[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle86

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:08

@marchandor ik heb 1 keer een heftige bloeding gehad dat was de eerste menstruatie na het plaatsen. hevige buipijn daarbij en ik liep zowat leeg, nu heb ik juist weken aan een stuk minimaal verlies van donkere proppen.. met soms een klein beetje helder bloed.. daarbij ook geen buipijn of zoiets dergelijks, dan 2 dagen niet en dan begint het weer, het gekke is dat ik snachts niets verlies en als ik opsta begint het weer met minimale beetjes over de dag verspreid. ik zou bijwijze vanspreken niet eens kunnen doorlekken zulke bloedingen zijn het maar.

ik ben blij dat wij hem volgend jaar eruit willen hebben, omdat we kinderen willen, maargoed dit is niet relaxt eerlijk gezegt,

ik wacht nog een weekje als het dan niet stopt ga ik ff naar de gyn

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:22

Oh trouwens schiet me net te binnen, ik kreeg van de huisarts het advies mee om ibuprofen te slikken, ibuprofen stopt bloedingen.
Nu moet je voor jezelf afvragen of je het verstandig vind Lachen

Het is vervelend, ik heb er ook nog steeds last van.. rare bloedingen. 17 september gaan ze een echo maken om te kijken of de spiraal nog wel goed zit.

Bij mij is het ook de ene dag erg heftig en de andere dag weer rustig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:47

Skitter schreef:
Oke.. zo zit het. Ik was net klaar met mijn ongesteldheid, 10e dag van mijn cyclus. Onveilig seks gehad, maar hij kwam niet in mij klaar. Volgende dag de morning after pil gehaald, de eerste genomen, toen naar de dokter (had de afspraak al tijdje staan), daar kreeg ik de prikpil, en de 2e morning after pil moest ik dus 12 uur later nemen. Niet gedaan Frusty

Wat denken jullie? Ik las dat tussen de 10-14e dag de eisprong plaats vindt.. Zou dit tot een zwangerschap kunnen leiden? Ik heb geteld en als het goed is moet ik eind deze week ongesteld worden.. Tot nu toe een beetje PMS bui-en en wat vreetbuien..maar verder..

Nogmaals, ik WEET hoe dom dit was, en ik ben het zat, ik laat ZSM een spiraaltje plaatsen als ik niet zwanger ben...

Maar wat denken jullie... Scheve mond

Op welke fase van je cyclus zat je nu? Ben je beginnen tellen vanaf dag 1 als de eerste dag dat je ongesteld was?
Dus even zien:
Dag 1: ongesteld tot dag 5 ongeveer
Dag 10 onveilige seks => grote kans dat dit dus rond je vruchtbare periode zat + spermacellen overleven tot 5 dagen maximum ... risico dus

ALLE onveilige seks, op welk moment in je cyclus ook kan tot zwangerschap leiden.
Je hebt wel 1 van die MAPS genomen + flinke shot hormonen gehad met prikpil => ik acht de kans klein dat een zwangerschap doorzet maar het kan.... Gezien je cyclus mogelijks verstoord is door de prikpil zou ik je dokter bellen.... Ik hoop dat deze actie geen te grote gevolgen voor je gaat hebben Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:48

Hoe lang is dat geleden van die MAP? je mag die tot 72u na de seks nog nemen e! Kan het nog de moeite zijn om die 2e alsnog te nemen?

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:50

bedankt voor de tip!!
zijn het bij jou ook meer proppen dan echt bloed..
echt dikke klonters met heel soms gewoon bloed. en t is echt heel donkerbruin

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:02

poes schreef:
Hoe lang is dat geleden van die MAP? je mag die tot 72u na de seks nog nemen e! Kan het nog de moeite zijn om die 2e alsnog te nemen?

Hey,
bedankt voor je reactie..

Dit alles vond plaats zo'n bijna 2 weken geleden. De 2e pil heb ik genomen maar die moest ik om 9 uur s'avonds nemen en ipv daarvan heb ik die ong om 7 uur sochtends de volgende dag genomen.... Je moet er 2 nemen, 1 zo snel mogelijk en de 2e 12 uur later...

En Barco, ja je hebt gelijk, ik had het met mijn vriend eriover en toen schoot het binnen dat ik misschien door de prikpil niet eens meer ongsteld hoef te worden.. Zowiezo ga ik volgende week een zwangerschapstest doen.

Ja ik heb zelf het gevoel dat de kans vrij klein is , maar tegelijk weet ik dat het zeker 100% mogelijk is en ben ik dus door al mijn opties aan het gaan... Maar echt, he, zodra het kan neem ik echt een spiraaltje!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:47

en waarom kon dit nu nog niet dan? Lachen Want zo elke keer wisselen van anticonceptie is ook niet fijn...

