Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:30

Ik voel me fiets up... ik heb het gevoel dat mijn vriend mij soms niet leuk meer vind, ik heb al 3 jaar een relatie met hem en ons sexleven zuigt... gwoon omdatik vaak geenzin meer heb, Ikben depresief.. Ik mis mijn izzy (Mijn paardje die 4 september in is geslapen) Hebwel een heel nieuw leuk paardje maar die steigerd, en daar word ik bang van, Het zit gewoon tegen, ik heb neigingen... Ik voel me dik enlelijk omdat me vriend nooit meer tege me zecht ik vind je mooi, gewoon als ik wat anders aan heb dan normaal. Hij heb alleen oog voor me als ik naakt ben en dat vind ik een beldiging omdat ik mezelf NIET mooi vind als ik naakt ben, Ik hebzon enorme drang niet normaal... Ik wil mezelf zon ontzettend pijn doen omdat ik zon ontzettend pijn in me hart heb dati k er hoofdpijn van krijg al 3 dagen.. Maar waarom doe ik het niet? ik heb een gedichtje en weet nouniet ofi k het wel of niet hier moet zetten.. Misschien bij iemand in de prive maarja wie boeit zig nou om iemand zoals ik ? Blijkbaar niemand, niet eens me eige vriend luistert naar me... ik ga vanavond zwemmen... waarom? Omdat ik af wil vallen enomdat ik zwemmen enigzins leuk vind.. Maar ik durf niet... niet in me bikini enzo... ik walg echt van mezelf en dit gevoel komt me me strot uit..

Sorry het moest r ff uit zit r al een paar degen mee... ik mis mijn izzy zo... en ik sla me voor me hoofd dat ik mijn pony laatvoelen alsof ze niet welkom is, al zegt het baasje van me verzorgpaard dat het niet zo is... Maar ikb en heel ban dat het zo is.. maarja.. ik stop even met schrijven anders zitik hier met een verhaal van 10 meter over hoe ik m voel, terwijl er mensen zijn met ergere dingen.

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:08

Dag lieve mensen allemaal...

Ik weet even geen raad meer en ik dacht hier misschien raad te krijgen.

Het gaat over een vriendin van me. Een heel heel goede vriendin. We zijn echt hartsvriendinnen.

Deze zomer heb ik ontdekt dat ze zichzelf snijdt.

Ze zei tegen iedereen dat ze met breekmesjes gespeeld had en dat ze per ongeluk over haar 2 polsen is gegleden (het was geen diepe snee hoor, echt alleen schaafwondje).
Ik heb mezelf ook een tijd gesneden en ik liep daar niet mee te koop en liet het zeker aan niemand zien... wat zij wel deed...

Ik heb daar toen eens met haar over gepraat maar ze bleef ontkennen dat ze het bewust gedaan had.

Niet zolang erna was ik samen met een vriend en haar een film aan het kijken. Ineens kwam ze bij ons zitten zuigend aan haar arm en ze vroeg of iemand een zakdoekje had... (we waren bij haar thuis)
Niet zo subtiel dus...

Ik heb er dan nog eens over gepraat met haar maar veel hebben we niet gezegd omdat ik helemaal toeklapte. Ik dacht aan mezelf en ik begon te beven en ik blokkeerde volledig.

Nadien nog eens herbegonnen en ze zei dat ze ermee ging stoppen...

Onlangs kreeg ik een smsje van haar dat ze dringend met mij wou praten om haar hart te luchten, dat het echt nodig was enzo. Wij dus de volgende dag afgesproken. En toen ik aankwam was ze zo happy als maar zijn kon. Ze heeft er niets over gezegd en bleef super happy doen...
Ik heb er ook niets over gevraagd omdat ik dacht van ja, als zij er niets wil over zeggen...

Wat het snijden betreft. Ik weet zelf maar al te goed wat het is. Maar als ik vergelijk... ik... en zij... Ik deed het echt om innerlijke pijn te verlichten en jah, ik zat zelf zo diep in de put.
Ik verstopte het ook zo goed mogelijk en wou echt niet dat iemand het zag.

Zij is het volgens mij beginnen doen na de film Thirteen te zien (waar een meisje zichzelf snijdt). Ze steekt het ook niet weg en dat vind ik zo raar. In mijn ogen doet ze het om aandacht te hebben...
Daarom heb ik er gemengde gevoelens over. Ik wil wel helpen maar ik kan ergens niet. Voor mij is het iets dat ze doet om aandacht te hebben. Ik heb het gedaan uit pure machteloosheid en daarom wringt dat tegen bij mij...

Ik weet niet wat ik moet doen... Ermee praten mja.. Het is moeilijk voor mij maar zal wel gaan denk ik. Maar wat moet ik dan zeggen? Ik ben(was) geen veel beter voorbeeld...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:11

@ Pinkybubble ; Wat een verhaal zeg Ach gut ik weet verder niet echt wat ik erop moet zeggen...alleen heel veel sterkte en je kan het wel Ach gut

@ Evikes ; Hmm raar van je vriendin.. Dat ze het dan na zo'n film doet.. Miss kan je toch een keer een goed gesprek met d'r voeren waarop jij jou verhaal verteld ofzo? of ben je dan bang dat het alleen maar erger word??

