Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:15

Slim om dan inderdaad je manager alvast in te lichten.

Slapen tussendoor doe ik ook vaak. Waar ik dat normaal echt niet hoefde te doen, want dan sliep ik s’ avonds niet meer, is dat nu geen probleem.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:23

Yesterday schreef:
@ doubtless, ben benieuwd of je voorgevoel klopte! Gaan jullie het bekend maken?

Hier alles rustig, heb vakantie en het lijkt wel alsof ik nu ineens flink begin te groeien! Het wordt steeds echter allemaal. :)

We zijn er nog niet over uit :D Het voelt ook wel intiem om het even geheim te houden <3 Dus we hebben het nog niet meteen gedeeld!

Grappig is dat he, dat als je lijf de rust en tijd krijgt het écht gaat groeien :D

@Lino: Fijn dat je ze kan gaan inlichten na maandag! Ik ga niet vaak slapen, maar wel ff liggen en ontspannen. Zou willen dat ik overdag goed kon slapen, maar het lukt vaak niet.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:27

Ik heb gisteren ook weer zo verwonderd naar die echo gekeken en dacht echt “jeeeetje, dat zit in mijn buik HOE DAN?!” :')
En nu zit ik op de bank en kijk naar mijn buik en denk nog steeds hoe dan.

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:14

Ik lees al een hele tijd mee maar nog niet gereageerd. Vanochtend eerste echo gehad.. het is nog niet openbaar maar durf het nu wel aan!

Alles wat goed vanochtend en ik ben nu op 8.4 gezet, iets verder dan ik zelf dacht. Datum staat nu op 24-3. We hebben al een zoontje van nu bijna 20 maanden

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:33

Wat leuk zeg, welkom en gefeliciteerd!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:40

Gefeliciteerd!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:44

Leuk, welkom :D hoe voel je je?

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 15:44

Dankjulliewel!

Over het algemeen gaat het prima met me. Ik merk alleen dat als ik wat te veel doe, vermoeidheid opkomt en ik daar heel misselijk van word. Daar klaag ik over... Maar dat is heel verwend want bij de eerste had ik nergens last van.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 21:18

Welkom en gefeliciteerd!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 09:05

Rensjee schreef:
Ik lees al een hele tijd mee maar nog niet gereageerd. Vanochtend eerste echo gehad.. het is nog niet openbaar maar durf het nu wel aan!

Alles wat goed vanochtend en ik ben nu op 8.4 gezet, iets verder dan ik zelf dacht. Datum staat nu op 24-3. We hebben al een zoontje van nu bijna 20 maanden

Gefeliciteerd en welkom!

Hier denk ik dat ik gisteren de kleine heb gevoeld. Wellicht eerder ook maar nog niet bewust dat het dat was.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:13

Aaaw wat leuk Maartje! Hoe ver ben je nu?

Bij mij ligt de placenta achter, dus zou het ook sneller moeten kunnen voelen straks.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 09:57

welmoed__ schreef:
Aaaw wat leuk Maartje! Hoe ver ben je nu?

Bij mij ligt de placenta achter, dus zou het ook sneller moeten kunnen voelen straks.

Ik ben zondag 18 weken. Heb mijn placenta in m'n linker zij/achter en voelde het rechts voor "drukken" van binnen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:31

Zo leuk! Word het zo echt van.

Ik kan me nog niet voorstellen hoe het moet voelen, heel benieuwd!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:32

Ik kan ook niet wachten on de baby te voelen. Helaas duurt dat nog even.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:43

EmptyWords schreef:
Ik kan ook niet wachten on de baby te voelen. Helaas duurt dat nog even.

Dat 'verlangen' herken ik heel erg, maar... Er kwam bij mij ook echt een tijd dat ik niet kon wachten om de baby niet te voelen :') Kijk nu wel op tegen die dikke buik, schoppen tegen je ribben, een kontje dat in de weg ligt... Vond dat zó oncomfortabel! Veters strikken bijvoorbeeld was al best wel snel niet meer te doen, omdat voorover buigen zeer deed. Ik koop nu ook alleen nog maar schoenen zonder veters :+ :')

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:45

De vorige keer lag mijn placenta voor dus het bleef vrij beperkt wat ik voelde. Geen last gehad in ieder geval. Heel benieuwd hoe het nu gaat zijn. Ik miste het eerst echt om niet meer zwanger te zijn .. voelde zo leeg haha.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:38

Rensjee schreef:
De vorige keer lag mijn placenta voor dus het bleef vrij beperkt wat ik voelde. Geen last gehad in ieder geval. Heel benieuwd hoe het nu gaat zijn. Ik miste het eerst echt om niet meer zwanger te zijn .. voelde zo leeg haha.