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:11

Ik heb de laatste tijd nogal veel aan mijn hoofd waardoor ik dingen vergeet, zo ook de pil Sigaar
Nu kwam ik er dus achter dat ik hem al 3 dagen achter elkaar ben vergeten, ik zit in de 2de week van mijn strip..
Kan ik nu het beste een stopweek houden? (ben alleen ook al vergeten of ik bij mijn vorige strip een stopweek heb gehouden of niet), of wat kan ik anders het beste doen?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:13

Ik zou toch even met de HA bellen. Dit staat ook niet in de bijsluiter....

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:17

Volgens mijn bijsluiter moet je zo snel mogelijk de vergeten pil in nemen. Ookal moet je er dan meerdere tegelijk innemen. Niet vroegtijdig aan je stopweek beginnen en de eerstkomende 7 dagen extra maatregelen nemen.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:19

Toch niet meer dan 2? Het lijkt me echt niet goed om er bijv. 4 tegelijk te nemen...

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:22

Ik had ook al in de bijsluiter gekeken maar had er uit begrepen dat je de vergeten pil alleen in moest nemen als je er 1 vergeten was?
Misschien toch maar even naar de huisarts bellen dan Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:27

Er staat ook ergens dat er niets gebeurt als je een "overdosis" neemt. Ik denk dat ik ze gewoon allemaal in zou nemen. Desnoods doe je er telkens een uur of 2 tussen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:51

ik zou er geen 4 tegelijk innemen.
ik heb altijd begrepen dat je bijvoorbeeld de pil van woensdag vergeten bent en dan op donderdag die van woensdag en donderdag teglijk kan.
maar met meerdere pillen lijkt het me weinig nut hebben.
en ook niet echt goed?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:58

Skitter schreef:
Dit alles vond plaats zo'n bijna 2 weken geleden. De 2e pil heb ik genomen maar die moest ik om 9 uur s'avonds nemen en ipv daarvan heb ik die ong om 7 uur sochtends de volgende dag genomen.... Je moet er 2 nemen, 1 zo snel mogelijk en de 2e 12 uur later...

Huh, ik heb nog nooit gehoord dat je 2 maps moet slikken(staat ook niet in mijn bijsluiter namelijk... )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:50

Er zijn 2 soorten, bij de ene moet je er 2 slikken

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:27

Klopt Poes, bij die wat ik gehaald had moest je 2 nemen.

Tja waarom ik niet meteen een spiraaltje nam.. weet niet, omdat ik dom ben Frusty

Ik weet niet, vond het nogal veel van goeie, weet niet hoe lang deze relatie gaat duren, ja weet niet... Stom, maar wel een leer ervaring.. Ja

heb nog nooit van mijn leven een zwangerschaps test gedaan Lips are sealed

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:29

Gebeurd is gebeurd, ik snap wel dat je niet meteen een spiraaltje neemt, heb daar ook lang over nagedacht.

Gerwoon doen hoor, is natuurlijk wel eng...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:39

Ik heb er ook over na zitten denken, miss dat ik er TZT ook eentje wil...alleen ik wil gewoon zeker weten dat ik niet meer ongesteld word, en me pil kan ik doorslikken....maar k ben zo bang dat het me allemaal nog n keer gebeurd met die pil Huilen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:40

Kan ik me heel goed voorstellen malih... van de andere kant denk ik niet dat dit je een tweede keer overkomt.... is er kans dat je pil je te licht is?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:42

k denk het niet, dan had ik het toch al veel eerder moeten hebben?

Yasmin is wel te licht voor me, daar kreeg ik 2x doorbraak bloeding mee in 3 maand.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:44

Eerder hoeft niet, maar idd doorbraakbloedingen..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:45

ik ben nu trouwens ongesteld, dus ik neem aan dat me kindje weg is... Aan de enen kant denk ik beter, want ik ben 16 en zit in me exsamen jaar... Maar aan de andere kant vind ik het zonde...ik had liever gehad dat er gewoon niks gebeurd was.....

Ik heb het er nog even met mijn vriend over gehad, en die wil voorlopig nog helemaal geen kinderen(begrijpelijk ik namelijk ook niet) maar hij reageerde er heel makkelijk op, iets wat ik toch wel moeilijk vond, heb het hem wel duidelijk uit gelecht waar ik mee zat, En hij begreep gelukkig wel heel erg goed wat ik voelde.... Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:46

Fijn dat je vriend toch luistert en er is voor je Ja
Ik snap wel wat je bedoelt ook Ja

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:46

poes schreef:
Eerder hoeft niet, maar idd doorbraakbloedingen..

k heb bij deze pil 1 doorbraak bloeding gehad.

trouwens uit gerekend, k had 2 weken geen sex gehad(geen zin in) Dus kindje heeft er langer als 2 weken gezeten...