ADD??

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:12

Ik heb dat ook! Kan me nu eindelijk concentreren en ik snap eindelijk wat mensen zeggen. Vooral met uitleg van leraren, het drong nooit door.. Ik had veel langer de tijd nodig om iets te snappen en dan snapte ik het vaak nog niet omdat die leraar inmiddels over iets anders praatte. En dan stopte ik met opletten omdat het toch niet ging en werd ik als ongeinterresseerd gezien. Vandaag kon ik voor het eerst van m'n leven alles volgen wat gezegt werd, en was ik geen 1 keer afgeleid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:41

Skwoesie schreef:
Desiree_1993 schreef:
allemaal wachtlijsten enzo hier in de buurt. Ik zou eerst bij Kempenhaeghe in Heeze over 3 maanden getest worden maar de huisarts had het fout gezegd, Kempenhaeghe doet die tests helemaal niet.
En daarna de korste wachtlijst was 5 maanden voor psychologenkliniek veldhoven.

Kempenhaeghe (gedragswetenschappelijke dienst) doet dit test wel!
Maar wellicht alleen als je er al 'binnen' bent zoals ik, ik heb daar een deel van die test gehad en zou eigenlijk de gehele krijgen.

Ja het is inderdaad alleen als je al 'binnen' bent!

Ik ben zoo blij! Ik zou eigenlijk dan 5 maanden moeten wachten bij psychologenkliniek veldhoven. En nu hebben hun gebeld dat er hier in Best ook een vestiging van hun zat, en dat daar geen wachtlijst was.
Dus ons mam naar die hier in Best gebeld en ik kan vrijdag terecht voor het 1e gesprek!

vind het ook wel spannend, weet niet precies wat ik moet verwachten enzo..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:45

Oh wat een fijn nieuws Desiree!
Logisch hoor dat je het spannend vind, en weet inmiddels dat het bij iedereen anders gaat dus niemand kan je precies vertellen hoe en wat. Maar gewoon over je heen laten komen Ja (Ze bijten over het algemeen niet Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:18

Fijn Desiree! Haha!

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:24

@desiree; das boffen! Succes!

@juul; heeeerlijk he Haha! ik heb ook dat ik nu ook echt daadwerkelijk wat heb aan de uitleg, ik kan het integreren in mijn opdracht waardoor deze in eens ook weer beter gaat, en ik beter snap wat ik moet doen! echt heeerlijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:24

Hahaha nee dat klopt dat ze normaliter niet bijten Vork

Ach komt wel goed Lachen

Ik hoop eigenlijk wel dat er uit komt dat ik ADD heb...(klinkt misschien stom maar dan kan ik wel eindelijk hulp krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:27

Had ik ook Desiree, ik hoopte echt dat de Ritalin aan zou slaan want dan kan ik tenminste gericht hulp krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:31

Ja precies

Ik heb nou ook vooral op school gewoon echt problemen. Heb dit jaar(nu 1e dag 7e week gehad) nog geen strafwerk gehad of moeten nakomen maar vorig jaar was het iedere week wel een keer raak meestal terwijl ik wel heel graag wou en echt mijn best wou doen maar het lukte gewoon echt niet maar toen had ik ook nog nooit écht van ADD gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:36

Precies. Ik zat op school altijd achter sites enzo omdat ik me niet kon concentreren op m'n werk of uitleg. Dat kón ik gewoon simpelweg echt niet.. en daarom werd ik altijd als lui en ongeïnteresseerd enzo gezien..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:38

Ik ben ook nog niet op gesprek geweest Scheve mond Ik hoop het in de zin van dan heeft het dus een naam wat ik heb maarja medicijnen zit ik niet op te wachten...

Wel fijn dat je nu niet 5 maanden hoeft te wachten! Daar wordt je ook niet vrolijk van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:39

Oke Ja

Ja ik zou wel medicijnen willen als dat kan.

Heeft er iemand trouwens enig idee hoelang het meestal duurt om een diagnose te stellen na het intakegesprek zeg maar?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:52

Juul dat komt mij heel bekend voor. Als ik van de 9 uur 2 uur kan werken is het veel. De rest ben ik muziek aan het luisteren of films aan het kijken om anderen maar niet af te leiden. Verder zit ik de hele dag te tikken, tekenen, spelen, irriteren. Dat allemaal onbewust. Als ik zo lees dat bij ritalin het wel mogelijk is om gewoon te luisteren niet me niet af te laten leiden ben ik toch wel heel benieuwd hoe het is. Zeker omdat dit mn examenjaar is en ik in november al begin met schoolexamens. Zou wel fijn zijn als ik eindelijk eens de rust heb om gewoon te gaan leren.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:27

Zucht... Was de afspraak vergeten bij de psych... Had om 20.00 een afspraak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:36

Idd Sappos...