Dit had ik ook. Ik voelde hem heel lichtjes bij 5 maanden. Laatste maand voelde ik hem best wel erg, maar het was wel beter te zien dan te voelen.
Ze kon nu nog niet zien of de placenta weer aan de voorkant lag, wie weet kan ze het over 2 weken wel zien. Ben benieuwd.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 14:18

Zo leuk om het te voelen! Het scheelt inderdaad als je weet wat je moet voelen. Ik heb de placenta ook voor, maar als ik op mijn buik lig, voel ik nu sinds een paar dagen kriebeltjes bewegen. Als ik niet al eerder zwanger was geweest, wist ik waarschijnlijk niet dat dit het was…

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 14:42

19marjo90 schreef:
Zo leuk om het te voelen! Het scheelt inderdaad als je weet wat je moet voelen. Ik heb de placenta ook voor, maar als ik op mijn buik lig, voel ik nu sinds een paar dagen kriebeltjes bewegen. Als ik niet al eerder zwanger was geweest, wist ik waarschijnlijk niet dat dit het was…

Ik voel nu heel af en toe een blub.. ik weet niet hoe ik het anders moet noemen _O-
Maar ik vermoed dat het eerder iets met darmen te maken heeft want volgens die zwangerschapsapp kun je nog helemaal niks voelen met 8 weken.

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:24

Rensjee, welkom ! Wat gezellig dat je mee komt kletsen.

Ik heb vanmorgen de geslachtsecho gehad, deze heb ik "bekeken" met een slaapmasker :')
Moet wel zeggen dat ik nu nog meer nieuwsgieriger ben dan ik al was :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:30

PeraManga, denk dat dat je darmen zijn want zo vroeg kan je nog niks voelen volgens mij.

Cynthier, kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent. Nog heeeel even geduld.

Ik heb echt een partij last van me rug op dit moment. Heb ik niet vaak, dus zal vast ergens van de zwangerschap weg komen. Zit alleen wel halverwege me rug. Als ik daar ook druk doet het zeer.

Kunnen jullie nog op de buik liggen/slapen? Ik gelukkig nog wel, vind dat zo lekker.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 07:46

Hey Allemaal,

Even niet online geweest. Ondertussen al bijna 3 weken geleden t ongeluk gehad en mijn enkel blijft problemen geven. En daar heb ik t best moeilijk mee.. dus even geen zin gehad in bokt.

Ik heb wel alles meegelezen maar t is teveel om overal op te reageren :')

Ik zag bij iemand een overleden oma, veel sterkte nog!
En diep respect voor degene die haar paarden nog zelf bekapte!
En welkom voor de nieuwe gezichten!

Wij weten ondertussen dat de buitenste ligamenten van mijn enkel zowieso gescheurd zijn. Dus de vraag is, of ik nog terug mag beginnen werken. En daar baal ik enorm van. Plus t feit dat ik nog altijd niets kan, waardoor er van alle kanten toch vermoedens zijn dat er nog meer is. Woensdag moet ik naar de huisarts en er wordt van alle kanten aangeraden om een doorverwijzing na een osteopaat (ofzo) aan te vragen en een scan. Maar ik weet niet of ze een scan maken ivm de zwangerschap nu...
Veel onduidelijkheid dus. En ik mis de buitenlucht, t werken daarin en de paarden en t bewegen :') -O-. Even niet simpel.

Afgelopen vrijdag hebben wij de 20 weken echo gehad. Die was bij een andere gynaecoloog en daar klikte het precies niet zo mee. Ofwel was ze gewoon wat gestresd van de drukte..
Ze hebben dan alle maten genomen en alles bekeken en ze zeiden dat alles er normaal uitzag. Onze dochter woog al 350 gram.
Toch ook een opluchting om t hartje te horen na t ongeluk. Ze hebben destijds wel even gekeken maar ik heb t gevoel dat ik haar ineens minder voel en maakte me toch wel zorgen...
Maar t minder voelen kan natuurlijk ook omdat ik nu de hele dag lig en daardoor ook minder last heb van buikpijn en bandenpijn..

Ik kan nog goed op mijn zij slapen. Mijn enkel is daarbij vervelender dan mijn buik :') .
Op mijn buik slapen lukt niet meer zo goed. Maar dat kan mijn enkel zowieso ook niet aan...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 08:07

Geen goede update jojoni, wat balen! Als je na 3 weken nog steeds zo’n last hebt dan vermoed je inderdaad dat er meer speelt. Bezoekje aan de osteopaat/manueel therapeut snap ik wel, daar kan je veel baat bij hebben als je zo door elkaar gehusseld bent.

Gelukkig was de 20 weken echo goed, altijd weer een opluchting.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 10:10

Jeetje Jojoni, wat een pech. Hopelijk ben je wel sneller weer wat mobieler met de juiste ondersteuning. Fijn dat de 20 weken echo goed was!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 17:01

Ja het is niet makkelijk.. Maar goed, we moeten verder he. Klaaguurtje voorbij en hop ermee..

Is er hier iemand die bezig is met fitness/yoga oid? Ik ben al een paar dagen aan t denken om mezelf op die manier aan t werk te zetten. Om toch mijn lichaam iets te laten doen. Maar ik weet niet goed of dat alle oefeningen gewoon mogen. Ik denk vooral al bv situps, buikspieroefeningen, simpele dingen zoals 'in de lucht fietsen', planken op 1 been.... als iemand nog inspiratie heeft? Ik kan dus niet staan he ;)
Of goede websites waarop staat wat je wel of niet kunt doen tijdens de zwangerschap?