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:13

Ik heb het haar eens verteld in een vorig gesprek dat ik het ook heb gedaan. Maar toen klapte ik volledig dich en is er niet zoveel meer gezegd geweest over het snijden bij mij...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:15

Robin__ schreef:
@ Pinkybubble ; Wat een verhaal zeg Ach gut ik weet verder niet echt wat ik erop moet zeggen...alleen heel veel sterkte en je kan het wel Ach gut

@ Evikes ; Hmm raar van je vriendin.. Dat ze het dan na zo'n film doet.. Miss kan je toch een keer een goed gesprek met d'r voeren waarop jij jou verhaal verteld ofzo? of ben je dan bang dat het alleen maar erger word??

Msschien is er gewoon niets meer op te zeggen...

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:21

Op alles is wat te zeggen, je moet het alleen goed weten te formuleren Knipoog

Evikes; Zeg tegen haar wat er in je hoofd omgaat, schaam je niet. Zij is degene die zichzelf voor l.ul zet..!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:22

PinkyBubble schreef:
Robin__ schreef:

Msschien is er gewoon niets meer op te zeggen...

Jawel dat is er wel
en ik heb nu zoveel dingen die in me hoofd rondspoken hoe ik erop kan reageren
maar k kan het gewoon zoals Ellee zeg niet gped formuleren

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:31

evikes : ik begrijp je helemaal!
Ik heb mezelf ook gesneden, nu doe ik het niet meer, en het was ook niet zo erg, alhoewel ik soms heel erg behoefte heb.
ik deed altijd heel erg mn best het te verbergen, zelfs als het snikheet was had ik lange mouwen aan.
nu heb ik een vriend, zijn oudersgaan scheiden, en voor hem voelt het als het einde van de wereld.
nu kwam hij naar me toe, in een super drukke gang op school : kijk nicky, ik heb me gesneden.
met zoon big smile.
en toen ik het tegen een gezamelijke vriendin vertelde, zei ze dat hij het haar ook al had laten zien.
oftewel, hij was gewoon al zn vrienden langsgegaan en laten zien hoe 'stoer' hij wel niet was omdat hij 2 super minisclule niet eens bloedende bijna ontzichtbare sneetjes had.
toen nam ik hem in vertrouwen en heb hem er over verteld, maar hij geeft er niks om, en daar voel ik me dus best rot over..

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:00

@ Nickey__ : Dat is wel banketstaaf (vind ik) dat hij er niks om geeft, het is tenslotte toch je vriend toch?

De rest allemaal heel veel sterkte..

ik heb morgen hulp, en na dat gesprek gaan we kijken of ik na een spygoloog moet ofzo iets.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:03

Psycholoog Knipoog
Ik snijd/kras een halfjaar al niet meer, zonder hulp.
Vraag me niet hoe.. De verleiding is er steeds wel..

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:04

Ellee : Ik vind het super knap van je, ik kan het echt niet meer volhouden, mijn langste met stoppen is een week. Ik doe het ook nog maar een halfjaar fanatiek, en daarvoor ook al een halfjaar maar nog niet zo veel..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:10

Ik heb het ong 2 jaar fanatiek gedaan.. toen nog heel soms, en nu dus al ong een half jaar niet.. Maar hoe.. Joost mag het weten..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:07

Super goed Ellee! Echt heel erg goed!
B_rOwny ; Fijn dat je hulp gaat krijgen en een heel goede stap van je! Heel positief is dat! Blijf in jezelf geloven, het komt écht goed.

Ik wens iedereen veel sterkte hier verder!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:27

Ja wel positief dat ik weer hulp krijg, maarja, ik heb me ook (net) weer gesneden.. het doet gewoon niet meer zeer. dus doet het nu ook steeds harder. mar onder het snijden doet het niet zeer. maardaarna wel, heel raar.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:37

Je krijgt straks weer hulp maar je snijd nog. Maar dat is toch niet gek? Je krijgt onder andere daar voor hulp, en op het moment dat jij weet dat je hulp krijgt, gaat het niet opeens helemaal goed met je Knipoog. Het is vallen en opstaan. Maar vooral blijven vechten en de hoop niet opgeven!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:47

k zit er echt compleet doorheen nu.... Verdrietig

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:05

Robin__ schreef:
k zit er echt compleet doorheen nu.... Verdrietig

Kop op meid! Ook jij kan het wel. Moeilijke tijden zijn er uiteindelijk om van te leren, daar groei je door en sta je uiteindelijk sterker door in je schoenen! Niet opgeven he. Koppie op! Sterkte, jullie állemaal!

