[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:49

spannend hoor breitling en heel moedig van je! ik was ook bang maar ik ben zooo blij dat het dat ik het heb laten zetten!
Ik heb hem nu bijna 5 weken en ik ben niet meer ongesteld geworden. Ik had het rond de 5e moeten worden maar het is uitgebleven. Blij Blij Blij dus! Ik was altijd meer dan een week ongesteld en ik hoopte al dat het (uiteindelijk) uit zou blijven, maar dat het nu al wegblijft is wel fijn hoor.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:59

nouja ik heb geen andere keus dus ik moet wel.
wat er aan vooraf gaat ben ik nog minder blij mee...
vind het allemaal maar helemaal niks

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:04

Oke, ik heb een héle beschamende vraag.. Tong uitsteken

Als je net je pil hebt genomen, en je moet 3minuten daarna je grote boodschap doen op de wc, heeft je lichaam dan wel de pil opgenomen? Niet dat je dan zegt maar die pil eruit hebt gepoept. Tong uitsteken
Of is dat niet mogelijk? Aangezien er alleen iets over diaree in de bijsluiter staat?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:07

Ik neem aan dat de pil niet door 8 meter darm heen komt in 3 minuten tijd...

Marly, wees niet bang, de pil gaat eerst je maag in, dan je darmen en daar word hij opgenomen in je bloed. Zelfs al zou je diaree hebben red je pil dat nog niet in 3 minuten.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:51

Alleen als je moet braken of heel erge diarree hebt kan het kwaad zei de bijsluiter geloof ik..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:44

Storm76 schreef:
Ik neem aan dat de pil niet door 8 meter darm heen komt in 3 minuten tijd...

Marly, wees niet bang, de pil gaat eerst je maag in, dan je darmen en daar word hij opgenomen in je bloed. Zelfs al zou je diaree hebben red je pil dat nog niet in 3 minuten.

Oke, ik dacht zelf ook van niet maar wist het niet zeker. Lachen

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:14

Ik ben 15 jaar en ik heb sinds kort seks met mijn vriend, met condoom.
Alleen ik heb een probleem; mijn ouders zien het niet zitten dat ik aan de pil ga, ik vind het zelf veel veiliger om met condoom te vrijen en de pil te slikken. Ik vind het heel vervelend dat ze zo tegenstribbelen, want ik voel me er veel fijner bij als ik het allebei heb.
Mijn moeder heeft borstkanker gehad en ze zegt dat de pil de kans op kanker vergroot, omdat er extra hormonen in je lichaam komen, zelf vind ik dit een beetje een vreemde reden.
Heb ik het recht om gewoon aan de pil te gaan zonder de toestemming van mijn ouders?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:00

Jep, gewoon bij de huisarts langs, die heeft zwijgplicht Lachen

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:02

ik slik de pil gewoon goed en normaal met tussen pauzes, nou ben ik bij mijn laaste 3 (microginon 50) en bloed ik nu al, bruin slijm enzo Bloos wat is dat ?

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:06

hey, ik slik sinds vorige week rigevidon (op verpakking staat vervanging van microginon 30) en ik ben dus vorige week voor het eerst begonnen met de pil maar nu ben ik al 1,5 week ongesteld en van te voren was ik het nooit zo lang.. Iemand meer last van gehad van langdurig ongesteld zijn in het begin met de pil slikken, en wat hebben jullie toen gedaan??

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:33

Yessy schreef:

volgens mij niet voor een 15 jarige

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:41

Conny_ schreef:
hey, ik slik sinds vorige week rigevidon (op verpakking staat vervanging van microginon 30) en ik ben dus vorige week voor het eerst begonnen met de pil maar nu ben ik al 1,5 week ongesteld en van te voren was ik het nooit zo lang.. Iemand meer last van gehad van langdurig ongesteld zijn in het begin met de pil slikken, en wat hebben jullie toen gedaan??

Dat is een doorbraakbloeding en reactie van je lichaam op een nieuwe pil. Als je na twee strips van de nieuwe pil nog steeds last hebt van bloedverlies moet je even contact op nemen met je huisarts Lachen

Overigens hebben ze mij ook op rigevidon gezet, slikte al jaren microgynon; gevolg: op je 24e een kop vol puisten en 5 kilo aangekomen Boos! Kon ze wel aanklagen, was woest! Zeker toen ik erachter kwam dat microgynon gewoon nog bestaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:43

Watch_Me schreef:
Ik ben 15 jaar en ik heb sinds kort seks met mijn vriend, met condoom.
Alleen ik heb een probleem; mijn ouders zien het niet zitten dat ik aan de pil ga, ik vind het zelf veel veiliger om met condoom te vrijen en de pil te slikken. Ik vind het heel vervelend dat ze zo tegenstribbelen, want ik voel me er veel fijner bij als ik het allebei heb.
Mijn moeder heeft borstkanker gehad en ze zegt dat de pil de kans op kanker vergroot, omdat er extra hormonen in je lichaam komen, zelf vind ik dit een beetje een vreemde reden.
Heb ik het recht om gewoon aan de pil te gaan zonder de toestemming van mijn ouders?

