Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 08:02

Evercreek schreef:
Dat is heel snel hoor Celebi :j goed bezig! Nu volhouden :D

Ik heb net ook weer op de weegschaal gestaan en bleef steeds hangen op -29, maar nu mag ik officieel zeggen dat ik -30 kilo kwijt ben *\o/*

Van harte gefeliciteerd, een heerlijk begin van de dag! *\o/*

Celebi

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 08:19

Ahh dat is ook echt goed. Was dit je doel of ga je nog verder?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 08:19

Dat is een prima begin celebi.

Wat goed evercreek!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 08:56

Zelfs in mijn ongesteldheid week is de weegschaal lief (ik sta bijna iedere dag op de weegschaal). Geeft wel motivatie

Net weer boodschappen gedaan. Allemaal lekkere dingen voor gezonde lunch vandaag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 09:16

EmptyWords schreef:
Zelfs in mijn ongesteldheid week is de weegschaal lief (ik sta bijna iedere dag op de weegschaal). Geeft wel motivatie

Net weer boodschappen gedaan. Allemaal lekkere dingen voor gezonde lunch vandaag.

Dat is ook fijn! *\o/* Daar heb ik zeer zeker geen last van hahaha! :+

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 09:29

Bedankt! Voelt wel weer echt als een mijlpaal haha.

Celebi schreef:
Ahh dat is ook echt goed. Was dit je doel of ga je nog verder?

Ik wil het liefst nog 5 kilo, dan heb ik volgens het BMI een gezond gewicht. Ik weet dat dit achterhaald is en dat ik dit niet letterlijk moet nemen, maar vindt het wel een goed streven.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:21

Hier blijven steken maar dat is niet zo gek; ik had het weekend late dienst en slaapdienst er achteraan en daarna had ik een buikgriepje denk ik dus cola tegen de buikpijn en misselijkheid en om toch nog door te kunnen werken en alleen brood verder.
Nu weer een gezond bakje yoghurt met banaan en we gaan weer met volle moed verder.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 10:29

Lekker door blijven spoelen met genoeg drinken

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 13:03

Heb je gelijk in. Ik zet de waterkoker weer aan! :)F

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 13:09

Net mijn lunch op, wil meer, het was te lekker :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 13:50

Na al even meelezen kom ik me ook melden :D
Afgelopen zomer begonnen met afvallen. Ik volg geen dieet, heb wel mijn leefstyle aangepast. Begonnen met minstens 7000 stappen per dag zetten, na dat een maand te hebben gedaan en constant gedoe met telefoon mee moeten nemen heb ik een fitwatch aangeschaft, vanaf daar de health app erbij gepakt en voor de gein bijgehouden wat ik at. Zo erg was het toch niet? whoops...ik zei altijd "ik eet niet veel". Nee, maar wat ik at..._O- Vooral de sausjes waren écht een probleem, naast gewoon ongezonde dingen die ik at en dronk :')

Op 130 begonnen, en deze week liet de schaal me 112,5 zien. Ik probeer minder op de schaal te staan momenteel (deed ik dagelijks) en me vooral ook te richten op de non-scale victories. Ik kan weer met mijn benen gekruist zitten, mijn kleding zit losser, ik heb de jas aan die ik jaren geleden al "op de krimp" had gekocht waar ik alleen maar verder uit gegroeid was. Ik kan voorbij mijn buik naar de getallen op de schaal kijken en heb vandaag een nieuwe maat bh besteld, 1 bandmaat en 2 cupmaten kleiner *\o/*

Streven is om naar de 80 kilo te gaan minstens. Meer zou leuk zijn, maar 80 is een mooi uitgangspunt voor nu :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 13:52

Wat ontzettend goed van je! :))

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 17:02

Wat goed!

En welkom :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 20:14

Jeetje wat goed! *\o/*

Hier geen verschil meer op de weegschaal. Wel lekker bezig geweest met wat gerechten die we normaal eigenlijk nooit aten en die lekker snel klaar zijn.

Groenten soepje met wat geroosterd brood:
Afbeelding

Chimichurri noedels met biefstukreepjes:
Afbeelding

En vanmorgen had ik een gezond ontbijtje met banaan en frambozen:
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 08:51

Vandaag weer op de weegschaal gestaan.

-1,4 deze week *\o/*

Ik totaal (in 5 weken) nu - 4,3

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:11

Wat goed zeg!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:39

EmptyWords schreef:
Vandaag weer op de weegschaal gestaan.

