[Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myryana

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:32

C_hristel schreef:
Mij is wel altijd verteld dat je sterilon moet verdunnen, want als je puure sterilon gebruikt heb je grote kans op ontstekkingen

Sterilon moet je nooit gebruiken, zit alcohol in en het is niet goed voor je piercingswond want het is te agressief.

Gewoon een zeezout solutie gebruiken.. water koken en daar zeezout bij doen, water iets laten afkoelen en dan in een eierdopje (iets kleins, die wegwerp plastic bekertjes) en dat omgedraaid op je piercing zetten.. daarna even goed afspoelen.

Ik heb binnekort weer geld en als ik volgende week (of de week daarna) langs mijn piercer ga om de ringetjes te laten wissel van mijn tepelpiercings dan ga ik even informeren over de venoms die ik wil.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:35

gelukkig gaat mijn navelpiercing weer stukke beter!
Dat zout helpt echt heel goed!!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:14

Ik heb sinds 3/4 weken een navelpiercing....en ik maak hem 1x in de week schoon met sterilon...tot nu toe gaat dat goed?
Waarom zou dat eerder gaan ontsteken met pure sterilon?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:19

Duhelo schreef:
Morgen voor tongpiercing!
en ik ben zenuwachtig!!!
zijn er dingen die ik voordien kan doen? extra tandenpoetsen uiteraard, en mss een kauwgumpje eten zodat ik niet in de beste man zijn gezicht zit te hijgen Haha!

ik heb trouwens wel altijd een wit "beslag" op mijn tong, weet iemand wat dat is en wat er aan te doen valt?
vind het maar vies ...

oeh gaaf!!! Spannend!! Tongpiercing vind ik heeel mooi, maar weet niet of ik dat zelf ook ga durven ooit Tong uitsteken volgens mij is het in het begin heeel irritant Tong uitsteken moet je er echt aan wennen..

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:26

_tarja_ schreef:
Ik heb sinds 3/4 weken een navelpiercing....en ik maak hem 1x in de week schoon met sterilon...tot nu toe gaat dat goed?

Omdat Sterilon een agressief wondesinfenctie middel is.. Helemaal niet goed voor piercingwonden..

Ik raad het je HEEL zwaar af om het te gebruiken.. ik heb het ook gedaan bij mijn helix en dat heeft zo lang geduurd voordat het normaal was..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:37

tongschraper heb ik niet, maar zit nu al een paar dagen fanatiek te borstelen Haha!
helpt niet echt veel, klein beetje, maar is meer wit- roze Haha!
morgen om 14 uur allemaal duimen, zal maar alvast druivensuiker meenemen
(ik kan goed tegen pijn; maar niet tegen bepaalde gedachtes, ik heb stage gelopen bij dierenarts en bijna flauwgevallen tijdens een oogoperatie, simpelweg het gedacht, vandaar, zie dat ik morgen nog tegen dek lig Haha! )

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:53

C_hristel schreef:
wereldhummel: deed dat niet pijn bij het piecer zelf?

Jawel het deed hem heel erg pijn,
maarja dat liet ie daar natuurlijk niet merken

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:54

Myryana schreef:
wereldhummel schreef:
Mijn vriend had ook wenkbrauw piercing, is alleen bij hem een stukje door de zenuw gepierced, dus met verwisselen had die er erg veel last van.

Maar voor zijn werk heeft ie hem uit moeten doen

Slechte piercer dan zeg :S

Beetje goede piercer let er op dat juist niet te doen.

Ja klopt, maar niet alles is zichtbaar he Knipoog

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:50

toen mijn piercing bleef ontsteken ondanks toen zeezout heb ik op aanraden van de piercer wel sterilon gebruikt en sindsdien is het over het is dus echt niet per se slecht

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:36

_tarja_ schreef:

Heb je hem bij Rinus laten zetten?

Myryana: verdunde serilon mag toch wel, is iig aangeraden door mijn piecer.

visje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:59

liavdbijl schreef:
Mijn neus piercing is naar mijn idee dicht gegrooit aan de binnenkant.
Kan er nog wel een piercing is doen, maar hij gaat er niet weg genoeg door heen. Zodat de piercing er een stuk uitsteekt. Krijg het laatste stukje er niet door heen gedrukt!
MOet ik hem opnieuwe laten schieten? Of door laten prikken?
Iemand ervaring of tips?

Heeft iemand ajb nog tips voor mij. Haha!

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:17

@ liavdbijl : ik zou even langs de piercer gaan en als het nodig is hem daar even door laten prikken. Zelf doorprikken raad ik af, aangezien dit (bijna) nooit met de juiste middelen en hygiene gedaan wordt.
De kans is groot dat je wat bij moet betalen bij de piercer, maar ik zou er zelf een beter gevoel bij hebben Lachen
Mischien dat je er iets aan hebt?

