meer fruit moet eten en wat meer melk moet drinken en yoghurt moet eten (want dan heb k er minder last van volgens mij)

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:06

Wordt er nu helemaal gek van, al twee dagen vreselijke buikkrampen, weet me geen houding te vinden, wil het liefst in bed kruipen, maar moet nog stallen mesten, huiswerk maken, koken enz.. Wat helpt bij jullie op deze momenten het beste, wat te eten/drinken bijvoorbeeld? Bij mij zit het dus allemaal verstopt, buik is opgezet en de pijn is ondraagelijk.. Simpel denken dat het niet pijn doet helpt natuurlijk niet.. Heb het sinds gisteren weer zo extreem... Zo even goed zeuren helpt ook weer een beetje Knipoog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:10

Ik eet dan altijd soep en kruik op de buik.
Verder toch proberen te bewegen...
Osteopathie helpt bij verstopping bij mij heel goed. Zij kunnen het mooi losmasseren Haha!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:14

Heb toevallig een pak soep gekocht om te proberen, dus zal dat zo even doen, en idd na de paarden doen een pittenzak op de buik.. Maar wil niemand aan mn buik hebben nu Knipoog auw......

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:41

ook veel drinken!!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:53

Def schreef:
Osteopathie helpt bij verstopping bij mij heel goed. Zij kunnen het mooi losmasseren Haha!

Dat heeft bij mij echt niet geholpen. Ik ben iedere keer na die behandelingen zo ziek geworden. En als dat na 2 weken over was, was ik weer terug bij af.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:02

hmm ik ben er 1 dag van slag van! zo zie je maar weer.. tis toch uitproberen!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:05

Hoe herkenbaar! Hier nog een met zo'n *** darm Bloos
Ik heb het meeste last bij te laat/onregelmatig eten, groene groenten, uit eten gaan en stress. Ik vind het behoorlijk irritant omdat ik altijd bang ben om buikpijn te krijgen!
Ik ga altijd op mijn buik liggen, of soms gaat mijn vriend erop zitten Vork Maar meestal heb ik dan de rest van de dag/avond buikpijn.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:07

Ik ga altijd op mijn buik liggen, of soms gaat mijn vriend erop zitten Vork Maar meestal heb ik dan de rest van de dag/avond buikpijn.[/quote]

jeeeeetje... ik krijg al buikpijn als ik hieraan denk.. Cool
Bij mij mag er niemand aan zitten en erop liggen kan ik al helemaal niet

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:21

Nou hier ook niet hoo Scheve mond alleem het idee geeft al buikpijn Knipoog

ik heb echt alweer dagen last..
Nu heb ik de laatste tijd behoorlijk slecht gegeten, terwijl het soms gewoon goed gaat als ik eens anders eet. Mijn eetpatroon is ook per dag heel wisselend, de ene dag zit ik aldoor te eten (voornamelijk veel suikers; chocola Bloos ) en de andere dag eet ik weinig en heel gezond..
Ook niet bepaald goed voor m'n darmen geloof ik..
Dus probeer mezelf nu een goed en regelmatig eetpatroon aan te wennen, maar het is lastig.. maar wil zo graag van m'n klachten af dat ik wel moet...

daarnaast wil ik acupunctuur gaan proberen, iemand van jullie ervaring? Wou eerste hypnotherapie proberen maar vind dat toch een beetje 'eng' toch liever die naaldjes dan Knipoog

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:23

Kan jij nooit op je buik liggen Def?

Mijn vriend moet het echt niet wagen om op mijn buik te gaan zitten (haalt ie niet eens in zijn hoofd) en al helemaal niet als ik buikpijn heb dan kan ie echt een harde knal verwachten.

