Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:52

Ik heb 5 maanden met een burn-out thuis gezeten .. heb mijn hele leven omgegooid.. ben uit de omgeving gegaan waar ik de burn-out was opgelopen heb dus ontslag genomen.. de beste keuze ooit.. het gaat nu super lekker met mij..
Heb eigen bedrijf nu.. leven op een rose/blauwe wolk Haha! Ben zwanger.. heerlijk en dan na gaan dan ik in februari 2007 nog thuis zat met een burn-out

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:15

Ben jaloers op je, ik wou dat ik de knoop had doorgehakt en een eigen bedrijf was begonnen. Heb altijd iets met oude spulletjes gehad maar ook het gevoel dat ik achter de feiten loop en weer een wiel zit uit te vinden. Succes met je business en gefeliciteerd met je zwangerschap. Clown

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:16

Maandag en dinsdagochtend weer eventjes op het werk geweest. Heb helemaal niet veel gedaan, maar ben toch gesloopt. Ben niet vooruit te branden vandaag en heb meteen weer hoofdpijn. Is toch ietsje te veel geweest denk ik...
Doe de rest van de week maar weer lekker kalm aan.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:04

Lindy1982 schreef:
Ik heb 5 maanden met een burn-out thuis gezeten .. heb mijn hele leven omgegooid.. ben uit de omgeving gegaan waar ik de burn-out was opgelopen heb dus ontslag genomen.. de beste keuze ooit.. het gaat nu super lekker met mij..

En dat helpt inderdaad een hele hoop. Dat merk ik zelf ook. Wij zijn gaan samenwonen en ben dus bij mijn ouders weggegaan. Ik studeer nog maar werkte wel op de zaterdag. Heb ook ontslag genomen. Daarna ging het al stukken beter.
Het roer omgooien is zo gek nog niet.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:18

Ik wou gister afscheid nemen van mn psych, maar zij wou nog niet geloof ik Tong uitsteken. Over 4 weken weer afgesproken, het gaat nu echt lekker maar tis altijd afwachten wat die medicijnen doen..dus vandaar. Zit er nu 2 weken aan, voel me goed Lachen.

Moet er alleen wel meer aan denken een ritme te hebben, lig steeds te laat op bed en kom er dan ook niet uit..dus gister maar vroeg op bed en voel me nu stuk fitter Lachen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:26

Het is belangrijk dat je ook nog therapie blijft volgen ook al slik je medicatie. In ieder geval in het begin.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:23

Ja maar heb niks aan die therapie..maar ok

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:14

Je zal nooit afscheid kunnen nemen van je psychiater als zij jou de medicijnen heeft voorgeschreven. Regelmatig heb ik een consult bij de psycholoog en daarnaast om de 2 maanden met de psych. maar hij alleen mag mij de medicatie voorschrijven dus als jij vindt dat het je goed gaat dan nog heb je haar nodig voor je medicatie en als je er nog maar net mee begonnen bent moet je zeker vaker terugkomen. Ik kwam na 2 weken alweer terug bij de psych. want die wil toch wel weten of het goed gaat of misschien juist niet, stel je voor dat het verkeerd gaat en je hebt een afspraak voor na 2maanden, wat dan? Nee de eerste maanden zie je die mevrouw nog vaak genoeg! Regeer je er goed op dan wordt het langer dat je weg kunt blijven en als je ooit weer zou kunnen afbouwen dan gaat het ritueel ook op dezelfde manier, safety first!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:31

Het is een psycholoog en heb via de huisarts die medicijnen, heeft zij niks mee besloten zeg maar..had dr ook al 5 weken niet gezien..dus schiet op Tong uitsteken.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:49

Ja dan is het een ander verhaal en als je er niet het idee hebt dat je er mee opschiet, dan zou ik er ook gauw mee klaar zijn! Volgende keer je er maar goed op voorbereiden want nu ben je misschien overrompeld door de nieuwe afspraak.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:38

Inderdaad. Als je het idee hebt dat je er niks aan hebt, vrees ik dat dat in komende gesprekken ook niet meer gaat komen. Misschien frustreerd het dan alleen maar extra?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:34

Fijn om positieve dingen te lezen Ja

Ben vandaag bij de HA geweest en lichamelijk onderzoek gehad (heb uitstekende reflexen Haha! ) verder eigenlijk niets kunnen vinden op een lichte hartruis na. Eigenlijk dus weinig opgeschoten en als het zo blijft doorgaan kan ik over een tijdje een afspraak maken voor een gedeeltelijke afkeuring.Daar moet ik dus niet aan denken Clown
Eerst maar eens kijken hoe het deze en volgende maand gaat.
Ik had woe en don een enorme opleving...het bruisde lekker in mijn lichaam,was rusteloos en wilde weer 80 dingen tegelijk doen,een fijn gevoel wat ik al in tijden niet gevoeld heb Haha!