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:33

_tarja_ schreef:
Duhelo schreef:
Morgen voor tongpiercing!
en ik ben zenuwachtig!!!
zijn er dingen die ik voordien kan doen? extra tandenpoetsen uiteraard, en mss een kauwgumpje eten zodat ik niet in de beste man zijn gezicht zit te hijgen Haha!

ik heb trouwens wel altijd een wit "beslag" op mijn tong, weet iemand wat dat is en wat er aan te doen valt?
vind het maar vies ...

oeh gaaf!!! Spannend!! Tongpiercing vind ik heeel mooi, maar weet niet of ik dat zelf ook ga durven ooit Tong uitsteken volgens mij is het in het begin heeel irritant Tong uitsteken moet je er echt aan wennen..

Heb je hem al ? Haha!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:48

C_hristel schreef:
_tarja_ schreef:

Heb je hem bij Rinus laten zetten?

Myryana: verdunde serilon mag toch wel, is iig aangeraden door mijn piecer.

Ehm..in Middelburg..bij Suica...weet neit hoe je het schrijft en weet ook niet of die man Rinus heet Clown

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:49

Ik vind het onduidelijk over het gebruik van Sterilon....de een zegt van wel en de ander niet. Dit verschilt ook per piercer heb ik al gemerkt....meningen lopen uiteen bij het gebruik van sterilon Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:30

Myryana schreef:
_tarja_ schreef:

Omdat Sterilon een agressief wondesinfenctie middel is.. Helemaal niet goed voor piercingwonden..

Ik raad het je HEEL zwaar af om het te gebruiken.. ik heb het ook gedaan bij mijn helix en dat heeft zo lang geduurd voordat het normaal was..

Bij sommige piercings ben ik blij dat ik t gebruik, heb je weleens je tragus gewassen met unicura Haha! ? niet zo'n succes, ook bij labret, je navel tarja moet je wassen met unicura Ja

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:36

ja unicura helpt heel goed! Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:18

Chantal: Das Rinus ja! Naja over het gebruik van sterilon, ik zou maar gewoon dat papiertje aanhouden want je van Rinus heb gehad, neem aan dat je gewoon een papiertje heb gehad?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:51

Danielle005 schreef:
_tarja_ schreef:

Heb je hem al ? Haha!

ja Haha!
De piercer was heel aangenaam, hij legde alles heel mooi uit, en toonde al het materiaal, toonde dat het steriel verpakt zat enzo.
Dan moeten spoelen met een lekker spoelingsmiddeltje, ontsmet met een soort van verdovende gel, stipjes gezet en dan de tang erop
hij zei: je zult een klein prikje voelen, was eengroot prikje die ik voelde Haha!
het was eigenlijk vrij pijnlijk, maar gelukkig was mijn beste vriendin mee die ik kon fijnnijpen Haha!

daarna nog uitleg gekregen voor naverzorging, hand gehouden bij vriendin die nog een piercing in haar oor liet zetten en dan waren we alweer buiten.

we zijn dan nog met de koets gaan rijden, dan nog een ander paard gereden, vriendin naar huis gebracht, en dan nog een ander paard gaan longeren en ik ben net weer thuis.

Mijn tong zwelt niet echt, maar is nu wel relatief pijnlijk, eten gaat vrij moeilijk (net wat zachte kaas gegeten Haha! )

het is trouwens een goudkleurigen, hij had geen zilver meer ...

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:03

Goud is mijn lieveling Haha! Zou er dus geen problemen mee hebben! moest je dan niets extra's betalen? goud is toch duurder dan zilver?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:25

nee, moest niks extra betalen, ik weet wel niet of het goud is, of goudkleurig, ik denk het laatste Haha!
ik kan er ook niks aan doen dat zijn voorraad niet in orde is hé ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:22

Hoe krijg je tandsteen van het bolletje van je tongpiercing?
Ik had bedacht om hem te weken in Steradent ofzo...voor kunstgebitten...
iemand tips?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:53

Ik gebruik altijd een naald en schraap het er vanaf.. maar even in een laagje cola leggen werkte eerst ook voor mij.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 00:08

@Duhelo : wat gaaf!!! vind je heel heldhaftig!! k durf niet Clown gaaf hoor...hoop dat je snel weet btje kunt eten enzow? Met wat moet je het ontsmetten en schoonmaken?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 00:10

C_hristel schreef:
Chantal: Das Rinus ja! Naja over het gebruik van sterilon, ik zou maar gewoon dat papiertje aanhouden want je van Rinus heb gehad, neem aan dat je gewoon een papiertje heb gehad?

Ja heb ik gehad, maar daar stond gewoon sterilon verdunnen met water...maar ik gebruik eigenlijk gewoon pure sterilon....en ontsmet je maat 1x per week en verder elke dag onder de douche.