Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:23

Haha een bunny hop is een sprong met je mbt waarbij je met een bepaalde techniek over objecten heen leert springen.

Hier heerlijk gefietst! Was echt lekker weer. Fijn even zonder mouwtjes en het leven is te leuk om saai te kleden toch?
Afbeelding

Lekker T2T, hopelijk gaat je bovenbeen niet protesteren van je actie, ik snap hem wel haha. Toch lekker iemand die je voorzichtig binnen kan hengelen :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 06:18

Morguh :wave:

Had al een vermoeden dat het zoiets was :j

Nou , mijn knie/been voelt eigenlijk beter dan gisteren . >;)
Er zit minder spanning in , gisteren ook nog braaf mijn oefeningen gedaan .
Misschien is bewegen juist wel goed ?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:21

Kan heel goed he, vooral als ze het los hebben gemaakt.

Ik ging best 'slecht' de vakantie in qua pijn ed en in de loop van de vakantie, idd na meer beweging, werd het echt beter. Dus inspanning hoeft echt niet slecht te zijn.

Alleen een overbelast gebied moet rust, maar iets wat vast zit, wordt los gemaakt, kan je natuurlijk (voorzichtig) los houden. Fijn dat het beter voelt!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:31

Time2Tri schreef:
Morguh :wave:

Had al een vermoeden dat het zoiets was :j

Nou , mijn knie/been voelt eigenlijk beter dan gisteren . >;)
Er zit minder spanning in , gisteren ook nog braaf mijn oefeningen gedaan .
Misschien is bewegen juist wel goed ?

Vriendin van mij had ook behoorlijk last van haar knie na een val. Advies was uiteindelijk juist meer gaan sporten en bewegen. Gaat nu ook de goede kant op dus soms is bewegen beter dan stilzitten. Wel op advies van een arts dacht ik , maar zij nam ook aldoor rust omdat ze dacht dat dat beter zou zijn.

--

Ik heb vanmiddag weer gefietst , ik zit nog steeds wel wat in mijn herstel fase van de verkoudheid ( vermoeden toch corona). Heel rustig begonnen na de slechte start van vorige week. Thuis route gedaan en nog een stuk over de weg. De planning was langer maar opeens zag ik een zeer dreigende lucht op mij af komen en aangezien er onweer voorspeld was... ( achteraf had ik beter wel de andere kant op kunnen fietsen). Een flinke sprint getrokken en gehoopt dat ik thuis zou halen maar 5 minuten voordat ik thuis zou zijn kwam er toch een bui over waar je u tegen zegt. Niet handig maar het eerste wat ik zag was een boom met flink wat blad. Maar het regende zo hard dat het ook geen zin meer had en ik ook al doorweekt begon te raken. Ook een aantal flinke klappen onweer.

knop maar omgegooid en gaan fietsen , het had ook wel wat in de stromende regen met heel veel water op de weg. Uiteindelijk maar om gelachen, alles was tot op het bot doorweekt. Maar goed op het einde voelde ik mij weer erg goed ondanks dat ik het flink koud had gekregen. Nu weer vol aan de bak :D

ik ga morgen even een lijstje maken met wie er eventueel graag mee zou willen voor een meeting.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:07

Ik lees dat het overal behoorlijk regent , hier heb ik nog geen drup gezien .

Pijn heb ik ook niet , dat is het rare .
Maar een soort van “ druk “ gevoel .
Het is zo moeilijk te beschrijven, maar het voelt iig niet normaal .
Ik baal er iig wel van , het is zo vaag .
Dan kun je beter je enkel omslaan , dan weet je tenminste waar de klachten vandaan komen .

Edit : nu regent het :=

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 21:41

Inmiddels heb ik qua schouder wel geleerd dat acute pijn niet mag, dan moet ik direct stoppen. Stijfheid en gevoelig mag ik accepteren. En meestal knapt hij wel op door beweging. Al vond ik de eerste keer klimmen wel spannend vorige week. Voorlopig ben ik wel positief! Is je knie een beetje dik Time? Het gevoel wat jij beschrijft ken ik van een geïrriteerd kapsel en vocht in de knie.

