Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zira1994

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 13:37

Geeft niks joh Jolien! Geen verplichtingen haha.

Wat is je trap mooi geworden Naomijortje! Netjes gedaan!

Hier ook weinig klachten. Mag echt niet klagen. Wel wat last van m’n rug en soms in mn bil, maar als ik ook kijk wat ik allemaal nog doe is het eigenlijk ook geen wonder. Ik dender hier ook gewoon op sneltrein vaart door alsof er niks aan de hand is en erg drukke weken. Daarom nu wel even aan de rem getrokken en me afgemeld voor het festival waar ik zaterdag heen zou gaan. Maar ben blij dat ik nog zoveel kan doen en nog lekker kan paardrijden.

Oh wat een ellende met die trap Joanieke! Laat je de eindresultaten straks zien!!?

Jullie doen inderdaad een mega verbouwing Horsi! Ik lees af en toe mee in je topic over de verbouwing. Wordt wel echt super mooi, maar wat een werk!! Co-sleeper is ook eerst prima ja ! Wij willen de babykamer wel af hebben, maar de bedoeling is ook dat de kleine eerst lekker bij ons komt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 13:47

Hier ook co-sleeper! :j
Heb een wiegje, maar daar haal ik 1 zijkant uit en die zetten we tegen het bed. Zo hadden we t ook met ons zoontje gedaan de eerste 5 maanden. Ik wilde toen ook de babykamer later pas doen (kon toen financieel niet), maar m'n ouders hebben ons bijgestaan zodat het wel al in de zwangerschap afgemaakt kon worden. Achteraf heel blij mee, want ik had m'n handen vol aan de kleine het eerste jaar. :')

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 14:32

Hier ook een co-sleeper. Vond dat vooral met borstvoeding ideaal, je rolt zo om, pakt baby eruit, geeft voeding, en weer lekker terug slapen. Hier hebben we een slaapkamer te kort, dus de slaapkamer voor baby is in principe al af :D . Alleen even kijken hoe we het kunnen gaan indelen, als de kleine bij zijn/haar grote broer op de kamer gaat. Maar eerst lekker bij ons op de kamer!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 15:52

Veel in de co sleeper.
Vond het ook heel fijn.
Dochter heeft de eerste drie maanden bij ons gelegen.
Hoop hier wel voor baby een maand of vier is de kamer af te hebben. Wil dochter van dan drie niet bij de baby op de kamer. Denk niet dat dat haar nachtrust ten goede komt. Ze slaapt heel goed maar heel licht.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:59

Dit topic vliegt vooruit! Proficiat en welkom aan alle mama's!

Hier is het tweede trimester aangebroken! En kunnen wennen dat ik jongensmama zal worden :+ .
Ik had sowieso weinig kwaaltjes maar merk dat mijn energiepeil terug op een beter niveau zit! Na een werkdag de paddock uitmesten, hooi geven en de andere klusjes lukken terug zonder een dutje ervoor :') .
Verder nog geen buik(je), wel benieuwd wanneer die er gaat komen!

Wij zitten ook nog met een hele boel verbouwingswerken, nu eerst een nieuwe trap zodat de kleine veilig naar boven kan. Nu zou ik er niet op durven met een baby. Grote kans dat we qua timing er niet geraken en dus ook voor een co-sleeper op onze kamer kiezen.
Wel jammmer, ik had al graag allerlei dingen uitgezocht voor de babykamer.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:10

@ J0anieke Pff 12 uur, wat een hel. Is het stofferen gisteren goed gegaan?

Fijn dat je energielevel weer beter wordt Nova!

Nog best wat mensen die bezig zijn met een verbouwing lees ik. Wij hebben net verbouwd (nieuwe vloer boven en beneden, alles geschilderd etc) maar dat is eigenlijk meer voor de verkoop. 4 weken geleden en huis bezichtigd maar daar moest echt wel heel veel aan gebeuren, nu een bezichtiging aangevraagd voor een huis dat echt al af is.

