Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 18:45

Oei Kabayo dat klinkt alsof het ook wel eng is geweest! Jezelf koest houden. ;)

Hier is 12-2-2026 onze dochter Bregje geboren na een bevalling die van start- tot eind een goeie 28 uur geduurd heeft. We hebben enkele dagen in het ziekenhuis moeten verblijven omdat zij een infectie op had gelopen door langdurig gebroken vliezen en ik ook koorts had gekregen tijdens de bevalling. Maar alles is goed en we zijn sinds gisteren ook weer thuis. :D

Moet eerlijk zeggen dat de roze wolk niet helemaal gevonden hebben. Die wolk is vooral een tintje lichtroze. Merk dat het allemaal onwennig is, best overweldigend enzo. Heeft even tijd en een plekje nodig. :)

Twijfel of ik mijn bevallingsverhaal deel. Niet omdat ik deze als negatief beschouw, helemaal niet zelfs. Maar hoop dat andere er minder lang over doen. :+ Deze meid wilde mijn buik gewoon echt niet verlaten. Zelfs niet met een termijn van 41+5.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 20:00

Niniane gefeliciteerd! Klinkt als een lange zware bevalling. Gelukkig alles goed gegaan. Wat leuk dat de eerste er is en wat een prachtige naam! *\o/* Van mij mag je je verhaal altijd delen hoor
Ja was niet leuk. Gelukkig alles redelijk rustig nu

Goldenarrow Oww bah!! Das ook niet niks. Wat een ellende.
Wel fijn dat je hulp hebt bij de paarden. Hoe gaat het met hun dracht? Jeetje jij ook ziek geweest en zelfs anderhalve maand hoesten, ik zou kapot zijn…

Lovelys ja ik, ik ben het echt zat. Ben de weken aan het aftellen. Dat had ik totaal niet bij m’n dochter. Ik wil gewoon m’n lichaam terug. Vooral dat maagzuur nekt mij nu

Morgen 36 dagen. Bijna tijd :+

MaritGalinda

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 21:20

Jaaaa Niniane, eindelijk! Gefeliciteerd, wat een leuke naam <3
Je mag zeker je bevallingsverhaal delen hoor, ben juist nieuwsgierig :D

Lovely s, hoelang duurde je vorige zwangerschap?

Jeetje Kabayo, wat heftig zeg. Echt even met de neus op de feiten gedrukt.

Goldenarrow, wat lastig allemaal. Kan begrijpen dat het mentaal ook wat met je doet.

Hier inmiddels 37+3, wel gek dat het zegmaar elk moment kan gebeuren. Morgen naar de negenmaandenbeurs met mn zusje. Zij had gratis kaarten van de babydump, dat durfde ik wel aan om aan te vragen. Voor hetzelfde geld was ik al bevallen :Y)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 22:30

Niniane van harte gefeliciteerd!
Je verhaal mag je altijd delen, de leuke en minder leuke dingen.
Het is ook allemaal heel veel en overweldigend. Ik heb ook nooit echt een knalroze wolk gehad.
Bij mijn eerste had ik de eerste dagen echt het gevoel dat ik zomaar iemand zijn baby had gekregen en dat ik het maar moest doen. Als toen de buurvrouw had gezegd dat ze haar baby terug wilde hebben had ik haar zo mijn zoon gegeven :+ ik had wel heel erg dat ik ervoor wilde zorgen, maar niet dat het de mijne was. Dat kwam pas echt wat later.
Bij de tweede wist ik dat het moest groeien, dus voelde direct veel minder de druk dat het allemaal fantastisch moest zijn.

Kabayo maagzuur is echt heel vervelend! Ik hoop voor je dat je tussen de 37 en 38 mag bevallen :Y)

Maritgalinda
Beide waren met 41 weken (41+0 en 41+1).
Dus dat zou betekenen dat ik rond 2 maart pas zou bevallen |(

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 11:49

Dat gevoel van ´ze is van de buurvrouw´ herken ik wel. Je kent het kindje ook niet, en de band moet groeien.

