Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:44

Spannend hoor Madeira. :j Ben benieuwd wat de uitslag is.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:48

Succes Madeira! En goed dat eindelijk alles in gang gezet wordt! Ik ben ook benieuwd!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:48

wauw dat is snel! Ik had dat ook ging bij orthopeet langs wist nog niet wat t was en de zelfde dag lag ik op de operatietafel... schrok heel erg enzo maar achteraf is t wel beter kon ik me ook niet zo druk maken van te voren! Succes en hou ons op de hoogte!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:53

Ja, het is inderdaad snel geregeld allemaal :D
Toen ik was gevallen in Oostenrijk, en volgende dag met ligtaxi naar huis kwam, kwam eerst de huisarts de volgende dag (dag 4 dan alweer) en daarna volgende dag gelijk naar de chirurg, dag later MRI scan, week later operatie..

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:37

Ben benieuwd Madeira.
Bij mij staat de operatie op 30 september gepland :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:04

Ha meiden. Ik ben net terug van het ziekenhuis. Het is veel erger dan gedacht, ik MOET worden geopereerd omdat niet alleen mijn kruisband maar ook mijn meniscus ook helemaal bijna stuk is (voor en achterkant in elkgeval). Schrok ik wel van! Dus moet nu ook met de brace blijven lopen tot de operatie. 11 september afspraak bij de internist.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:06

Hai Madeira....jeetje meid, wat een pech!!
Hoe gaat het nu met die brace om? Heb je minder pijn en is het al wat stabieler?
Nog een maandje en dan word je gelukkig geholpen!

Sterkte!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:12

OlimpicDiaz schreef:
Hai Madeira....jeetje meid, wat een pech!!
Hoe gaat het nu met die brace om? Heb je minder pijn en is het al wat stabieler?
Nog een maandje en dan word je gelukkig geholpen!

Sterkte!

Ha meis :)

Ik schrok wel beetje van het nieuws..
Ik ga straks mijn brace proberen (kom net uit het ziekenhuis weg nog niet omgedaan).

Gaat het weer een beetje met jouw?

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:15

Hopelijk verlicht die brace dan al wel wat. Moet je hem nu ook echt elke seconde van de dag om? En mag je wel nog paardrijden?
Ik begrijp wel dat je daarvan schrok....je wist natuurlijk al dat die kruisband niet goed zat en dan opeens is er ook nog wat met de meniscus...echt niet tof...

Met mij gaat het allemaal wel de goede kant op. Zo lang ik hem maar niet overbelast merk ik dat ik elke keer weer wat meer kan...
Het enige wat ik echt zoooo gigantisch mis is het paardrijden...ik rijd nu 1x in de week op de manege, maar ja dat is natuurlijk minder leuk als je een eigen paardje gewend bent. Helaas is mijn merrie nu verkocht en willen mijn ouders en vriend nog niet dat mijn ruin naar Utrecht gehaald wordt. Daar baal ik echt het meeste van, dat dat moet wachten tot nadat ik mijn diploma heb gehaald...naar onze jaarling gaan kijken is ook wel leuk, maar toch anders natuurlijk...

Heb jij ook al een oplossing voor je haflingertje gevonden voor tijdens je operatie Madeira?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:20

He meis, wat een toestand. Madeira word door 3 super vriendinnen van mij bereden en gepoetst enzo, en door een vrouw gelongeerd :j.

Mijn meniscus was wel al zo dat er een scheurtje in zat. Tijdens de operatie is het gehecht en mijn kruisband lag scheef (is recht gelegd) en de andere was bijna helemaal door. Nu is mijn meniscus van voor en achter stuk en mijn kruisband door; dit komt doordat ik er zo vaak door ben gezakt en nooit het iniatief nam om naar de chirurg te gaan is het natuurlijk alleen maar erger geworden.

