Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 13:23

MISTRAL94 schreef:
Pascal schreef:
Idd, zo vind ik ook dat vrouwen die carriere willen maken beter niet aan kinderen kunnen beginnen, die worden dan toch maar gedropt in peuterspeel zalen.. kom kids 's avonds een uurtje met papa en mama Nagelbijten / Gniffelen

Nou moet ik zeggen dat mijn dochter ook veel op de opvang is maar goed als alleenstaande moeder heb je weinig keus. Zeker als de vader wel zijn kl*te achterna kan lopen maar geen trek heeft om de gevolgen te accepteren Vork

hahaha juist! (sommige) mannen Rolleyes

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 13:24

ik werk trouwens bij mijn ouders in de zaak en ga de zaak ook overnemen als de tijd er rijp voor is.

in de tijd dat ik moet werken zal de kleine gewoon bij mijn moeder zitten en die past dan op haar/hem... in de pauzes kan ik er zo heen en als de kleine zou huilen hoor ik het ook Lachen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:26

MISTRAL94 schreef:
Pascal schreef:
Idd, zo vind ik ook dat vrouwen die carriere willen maken beter niet aan kinderen kunnen beginnen, die worden dan toch maar gedropt in peuterspeel zalen.. kom kids 's avonds een uurtje met papa en mama Nagelbijten / Gniffelen

Nou moet ik zeggen dat mijn dochter ook veel op de opvang is maar goed als alleenstaande moeder heb je weinig keus. Zeker als de vader wel zijn kl*te achterna kan lopen maar geen trek heeft om de gevolgen te accepteren Vork

Tja dat is dus een hele andere situatie..
Ik werk ook parttime, omdat ik het fijn vind om ook aanspraak te hebben.. Even eruit en toch wat geld voor extra dingen.
Mijn zoontje is nu 3 ik heb dit het eerste 1,5 jaar ook niet gedaan.
Maarja als je moet moet je.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:26

Djoena: Misschien een hele rare vraag hoor en kan me voorstellen dat je geen zin hebt om daar op in te gaan. Maar jullie hebben wel een kinderwens samen?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 13:28

MISTRAL94 schreef:
Djoena: Misschien een hele rare vraag hoor en kan me voorstellen dat je geen zin hebt om daar op in te gaan. Maar jullie hebben wel een kinderwens samen?

ja klopt, we hebben het advies gekregen van het ziekenhuis om tot januarie te wachten met proberen, tot die tijd gaat er een regenjasje omheen Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:24

Pascal schreef:
Iedereen moet voor zich zelf weten of ze abortus ondergaan, ik vind alleen wel dat je er een donders goede rede voor moet hebben.. En niet omdat jij te laks was om een condoom te gebruiken..
Enig idee hoeveel mensen er met verdriet zitten omdat ze al jaren proberen zwanger te worden, en er dan zo laks met abortus word omgegaan..
Totdat je jezelf zoiets van heeel dichtbij meemaakt...
Piep dan nog maar eens dat je blij bent dat je de kans hebt om abortus te ondergaan omdat je 'jong' bent..
Het is mijn mening en het blijft mijn mening.. sommige gevallen vind ik abortus gewoon pure laksheid..

Dat vind ik nou echt dikke onzin. Het is toch absoluut niet relevant dat andere mensen geen kind kunnen krijgen? Niet dat ik het niet rot vind voor hun, maar wat schieten zij ermee op als er géén abortus meer wordt uitgevoerd? Ze worden er niet opeens meer vruchtbaar van, dus ik zie niet in hoe het relevant is. Als je zo zou redeneren, zou je ook niet meer blij mogen zijn met je kind, omdat mensen die geen kinderen kunnen krijgen zich daar óók rot om kunnen gaan voelen.

Het is misschien pure laksheid, maar wat heeft een kind aan zo'n moeder? Ik ken een meisje, die is verschrikkelijk onverantwoordelijk en heeft al minstens 2x met een overdosis in het ziekenhuis gelegen. Zij heeft ook abortus gepleegd. Nou sorry hoor, maar ik wens niemand zo'n moeder toe, hoe aardig ze verder ook is. En dan zal ze vast wel hebben kunnen veranderen, maar misschien deed ze dat voor hetzelfde geld niet.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:16

dan moet je zorgen voor goede berscherming;)
En anders rits dicht houden....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:59

Het is makkelijk zeggen, moet je maar je rits dicht houden, maar zo werkt het natuurlijk niet. Dat doen veel jonge meisjes schijnbaar niet. Dan kan je wel zeggen dat ze dat zouden moeten doen, maar dat gebeurt nou eenmaal niet. En een baby is geen strafmiddel, mag dat nóóit zijn in ieder geval.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 21:05