Hier is mevrouw ook over de 4 kilo en hebben we weer een goede start gemaakt met borstvoeding oppakken. Dus hebben gelijk groen licht gekregen om haar in de nacht langer door te laten slapen. *\o/*

Zal later mijn bevallingsverhaal is opschrijven. Kraamzorg is in 3 dagen x 3 uur per dag even doorheen gestoomd dus ben vooral moe. :+

Hoop wel voor je dat je wat eerder mag bevallen dan 41+ lovelys :j

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 07:21

Wat fijn niniane dat je wat langer er tussen mag houden en ontzettend fijn dat de borstvoeding goed is opgestart!

Ik ben begonnen met prenatal kolven. Bij allebei de kinderen duurde het lang voordat mijn borstvoeding was opgestart. De eerste een week moeten bijvoeden met kunstvoeding en de tweede met extra kolven etc. Alleen er komt zo weinig nog uit, bij mijn tweede gaf ik nog borstvoeding en kolfde toen 10-15cc per keer. Nu kolf ik 1-2ml per keer. Ik weet dat het allemaal goed gaat komen, maar baal er van

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 14:06

Snap het. Heb in het ziekenhuis vaak genoeg benoemd dat het jammer is dat we niet net zoals in de film/serie, je magische tieten hebt die meteen genoeg produceren en je kind het ook meteen helemaal begrijpt. :=

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 17:02

Ja en er is helaas geen handleiding etc |( _O-

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:02

Hoe gaat het met iedereen?

Mijn uitgerekende datum is voorbij en nog geen baby.
We wachten rustig af....
Ik denk dat ik de 41 weken wel ga halen :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:32

Hoop het niet voor je. :P

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:21

Hier alles helemaal prima en rustig. Nu 38+4 en vandaag weer controle gehad. Hij is al de hele dag ontzettend bewegelijk en wakker, zo ontzettend gezellig <3
Daarnaast voel ik me echt top, afgelopen dagen lekker met de paardjes gewandeld en onwijs genoten van het zonnetje. Wat een heerlijk weer!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:53

Ik hoop het ook niet voor je lovelys dat je nog lang moet wachten!

Het weer was echt heerlijk inderdaad MaritGalinda!

Hier alles rustig. Nu 32 weken en de baby groeit mooi op het gemiddelde lijntje :) We hebben net ook heel mooi zijn gezichtje op de echo kunnen zien. Meneer was druk aan het oefenen met fronsen en knipperen, haha. Echt te schattig <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:01

Lovelys ben je t al zat :(:) Hopelijk is de kleine er snel

Goldenarrow ooo zo leuk om te zien! Het is zo bijzonder <3

Maritgalinda fijn dat je je zo goed voelt. Het is nu ook echt heerlijk weer om met de paarden bezig te zijn. Is het nog wat te doen met de dikke buik?

Niniane hoe gaat het daar? En met je herstel? Doet de kleine het goed? Fijn dat je ‘s nachts al langer door mag slapen!

Hier gaat het gelukkig ook een stuk beter. Gelukkig goed herstelt van de griep en sta alweer rustig uit te mesten :+ Ik doe het wel rustiger aan. Wel beide paarden even lekker gewassen en ben nu ‘s nachts wakker om op de veulens te wachten. Ben blij als alles er straks is :j En vandaag 37 weken, ook heel fijn om te halen :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 21:21

Maritgalinda
Dit weer doet echt goed he! Ik bloei ook helemaal op :D

Goldenarrow wat heerlijk! Die schattige echos <3

Kabayo
Afgelopen week was ik het helemaal zat. Nu gaat het wel prima. Lichamelijk voel ik mij nog top.