Ik kan nog wel gewoon paardrijden :j ik zak dan nooit door mijn knie en heb dan ook geen last. Moet wel met een brace om.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:21

Las deze forum en ik heb zelf 3 maanden geleden ook een VKB operatie gehad!!
Ik heb zo ongeveer 6 weken op krukken gelopen en ben nu nog druk bezig met mijn herstel. Ga 3 keer in de week een uur naar de fysio voor mijn work out.... Dit moet ik ongeveer nog zo'n 6 maanden dus in totaal bedraagd het herstel 9 maanden!!
Een behoorlijke nasleep dus....

Moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik de operatie gedaan heb. Mijn voorste kruisband was volledig afgescheurd en hierdoor was de kracht en de stabiliteit in mijn knie voor een groot deel weg. Als ik iets verkeerd stapte zakte ik meteen door mijn knie en dat was ook geen prettig gevoel!!!

Nu 3 maanden na de operatie is mijn knie al weer een stuk sterker als voorheen.... Alleen duurt het nog wel ff voordat hij weer op volledige kracht is!!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:22

Owkee! Nou om Madeira hoef je je in ieder geval dan geen zorgen te maken en prima dat het paardrijden ook nog gewoon kan :). Het opereren en revalideren is natuurlijk niet leuk, maar ik moet wel zeggen dat ik erg blij ben dat ik het gedaan heb en dat het me zeker sterker in mijn been heeft gemaakt en het achteraf allemaal is meegevallen gelukkig :).

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:23

Hai Hoppje, welkom hier op het forum.
Super dat je operatie goed is gegaan! Even volhouden, straks komt alle kracht weer helemaal terug!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:34

Hallo allemaal.

Dat is baln Madeira. Ik had ook een kapotte meniscus en kruisband. Ik mocht alleen beslist niet met brace lopen, maar met krukken en mocht ook niet rijden tot mn operatie.

Met mij gaat ondertussen heel goed. Ben in feb geopereerd en rijd weer volop en zelfs de eerste crossen heb ik weer gereden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:36

Welkom Hopje!

Peanutbutter, super dat het al zoveel beter met je gaat. Hij wilde dat ik voorzichtig deed, en hij zei dat het doorzakken er voor zorgde dat mijn meniscus zo afbrokkelde.. daarom een brace om dat te voorkomen :j

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:47

Balen Madeira!

Ik had zowel mijn kruisband, mediale band en meniscus (compleet) afgescheurd en daardoor last van een "zwevende" knieschijf. Daarom moest ik in de weken tussen het ongeluk en de operatie een speciaal aangemeten brace dag en nacht om. Die hield de knieschijf op zn plek, anders floepte die steeds uit de kom. Ben nu 4 maanden geleden geopereerd en zit voorlopig nog niet op de knol! Gelukkig heb ik een héle fijne/goede/betrouwbare bijrijder voor hem.

Wil je (alvast) sterkte wensen!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:29

Uthrick schreef:
Balen Madeira!

Ik had zowel mijn kruisband, mediale band en meniscus (compleet) afgescheurd en daardoor last van een "zwevende" knieschijf. Daarom moest ik in de weken tussen het ongeluk en de operatie een speciaal aangemeten brace dag en nacht om. Die hield de knieschijf op zn plek, anders floepte die steeds uit de kom. Ben nu 4 maanden geleden geopereerd en zit voorlopig nog niet op de knol! Gelukkig heb ik een héle fijne/goede/betrouwbare bijrijder voor hem.

Wil je (alvast) sterkte wensen!

Jeetje meid echt vervelend allemaal :(:). Ik heb dan niets met mijn knieschijf, maar als ik zo doorga blijft er niet veel over van mijn meniscus, dat is engie wat ik weet...

Ik heb ook 3 meisjes die geweldig lief zijn en leuk kunnen rijden die Madeira voor mij willen doen, ben ik erg blij mee :) geeft ook ergens wel een goed gevoel he :)

Dankjewel :+: ik vrees beetje voor de pijn wat je voelt gelijk na de operatie... brrr.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:38

Madeira_ schreef:
ik vrees beetje voor de pijn wat je voelt gelijk na de operatie... brrr.