Mijn moeder merkt zelfs ook het verschil. Ze zegt dat ik met Ritalin niet afwezig ben en ze gewoon met me kan praten, en vraagt ook meteen als ik afwezig ben of ik dat spul niet niet geslikt heb, en dat klopt altijd. 's Ochtends voor het ontbijt ben ik een zeef, luister amper en kan me niet concentreren, ren ik de trap op en af en kan ik niet stilzitten.. hele dag gaat het goed, en na 8ten als het laatste pilletje weer is uitgewerkt ben ik weer een zeef en druk en alles. Nagelbijten / Gniffelen Wel vervelend dat dat verschil zo duidelijk is als het dan weer uitgewerkt is...

Morgen weer naar de psych. Lachen Kijken wat die ervan zegt..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:40

Ja dan zal het na 8 uur éxtra duidelijk zijn. Mijn leraren denken gewoon dat ik druk ben en geen zin heb om te luisteren maar het lukt me gewoon niet, ik zoek heel onbewust afleiding, ga zitten praten, zet uiteindelijk mn ipod maar op want dan hoor ik niks meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:59

Klopt, heel duidelijk is het dan!

Het grootste verschil merk ik toch wel in m'n aandacht erbij houden, en dat ik alles 100x rustiger kan doen. Ik dacht eerder altijd aan dat iets al af was voor ik eraan begon, en wou het dus zo snel mogelijk doen. Naar school lopen bijvoorbeeld, de trap op lopen, schoonmaken.. Had ook totaal geen geduld met mensen en sloom internet bijvoorbeeld. Dan werd ik helemaal gek van binnen en kwaad. Dat is met Ritalin in 1 klap weg... héél raar gevoel is dat. Nagelbijten / Gniffelen Maar wel prettig...

Idd.. dat dachten leraren bij mij ook altijd, en m'n ouders. Dat niks me kon schelen, dat ik vervelend deed om het vervelend doen. Maar ik kón het gewoon simpelweg niet, en werd helemaal gek en vaak draaiierig als ik iets probeerde te snappen. En als mensen iets niet snapten wat ik zei, of iets niet meteen zagen wat ik aanwees kookte ik ook meteen van binnen omdat alles méteen moest en ik geen rust in me hoofd en lijf had voor watdanook...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 11:06

Pfff dan weet ik zeker dat bij mij de Concerta niet werkt als ik het zo bij jullie hoor. Ik heb echt nauwelijks iets gemerkt van de concerta (buiten de bijverschijnselen....)
Ik had 1 dag dat ik zomaar zonder moeite mn nest uit kon maar dat was ook maar 1 dag dus niet echt een vooruitgang...

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:11

balen zeg laulau, wanneer moet je weer terug?

Ik had ook dat mensen altijd vroegen; vind je het wel leuk? Ik leek ook altijd ongeintereseerd en ze zeiden altijd: je kan het wel je wil het alleen niet, of je doet je best niet!
bah wat ik had ik daar een hekel aan, mijn uitstraling was totaal verkeerd, maar niet express. Ik weet nog dat ik een jaar pabo gedaan heb en tijdens stage vroegen ze steeds weer; vind je het wel leuk? wil je dit wel ecth? JA ik vind het leuk en JA ik wil dit! Maar dan zit ik achterin zo'n klas en dan werd ik gwoon gek helemaal gek van alles, en dan trok ik me terug en zette ik een ongeinteresseerd niet leuk gezicht op (kennelijk) .., maar dat was onbedoelt ! Maar door al die opmerkingen ben k er wel mee gestopt, zoizo omdat het me allemaal niet lukte en het een nogal impulsieve reactie was.
Nu eindelijk weer is te horen gekregen dat mijn inzet en enthousiasme terug zijn Haha! en eindelijk weer is een positieve uitstraling heb Lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:20

LL op de een of andere manier kreeg ik het altijd voor elkaar een geinteresseerd gezicht op te zetten. Ik viel nooit op en op rapporten wisten ze bij mij ook nooit wat te schrijven.
Ik ben altijd al heel goed geweest in het verbloemen van alles wat ik deed. Mijn moeder vertelde ook dat leerkrachten altijd dachten dat ik haantje de voorste was omdat ik altijd een vlotte babbel had maar niet een had door dat ik heel erg drempelvrees had en heel onzeker was. Ik kon dat altijd heel goed verbloemen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik minder opviel en met rust gelaten werd maar hierdoor kreeg ik het echt niet makkelijker zie ik achteraf.
Ik heb altijd alles opgekropt en merk zelfs dat mijn ouders soms een heel verkeerd beeld van mij hebben. Toen ik in moest vullen of ik wel eens werkstukken enzo te laat of helemaal niet inleverde had mijn moeder zoiets van Waarom heb je die aangestreept???? Ze had geen benul hoe veel ik niet of te laat gedaan heb doordat ik me er meestal wel onderuit gepraat kreeg....