-1,4 deze week *\o/*

Ik totaal (in 5 weken) nu - 4,3

Heuj! Wat zijn!
Hier ook zo'n resultaat, -1,9kg vanochtend, dat brengt mijn totaal op 5kg in drie weken. *\o/* Grappige is dat je dit direct in mijn gezicht ziet, en ik merk het in de broeken al, ik vermoed dus dat het qua centimeters meer resultaat heeft gegeven maar ik heb niet gemeten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 10:12

Ik meet verder ook niet.

Wat goed kim! *\o/*

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:05

Supergoed bezig! Is het wat vol te houden? En letten jullie puur op het eten of sporten jullie meer?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 11:10

Ik let vooral op mijn eten. Ik probeer wel 5 dagen aan de 10.000 stappen te komen.

Ik hoop, als de kleine beter gaat slapen, dat ik ook meer energie krijg om thuis wat te gaan trainen. Voor nu ben ik bezig met het aanpassen van de dagelijkse keuzes en daar gewoonten van te maken

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:15

Wat een mooie resultaten!

Hier blijf ik nog even steken op -1,1 na 2 weken maar goed dat is natuurlijk een prima begin. Moet ook zeggen dat ik me niet helemaal fit voelde de afgelopen dagen en zeker vandaag en dan gaat het sporten een stuk minder.

En gisteren een hele slechte dag gehad qua eten omdat we toch een keer afhaal hebben gedaan en ik de avond eindigde met iets te veel popcorn. Goed dankzij de buitenrit en het fietsen 's ochtend niks wat niet verbrand is, maar dat soort dagen gaan me niet laten afvallen natuurlijk. Oh well, af en toe een dagje niet in calorie tekort is geen probleem natuurlijk. De rest van de week heb ik echt heel netjes gegeten.

En ik kwam erachter dat die noedels die ik gebruikt had mega veel calorieën bevatten. Echt bizar veel. Ze waren ook wel heel lekker, maar de AH heeft voorgekookte noedels met volgens mij een derde van de calorieën. Die ga ik dus volgende keer gebruiken om mijn recept wat minder zwaar te maken. Ben toch wel blij dat ik aan het tellen geslagen ben, anders had ik zoiets nooit geweten.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:59

Wat goed bezig! *\o/*
Ik begin deze maand met 112,4. Ben benieuwd of ik mijn streven van richting de 110 weet te halen. Als het niet lukt, ook oke, maar zou leuk zijn :D

Ik sport niet, let wel op eten maar ook weer niet echt. Klinkt wat raar _O- maar ik ontwijk geen soorten eten zoals patat of pizza zegmaar. Maar hetgeen wat ik eet is bewuster, meer met mate en/of met gezonde aanpassingen. Verder minstens 7000 stappen per dag, in het weekend meer omdat ik een lange boswandeling erbij probeer te pakken. Ik was bezig met hardlopen voorzichtig opbouwen, maar ben nog herstellende van een ischias en m'n jongste hond liep mank, dus dat heb ik even opzij gezet en het bij wandelen gehouden de afgelopen tijd.

Ooh herkenbaar Celebi! Soms schrik je gewoon van hoeveel iets bevat :oo Daar ben ik ook achter gekomen toen ik het serieus ben gaan bijhouden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 12:03

Daarom is het bijhouden zo ontzettend belangrijk, dan krijg je inzicht

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 19:35

Evercreek schreef:
Supergoed bezig! Is het wat vol te houden? En letten jullie puur op het eten of sporten jullie meer?

Ik let op eten + wandel meer maar dat gaat bij mij onherroepelijk samen met elkaar.

Als ik beter eet dan heb ik ook meer zin & energie om verder te wandelen.

Daarnaast doe ik aan WW wat je heel bewust maakt van wat je eet en wat het voor je doet (of niet).

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 20:10

Ik zie het even niet meer zitten. Ik blijf hangen of 83,2 kg. Ik ben veel afgevallen met een keto dieet. Daarmee had ik geen honger en viel ik fijn af! Alleen daardoor heb ik obstipatie gekregen en in het ziekenhuis gelegen. Ik durf hierdoor niet goed meer terug naar het keto. Als ik mijn 1500-1600 kcal eet val ik gewoon niet af. Bij minder eten heb ik honger... hebben jullie nog tips?