Mijn koppigheid heeft zo zijn voor-en zijn nadelen,houd niet van opgeven.Pfff blijft een moeilijke,vind mijn baan nog steeds geweldig en moet er niet aan denken om het op te geven situatie,nu alleen maar hopen dat het energie-niveau omhoog gaat.

Ik slik nu chlorella,zijn er mensen die ervaring hiermee hebben???

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:30

Daar heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat?

Ik heb mijn grenzen beter leren kennen, wat dat betreft wel wat van geleerd..om niet altijd door te gaan.
Vanmorgen naar huisarts geweest en mag over maandje terugkomen, was wel ok Lachen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:30

Fijn dat het beter gaat Ja

Chlorella is een algje...

http://www.chlorella-alg.com/ervaringen.html
http://www.gezondvgz.nl/%7B3e03eede-b43 ... 346efb1%7D

Je kunt het ook even op google intikken Knipoog

Ik slikte eerst een multivitamine om aan te sterken maar daar ziien altijd stoffen in die ik eigenlijk niet kan verdragen (kunstmatige zoetstoffen ed) Dit is een compleet natuurlijk product zonder toevoegingen en mijn HA had geen bezwaar dus ik heb een busje van 200 stuks aangeschaft via internet.Op een site zijn ze momenteel in de reclame en betaal je nog geen 12 euro incl verzendkosten.
Vond het wel een poging waard en zal jullie,als je dat wilt,op de hoogte houden Haha!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:11

meld mij Huilen
ik zit nu 5weken thuis,werk niet,vreet eigenlijk niks uit......
beetje de hond uitlaten,thuis wat kleine dingetjes doen,naar de manege maar rij echt heel enkel nog(pony staat wel lekker op de wei hoor Cool )
heb citalopram voorgeschreven gekregen,want ben ook aardig depressief.
de huisarts vind dat ik moet nadenken over een psycholoog,denk wel dat ik het ga doen.
heb soms ook goede dagen(denk dan van mischien stel ik me wel aan),maar dag later kan het zijn dat ikm,n bed niet uit kan/wil.
heel frustrerend,dingen die ik ooit leuk vond,boeien me allemaal niet meer....

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:37

Hoe gaat het met je werkgever, krijg je de ruimte om de tijd te nemen of zitten ze je op je huid. Het is erg belangrijk dat je de tijd hebt om bij te komen en dat je structuur aanbrengt in je doen en laten zonder dat je teveel hooi op je vork neemt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:48

Inderdaad, het heeft echt tijd nodig. Daar ben ik ook wel achter. Het is heel herkenbaar dat er niet veel uit je handen komt. Dat had ik ook. Ik kon het gewoon niet, had er echt de energie niet voor, had nergens zin in. Probeer het te accepteren dat het erbij hoort. (Ik zeg bewust probeer, omdat het bij mij ook een tijdje geduurt heeft). Langzaam aan wordt dat dan wel weer een beetje beter.

Ik ben door de bedrijfarts door gestuurd naar bedrijfsmaatschappelijkwerk. Ik had echt het idee dat ik er alleen niet uit zou gaan komen. Dus ik denk dat het verstandig is om met een psycholoog te gaan praten. Maar natuurlijk alleen als je daar zelf helemaal achter staat.

Sterkte in ieder geval!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:53

mijn arbo arts heeft het advies gegeven niet werken,maar werk belt me elke week wel op,ook nog andere collega,s,daar heb ik steeds echt geen zin in.
je moet steeds weer vertellen hoe het gaat,terwijl ik me normaal wil voelen!!
ook willen ze dat kom koffie drinken,echt geen trek aan al die mensen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:08

Vervelend Diane..dat geen zin hebben herken ik ja. Misschien wel goed om alleen koffie te drinken, dan is de stap om echt weer te beginnen kleiner.

Het ging vorige week erg goed, maar vrijdag wat te laat op bed en zaterdag echt de hele dag druk gehad. Wel leuk druk hoor, maar lag weer te laat op bed. Gister een training met paard gehnad van 2 uren lang en was kapot..vandaag echt moe en daardoor gewoon compleet niet fit. Dus toch wat teveel gedaan ben ik bang..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:23

Hoe goed bedoeld ook van je werk, ik kan me voorstellen dat je er even geen zin in hebt. Dat had ik ook in het begin. Als ze dan belde vond ik het gewoon vervelend om te moeten zeggen dat het eigenlijk nog niet beter ging, soms zelfs slechter. je wil liever vertellen dat het beter gaat, dat is logisch. Hebben ze er wel begrip voor? Bij mij van mijn werk vroegen ze eerst of het uitkwam dat ze belde en dat ik het anders ook moest zeggen.
één keer belde mijn leidinggevende om te vragen hoe het ging en toen begon ik echt heel hard te huilen aan de telefoon. Ik kon alleen nog naar vragen of hij een andere keer terug wilde bellen. Op dat moment schaamde ik me kapot en vond het heel vervelend, maar toen was het wel duidelijk dat het echt nog niet geweldig ging.