_Scarlet_ schreef:
Het is makkelijk zeggen, moet je maar je rits dicht houden, maar zo werkt het natuurlijk niet. Dat doen veel jonge meisjes schijnbaar niet. Dan kan je wel zeggen dat ze dat zouden moeten doen, maar dat gebeurt nou eenmaal niet. En een baby is geen strafmiddel, mag dat nóóit zijn in ieder geval.

even offtopic, maar ik heb jouw denk ik een keertje gezien een heel wat jaartjes terug op ponykamp bij de treekhoeve Haha! ik liep daar als begeleider/hulp Lachen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:18

_Scarlet_ schreef:

Maar als jij je rits niet dicht wilt houden dan moet je zorgen voor goede bescherming.
Zo niet kun je de volgende dag nog een MAP halen..
Als jij oud en wijs genoeg bent voor sex, weet je dat dat ook voortplanting van de mens is, en dat je nou eenmaal zwanger kan worden..
Ik vind dat abortus alleen is voor hele uitzonderingen.. maar dat is mijn mening..

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 06:30

Hmm moeilijk te zeggen...

Voor mijzelf, ben ik tegen. Als ik per ongeluk zwanger zou worden van San dan zou ik het nooit weg halen ook al is het nog zo onmogelijk.. Ik zou dan alles op alles zetten om het kindje een goed leven te geven.

Maar stel dat ik zwanger zou raken door een verkrachting, jaa dan haal ik het wel weg. Zo'n kind zou voor mij het leven onmogelijk maken doordat ik in de ogen van mijn kind altijd de verkrachter zou zien.

Lastig dus, en je kan er nog zo goed over nadenken maar je weet het pas als je in die situatie valt.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:34

MISTRAL94 schreef:
Dat zal best en als je mijn post goed gelezen had, dan had je kunnen lezen dat ik vooral doel op de mensen die eerst carriere willen maken, dan dat ene dure huis willen kopen. Die vakantie er nog achteraan, dan voelen ze het klokje tikken en moeten ze haasje repje zwanger zien te raken. Overigens kleven er een hoop nadelen aan zwanger worden op latere leeftijd, zijn geen kleine dingen om over het hoofd te zien.

Ik wil ook dat niet veroordelen. MEnsen hebben er recht op om keuzes te maken. En als je een universitaire studie hebt afgemaakt van een aantal jaren, dan wil je daar gebruik van maken. Doe je dat niet, dan wordt je cv minder waard en kom je nadien minder aan de bak. De maatschappij is er niet op ingericht (lees maar terug "staat niet toe") dat je niets met je studie/carriere doet en eerst kinderen gaat krijgen en opvoeden. Verder zijn sommige mensen er ook in mentaal opzicht pas laat aan toe om kinderen te krijgen. Daar kunnen ze niets aan doen.

Pascal schreef:

Jij bent net zo erg als dat Balkenende kabinet die vindt dat vrouwen maar allemaal aan het werk moeten. Vrouwen MOETEN dit en MOETEN dat maar MOGEN geen carriere maken want dan zijn er figuren als jij die vinden dat ze dan geen recht hebben op kinderen. (mannen mogen beide kennelijk wel hebben, want ik lees niet dat jij de vaders ter verantwoording roept).
En vrouwen MOGEN óók al niet thuis blijven om hun kinderen op te voeden, want dat wil het kabinet weer niet hebben.

Ik vind het belachelijk dat keuzes niet aan de mensen ZELf worden gelaten.
Ik zelf vind het overigens ook niets als kinderen 4 dagen per week of meer in de creche zitten omdat paps en mams ALLEBEI onvoldoende bereid zijn om offers te brengen voor hun kinderen. Je moet er wel wat voor over hebben. Ik heb dat niet, daar ben ik heel eerlijk in. Ik ben dan ook niet aan kinderen begonnen. Kinderen hebben recht op zorg en liefde en TIJD van hun ouders.

_Scarlet_ schreef:
Dat vind ik nou echt dikke onzin. Het is toch absoluut niet relevant dat andere mensen geen kind kunnen krijgen? Niet dat ik het niet rot vind voor hun, maar wat schieten zij ermee op als er géén abortus meer wordt uitgevoerd? Ze worden er niet opeens meer vruchtbaar van, dus ik zie niet in hoe het relevant is. Als je zo zou redeneren, zou je ook niet meer blij mogen zijn met je kind, omdat mensen die geen kinderen kunnen krijgen zich daar óók rot om kunnen gaan voelen.

Good point!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:37

tamorka schreef:
Ik vind het belachelijk dat keuzes niet aan de mensen ZELf worden gelaten.
Ik zelf vind het overigens ook niets als kinderen 4 dagen per week of meer in de creche zitten omdat paps en mams ALLEBEI onvoldoende bereid zijn om offers te brengen voor hun kinderen. Je moet er wel wat voor over hebben. Ik heb dat niet, daar ben ik heel eerlijk in. Ik ben dan ook niet aan kinderen begonnen. Kinderen hebben recht op zorg en liefde en TIJD van hun ouders.