Nou ik zei dat ik gisteren geen last had van zwangerschapskwaaltjes, maar m'n vriend heeft nu de griep en mijn keel is helemaal opgezet, dus ik vermoed dat ik 't ook ga krijgen. Dus geen zwangerschapskwaaltjes maar alsnog ziek :Y)

Morgen heb ik een intakegesprek bij de huisarts, ik woon inmiddels 2 jaar samen met m'n vriend in Budel-Schoot maar had m'n huisarts nog in Geldrop. Niet per se handig, dus afgelopen week maar meteen hier in de buurt ingeschreven. En volgende week vrijdag intake bij de verloskundige hier en de 24e de eerste echo *\o/*

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 13:10

Dat lijkt me inderdaad ook handig met de borstvoeding Eskimo.

Kan me voorstellen dat dat niet ideaal is Horsi je dochter bij de baby op de kamer.

Jammer dat de verbouwing waarschijnlijk nog niet ver genoeg is om een babykamer te maken Nova

Ah jullie willen nog verhuizen Naomi jortje! En griep gadsie heb ik een paar weken geleden gehad niet fijn! Beterschap!!
Spannend de eerste echo!!

Zijn er hier meer dames die last hebben van hun bil? Ischias achtige klachten. Ik had al wel een gevoelige rug, maar sinds afgelopen zaterdag na een dagje shoppen steeds pijn in mn linkerbil .

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 15:38

Jaa stofferen is gelukt! Heb geen foto van onder want moest gisteren nog lijm verwijderen.. :')
Vanmiddag nog de plintjes geplakt in de babykamer en die is nu ook klaar. Volgende (en hopelijk laatste _O- ) projectje is de box opnieuw schilderen.

Trap en vergelijking met tapijt in de kamers. Vind het nu heel mooi matchen :D De licht bruine/taupe kleur hebben we in alle slaapkamers op de vloer.
Afbeelding
Afbeelding

En de babykamer nog zonder meubeltjes. Niet heel bijzonder en best wat schoonheidsfoutjes, maar inmiddels zit er zoveel werk in dat ik er mega trots op ben. :')
Afbeelding
Afbeelding

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 16:21

J0anieke schreef:
Jaa stofferen is gelukt! Heb geen foto van onder want moest gisteren nog lijm verwijderen.. :')
Vanmiddag nog de plintjes geplakt in de babykamer en die is nu ook klaar. Volgende (en hopelijk laatste _O- ) projectje is de box opnieuw schilderen.

Trap en vergelijking met tapijt in de kamers. Vind het nu heel mooi matchen :D De licht bruine/taupe kleur hebben we in alle slaapkamers op de vloer.
[ [url=m/MvGWFd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CdE6yi.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de babykamer nog zonder meubeltjes. Niet heel bijzonder en best wat schoonheidsfoutjes, maar inmiddels zit er zoveel werk in dat ik er mega trots op ben. :')
[ [url=m/g1FTym.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Oj1c6b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind die kleur groen echt heel mooi! En dat het zo schuin loopt ook!

Trap ziet er ook goed uit!

Verder hier weer wat misselijk ‘s avonds. Maar niet meer zo erg als eerst haha.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 16:28

Wauw Joanieke wat ben jij handig! Ik vind het super mooi zowel de trap als de kamer!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 00:00

Wat mooi geworden Joannieke! Lekker ook zeg dat je al zo ver bent

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:46

Heel mooi J0anieke!
Hier gisteren de 20-weken gehad en het geslacht is bekend (een meisje). De echoscopist vond het er wel goed uitzien, wel is haar hoofd heel klein (hersenen/buik/ benen zijn gemiddeld tot bovengemiddeld). De vorm zag er wel goed uit en aanvullend onderzoek is niet nodig. Eerst zocht ik er niks achter (hoofd van m’n vriend is ook behoorlijk klein), maar nu begin ik toch weer te twijfelen… zucht

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:59

Domi_94 schreef:
Heel mooi J0anieke!
Hier gisteren de 20-weken gehad en het geslacht is bekend (een meisje). De echoscopist vond het er wel goed uitzien, wel is haar hoofd heel klein (hersenen/buik/ benen zijn gemiddeld tot bovengemiddeld). De vorm zag er wel goed uit en aanvullend onderzoek is niet nodig. Eerst zocht ik er niks achter (hoofd van m’n vriend is ook behoorlijk klein), maar nu begin ik toch weer te twijfelen… zucht

Ahw daar zou ik ook over lopen stressen :(:) maar ze sturen je tegenwoordig snel door voor een extra echo als ze het niet vertrouwen, dus het zal vast wel helemaal goed zitten!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:10

Solleke_Noah schreef:
Domi_94 schreef:
Heel mooi J0anieke!