Alleen koffie drinken is inderdaad wel goed, al zal het de eerste keer echt wel spannend zijn. Ik heb na een aantal weken een goed gesprek met mijn leidinggevende en daarna kwam ik ongeveer 1x per twee weken op het werk. Het is inderdaad zo dat de stap er kleiner door word. De eerste paar keer was ik echt zo zenuwachtig, achteraf gezien voor niks. Nu ben ik weer op therapeutische basis weer een beetje begonnen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:13

Dat contact opnemen door je werkgever komt voort uit de afspraken die er zijn me de bedrijfsarts en het wordt van beide kanten verwacht dat er inspanning is getoond, dan wordt er vanuit de werkgever ook gezegd, dat de stap naar terugkeer dan niet zo groot meer is , maar ik werd er doodnerveus van, ze duwden mij eerder van hun af dan dat er toenadering was van mijn kant en dan durf je ook nog niet te zegen, dat je helemaal niet in de stemming was voor een praatje. Zelf heb ikelke 6 weken op voortgangsgesprek moeten komen met als doel mij weer op de werkvloer te krijgen. Een hel was dat volkomen éénrichtingsverkeer met als resultaat dat ik me gedwongen voelde om te gaan werken zonder dat ik er aan toe was. Goed, in oktober 2006 weer op gaan bouwen, december full time en in februari 2007 klapte ik letterlijk en figuurlijk tegen de grond, het resultaat? Heb vorige week gehoord dat ik voor 2006 voor 35% arbeidsongeschikt ben verklaard en de werkgever vond dus dat ik het allemaal wel aan kon, hoorde later pas dat ales aangepast moet zijn qua werktempo maar de baas liet me alles doen wat er gedaan moest worden, resultaat heb ik net beschreven. Als je (nog) niet toe bent aan een gesprek zeg het daneerlijk want je werkt jezelf enorm tegen en als je de ruimte krijgt dan lukt het veel beter met het herstellen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:19

Ik realiseer me nu nog weer extra hoeveel begrip ik vanuit mijn werk krijg. Ze hebben geen moment druk op me uitgeoefend of wat dan ook.

Als ik jullie verhalen allemaal zo lees mag ik echt blij zijn, want zo vanzelfsprekend is het niet merk ik wel.

En staroo wat jij zegt: je moet er zelf aan toe zijn aan de volgende stap. Bij mij was dat ook wel steeds het geval.
Maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is als er vanuit je werk druk achter gezet wordt. Je voelt je vaak al 'schuldig' dt je thuis zit dus durf je ook niet goed te zeggen dat je er nog niet aan toe bent. Dat kan ik me wel voorstellen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:20

Nou door alle stress heb ik zelf maar besloten om van de 5 ml naar de 10 ml te gaan van mijn AD.
Trok het niet meer, was vanaf zaterdag al kotsmisselijk.
Dat alles om die stomme laatste loodjes om af te studeren.
Werd vannacht abrupt wakker en weer kotsmisselijk en zo enorm gespannen heb maar een halve slaappil genomen.

Ik zat nog te twijfelen of ik me medicatie omhoog zou doen maar heb er geen trek in om tot 17 juni me hele op te vreten Scheve mond

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 14:08

Mag je dat zelf bepalen zonder overleg met huisarts? Gaat het al beter?

En hoe is het met de rest hier? Mariek en Laetitia..benook erg benieuwd hoe het met jullie gaat!

Ik voel mij laatste tijd echt goed, gewoon normala zeg maar. Niet meer zo moe en duizelig..gaat lekker. Dit weer werkt ook echt mee!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:58

Hoi iedereen,

Heb lange tijd niet geschreven. Het gaat de goede kant op met mij, ben heeeeeel erg depressief geweest. Heb echt de bodem geraakt. Nu ben ik aan het opklimmen.

Ik ga 2x per week met een vriendin aerobicen, ga 2 middagen in de week vrijwilligerswerk doen bij de wereldwinkel en ik heb mijn werk gebeld dat ik op therapeutische basis weer aan de slag wil.

Ze zouden erover nadenken en mij vorige week terugbellen, dat hebben ze nog niet gedaan. Ik wil heel graag weer wat doen, ik heb weer energie en kan niet zo goed tegen het alleen thuis zitten.

Verder heb ik een paar keer groepstherapie gehad, dat vond ik niets. Ga dit dinsdag aankaarten bij de coordinator van de groepstherapie.

Wie weet hoe ik het het beste kan aanpakken? Ik wil dus weer aan het werk. Moet ik de bedrijfsarts hierover informeren? Moet mijn werk mij iets aanbieden of kunnen ze ook zeggen dat ze niets hebben voor me?

Ik slik trouwens nog wel medicatie, dit gaat nu via de huisarts.

Mijn leven is een grote puinhoop en ik hoop het weer op de rit te krijgen. Wat doen jullie de hele dag nu jullie thuis zitten? Vervelen jullie je niet?