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:32

Juul ja klinkt veel te bekend. Nee mam ik ben niet lui, nee ik denk niet alleen aan mezelf ik kan er niks aandoen dat ik zo chaotisch ben in mijn hoofd.

Hier ook alles moet snel klaar zijn. Ik zit me in het verkeer gigantisch op te naaien, mensen rij toch eens gewoon DOOR! Stilstaan pfff stilzitten pfff. Luisteren? Ja whatever, loser!

Nee ik ben niet ongeinteresseerd, ik wil best leren maar het gaat gewoon niet. Nee ik ben niet dom omdat ik 2x ben blijven zitten ik kan er niks aan doen.

Pff nu zit ik dus op school..."een betoog te schrijven". Ik kan me er simpelweg niet toe zetten.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:32

laulau85 wat vervelend dat de concerta niet werkt en je alleen maar last hebt gehad van bijverschijnselen. Wat nu? Weer terug naar de HA?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:20

Laura op mijn rapporten stond altijd (en staat nog steeds) druk, snel afgeleid, lijkt het niet te interesseren, verder vonden ze me niet onaardig ofzo maar ik ben ook niet heel makkelijk met het opvolgen van orders ed. Ik luister niet graag naar anderen ga lekker mn eigen gang. Verder qua gevoelens en emoties ook echt een binnenvetter. Gewoon altijd blijven glimlachen dan komt het wel goed en ziet niemand hoe klein en onzeker je eigenlijk bent.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 13:30

Ja bij mij stonden er ook wel dingen op hoor maar hoorde van sommige leraren (waren later mijn collega's haha) dat ze het heel moeilijk vonden er iets bij te schrijven.
De dingen die ik wel regelmatig te horen kreeg waren: Probeer niet te veel te zitten dromen, niet te snel werken, neem de tijd, let op je handschrift...

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:33

Jeetje laulau, ik herken dat verhaal echt heel erg! Ik was naar buiten toe altijd de stoere chick, maar van binnen ben ik eigenlijk heel erg onzeker. De verschillende persoonlijkheidstesten die ik heb gedaan, lieten dat ook zien. Toen mijn vriend de uitslagen daarvan las, waren er ook heel veel dingen die hij niet wist en niet herkende... Ik heb het idee dat ik al járen en rol speel en ik heb geen idee hoe ik weer mezelf kan worden.
Door die stoere rol stoot ik ook altijd mensen af. Ik heb dan ook geen vrienden. Eerlijk gezegd ben ik enorm eenzaam...

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:42

vroeger hoorde of zag je mij nooit op school. Op mijn rapporten was ik altijd perfect (vooral basisschool dan) .., maar waarom? Om me af te sluiten van alles en iedereen omdat ik gek werd. Ik snapte dingen niet, raakte in paniek maar vooral in mezelf, thuis pas kwam dat eruit. Maar hoofdrekenen ofzo bijvoorbeeld dat kon ik dus echt niet, lezen... ik staarde altijd maar ik heb nooit een letter gelezen in de klas.., dat soort dingen.
Maar als ik dan thuis kwam POEHHHH dan gingen de remmen los en was ik altijd enorm explosief in driftbuien e.d.
Op de middelbare school ging het vwo niet, ik kreeg niks af, moest altijd bijwerkdagen (dagje 'ziek') altijd paniek omdat ik er niks van begreep, uitleg begreep kon ik nooit volgen, kon niet plannen, altijd op het laatste moment enz enz... maar ik durfde nooit wat te zeggen ik raakte zo in paniek in mezelf en in mijn hoofd in de klas dat ik totaal blokkeerd een dichtklapte en me van alle chaos afsloot.
Een dictee dat was een ramp, luistertoetsen, leestoetsen; ik kon het stomweg niet omdat ik me niet kon concentreren.
En gym; jaaaah daar zag je me wel Haha! !!
Op de havo ging het beter, dat was niet moeilijk. Maar ook toen heel vaak 'bijwerkdagjes' en alles op het laatste moment waardoor paniek en driftbuien .. eigk ook ellende, maar de stof was dus gelukkig niet zo moeiiljk.
Toen de pabo; geen structuur meer, nog meer zelf doen; toen ging het pas echt mis.