Het leed dat beugel heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Re: Het leed dat beugel heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:05

Roseane schreef:
Ik mag hopen dat de mensen met slotjes hier wel honderd keer beter poetsen,
dan de mensen bij ons uit de praktijk. Dat is gewoon weg rànzig! Lips are sealed Misselijk

heb je nog tips? ik wil het super schoon hebben maar heb altijd het gevoel dat ik er niet goed aan kan Nagelbijten / Gniffelen

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:26

Ik begin me nu pas écht te irriteren aan m'n slotjes.
Bij iedereen is hij er zo onderhand al uit, en die van mij mag er pas in maart/april uit..
Ik was ook heel laat met m'n beugel, maar die wachtlijst was onwijs lang!
Pff.. nog maar even volhouden dan maar

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:45

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:51

t valt allemaal wel mee.. de eerste week kan het pijn doen omdat je tanden door de plaatjes een beetje los gaan zitten .. maar daarna valt het allemaal best mee! Ja

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 09:24

auuuuuuuuuuuuu Verdrietig

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 09:25

Ik heb nu alleen nog een draadje achter mijn tanden (na 9 jaar beugelen), maar nou is dat draadje gisteren los gegaan, erg fijn Clown
Gelukkig is m'n paps tandarts en kan hij hem straks even vastzetten Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:03

9 jaar Bloos! Bloos! ????

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:05

9 jaar wooooow!!!!! ik hoop dat die van mij er binnenkort uitmag, heb hem al meer dan 2 jaar.. al naar de kaakchirurg geweest om een kleine opening te maken in mijn gehemelte en een tand vast te zetten aan mijn beugel. Nu komt die tand met veel moeite op z'n plek en jaa hoor!! sinds vorige week staat er eingelijk een normale bracket op en is het bijna gedaan Haha! helemaal happy!! hopelijk ben ik hem voor m'n verjaardag nog kwijt!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:21

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:08

Da's wel errrrnstig lang.....

doeraklover: Mooi verjaardagscadeau Knipoog

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:16

myn beugel is nu kapot Boos!
zo'n ijzer stangetje aan de achterkant, is kapot, en prikt nu in myn vel, doet echt pyn Bloos!
morgen maar ff snel bellen naar de ortho Tong uitsteken

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:18

ik ga morgen ook langs. slotje zat eerste middag nadat hij gezet was al los Verward

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:33

Vue schreef:
ik ga morgen ook langs. slotje zat eerste middag nadat hij gezet was al los Verward

mijn slotje zat na 2 uur ofzo al los (naja hij viel eraf, was de allerlaatste), maar dat was de schuld van de ortho, hij had hem iets te hoog geplaatst Clown Vork

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:36

Achja, alles went hoor Clown Was soms even proefkonijn Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 06:40

Pfffffff...

Ik moet 19Nov naar de Ortho. Alleen ik ben al 20...
Vind het vreselijk...

Ik heb al eerder beugel gehad, op mijn 14 en 15e. Maar toen hebben ze geprobeerd de boel recht te zetten etc alleen niet voldoende gelukt en toen moest ik uitgroeien en aangezien ik dat nu ben gaan ze verder.

Ik krijg een Osteothomie procedure, voor mij wordt de boel dus operatief rechtgezet en daarna met een beugel bijgehouden. Voor deze procedure moet je min 18 en volgroeid zijn vandaar dat ik nu pas dit kan laten doen.

Zit er ontzettend tegen op... Ga wel meteen informeren of ik doorzichtige slotjes kan krijgen, vind het al erg genoeg...

Iemand ervaring?

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:58

Heeyy Iedereen Knipoog
Ik heb ook een beugel.. Al 8maanden. Moet nog 2maanden. Dat krijg ik zo'n slotjes beugel Boos!
Nu heb ik mmm,. Zo'n beugel die je wel in en uit kan doen..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:35

Mensen door alle blijdschap ben ik helemaal vergeten te zeggen dat sinds vrijdag mijn beugel er uit is. Het ziet er zo raar uit (nogsteeds) Het gevoel ben ik nu eindelijk wel gewend maar iedere keer als ik in de spiegel kijk ziet het er raar uit. De eerste keer dat ik keek vroeg ik ook aan mijn moeder of dat wel echt mijn tanden waren. zo raar ziet het er uit maar het is wel echt heel erg mooi. Ben er echt helemaal blij mee.

