Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 22:46

Voor mij valt dat wel mee wat betreft energie, ik word 2-4x wakker snachts om te plassen maar meestal val ik daarna snel weer in slaap en haal in totaal gewoon wel 7 á 8 uur. Als ik overdag gewoon rustig aan doe dan houd ik de dagen ook prima vol tot 22/23u, heel af en toe heb ik eens een dag dat ik rond 19u inkak maar dan heb ik gewoon echt te veel gedaan. En ik heb een paar keer een middagdutje gedaan maar dan praat ik over 10x in heel de zwangerschap dus echt heel hard nodig heb ik het niet. Ik had ook een nesteldrang lijstje, voor tijdens mijn verlof. Maar echte nesteldrang heb ik nog niet gehad voor mijn gevoel dus die klusjes zijn nog blijven liggen _O- (niet alles op die lijst waren babygerelateerde klusjes, dat is wel gewoon allemaal klaar :) )

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 06:56

Wat is het bord gaaf geworden anouk!

Hier ook nu 1 weekje verlof erop zitten, merk dat ik wel rustig aan moet doen omdat anders mijn lichaam mij terug fluit met harde buiken.

Wij hebben vorige week een groei echo gehad en de kleine man is nu boven gemiddeld (p97).
Over 2 weken weer een groei echo en evt een plan bespreken over eerder inleiden.
Komt wel allemaal steeds dichterbij zo! :o

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 09:45

Grappig dat hier al mensen met verlof zijn, duurt bij mezelf nog zo lang voor mijn gevoel :')

Heel leuk, dat geboortebord Anouk!

Wat krijgen jullie voor pup Nessie? Lijkt me nog wel even pittig met een kleine er bij straks, maar ach, je kan ook misschien maar beter 1 keer in de grote chaos zitten :Y)

Wij hebben ook een bakfiets, echt de beste investering ooit. Ik zie hier ook wel mensen met echt jonge kindjes fietsen, dat ga ik zelf echt niet doen. Wat dat betreft mooi dat de kleine ook niet echt in de fietstijd komt, dan is de verleiding er ook niet zo.

Op welk moment is bij jullie bepaald dat sprake is van een grote baby? Doen ze dat tussen 28-32 weken?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 10:01

Mijn baby is nagemeten in het ziekenhuis op 29 weken en is heel gemiddeld. Maar ik was in het ziekenhuis voor die controle van het hartritme, dus ik weet niet hoe dat normaal gaat. Ik heb ook nog wel genoeg energie, ik moet het alleen soms wel verdelen. Een volle werkdag (ik reis 3 uur per dag van/naar) wordt niet met andere zaken gecombineerd. Paardrijden kan in het weekend of op mijn thuiswerkdagen.

Dat geboortebord is echt heel mooi geworden!! Ik heb er gewoon ‘saai’ 1 gereserveerd bij de verhuur :)

We krijgen een Miniatuur Bull Terrier. Dat is sowieso al 1 grote chaos :+ Mijn moeder heeft er ook 1, waar ik wel 1-2x per week ben. Ben helemaal gek op hem alleen hij kan niet met de katten van mijn man, dus kan niet bij ons logeren. Dus nu krijg ik er zelf ook 1 van mijn man. Ben er vroeger zelf ook mee opgegroeid en het zijn geweldige honden voor met kinderen. De eerste beste vriend hebben we nu in huis gehaald :j Als de Cocker ook goed reageert komt zij ook nog geregeld logeren zoals nu. Dat is alleen echt een heel gevoelig meisje. Dus ik wil het haar alleen aan doen als ze het trekt.

Ik zeg altijd de rollercoaster begint toch al met de komst van de baby, laat het maar beginnen :D

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 10:07

Wij hebben extra controles in het ziekenhuis ivm zwangerschapsdiabetes en ook een hart ritmestoornis.

Bij 30 weken met de groei was echo onze baby nog gemiddeld, en vorige week dus met 33 weken ineens boven gemiddeld.

Bij de wekelijkse controle van het hart meten ze bij ons niet de groei.

Leuk Nessie! Maar lijkt me erg pittig zo allemaal tegelijk haha.