Lees jij kranten? De overheid wil nu dat moeders (vaak tegen hun zin) meer gaan werken dus offers brengen?!

Daar komt ook nog eens bij dat veel gezinnen niet anders kunnen omdat ze anders niet rond kunnen komen. Laten we wel wezen het leven is strontduur, wil je af en toe eens iets leuks kunnen doen ben je toch al snel genoodzaakt om beide te blijven werken Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:41

MISTRAL9 schreef:
Lees jij kranten? De overheid wil nu dat moeders (vaak tegen hun zin) meer gaan werken dus offers brengen?!

Yep, dat lees ik inderdaad ja. DAt wil dat Balkenende kabinet, dat schreef ik net al. Inderdaad, tegen hun zin gaan werken. Ze MOETEN en hebben niets te willen. In zo'n geval wil ik ook niet meer spreken van offers brengen. Wel als er de mogelijkheid is om minder te werken en iets minder luxe te leven maar er voorkeur aan geven om de kids altijd bij anderen te droppen.
MISTRAL9 schreef:
Daar komt ook nog eens bij dat veel gezinnen niet anders kunnen omdat ze anders niet rond kunnen komen. Laten we wel wezen het leven is strontduur, wil je af en toe eens iets leuks kunnen doen ben je toch al snel genoodzaakt om beide te blijven werken Knipoog

Ben ik helemaal met je eens. Dat komt ook een beetje omdat de normen en standaarden misschien iets te hoog liggen. Mensen butsen elkaar te veel op dat ze overal aan mee moeten doen (En wintersport EN ook op zomervakantie EN die 2e auto EN die plasma tv). Aan de andere kant denk ik dat de economie zo opgedreven wordt door de regering om de mensen voor het blok te zetten: Allebei werken en niet thuis kunnen blijven voor de kinderen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:43

Ik doel eigenlijk meer op die achterlijk hoge huizenprijzen, de ziektekostenverzekering de brandstofprijzen, de prijzen van auto's dat soort zaken Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:48

MISTRAL94 schreef:
Ik doel eigenlijk meer op die achterlijk hoge huizenprijzen, de ziektekostenverzekering de brandstofprijzen, de prijzen van auto's dat soort zaken Knipoog

De normale lasten, tja dat maakt het voor de meeste mensen onmogelijk om lekker thuis bij hun kindje(s) te blijven....Erg toch?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:51

Ja dat is diep triest, nu moet ik zeggen dat ik ook 2 paarden heb maar ik moest toch al werken voor de hypotheek en die achterlijke ziektekostenverzekering waarvan je ook nog eens een enorme eigen bijdrage krijgt. Ook vind ik het belangrijk om goed te verdienen zodat ik niet elk dubbeltje om hoef te draaien en dat ik voor mijn dochter ook leuke dingen kan kopen. Of nog liever eens een dagje weg kan oid.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:52

MISTRAL94 schreef:

DE huizenprijzen zijn inderdaad achterlijk hoog. Dat wordt opgedreven door het beleid: onvoldoende woningen bouwen (vraag overstijgt aanbod) maar ook gemeentes die de prijs per vierkante meter flink omhoog jagen. 2 fulltimers die net beginnen kunnen in veel gebieden in Nederland niet eens een rotflatje kopen. Echt te belachelijk voor woorden.

Ik denk wel een serieus dat ze in Den Haag willen dat mensen alleen nog maar thuis voor de buis mogen blijven. WAnt ze werken om rekeningen te betalen en verder mogen ze niet veel want alles wordt te duur.
Laatst bijgewerkt door tamorka op 16-10-07 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:52

Miryamk schreef:
MISTRAL94 schreef:

De normale lasten, tja dat maakt het voor de meeste mensen onmogelijk om lekker thuis bij hun kindje(s) te blijven....Erg toch?

Ben ik met je eens Mir!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:54

Aan de andere kant levert het ook weer banen op. Want de kinderne gaan idd naar de opvang dus je hebt kinderdagverblijven nodig met het gevolg dat er weer banen zijn. Maar dat ze nu er mee bezig zijn om moeders meer te laten werken vind ik diep triest. Teveel kinderen ontsporen al doordat ouders zoveel weg zijn, dit gaat er niet beter op worden...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:56

Gelukkig kreeg ik mijn kinderen toen we nog geen rooie rotcent hadden. We waren niet gewend geld uit te geven aan iets anders dan eten en de huur. Wel heel moeilijk met een kleine maar achteraf ben ik blij dat ik de eerste jaren thuis kon blijven Knipoog

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:59

Pascal schreef:
dan moet je zorgen voor goede berscherming;)
En anders rits dicht houden....

Ik dacht van het weekend goed beschermd te zijn hoor, tot het condoom ineens naast me in bed lag... Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb bewust de MA gehaald, omdat het risico op een ziek kind gewoon té groot is en mijn vriend en ik nog niet samenwonen en het momenteel niet zo breed hebben.