Ondertussen hier een slechte start van de week. Afspraken op het werk die niet nagekomen worden zorgen voor een enorme overprikkeling waardoor ik er al 2 dagen af lig. Ik kan werken, maar daarnaast niets meer. Ik zit al 2 dagen in de (voor)avond als dood op de bank. Hopelijk morgen even low key fietsen in de hoop dat er wat rust komt.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 07:35

Zebrastreep dat klinkt als een avontuurlijke fietsrit zo met die regen, gelukkig was je al dicht bij huis!
Leuk dat je een lijstje gaat maken voor de fiets meeting, hoop dat we een datum vinden waarop de meesten kunnen.

Time ik begrijp je frustratie, zo’n zeurende onduidelijke blessure is vervelend. Maar goed te horen dat bewegen het niet verergert en misschien juist goed is.

Maaike ik hoop dat fietsen je goed doet vanmiddag. Fysieke moeheid na fietsen voelt toch anders en fijner dan de lethargische moeheid na een veel te volle dag. En als je na kwartier fietsen merkt dat het toch teveel is nog, dan kan je omdraaien en heb je toch die stap gezet.

Ik heb gister (weer) de fietstraining op de club overgeslagen, het regent zo vaak op dinsdag avond.. ik heb de middag vrij en kies dan toch vaak voor een klein rondje alleen. Maar wel respect voor de andere leden die dapper door de regen fietsen!
En volgens mij valt hier nu de regen die eigenlijk gister voorspeld was, bah.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:15

maaikemuis schreef:
Is je knie een beetje dik Time? Het gevoel wat jij beschrijft ken ik van een geïrriteerd kapsel en vocht in de knie.

Het voelt vaak wel zo , maar het is niet echt zichtbaar.
De fysio tipte ook op een ontstoken , geïrriteerde gewrichtskapsel
Maar waar ga ik daar het beste mee naar toe ? Wat is het behandelplan ?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 15:17

Voor mij is de fysio dan de eerste stap eventueel met een bezoekje aan de MSK-arts. In mijn geval is het vrij snel voor elkaar doordat ik enorm scheef ben en mijn knieën vrij slecht zijn. Ik moet er vooral voor zorgen dat ik zo evenwichtig mogelijk belast en mijn knieschijf goed blijft sporen. Een beetje scheef bekken, een bovenbeenspier die teveel spanning heeft en ik heb het al voor elkaar.

En ik trakteer mijzelf 1 keer per maand op een goede massage :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:48

Dankjewel voor je antwoord @Maaike .
Even googlen wat een MSK arts is :=

Bij mij is het waarschijnlijk ook vanuit een overbelaste bovenbeenspier ontstaan .
Ik heb iig besloten in Duisburg niet te starten , want die is al in 6,5 week . En ik ben het hele al jaar niet fit .
En mijn trainingen in zo,n korte tijd opbouwen zit er nu ook niet in .
Ik heb mijn race doorgeschoven naar Kroatië op 20 oktober .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 17:34

Afbeelding

Look who’s back! *\o/*

Het heeft even geduurd, maar Eucalypta is weer thuis met een nieuw velletje en alles waar ze last van had is hersteld. Ze is een soort van gerevalideerd :'). En ze is mooier dan ooit!

En ja, ik ben en blijf verliefd op deze fiets. De leenfiets was best mooi, maar op deze ben ik vanaf dag 1 verliefd.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 19:11

maaikemuis schreef:
[ [url=m/YofYkR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Look who’s back! *\o/*

Het heeft even geduurd, maar Eucalypta is weer thuis met een nieuw velletje en alles waar ze last van had is hersteld. Ze is een soort van gerevalideerd :'). En ze is mooier dan ooit!

En ja, ik ben en blijf verliefd op deze fiets. De leenfiets was best mooi, maar op deze ben ik vanaf dag 1 verliefd.

