Wie heeft er ook "meerdere ziektes" en hoe ga je hiermee om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Wie heeft er ook "meerdere ziektes" en hoe ga je hiermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:03

arme mj, welkom hier

Ik ben griep aan het krijgen, zucht kan er nog bij

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:11

Pfoe musicjohn,... dat is niet niks

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:36

Cyntje schreef:
Pfoe musicjohn,... dat is niet niks

Echt, mij hoor je niet klagen hoor.

In het engels is er een mooie uitspraak voor: "It's a way of life"

M.a.w. je leert er mee leven.

Maar ik erger me wel eens aan iemand die roep: "Oh... ik ben zo ziek" en zich vervolgens ziek meld bij z'n werkgever, terwijl er slechts een scheet dwars zit. Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:37

Ja Die ken ik!

Zo had ik een collega die zich ziek meldde ivm wratjes Verward
En dan zit ik thuis met van alles en nog wat,... maarja aan mij kun je niks zien dus ik zal wel niet echt ziek zijn!
Nou geef mij dan maar liever wratjes Huilen van het lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:39

haha mijn hemel Tong uitsteken je ziek melden om uiterlijke inperfectie Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:43

Nee want dat deed zeer tijdens het werk,... ze moesten verwijderd worden en met al die pleisters werken kon niet Verward

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:45

Dan gebruik je toch je voeten/mond/elleboog? Clown Daar had ik echt geen vrij voor gegeven Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:47

Kassiere Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:51

Ik heb astma, ben allergisch voor meerdere zaken, en ik heb een hersenbeschadiging. Ik ben voor 80 tot 100% afgekeurd, maar ben niet van plan om vanaf mn 18 de achter de geraniums te gaan zitten, ben dus op mn 23 (ben nu 24) met een nieuwe studie begonnen.

Mijn astma en allergie heb ik maar voor lief genomen, maar mijn hersenbeschadiging kan ik nu redelijk mee leven, al moet ik wel zeggen dat ik nog steeds af en toe vloek omdat ik dingen niet kan die sommige mensen wel kunnen. Of dat mensen me niet begrijpen en ik niet kan uit leggen wat ik nou bedoel...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:53

Ik heb deze week vrij gekregen van werk om lekker uit te zieken Lachen Mijn professor heeft mij ook vrij gegeven voor verplichte werkcollege en wenste mij zelfs beterschap! Normaal moet je altijd een hele doktersverklaring hebben als je ziek bent voor werkcollege, maar nu gelukkig een keer niet Lachen Nu mag ik een keer gewoon ziek zijn zonder allerlei verklaringen te hoeven in te leveren! Lachen

Pubelia: op die leeftijd al bijna volledig afgekeurd te moeten zijn... vreselijk! Hersenbeschadiging lijkt mij ook het allerlastigste om mee om te moeten gaan... het beinvloed zoveel!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:35

Welshcobfan schreef:
Ik heb deze week vrij gekregen van werk om lekker uit te zieken Lachen Mijn professor heeft mij ook vrij gegeven voor verplichte werkcollege en wenste mij zelfs beterschap! Normaal moet je altijd een hele doktersverklaring hebben als je ziek bent voor werkcollege, maar nu gelukkig een keer niet Lachen Nu mag ik een keer gewoon ziek zijn zonder allerlei verklaringen te hoeven in te leveren! Lachen

Pubelia: op die leeftijd al bijna volledig afgekeurd te moeten zijn... vreselijk! Hersenbeschadiging lijkt mij ook het allerlastigste om mee om te moeten gaan... het beinvloed zoveel!

Is ook vreselijk, dat is ook de reden dat ik het er niet mee eens ben, om alles er aan te doen dat ik (al is het maar voor 4 uurtjes maximaal in de week) dat ik ergens kan werken. Ik loop momenteel stage bij een dierenkliniek (kleinschalig), en daar zijn ze heel tevreden over mij. Ik loop daar nou 1 dag in de week, (lees van 9 tot 13.00 ongeveer) daar stage. heb het er super naar me zin, en hun zijn ok heel tevreden over mij. (volgens mij schrijf ik nu iets dubbel)

Hersenbeschadiging is bij mij lastig omdat je in eerste instantie niks aan mij ziet en merk. Ik en mijn vriend wonen in een kleine dorp, en dan zijn er al gauw veel mensen die zeggen van zij zoekt niet te werken, zij is lui. Of sommige mensen vinden me lui omdat mijn vriend na zijn 40 urige werkweek ook nog bijna het hele huis houden moet doen, terwijl ik de hele dag " thuis" zit.