Ik heb destijds gewoon tegen mijn ouders gezegd dat ik niet zwanger wilde raken. Met een dikke punt erachter, geen discussie. Mijn lichaam en ík wilde niet zwanger worden, dús de pil. Ik zou dat eerst nog proberen voordat je zelf naar de huisarts stapt! Succes ermee!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:44

MSQuincyTE schreef:
Yessy schreef:

volgens mij niet voor een 15 jarige

Klopt, dit is idd pas vanaf 16 jaar heeft hij mij toendertijd vertelt. Daarvoor mag hij alles tegen de ouders vertellen, of dit ook verplicht is weet ik niet zeker, maar ze moeten er in elk geval wel zelf voor bellen als ze iets willen weten.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:09

Conny_ schreef:

Dat heb ik ook gehad, 3 weken had ik een lichte bloeding. Bij de eerste stopweek had ik eigenlijk nog steeds die bloeding en toen ik aan m'n 2de strip begon was het over.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:51

Ik ga zo ook mn eerste pil slikken, maar slikken jullie meestal 's ochtends of 's avonds?
Ik heb Stediril30, heeft iemand daar al ervaring mee? En helpt het een beetje tegen puistjes? Ik zit niet helemaal onder maar zou wel fijn zijn als het iets minder kon Lachen

(heb trouwens niet het hele topic doorgelezen)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:53

Bertuss schreef:
Ik ga zo ook mn eerste pil slikken, maar slikken jullie meestal 's ochtends of 's avonds?
Ik heb Stediril30, heeft iemand daar al ervaring mee? En helpt het een beetje tegen puistjes? Ik zit niet helemaal onder maar zou wel fijn zijn als het iets minder kon Lachen

Ik heb de stediril 30. Lachen
Nergens last van gehad toen ik ermee begon, geen doorbraakbloedingen oid, enkel wat gevoelige borsten die nog wat meer gegroeid zijn toen. Nagelbijten / Gniffelen Ik had wel meer honger, at ook een tijdje wat meer, maar ben niks aangekomen, joepie! Lachen

Wel kreeg ik wat last van puistjes op m'n kin, maar dat was alleen in het begin. Verder had ik al wel een gave huid dus daar kan ik weinig over zeggen. Lachen

Ik slik de pil savonds trouwens.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:11

Bertuss schreef:

Ik slik 'm altijd 's avonds. Meestal geven ze tegen puistjes de Diana-pil.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:14

Diana pil heb ik ook gehad tegen een rug vol puistjes!
Ik heb nu een hele schone mooie pukkel loze rug Tong uitsteken Ja
Ben wel dikker geworden Clown

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:14

Bertuss schreef:

Ik heb hem ook!
Geen last gehad van bloedingen of iets dergelijks, wel zijn mijn borsten flink gegroeid en ben ik wat aangekomen.. Nagelbijten / Gniffelen
Ik slik hem ook 's avonds, rond 7uur!
Deze pil is niet specifiek tegen puistjes, maar heb wel gemerkt dat ik minder vaak puistjes heb. (heb een vrij gave huid)

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:04

Ik heb hem ook Lachen
Tijdens de gehele eerste strip ben ik lichtelijk ongesteld geweest maar na mn eerste stopweek ging het prima.
Ik werd veel lichter en korter ongesteld..
Mn huid is wel droger geworden maar niet perse minder meeeters. Ook ben ik er wel wat zwaarder van geworden maar heb nog steeds totaal geen borsten Knipoog
Ik slik hem trouwens smorgens.
edit: Ik weet trouwens niet of ik de 30 heb of een ander getal.. (weet sowieso niet of een andere wel bestaat Knipoog)

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:19

ik heb dringend jullie hulp nodig:
ben m'n pil nu bijna 2 weken aan het doorslikken aangezien ik anders op vakantie ongesteld zou worden. maar gisteravond m'n pil vergeten en vandaag tsja...jullie raden 't al...

kan ik nu zwanger worden? of stoppen met de pil en doen alsof ik met m'n stopweek begonnen ben?

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:02

Ik zou toch wel eens willen weten of er hier meer mensen zijn die niet echt positief ervaringen hebben met het mirena spiraaltje.

Ik heb hem nu een jaar i.v.m een zeer onregelmatige cyclus en ondanks alle positiefe zaken die in de bijsluiter vermeld staan menstrueer ik nog steeds, wel weinig maar langdurig... soms wel 14 dagen.
Ik heb wel baat bij de hormonen, ben er iets evenwichtiger door... maar toch overweeg ik soms om hem te laten verwijderen.

Wie reageert, mag ook per pb.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:10

Ik heb ook een mirena spiraaltje en ben er erg tevreden mee. Ik heb 'm nu ook bijna een jaar en word ik nog een heel klein beetje ongesteld en heel kort.

Edit: Ik lees net dat je opzoek was naar mensen die GEEN positieve ervaring hadden. Sorry Bloos

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:20

jeetje ik ben gewoon drie dagen over tijd...

nieuwe pil deze maand, eerste week was niet veilig maar ik heb heel netjes gedaan. heel correct ingenomen ook. alleen had ik donderdag slaapdienst en ben ik hem vergeten. vrijdag ochtend meteen ingenomen en toen was ik maar 8 uur te laat. ( binnen de 12 uur maakt het niet uit, las ik in de bijsluiter.)
vrijdag was de laatste dag van de strip, dus toen heb ik s'ochtends en s'avons de pil ingenomen.

en nu word ik dus maar niet ongesteld....
vanavond een test gedaan en die was negatief.. maar ja, als ik het niet word moet ik over 3 dagen nog een keer een test doen, en naar de dokter.

ik heb net een babypoesje gehad. ik vind dat wel even genoeg om op te voeden..