Het bijkomen van de operatie ging bij mij echt niet fijn....maar toen de morfine begon te werken viel de pijn natuurlijk super mee ;). Maar ik was de pijn ook relatief snel weer vergeten toen ik voor het eerst op mijn been kon gaan staan en merkte dat hij opeens weer stabiel was.....supergevoel was dat!!!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:06

Wat leuk om te lezen dat er een aantal geopereerd zijn en nog herstellende zijn. Lijkt het allemaal toch wel waard zo te lezen :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 05:41

OlimpicDiaz schreef:
Madeira_ schreef:
ik vrees beetje voor de pijn wat je voelt gelijk na de operatie... brrr.

Het bijkomen van de operatie ging bij mij echt niet fijn....maar toen de morfine begon te werken viel de pijn natuurlijk super mee ;). Maar ik was de pijn ook relatief snel weer vergeten toen ik voor het eerst op mijn been kon gaan staan en merkte dat hij opeens weer stabiel was.....supergevoel was dat!!!

Hmm ja ik weet dat ik moeilijk te prikken ben, verder heb ik nooit zoveel problemen met narcose (als ik tenminste maar wel iets tegen de misselijkheid krijg onder de operatie, anders ben ik mega beroerd enzo). Maar ik krjig geloof ik ook wel iets tegen de pijn. Ik vind het behoorlijk spannend maar ik neem mijn kans natuurlijk wel aan vooral nu ik van julie hoor hoe stevig je knie naar die tijd is lijkt me super gevoel inderdaad! :)

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:26

hey hallo allemaal.Hier ook maar weer eens een berichtje van mij. Ik ben 10 maart een niewe vkb gehad. AFgelopen vrijdag was ik bij de fisio en die was zo te vreden over mijn herstel dat ik al een laatste afspraak heb voor over 6 weken. Op 02-10-09 ben ik als het goed ik helemaal uitgerevalideerd. Aankomende maandag heb ik de laatste afspraak met de orthopeed. HEt is dan bijna 6 maanden geleden. Pff De tijd is zo snel gegaan en ik ben er echt zo blij mee. Ik zag zelf heel erg tegen de operatie op. Maar achteraf is het zo erg meegevallen. Aankomende maandag dus de laatste conrole bij de orthopeed inclusief nieuwe rontgenfoto's en dan ben ik bijna klaar.
Best wel raar na 1jaar en 9 maanden ben ik er eidelijk vanaf en is alles zo goed als gewoon.
ik wil de rest die nogmoet gaan er verder veel succes mee wensen.
Groetjs yvette

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 07:11

Ondertussen is de afspraakk met de orthopeed ook geweest en die is helamaal tevreden. Het ziet er allemaal heel erg goed uit.
Er waren ook foto's gemaakt en ik ben er dus achter gekomen dat ik hij de pees op mijn scheenbeen voor de zekerheid ook vast heeft gezet met een krammetje in het bot. Dit blijft voor altijd zitten.
Voor de rest heeft hij gevoeld en getrokken en is ook de orthopeed helemaal tevreden.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:10

Top! fijn voor je. Ik ben vorige week aan mn keel geopereerd waardoor ik weer niet mn knie kan trainen.. schiet niet op!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:09

Libertylove, bijna zover dus… veel sterkte

Fenja, super dat het zo goed gaat dat je alweer je laatste afspraak hebt gepland met de fysio :) super ook om te horen dat de operatie wel mee viel achteraf gezien en je knie er weer goed uitziet :) Ik hoop ook dat de tijd hier voorbij vliegt..

Showtime, balen dat je volgende week weer een operatie hebt :(:) sterkte

Ik heb nog geen datum… maar word als het goed is ergens in oktober/november…

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:09

Hoe gaat het met iedereen hier?
Bij mij begint dé datum steeds dichterbij te komen.
Heb een bevestiging gekregen, dus is allemaal erg definitief.
Hoop dat alles mee gaat vallen en ga er vanuit dat het de moeite waard is :)