Maar ook mijn geheugen is aangetast, dus ik vergeet vaak dingen, of verplaats ze. (moest eingelijk gisteren met mn cavia's naar de DA, maar was er vandaag om de zelfde tijd Haha! ) Maar ik vergeet afspraken, dingen die ik in huis moet doen, belangrijke dingen die ik moest onthouden. voorbeeld is dat mijn zadel gestolen is, en mijn vader me in dingen helpt om die mensen aansprakelijk stellen enzo. , en dan heb ik hem aan de telefoon en dan zegt hij dan moet je dit en dat zeggen en dan zo doen en dit doen, maar ja ik vergeet het Bloos Dus of mijn vriend luistert dan mee, of ik vraag of hij me dan ff wil mailen.

Af en toe sluit op de een of andere manier mijn hoofd zich af, waardoor ik me niet kan concentreren en waardoor ik niet kan auto rijden omdat ik dan gewoon geen overzicht kan houden. Gelukkig weet ik hier wel mijn eigen grens erin.

Als ik moe ben laat ik dingen vallen, maar ik val dan zelf ook, ik kan dan mijn evenwicht niet meer houden.

Dan vind ik sinds het ongeluk het erg moeilijk om met mensen om te gaan, en denk vaak laat maar.
leeftijdgenootjes werken of gaan nog naar school, hebben hun eigen vrienden, en gaan met hun eigen clubje uit.

Op zulke momenten heb ik zo iets van laat maar allemaal, ik heb mn vriend, ik heb mn dieren en dat is mijn wereld, de dieren begrijpen mij wel en laten me in mn waarde, dat kan je bijna altijd niet van mensen zeggen. Die boren je de grond al in voordat ze je ook al 1 keer met je gesproken hebben.

Ik kan wel zeggen dat ik me vaak eenzaam voel overdag, maar ja het is niet anders. Ik kan er verder niks aan doen. Ik vind dat ik al mijn best heb gedaan om mensen te leren kennen en vrienden te krijgen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:40

Welkom bij onze club Knipoog

Een gezond verstand is meer waard dan wat dan ook, lijkt mij zo onwerkelijk dat je dat voor een deel mist. Vooral als je het al van jezelf weet dat je wat vergeet of wat dan ook. Mensen zijn vreemde wezens, hebben hun oordeel al klaar voordat ze je kennen. Het ergste is nog dat je je ook nog moet verantwoorden voor iets waar jij helemaal niet aan kan doen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:26

Zo, ben hier al een tijdje niet meer wezen gluren Clown

Aanstaande donderdag krijg ik weer een holter, dus dat wordt me weer een dag diep ongelukkig voelen Koe

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:58

Ik ga mezelf ook maar even bekend maken.
Houd dit topic al een tijdje in de gaten, tijd dat ik mijn verhaal doe.

Geloof dat ik zo'n beetje voor het ongeluk geboren ben. Clown

Ik had vroeger altijd wel iets.

Maar gelukkig bleef dat bij open wonden, brandwonden, kneuzingen, pees scheuren, nou ja, in ieder geval was alles nog wel te repareren.

Op mijn 21e stapte ik van een paard en ja hoor, enkel verbrijzeld.
Daar is alle ellende pas echt mee begonnen.
Tig keer geopereerd, platen pinnen, de hele ijzerkraam heb ik er wel ingehad.
Op een gegeven moment een ruggeprik gehad en tijdens die kijkoperatie is het fout gegaan.
Mijn rechterbeen is vanaf de knie zo'n beetje gevoelloos.
Heel lastig met rijden, maar ik heb nu 9 jaar later zo'n beetje de juiste knopjes terug gevonden. Bloos
Het is trouwens wel gemakkelijk als het paard erop staat.
Teen is bont en blauw, maar heb geen pijn. Haha!

