Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horselove154 schreef:Hoi allemaal,
Bij ons thuis zijn er verschillende vormen van autisme aanwezig..
Mijn vader, broer en (pleeg)broertje hebben PDD-NOS..
Ik heb miscchien autisme (of PDD-NOS maar dat kennen ze niet in België)
Binnen kort zijn er onderzoeken!
Wat ik wel vreemd vind is dat het verergerd is..
Vroeger (in het lager) had ik er geen last van maar nu veel meer!
Weet iemand hoe dat kan??
Groetjes Raänne
Alwiene schreef:Wat die PGB betreft, mijn zus heeft voor haar zoon nu een indicatie tot juni of juli, maar we zijn behoorlijk geschrokken van de aanstaande veranderingen. Van wat ik daar lees is de kans enorm dat zij na afloop van de indicatie dus geen pgb voor begeleiding meer krijgt... en ze was er net zo blij mee, want ook al is het een héél lief en gevoelig mannetje ze heeft er echt haar handen aan volZou een flinke domper wezen als dat soort kinderen straks niet meer in aanmerking komen voor PGB ...
moonfish13 schreef:Snoompje, herkenbaar he?![]()
Zo kan ik nog wel 10000 dingen opnoemen.![]()
Soms vraag ik me wel eens af wie hier nou degenen zijn met een ''beperking'' op deze planeet.
hetgeen wat normale mensen een ''beperking'' noemen of zijn wij zo ''zeldzaam'' waardoor het de naam heeft gekregen ''beperking/stoornis''
Hebben de mensen zonder een ''beperking'' nou gewoon een kronkel in hun harses of ben ik nou zo eerlijk?
moonfish13 schreef:Oke, ik heb zo'n mens van de MEE.![]()
Ook een paardenmens toevallig, zou toch wel stom toeval zijn.
Kev schreef:Ik denk dat mensen met een beperking helemaal niet zeldzaam zijn, want iedereen heeft een beperking. In ieder geval vind ik dat al een betere term dan 'handicap'.
Welshcobfan schreef:Als ik gehandicapt hoor, denk ik al snel aan iemand in een rolstoel of een blinde bijvoorbeeld...
Shadow0 schreef:Welshcobfan schreef:Als ik gehandicapt hoor, denk ik al snel aan iemand in een rolstoel of een blinde bijvoorbeeld...
En die willen ook allemaal niet 'gehandicapt' genoemd worden