Nu ik 2 maal per dag duspatal slik gaat het eigenlijk wel goed met mijn buik, alleen ik heb ontzettend veel last van gas nu Nagelbijten / Gniffelen en moet erg veel naar de wc maar dat kan ook komen omdat ik met een nieuwe pil ben begonnen en nu ongesteld ben.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:25

Hier valt de buikpijn ook wel mee... die gassen vind ik nog veeeeel erger
Durf nog amper bij m'n vriend te slapen Huilen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:26

Ik kan eigenlijk nooit op mn buik liggen. Ik heb mezelf denk ik ook aan gewend om het niet te doen. Dus vind het sowieso al niet fijn.
De enige keer dat ik op mijn buik lig, is als ik een rugmassage krijg van mn vriend Haha! Maar dan moet ik me erg goed voelen.
Anders blijf ik gewoon lekker zitten..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:27

Kytha schreef:

Nagelbijten / Gniffelen misschien moet je bij die van mij gaan slapen, die moet ik soms het bed uit schoppen omdat het hem niets interesseert.'
Maar dat zal komen doordat we al langer bij elkaar zijn (8jr.)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:29

Kytha schreef:

Daar heb ik absoluut geen last van, wel als er nog andere mensen bij zijn. Maar mijn vriend weet hoe ik ben/wat ik heb en neemt me hoe ik ben en geeft er niets om.
Zelf doet hij het net zo erg Huilen van het lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:31

Mijn vriend is wel altijd heel lief voor me als ik last heb,
maar het is meer voor mezelf, ik schaam me er gewoon heel erg voor Boos! dat mijn buik helemaal opgeblazen is, en dat ik last hebben van boeren/gassen..
En juist als ik bij hem ben schaam ik me het meest, en dan heb ik er dus ook het meeste last van Clown
Wij zijn overigens pas een jaar samen..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:32

_Micha_ schreef:
Kytha schreef:

Daar heb ik absoluut geen last van, wel als er nog andere mensen bij zijn. Maar mijn vriend weet hoe ik ben/wat ik heb en neemt me hoe ik ben en geeft er niets om.
Zelf doet hij het net zo erg Huilen van het lachen

zo hoort het ook eigelijk te zijn Ja maar het is vooral vanuit mezelf.. ik zit er zelf heel erg mee.. en dan werkt ook niet bevorderlijk voor m'n relatie, omdat ik steeds smoezen verzin om maar niet samen te slapen, terwijl ik hartstikke gek op 'm ben..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:13

Je moet maar denken: het is een man, mannen zijn veel erger in dat soort dingen. Ik denk echt dat het hem niets kan schelen hoor!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:22

Ja dat is ook wel zo.. en ik let heel erg op m'n eten om er maar geen last van te hebben maar door mijn gestress krijg ik er juist last van Clown
En die PDS is inderdaad ook gewoon een stukje van mij, en dat krijgt ie er gratis bij Knipoog
Jullie hebben hartstikke gelijk, dank je wel.. geeft me weer een beetje zekerheid! Lachen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 19:35

Ik heb ook pas een jaar iets met mijn vriend hoor Ja maar ik ben zó vertrouwt bij hem, hij neemt me helemaal hoe ik ben en ik kan helemaal mezelf zijn.

Als hij al een jaar met je samen is houd hij echt wel van je dus vind hij dat echt niet erg Knipoog Think positive

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:35

hier nog een met van die moeilijke darmpjes Boos!
heel vervelend , maar ik heb er mee leren leven,,
heb ik vanaf baby af aan al,,
dat vond me moeder zo zielig altijd darmkrampjes en kon nooit een hele fles drinken binnen houden en dat is nooit overgegaan ,, vaker bloed onderzoek gehad maar nooit wat uitgekomen, maar nu loop ik altijd maar met de gedachte rond dat het er nou eenmaal is ....

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:42

Wat ik altijd het ergste aan de diagnose pds vind is dat het zo vaag is. Je darmen functioneren niet zo als het hoort.
Dat moet toch ergerns vandaan komen!!! Een allergie of iets dergelijks. Je weet het niet. Ze doen er helemaal niks aan en nemen al helemaal niet de tijd voor je. Je moet er maar mee leren leven. Ik snap niet dat er meer onderzoek naar gedaan wordt. Er zijn zoveel mensen die er last van hebben en hun leven wordt er zo door beperkt.