Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:41

Lisitano, wat fijn, een goede termijnecho. En lekker gevierd zo te horen. Wel ambitieus hoor, je trail na je trapavontuur. Hopelijk kun je pijnvrij lopen.

Succes met alle afspraken Ilse. Drukke agenda!

Weten jullie het geslacht al Rebecca of gaan jullie het op een speciale manier bekend maken?
Zou de dosis ophogen niet kunnen helpen?
Wauw, een Sint Bernard! Hier in de wijk liepen er altijd een paar. Ze waren wel heeeeel traag :')

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 03:50

Larisske schreef:
Pfoe Daffie,nog 5 weken is toch nog lang! Zo'n verschil in geboortegewicht en bijkomen. Was je dochter je eerste waar je ook het meeste bijkwam?

Sorry, ja mijn dochter is de oudste en daar kwam ik idd het meeste bij aan. Door de zwangerschap van mijn zoon echt geleerd dat ik de suikers zoveel mogelijk moet vermijden. Doordat mijn eerste bevalling natuurlijk was mag ik het ondanks de keizersnede wel natuurlijk proberen. Noah is ook natuurlijk geboren, maar de weeën en persen geven een grotere druk op het litteken. Dat is dus ook de reden dat ik het geboortegewicht laag wil houden, zodat het hopenlijk een wat lichtere bevalling is en het litteken niet te veel stress krijgt te verduren met de risico's van openscheuren.

Rebecca, wat balen van de misselijkheid zeg. Tijdens de eerste zwangerschap gingen wij ook op vakantie en zo'n trek in jus d'Orange, nou het kwam er harder uit dan het er in ging. Die hele zwangerschap geen fruitsappen gedronken. Heb je toch nog wel een beetje kunnen genieten van het weekendje weg?

Ilse, ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds 4 jaar heel goed alle ingrediënten lijsten van producten check. En dan is het voor mij heel makkelijk dat ik op een dagelijkse basis geen Palm olie en soja in mijn producten wil hebben. Dan valt er echt al zoveel af. En als je dan ook nog ééns gaat kijken waar dus ultra processed ingredients in zitten, dan valt echt bijna alles af dat bewerkt is (hier in NZ wel tenminste). En als ik dan weer eens bewerkt eten, chips ofzo, eet dan merk ik dat ook meteen in mijn PCOS. Dus voor mij is die keuze wel makkelijker geworden.
Lau schreef:
Ze hebben vermoedelijk een vochtzakje in de baarmoeder gezien gister en vrijdag. Ze konden alleen dat niet met zekerheid zeggen want het is nog te vroeg. Maar hij zit volgens verwachting nog in de baarmoeder.

Wát, hoe dan? Maar wat ontzettend gaaf dat het dus toch niet afgelopen is. Jemig wat een opluchting zal dit zijn.
Gowlan schreef:
Ik hoor het inderdaad vaker en ik heb zelf ook 2 gigantische bloedingen gehad deze zwangerschap (erger dan menstruatie).

Ik ook sinds mijn 2de zwangerschap altijd bloed verlies in de eerste periode. Nu met deze ook, zelfs na gemeenschap, echt helder bloed verlies maar ook niets te vinden nog.

Lisitano, van de trap gevallen. Ai, doe je wel voorzichtig!
Primavera schreef:
Daffie jullie gaan hard zeg! Alweer bijna 20 weken joh. Daar zit ik nog làng niet haha :+ Fijn dat je nog zoveel spulletjes hebt van je eerdere kindjes. Dat is altijd echt super handig en scheelt enorm in kosten.
Ik duim met je mee dat je je gewicht onder controle kunt houden, maar is 5-7 kilo niet heel weinig? Mijn vroedvrouw vertelde me dat voor een eenling 10-15 kilo heel normaal is om bij te komen, je wilt ook niet onnodig teleurgesteld worden natuurlijk als je dat niet aan kunt houden. Niet te streng zijn hoor voor jezelf :(:) Dat komt daarna wel weer.