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:28

Nicky__ schreef:
evikes : ik begrijp je helemaal!
Ik heb mezelf ook gesneden, nu doe ik het niet meer, en het was ook niet zo erg, alhoewel ik soms heel erg behoefte heb.
ik deed altijd heel erg mn best het te verbergen, zelfs als het snikheet was had ik lange mouwen aan.
nu heb ik een vriend, zijn oudersgaan scheiden, en voor hem voelt het als het einde van de wereld.
nu kwam hij naar me toe, in een super drukke gang op school : kijk nicky, ik heb me gesneden.
met zoon big smile.
en toen ik het tegen een gezamelijke vriendin vertelde, zei ze dat hij het haar ook al had laten zien.
oftewel, hij was gewoon al zn vrienden langsgegaan en laten zien hoe 'stoer' hij wel niet was omdat hij 2 super minisclule niet eens bloedende bijna ontzichtbare sneetjes had.
toen nam ik hem in vertrouwen en heb hem er over verteld, maar hij geeft er niks om, en daar voel ik me dus best rot over..

Blij dat er iemand is dat me begrijpt... als je zoiets ziet en meemaakt speelt er nogal wat door je hoofd hé (bij mij toch). Wel erg voor je dat je vriend er niet om gaf, om jou. Neem je hem in vertrouwen, geeft hij er niets om. Dat is volgens mij ook omdat hij niet weet of beseft wat het eigenlijk is en wat er door de mensen die het doen hun hoofd soms wel niet speelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:41

Volgens de psychologie is automutilatie wel degelijk een vorm van aandacht,
anders wordt er ook niet over gesproken Knipoog

maar er is een verschil tussen aandacht trekken en aandacht vragen. Lachen

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:55

Oef. Gister was echt vreselijk.
Knallende ruzie (alweer), ben uit mijn doen naar boven gestormd en had binnen een paar seconden het mesje al op mijn huid staan. Ik was echt mezelf niet meer, zwaar ademend, trillend, helemaal gek.
Kon gelukkig snel genoeg controle hervinden om mezelf te dwingen het mesje weg te leggen.
Heb mezelf gedwongen te ontspannen, anders krijg ik automatisch dingen als dat ik mijn nagels in mijn vel ga drukken, of met mijn hoofd tegen de grond wil slaan.
Gelukkig ging dit op een paar kleine nagelplekjes goed. Ik heb pen en papier gepakt en mijn woede van me afgeschreven, iets wat ik nieuw ontdekt heb en wat voor mij ontzettend goed werkt.
Na een aantal pagina's volgeschreven te hebben was ik al weer aardig kalm, heb een lekkere warme douche genomen en er ook echt van genoten en bij stilgestaan.

Was ik eindelijk helemaal kalm, hoor ik mijn moeder beneden al tekeer gaan tegen mijn zusje.
Ben gewoon rustig gebleven (aan de buitenkant dan), maar toen kwam ze naar boven.
Begint ze weer tegen mij te schreeuwen. Pff. Heb haar op een aantal keer onderbreken (lees: schreeuwend) eigenlijk compleet genegeerd. Vond ze niet zo heel leuk, maar ik heb de blablamethode toegepast en op gegeven moment ging ze weg.
Nog een paar pagina's volgeschreven maar gelukkig is het goed gegaan en heb ik me niet gesneden.
Ben trots.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:24

Goed gedaan Jodie. Goed dat je jezelf kon dwingen het weg te leggen en voor een oplossing gekozen hebt, die nog eens werkt ook. Gelukkig heb je een paar pagina's vol kunnen schrijven en niet gesneden! Dat je trots bent is heel logisch en goed!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:58

Ik ben vandaag na die maatschappelijk hulp geweest, ik moet nu naar bureau jeugd zorg!, om te kijken welke hulp het beste is voor mij Verdrietig

Wat voel ik mij beroerd Boos!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:25

Knap van je Jodie! Je mag terecht trots zijn op jezelf!

B_rOwny schreef:
Ik ben vandaag na die maatschappelijk hulp geweest, ik moet nu naar bureau jeugd zorg!, om te kijken welke hulp het beste is voor mij Verdrietig

Wat voel ik mij beroerd Boos!

Sterkte, houd altijd in je achterhoofd dat die mensen het beste met je voor hebben Ach gut

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:47

Ik heb het ook een poosje gedaan wegens persoonlijke redenen (details ga ik hier niet neerzetten) Niet echt snijden, wel krassen met botte voorwerpen en scharen en dergelijke. En wanneer ik gauw genoeg iets vond om mezelf wat mee aan te doen sloeg ik gewoon net zolang met mn knokkels tegen de muur (zo'n muur met relief) tot dat ze open waren... Uiteindelijk ben ik er op eigen kracht doorheen gekomen en er mee gestopt, maar heb nog steeds de neiging als me iets overkomt wat ik niet bij kan houden geestelijk ik mezelf heel hard ga knijpen..

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:58

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar als ik jullie verhalen hoor ben ik wel even stil, ik vindt het ontzettend moedig dat jullie je verhaal doen, helaas kan ik geen magische woorden uitspreken zodat jullie het noooooit meer zullen doen.
Wel hoop ik dat jullie er uit komen voorjezelf en gelukkig zullen zijn. Sterkte bokkertjes