Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:Daarbij is het voor mij ook belangrijk dat ik af en toe nog een ijsje kan eten of een koekje bij de koffie. Behalve dat het lekker is vind ik het ook heel gezellig. Ook dat hoort bij mij en zal na het stabiliseren zo blijven. Wat ik wel fantastisch is is dat het bij een koekje blijft zonder dat het onrust geeft. Ik eet nu niet meer het hele pak leeg. Of neem 3 bolletjes omdat ik niet kan kiezen.
Mariska_28 schreef:Jennyj01 schreef:Daarbij is het voor mij ook belangrijk dat ik af en toe nog een ijsje kan eten of een koekje bij de koffie. Behalve dat het lekker is vind ik het ook heel gezellig. Ook dat hoort bij mij en zal na het stabiliseren zo blijven. Wat ik wel fantastisch is is dat het bij een koekje blijft zonder dat het onrust geeft. Ik eet nu niet meer het hele pak leeg. Of neem 3 bolletjes omdat ik niet kan kiezen.
Ik wil dus geen koekje of ijsje meer nemen. Ik heb het gelukkig niet perse nodig en ben veel te bang dat het teniet doet wat het medicijn doet. Naast dat het mij nu ook geen moeite kost om het niet te nemen, denk ik ook aan de ca 7 euro per dag die de ozempic + begeleiding kost. Goede motivatie om niet de fout in te gaan.
opisop_shop schreef:Ligt er denk ik helemaal aan hoe sterk je wilskracht is.
Bij mij is het altijd alles of niks, dus of geen hap nemen of het hele pak moet leeg. Klinkt vast bekend.
Mijn schoonmoeder kan gerust 1 dropje of 1 blokje chocolade nemen en er de rest van de week van af blijven ook al ligt het bij haar voor het grijpen.
Je zult echter wel iets moeten vinden wat je jezelf gunt lijkt mij, al is het iets heel kleins is maar heel af en toe.
opisop_shop schreef:Ligt er denk ik helemaal aan hoe sterk je wilskracht is.
Bij mij is het altijd alles of niks, dus of geen hap nemen of het hele pak moet leeg. Klinkt vast bekend.
Mijn schoonmoeder kan gerust 1 dropje of 1 blokje chocolade nemen en er de rest van de week van af blijven ook al ligt het bij haar voor het grijpen.
Je zult echter wel iets moeten vinden wat je jezelf gunt lijkt mij, al is het iets heel kleins is maar heel af en toe.
Jennyj01 schreef:Dees is herken het wel een beetje uit mijn eerste 3 maanden. Ook steeds het gevoel dat er te weinig in kwam om lekker te functioneren. Wat bij mij werkte was om toch iets meer te eten. En dan geen grotere porties want dan werd ik weer misselijk maar een broodje of beschuitje extra. Ik val gemiddeld een halve kilo per week af. Dat is minder dan anderen. Maar ik heb er geen haast bij. Op deze manier ben ik nu al heel tevreden.
rien10 schreef:Er is in het dorp hier een leuk tweedehands winkeltje. Daar ga ik van de week een paar broeken brengen en een paar halen.
Rennie89 schreef:Ik had het zondag avond even moeilijk, heel erge honger na de hele dag eigenlijk maar 1 maaltijd te hebben gegeten . Dus toch nog wat gegeten in de avond. Vandaag ontbeten met ei (2 stuks) en geluncht met wat kwark en avond gegeten met wat teloh bakkeljouw. Daarna niks meer gegeten (dus nu al sinds 19:00 niks gegeten) en ook geen honger dus dat is echt super!normaal was ik allang gaan snaaien