En ik maar denken dat ik eindelijk van me beugel af ben moet ik nog een of ander raar plaatje dat over mijn tanden heen gaat. En dat voor 6 WEKEN! Daarna hoef ik hem alleen maar snachts in... (slaap) Word je echt moe van maarja wat kan je er aan doen. Je kan teminste bepalen of je hem in doet ja of nee Clown Verder moet ik over 2 maanden op controle om te kijken of er nog lijmresten onder mijn tandvlees zitten... word je ook al niet happy van... maarja ik hoop dat ik er daarna helemaal vanaf ben...

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:08

.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:32

Dat had ik ook.. vind ze eigenlijk nog lelijk.. wel minder dan de eerste dag.. *ze zijn hartstikke mooi volgens iedereen* Vind het er écht vreemd uitzien..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:48

bijna pijnvrij Haha!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:16

girlchat11 schreef:
Mensen door alle blijdschap ben ik helemaal vergeten te zeggen dat sinds vrijdag mijn beugel er uit is. Het ziet er zo raar uit (nogsteeds) Het gevoel ben ik nu eindelijk wel gewend maar iedere keer als ik in de spiegel kijk ziet het er raar uit. De eerste keer dat ik keek vroeg ik ook aan mijn moeder of dat wel echt mijn tanden waren. zo raar ziet het er uit maar het is wel echt heel erg mooi. Ben er echt helemaal blij mee.

En ik maar denken dat ik eindelijk van me beugel af ben moet ik nog een of ander raar plaatje dat over mijn tanden heen gaat. En dat voor 6 WEKEN! Daarna hoef ik hem alleen maar snachts in... (slaap) Word je echt moe van maarja wat kan je er aan doen. Je kan teminste bepalen of je hem in doet ja of nee Clown Verder moet ik over 2 maanden op controle om te kijken of er nog lijmresten onder mijn tandvlees zitten... word je ook al niet happy van... maarja ik hoop dat ik er daarna helemaal vanaf ben...

ik krijg ook een nachtbeugel, maar die moet ik dan in voor een paar jaar Tong uitsteken
maar toch nog gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:56

Megan_ schreef:
Pfffffff...

Ik moet 19Nov naar de Ortho. Alleen ik ben al 20...
Vind het vreselijk...

Ik heb al eerder beugel gehad, op mijn 14 en 15e. Maar toen hebben ze geprobeerd de boel recht te zetten etc alleen niet voldoende gelukt en toen moest ik uitgroeien en aangezien ik dat nu ben gaan ze verder.

Ik krijg een Osteothomie procedure, voor mij wordt de boel dus operatief rechtgezet en daarna met een beugel bijgehouden. Voor deze procedure moet je min 18 en volgroeid zijn vandaar dat ik nu pas dit kan laten doen.

Zit er ontzettend tegen op... Ga wel meteen informeren of ik doorzichtige slotjes kan krijgen, vind het al erg genoeg...

Iemand ervaring?

ik ben 23 en heb een beugel Haha! , brackets heb ik. Gewoon zilverkleurige, heb teveel slechte verhalen gehoord over de witte, en eigenlijk valt het best mee. Mijn omgeving is er aan gewend (de kinderen in mijn klas vinden me stoer Knipoog ), dus ik vindt het allemaal wel meevallen Ja

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:23

Die doorzigtige bracets zie je ook gewoon...

Ik vind het er eerlijk gezecht raarder uit zien dan een gewoone beugel. bij die doorzigtige zie je eits raars op je tanden zitten en dan een zilverkleurig draatje Clown echt heel raar. Dus ik zal maar gewoon kleur nemen.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:52

.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:12

succes kitty Ja,

ik moet donderdag terug voor mij 1e controle Knipoog