Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Marinke_ schreef:Ik heb mijn hele leven al last van buikpijnen etc. Njah ben nu 17, en laatst heeft de HA vastgesteld dat ik dus last heb van een spastische darm, ik lachte er om. Tjah nu was duidelijk waar die buikpijn vandaan kwam, en ach we leren er mee leven. En dat heb ik zeker geleerd. Zat een aantal x per jaar bij de HA, en mij werd altijd verteld dat ze niet zeker wist wat t was. Ik moest me gewoon ontspannen, en als ik er last van heb denken; "Aah lekker die buikpijn!" en dan lekker achterover hangen ipv ineen krampen en denken "Neee! Niet weer..! Auw!" Daar werd er erger van, en dat klopt. Dus ik ontspan me gewoon.. maar goed ik weet dus pas zins kort wat het is. En maak me ook niet druk om voeding, uitgaan, op vakantie gaan etc. Ik doe alles gewoon! En als ik last krijg ga ik vaak gewoon door, tenzij het echt te erg wordt.
Ik heb er mee leren leven, en als het soms echt te erg wordt kan ik laxeren (om het raar te zeggen komt het bij mij dus vooral dat er dan poep 'vast' zit door die darmen). Ben er zelf geen voorstander van, dus doe dat eigenlijk nooit :+
Def schreef:Osteopathie helpt bij verstopping bij mij heel goed. Zij kunnen het mooi losmasseren
Kytha schreef:Hier valt de buikpijn ook wel mee... die gassen vind ik nog veeeeel erger
Durf nog amper bij m'n vriend te slapen
Kytha schreef:Hier valt de buikpijn ook wel mee... die gassen vind ik nog veeeeel erger
_Micha_ schreef:Kytha schreef:Hier valt de buikpijn ook wel mee... die gassen vind ik nog veeeeel erger
Daar heb ik absoluut geen last van, wel als er nog andere mensen bij zijn. Maar mijn vriend weet hoe ik ben/wat ik heb en neemt me hoe ik ben en geeft er niets om.
Zelf doet hij het net zo erg