Jeeeee *\o/* *\o/* Dat is nog eens fijn het weekend in gaan!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 20:57

Oh fijn, welkom thuis Eucalypta **\O/**

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 23:13

@Maaikemuis, Dat is ook echt wel een mooie fiets. Fijn dat die terug is, ik weet hoe het is om je fiets te missen.

Van de week ga ik er lekker voor zitten om voor de vakantie wat routes te maken. Ik heb het plan om naar een vriendin in Almere te gaan. Maar nog gekker, om naar Marken te fietsen met uitzicht op de vuurtoren het paard. (Ik blijf dan toch een paarden fan al is het nu alleen een naam)

Verder ben ik niet heel veel van plan nog. Dat zie ik dan vanzelf wel. Vakjes vullen blijf ik in de vakantie ook leuk vinden omdat ik dan op plekken kom waar ik nog niet ben geweest.
Dus wie weet meerdere lange ritten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:51

Wat een plaatje @Maaike <3 <3 *\o/*
Nu op naar heel veel mooie kilometers .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:57

Poeh wat is het al warm zeg. Vanmorgen om 8.15 snel een rondje gedaan van 36 km met 28,2 gemiddeld en ik liep helemaal leeg. Nooit geweten dat ik zo kon zweten op mijn handpalmen _O-
Nu lekker hangen in de tuin en vooral rustig aan :z

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 14:15

Heerlijk dit weer , ik kan daar echt van genieten .
Kwam net van een kort rondje hardlopen terug .
Zei mijn buurman , je gaat toch nu niet lopen bij dit weer .
Ik jazeker , ben net terug .
Op een wedstrijd kan ik het weer ook niet uitzoeken .
Als het echt heet is pas ik eventueel de intensiteit
aan .

@ Padoertje ; bij mij komt het zweet ook uit iedere porie .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 19:21

Ik was vanmorgen ook al vroeg op pad, samen met vriend en schoonbroer. Helaas niet op Eucalypta, want schoonbroer heeft een hele oude racefiets met 26mm bandjes. Die komt op gravel niet ver. Het was een heerlijke rit! Tikkeltje warm op het einde, maar ik vind het stiekem heerlijk.

Ik vraag me na vandaag wel af of ik de enige idioot ben die zijn fietsen namen heeft gegeven. Zo heb ik dus Eucalypta, Fikkie en de Hamster in bezit.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 22:02

Haha mijn fietsen hebben geen naam, in tegenstelling tot de stofzuiger bijvoorbeeld :P

Het is mij echt te warm. Ik functioneer niet met dit weer, iig niet als ik me moet inspannen. Dus morgen lekker op de fiets, als het goed is met een stap minder hitte.

Leuke plannen Gothico, wanneer heb je vakantie?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 00:51

maaikemuis schreef:
[ [url=m/YofYkR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Look who’s back! *\o/*

*\o/*

Als dat geen goed begin van het weekend is geworden weet ik het ook niet meer! Prachtige fiets en mooi dat de fiets weer terug is bij zijn baasje!

--

Wat is het warm he! Maar ook ik fiets liever met hoge temperaturen. Al ging ik gisteren wel aardig stuk. De gravelroute van Veenhuizen gereden. Prachtige route en zeker ook voor de mtb een aanrader. Bevat veel stroken van de Veldslag om Norg. De bewegwijzering was zo nu en dan wel een beetje waardeloos.

Op den duur was ik er wel klaar mee en terug naar huis. Dat was alleen nog best een stuk tegen de wind in. Toen was de batterij wel leeg.