Op mijn 23e een wiplash opgelopen op het werk.
Ik werkte toen voor ABoost, een uitzendbureau voor boerenbedrijven.
Tijdens het melken wou ik de laatste koeien ophalen en daarbij ben ik met mijn hoofd zo hard tegen de klauwbekapbox gelopen dat ik minstens 15 minuten knock-out ben geweest.
Ik heb wel 2 jaar met hoofdpijn gelopen en ben sindsdien vergeetachtiger geworden.
Maar ook daar valt mee te leven, ondanks die vervelende pijnen in het hoofd. Bloos

Wel doorgewerkt, had ik beter niet kunnen doen..... Ach gut

Mede door dit zware werk heb ik vaak last van slijmbeursvliesonteking in mijn rechterschouder (maar vertik het om mij daar aan te laten helpen...) en ben ik allergisch geworden voor zo'n beetje alle schoonmaakmiddelen die er in omloop zijn.Boos!

Op mijn 28e heb ik een trap van mijn paard gekregen en bleek ik een bloeding onder de knieschijf te hebben.
Hier 3 weken mee rondgelopen en opeens geen pijn meer.
Dacht dat het over was, totdat ik later op de dag ontzettende rugpijn kreeg.

Ik was zelf van mening dat ik een spiertje verrekt had, en de HA gaf mij het voordeel van de twijfel.
's Avonds de huisartsenpost gebeld, omdat ik krom lag van de pijn.
Kon niet meer normaal ademhalen en een pijn, niet normaal.
Had het touw al klaarliggen......kun je nagaan hoeveel pijn ik had?

Uiteindelijk diezelfde avond opgenomen in het ziekenhuis op aandringen van de dokter die dienst had bij de huisartsenpost.
Een week later kwamen ze tot de conclusie dat ik meerdere embolien had in beide longen.

Resultaat: een gedeelte van de linkerlong is afgestorven.
Ook heb ik nog steeds het idee dat ik niet in mijn eigen lichaam zit.
Ben vaak duizelig, kan ook geen twee dingen tegelijk doen.
Concentratievermogen is echt vermindert.
En een conditie van 0,0
Stoffige ruimtes kan ik ook wel vergeten.
Mijn luchtwegen klappen direct dicht.. Boos!

Daarbij was ik zo ziek dat mijn schildklier het op heeft gegeven.(Gelukkig heb ik nu de juiste medicatie, waardoor het leven al een stuk aangenamer is voordat ik deze kreeg, maar ik mis heel veel van de oude Karin. Huilen )

Bij mijn laatste gesprek bij de longarts kreeg ik te horen dat als ik een half uur later opgenomen was de kans heel klein was dat ik hier überhaupt nog had gezeten.

En lekker subtiel toch?

Mijn vriend heeft op zijn 23e een beroerte gehad, dan denk je: zoiets overkomt maar 1 keer binnen een gezin, maar 2 x een bijna-dood ervaring, laat ik het zo maar noemen is wel heel erg.

We zijn nu wel dichter naar elkaar toegegroeid.
We weten immers allebei wat het leven inhoud.

Ik leef nu ook onder het motto: geniet van het leven je bent er maar even.

Heel erg druk nu met het opzetten van het eigen bedrijf, een pensionstalling met eventing-oefenterrein en op den duur een buitensportlocatie.

Helaas wachten we op groen licht van de provincie en omdat er wel geld binnen moet komen ga ik binnenkort weer op de vrachtwagen aan het werk.
Ik hoop tenminste dat ik door de keuring heen kom.

Hebben jullie er ook zoveel moeite mee om weer aan het werk te komen?
Ik mis gewoon 2 jaar op mijn CV.
En aangezien ik eerlijk ben, heel moeilijk om weer in de arbeidsmarkt te komen.
Ik hoop dat ik aangenomen wordt, kan ik iig 2 jaar vooruit.

edit. wat toegevoegd.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:11

Zooww da's niet mis Kaatje77
en idd je kunt maar beter genieten van wat je wel kunt /hebt Knipoog
ik heb vandaag een bezoekje aan de dokter gebracht en ben weer aan de medicijnen ,effe bloedprikken en voorlopig ieder week bloedbezinkselcontrole
Bij het bloedprikken zat een hele lieve verpleegkundige die tegen me zei dat ik beter voor mezelf moet gaan zorgen en dat ik niet sterk hoef te zijn ,lief he ?
Soms kan dat genoeg zijn om een warm gevoel te krijgen ook al is het van een vreemde.... Ach gut
Voorlopig ben ik weer aan de rotzooi en ga het in ieder geval wat rustiger aandoen, ik verrek soms van de pijn in mijn darmen maar het komt allemaal weer goed denk ik dan maar !

