MISTRAL94 schreef:Dat zal best en als je mijn post goed gelezen had, dan had je kunnen lezen dat ik vooral doel op de mensen die eerst carriere willen maken, dan dat ene dure huis willen kopen. Die vakantie er nog achteraan, dan voelen ze het klokje tikken en moeten ze haasje repje zwanger zien te raken. Overigens kleven er een hoop nadelen aan zwanger worden op latere leeftijd, zijn geen kleine dingen om over het hoofd te zien.
Ik wil ook dat niet veroordelen. MEnsen hebben er recht op om keuzes te maken. En als je een universitaire studie hebt afgemaakt van een aantal jaren, dan wil je daar gebruik van maken. Doe je dat niet, dan wordt je cv minder waard en kom je nadien minder aan de bak. De maatschappij is er niet op ingericht (lees maar terug "staat niet toe") dat je niets met je studie/carriere doet en eerst kinderen gaat krijgen en opvoeden. Verder zijn sommige mensen er ook in mentaal opzicht pas laat aan toe om kinderen te krijgen. Daar kunnen ze niets aan doen.
Pascal schreef:Idd, zo vind ik ook dat vrouwen die carriere willen maken beter niet aan kinderen kunnen beginnen, die worden dan toch maar gedropt in peuterspeel zalen.. kom kids 's avonds een uurtje met papa en mama

Jij bent net zo erg als dat Balkenende kabinet die vindt dat vrouwen maar allemaal aan het werk moeten. Vrouwen MOETEN dit en MOETEN dat maar MOGEN geen carriere maken want dan zijn er figuren als jij die vinden dat ze dan geen recht hebben op kinderen. (mannen mogen beide kennelijk wel hebben, want ik lees niet dat jij de vaders ter verantwoording roept).
En vrouwen MOGEN óók al niet thuis blijven om hun kinderen op te voeden, want dat wil het kabinet weer niet hebben.
Ik vind het belachelijk dat keuzes niet aan de mensen ZELf worden gelaten.
Ik zelf vind het overigens ook niets als kinderen 4 dagen per week of meer in de creche zitten omdat paps en mams ALLEBEI onvoldoende bereid zijn om offers te brengen voor hun kinderen. Je moet er wel wat voor over hebben. Ik heb dat niet, daar ben ik heel eerlijk in. Ik ben dan ook niet aan kinderen begonnen. Kinderen hebben recht op zorg en liefde en TIJD van hun ouders.
_Scarlet_ schreef:Dat vind ik nou echt dikke onzin. Het is toch absoluut niet relevant dat andere mensen geen kind kunnen krijgen? Niet dat ik het niet rot vind voor hun, maar wat schieten zij ermee op als er géén abortus meer wordt uitgevoerd? Ze worden er niet opeens meer vruchtbaar van, dus ik zie niet in hoe het relevant is. Als je zo zou redeneren, zou je ook niet meer blij mogen zijn met je kind, omdat mensen die geen kinderen kunnen krijgen zich daar óók rot om kunnen gaan voelen.
Good point!