Totaal iets van 64 km gedaan. Door het aantal keer verdwalen was de snelheid ver te zoeken. Maar ook even gestopt om een schattig veulen te aaien. Ik heb vooral de rare gewoonte om elk dier onderweg aan te spreken :') sommige schrikken zich rot en rennen ver weg. En anderen zijn heel nieuwschierig.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:25

Mijn fietsen hebben geen namen nee, behalve inspiratieloos hun merknaam voor op Strava.
Maar het gevoel dat het een wezen is ipv een ding herken ik wel, ik geef ook weleens een schouderklopje aan mijn fiets na een moeilijke afdaling ofzo.
Warmte kan ik goed tegen, maar merk dat ik minder gemotiveerd ben om op te stappen. Hopelijk lukt dat vandaag wel!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:58

Mijn fietsen hebben ook geen namen . >;)
Maar mijn auto geef ik geregeld een schouder (dashboard ) klopje :=

Vandaag heb ik ook nog een stukkie fietsen op het programma , maar zit nog in de pyjama en
moet nog ontbijten .

Oooh , en heb gisteren een bike box besteld , een fixe uitgave .
Maar daar ga ik wel plezier en gemak van krijgen .
Dit is een van de weinige fietskoffers waar het triatlon stuur er niet af hoeft .
Alleen de pedalen en de wielen .

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 14:45

Ik zou nog een lijstje maken voor een meeting ( het heeft even geduurd iets met uitstelgedrag en dan weer vergeten)

Ik zet de namen er van iedereen bij die het leuk lijkt om mee te gaan. Mochten mensen nog mee willen of afhaken is dat natuurlijk helemaal oké!
Leukste is denk ik als er een mtbgroep is en een wielrengroep zodat er voor iedereen een clubje is om aan te sluiten naar wens. Ik heb zelf bijv wel voorkeur voor een mtbgroep, maar bij te weinig aanmeldingen vind ik het ook niet erg om aan te sluiten bij een wielrengroep ( al ligt mijn tempo wel veel lager)

Aanmeldingen voor meeting
ikzelf ( zebrastreep)
MarliesV
Gothico
T2T
Maaikemuis
Laran
Thami

Als ik iemand ben vergeten, geeft even een seintje! Het is best lastig terug te lezen.

Ik ga denk ik voor het gemak maar een aantal data in een online datumprikker gooien zodat iedereen dat kan invullen met voorkeur. Zelf werk ik één keer in de twee weken beide dagen in het weekend.
Dan is een locatie nog handig om te bedenken, een centraal punt is natuurlijk handig waar voor beide soorten fietsen wat te doen is. Ik ken behalve de routes in Drenthe en de Veluwe nog niet zoveel dus als iemand ideeën heeft deel ze vooral.

Linkt naar data prikker: https://datumprikker.nl/pgxufjjq7gzt6uvc

Ik heb de data nu een beetje gezet op de weekenden dat ik vrij ben en nog niks gepland heb staan. Maar andere momenten zouden ook nog kunnen. In mijn vakantie ben ik 1,5 week op de Veluwe in ieder geval.

Ik heb als poll nog 2 locaties toegevoegd, maar daarin zouden we ook nog wat kunnen switchten uiteraard.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:04

Datum prikker ingevuld. Maar de 4e ga ik al met de dames fietsen en de 18e is in Hellendoorn de mtb routes andersom te fietsen. Dus blijven voor mij weinig data over.
Laten we maar is kijken wat er uit de prikker komt.

Veldslag om Norg 80km staat nog op mijn lijstje, even afhankelijk van het weer. Te warm dan ga ik niet. Zou wel een meetpunt zijn voor de Dutch Masters Haarle. Ook die staat nog op het lijstje. Twee jaar geleden ook gereden en stiekem jeukt het wel om dit jaar weer mee te doen....

Vandaag lekker 50km op de gravelbike. Twee buitjes maar verder droog, wel drukkend warm hier.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:26

Zebrastreep dank je voor het maken van de Poll!
Ik heb ook maar weinig data kunnen aanvinken, omdat ik 2 Augustus geopereerd word aan mijn voet, en ik niet weet wanneer ik weer kan fietsen. Dus houdt maar geen rekening met mij, wie weet lukt het dan wel spontaan om aan te sluiten nog.

Wij hebben ook een lekkere ronde gereden vanochtend, wat is het gaaf rijden op de Posbank nu zonder auto’s!
Wel veel wind en 1 flinke regenbui, maar verder prima fietsweer.