Suzanne F. schreef:Ik heb dus echt een hekel aan sporten of wandelen of iets wat actief is. En dan wordt afvallen gewoon echt moeilijk. Want je inname moet dan zodanig beperkt worden dat je gewoon honger lijdt. Zucht. En ik ben geen konijn dus groenten doe je me ook geen plezier mee. Heel lastig. En ik eet al helemaal niet veel. Maar toch is de inname blijkbaar nog te hoog voor de verbranding die ik heb. Minimaal verbranden is natuurlijk ook minimale inname. En aangezien afvallen alleen in een calorietekort kan, betekent dit dus amper eten. Lastig. Ik neem wel een vitaminesupplement dus ik kom niks tekort wat dat betreft.
Hoe veel verbrand je op een dag zonder sporten en hoe veel eet je/hoe groot is je tekort?
Zo veel verbrand je doorgaans niet met sporten. Iemand die heel fit verbrandt met een uur intensief gewichtheffen misschien 400 calorieën. Bij zwaar overgewicht verbrand je natuurlijk wat meer, maar een wandeling geeft je hooguit iets extra ruimte en niet een volledige extra maaltijd of genoeg ruimte om niet op te hoeven letten.
Die ruimte kan soms heel veel schelen hoor, maar het lijkt me duurzamer om te zoeken naar een ‘dieet’ waarin je je wel tevreden voelt binnen de calorie-ruimte die je hebt. Het is heel moeilijk om precies uit te rekenen hoe veel je verbrandt met lichaamsbeweging dus doorgaans wordt er aangeraden om het er überhaupt niet weer aan te eten.