Wat fijn dat je nu 37 weken bent. Dat vond ik altijd ook een fijn idee. Baby is nu af en nu is het ook prima als ze komen <3 *\o/*

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:22

37 weken voelt inderdaad toch best fijn. :) Baby is af en mag komen, maar hoeft zeker nog niet.

Fijn dat jullie je zo goed voelen! Geniet ervan, helemaal met dit mooie weer. :j

Hier is de kleine inmiddels alweer 2 weken oud en doet het echt hartstikke goed. Ligt as we speak lekker te tukken in de kinderwagen.
Het herstel valt me ook echt positief mee. Ik ben eigenlijk van mijn kraamverband af. Af en toe wel is afscheiding die wat rozig is, maar niks te gek. En mijn buik is ook zo goed als terug bij af. Wellicht wat losser en met extra littekentjes, maar dat is echt hard geslonken. Mijn man noemt de littekens mijn ´battle scars´ en zo denk ik er ook over. :) Heb er hard genoeg voor gewerkt. :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 17:32

Ja absoluut heb je er heel hard voor gewerkt!

Fijn dat de kleine het goed doet en lekker slaapt <3
Ook fijn dat het herstel ook goed gaat en neervalt! Dat is echt per vrouw zo verschillend. De ene is 6 weken echt aan het bikkelen en de ander voelt zich al snel helemaal goed en zichzelf

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 12:41

Gisteren is onze dochter geboren.
Het was even heftig, omdat mijn vliezen braken en er meconium vruchtwater was. Ik moest naar het ziekenhuis, maar dat ging niet meer. Nog voordat de ambulance kon komen had ik mijn dochter in de handen. Die is dus weer direct teruggekeerd toen ze hoorde dat de kleine er al was en er geen ondersteuning nodig was :wave:

Wat langere aanloop dan de andere 2 kinderen (die waren er binnen 5 uur), maar eenmaal vliezen gebroken ging het heel snel. Gelukkig is alles goed gegaan en konden we thuis blijven.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 13:18

Gefeliciteerd met je dochter! Ze hoefde dus niet nog gecontroleerd te worden? Dat is wel fijn. Lekker genieten van elkaar nu <3

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 17:25

Ohhhh lovelys, gefeliciteeerd! Fijn om te horen dat uiteindelijk alles goed is gekomen. Geniet van jullie meisje <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:24

Lovelys wat super!! Gefeliciteerd!! Lekker van genieten en wat fijn dat alles zo goed en vlot is gegaan! Hoe heet ze?

Niniane hoe heet de kleine eigenlijk? Fijn dat alles zo goed gaat en je je lichaam zo snel terug hebt. Dat lijkt mij heel fijn. Mijn buik is eigenlijk niet meer weggegaan na de eerste, hoop eigenlijk wel dat dat straks nog gebeurd. Maar zal er wel voor moeten werken denk ik

Ik heb nu steeds pijnlijke harde buiken en voel de baby echt in m’n liezen. Wordt wel wat vervelend. Ook omdraaien en opstaan enzo is lastiger. Ook ineens twee dagen heel erg moe. Slaap veel meer, zo ver ik kan. Want ben ook aan het waken voor m’n merrie

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

Goldenarrow nee verloskundige heeft haar gewoon kunnen controleren en ze deed het al snel goed. Er is kort overleg geweest (op de gang) en toen is de ambulance weer weggegaan.

Naam zijn we nog niet over uit. Vandaag oefenen we beide namen en dan morgen beslissen we de naam daadwerkelijk.

Maritgalinda dank je wel

Kabayo
Oeh spannend!
Het klinkt of ze al lekker is gezakt!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:26

Van harte gefeliciteerd lovelys! Wat fijn dat alles voorspoedig gaat. Hopelijk zijn jullie snel uit over de naam. :D

Kabayo; onze dochter heet Bregje. :) Het wordt zo te lezen steeds zwaarder en vermoeiender voor je. Niet gek, neem die rust!