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:56

Ja, dat van een vreemde te horen krijgen geeft je toch wel weer het gevoel dat je echt iets mankeert en dat ook gerust mag laten zien.
Toen ik nog aan de bloedverdunners was konden ze mij bijna niet instellen, zodat ik om de dag mijn bloed na moest laten kijken, dat kon 1 x in de week in het dorp en voor de rest moest ik naar de stad.
In het dorp waren het bijna allemaal oude mensen en soms zag je ze echt kijken: wat doet zo'n jong grietje hier toch.
Ik heb het op een dag maar gezegd en die ogen van die ouwelui vielen er vol verbazing bijna uit!
Maar ik ga vrolijk door. Haha!
Gelukkig moet ik nog maar een paar keer per jaar nagekeken te worden, dat is op 1 hand te tellen.

Gewoon denken aan de dingen die je idd nog wel kunt en daar je kracht uithalen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:06

Ben ik net een week van de antibiotica af, is er een zware bacterie infectie in mijn luchtwegen gevonden. Nu heb ik 2 kuren: prednisolon in combi met 3 maal daags antibiotica (voor 10 dagen). Na die kuur ben ik 6 week ziek en uit de running geweest, dus ik ga uitstel van mijn tentamens vragen. Alleen de allereerste collegeweek ben ik gezond geweest... dus nu heb ik een leerachterstand van 5 week en volgende week een achterstand van 6 week (terwijl ik dan tentamens zou moeten hebben)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:07

Mijn pony heb ik al ruim een week niet gezien en zal hem ook ruim een week niet zien: maar mijn buurmeisje gaat de komende 10 dagen goed op hem letten Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:15

ja is heel erg minder Welshcobfan. Maar als je ziek bent ben je ziek.

Ik heb/had vandaag stage, ook gehoord wat mn eind datum word. Dus moet nog ff op mn tanden bijten en dan ben ik door deze stage heen. Had echt gisteren en eergisteren van ik ga niet. Maar ben toch gegaan, mag zo weer terug nog een 1,5 uur komen en dan ben ik klaar.

weekend

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:12

Ik ben sinds 2 maanden gestopt met de pil omdat ik er niet zo gunstig op reageerde (emotioneel, vreetbuien, agressief).
Ikben nu een stuk ruustiger, minder emotioneel en heb veel minder vreetbuen. Haha!
nu heb ik van het weekend een ongelukje gehad wardoor ik vandaag aan de Morning After kon.
Ik heb nu buikpijn..
Niet heel erg, maar wel zo'n vervelende, zeurende krampende pijn... Scheve mond

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:34

Oei zo'n ongelukje kan veel meer veroorzaken als alleen wat buikpijn ! Pas je wel op anders hebben we er straks nog een zieke bij hier op bokt.......

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:45

Ik pas zeker op... Ja
En"ziek" was ik toch al. Knipoog
Ik heb nl een gendefect waardoor de kans héél groot is dat ik in de toekomst weer kanker krijg, ik mis een bijnier dankzij een carcinoom, heb daar een slechte stofwisseling aan overgehouden, rugklachten na een val van Joop, ben slechthorend én ben psychisch niet heel erg sterk... Nagelbijten / Gniffelen
mar ik heb het tot nu toe allemaal overleefd en zeg altijd maar zo:
"Onkruid vergaat niet".

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:45

Hahaha zeker niet ! onkruid is vaak heel goed tegen allerlei kwaaltjes Haha!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:55

Zeker, al gebruik ik zelf (nog) geen (on)kruiden. Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:36

En ik heb weer een lichtelijke griep te pakken Boos!