Ahw daar zou ik ook over lopen stressen :(:) maar ze sturen je tegenwoordig snel door voor een extra echo als ze het niet vertrouwen, dus het zal vast wel helemaal goed zitten!

Ja en ik zie dinsdag de verloskundige weer voor CP, dus dan vraag ik het wel nog een keer na. De rest zag er namelijk wel gewoon netjes uit qua lichamelijke indeling. Daar houd ik me dan maar aan vast.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:55

K voel me ondanks het de.laatste keer goed was toch onzeker. Merk nog niks en mag denk qua kwaaltjes echt afkloppen.
Alleen enorme last van mn heup/bekken

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 13:18

Wat leuk een meisje Domi! Snap heel goed hoor dat zo’n bericht je niet lekker zit en je er steeds meer over gaat malen. Goed dat je het even na gaat vragen bij je verloskundige.

Dat herken ik wel Sweetgirl. Ondanks dat alles er tot nog toe steeds goed uitzag. Ben ik ook onzeker of alles nog steeds goed is daarbinnen. Ik voel ook nog niks. Kan niet wachten tot de echo aanstaande woensdag

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 16:26

Sweetgirl, hier ook geen kwaaltjes oid hoor. Bij mijn eerste zwangerschap ook niet en een gezonde dochter rondlopen.
We mogen waarschijnlijk gewoon in ons handen klappen.

Domi, leuk een meid. Fijn alles goed. Al snap ik je twijfel.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:12

Hier ook nauwelijks kwaaltjes. Ik heb voor het eerst weer wat puistjes en ik was week 5 t/m 7 een beetje misselijk bij trek, that's it. Wel ben ik wat sneller moe.
Hebben jullie nog een boekenaanrader? Ik bedenk me ineens dat ik me wat meer moet inlezen over bepaalde baby- t/m peuterfase haha

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:20

san4nie schreef:
Jeetje, niet te doen zo snel gaat het en op iedereen reageren!

Welkom nieuwe meepraters!

Fijn om te lezen dat het overal goed gaat!

Las nog iemand die het geslacht geheim houdt voor de buitenwereld. Weet nog dat wat mensen hier vroegen of ik dat niet lastig vond, maar het gaat ons tot nu toe eigenlijk heel makkelijk af.

Mooi die trap Naomi!

En zo fijn voor iedereen die weinig of geen klachten heeft. Ik ben nog steeds wel dagelijks misselijk en begin wat bandenpijn te krijgen. Maar met mijn balans en activiteiten nu gaat het best goed zo. (Behalve dat ik er soms eventjes heel zat van ben als ik misselijk ben.)

J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - Tweeling: jongen & meisje
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Ik heb mijzelf uit t lijstje gehaald. Gisteren te horen gekregen dat het een Mola zwangerschap is. Maandag krijg ik een curetage en ben er voorlopig wel even zoet mee.

Ik wens jullie allemaal fijne zwangerschappen toe!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 19:49

:knuffel: Oh nee wat een rotnieuws netjuh! Wat hebben jullie veel pech zeg! Eerst die miskramen en nu dit …Heel veel sterkte gewenst voor jullie. :knuffel: succes met de curretage en ik hoop dat jullie in de toekomst toch een prachtig kleintje mogen verwachten

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:44

Netjuh wat een naar bericht, sterkte met je curretage en het verdriet wat dit nog extra meebrengt. Y;(

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:53

Sterkte netjuh! :knuffel:

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:51

Netjuh wat ontzettend naar! Ik ben er stil van.. wat een tegenslag krijgen jullie steeds voor de kiezen, heeel erg veel sterkte ;( :knuffel:

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:52

Jeetje wat heftig, heel erg veel sterkte.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 00:30

Heel veel sterkte Netjuh! Y;(