Wij hebben 2 kleine hondjes van 4,5 en bijna 5 jaar en wij zijn zo nieuwsgierig hoe ze gaan reageren op de kleine straks <3
Wat je zegt, hopelijk beste vriendjes !

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:15

Ja het was ook prima geweest als de bevalling die dag wel was begonnen maar het is meer dat dan na het breken van je vliezen de bevalling binnen 24u zelf op gang "moet" komen.. en dat was niet gebeurt dus dan had ik ingeleid moeten worden in het ziekenhuis en dat wil ik liever niet :o

Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelegen, kan op geen enkele manier meer lang liggen, constant honger en/of plassen.. ik ben er zo klaar mee kom op baby :Y)
Ik vond gisteren een mooie datum, maar nee hoor meneer vond nog van niet _O-

Bij ons zijn ze na 30 weken begonnen met een te grote baby omdat mijn buik ineens te hard groeide volgens hun, geen diabetes dus conclusie te grote baby :')
Extra groei echo's gehad en word wel iets groter geschat maar niet zo groot dat het voor mij evt een risico word maar ik voel nu wel echt dat hij gewoon niet of nauwelijks ruimte meer heeft nu die zover naar beneden ligt :j

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:48

Wij zitten ook midden in een verbouwing lobke dus weet wat het is.. -O-

Wat gaaf is het bord geworden Anouk! Knap gedaan *\o/*

Wat leuk nessie een nieuwe pup, dat vraagt wel om een foto :j

Meeste zijn hier wel 30+ weken of niet? Ik moet nog wel even voordat ik verlof heb.. ik heb sinds gisteren met de leidinggevende afgesproken om max 3 dagen 5u te gaan werken anders wordt het teveel want het werk is best pittig.

BabiiVeeraa

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:53

Hier nu 2 weken verlof achter de rug. Eerste week vakantie en vorige week wel wat momentjes aan de babykamer en kamer van de oudste kunnen prullen.

Ik doe heel de zwangerschap al bijna iedere dag middagdutjes :') En dan stort ik nog tussen 8 en 9 's avonds in en ga ik naar bed _O- Maar goed, flinke HG hakt er ook in, vorige zwangerschap nooit middagdutjes gedaan en vond het toen ook heel stom dat ik met 36 weken met verlof moest want ik kon nog prima fulltime doorwerken :=

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:30

Ik heb nu 3 weken verlof en ik verveel me echt kapot :=

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:39

Het schiet al aardig op voor sommige! Ik ben nu 29 weken en aantal dagen.

@nessie, leuk een puppy! Foto delen mag altijd! :)

Hier gaat alles nog zn gangentje. Ik heb uiteindelijk ook de glucose test gehad, en ik had een waarde van 7.7 Je mag een waarde hebben van 7.8, gelukkig net geen diabetes maar ik moet wel oppassen.

Vinden jullie het leuk om een foto van jullie babykamers te delen? Wij gaan van t weekend beginnen met verven. Echt heel leuk!

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:50

Hier ook een waarde van 7.7 met 24 weken. Volgende week doen we de suikertest opnieuw aangezien ik wel klachten ervaar + baby met P99. Ben dan 32 weken met de test.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:15

Leuk jitskenienke! Alleen deel ik liever geen privéfotos online, zullen we dit via een whatsappgroep doen?

Ik heb nu anderhalve week verlof maar me eigenlijk nog geen moment verveeld. Dat komt denk ik meer door een stuiterend kind naast me die goed voor afleiding zorgt. De tijd vliegt en ik heb nog heel veel klusjes. Ik wil de Tripp Trapp stoelen gaan verven en hoop daar nog aan toe te komen. Mijn man heeft een hekel aan verven dus ik zou hem hier echt een plezier mee doen.

Verder moeten alle kleertjes nog gewassen worden, een vluchttas ingepakt worden, bed verhogen. Eigenlijk echt die laatste weken dingen. Maar met 35+3 voel ik nog weinig haast

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:56

Leuk zo’n appgroepje!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:29

Ik ben ook wel voor een appgroepje :)

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:40

Zal ik hem aanmaken? Willen degene die dit leuk vinden mij een pb sturen, dan probeer ik er een vanavond aan te maken.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:37

Leuk :)