Hier gaat het goed....
Het werkt ook wel niet zo heel hard mee dat morgen de dag is waarop Liam zijn hartje is stilgelegd en donderdag de dag is waarop hij geboren is. Dat maakt alles nog net wat moeilijker omdat ik met mijn hoofd weer bij zijn verlies zit maar ook stiekem bij het feit dat ik niet durf te hopen dat met dit kindje alles goed gaat. Is dat gek :Y)

Dat aankomen hangt dus echt van je eigen gewicht af, die 10-15 kg is een normaal gewicht voor iemand met een gezond/normaal BMI dan komt 7-10 kg aankomen met een BMI voor overgewicht en bij obese komt dit zelfs uit op 5-9 kg aan te komen. Nu ben ik niet obese maar zit er niet ver vandaan dus vandaar dat ik dus door gewoon gezond te eten en bewegen binnen dat gewicht wil proberen te blijven. Het is vooral een streven maar geen must, als mijn lijf of de baby er anders over denkt dan zal ik er naar luisteren. Daarbij heb ik ook minder last van mijn PCOS met een lager eigen gewicht, dus dat weegt voor mij ook weer mee.

Het is absoluut niet gek, ik heb dezelfde "bescherming" aan staan. Ik wil b.v. ook het geslacht niet weten, schijnt ook wel eens voor te komen dat dat een domper kan geven tijdens een volgende zwangerschap. Immers er zijn toch plannen/ideeën gemaakt voor het verloren kindje. Tot nu toe voel ik me dan ook niet zwanger, het voelt meer als iets dat in mijn lijf zit om te groeien. Van een band kan ik absoluut niet spreken. Morgen heb ik een extra echo op 16-weken, daar waar het vermoedelijk met Noah fout is gegaan, ik s****t 10 kleuren. En dan is het nog niet over want met de 20-weken echo kreeg ik het slechte nieuws. Dan gaat ml mee en hoop ik dat ik daarna durf los te laten dat het toch wel goed komen gaat.

Alsnog hoop ik dat je er toch vertrouwen in krijgt zodra je die laatste punten voorbij bent.

Zou zwemmen misschien nog verlichting kunnen geven? En iets minder wandelen met de hond en die juist uitdagen met "denk" werk? Ik kon uren en km's wandelen met mijn working kelpie maar die was nog steeds niet zo voldaan als na een berg denk werk.

Hier alleen maar 2 konijnen, zijn hard bezig om zo snel mogelijk een ander huis met meer grond te kopen zodat we landelijk wonen met alle beesten en taken die daarbij horen. Dan komen er ook wel weer kelpies want die kunnen we dan als "werk"hond aanmelden dus zijn ze goedkoper in de belasting.

Wij hadden eigenlijk 29 maart in het vliegtuig naar NL moeten zitten om 14 April weer terug te vliegen. Maar helaas moeten cancelen. De binnenlandse vlucht konden we niet cancelen dus die hadden we maar verzet zodat we 2de paasdag naar de dierentuin in Christchurch konden. Achteraf zóó blij dat we niet naar NL konden. Die jongste was een ramp in het vliegtuig en dat duurde nu maar 5 kwartier, kan me niet voorstellen hoe 32 uur eruit had gezien.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 05:04

daffie1986 schreef:
Primavera schreef:
maar is 5-7 kilo niet heel weinig? Mijn vroedvrouw vertelde me dat voor een eenling 10-15 kilo heel normaal is om bij te komen,

Dat aankomen hangt dus echt van je eigen gewicht af, die 10-15 kg is een normaal gewicht voor iemand met een gezond/normaal BMI dan komt 7-10 kg aankomen met een BMI voor overgewicht en bij obese komt dit zelfs uit op 5-9 kg aan te komen.

Net nog even opgezocht, uiteraard voor een éénling.
BMI (voor zwangerschap) onder de 18,5 is advies 11,5-18 kg aan te komen. BMI 18,5-25 is het advies 11,5-16 kg aan te komen. BMI 25-30 is advies 7-11,5 kg aan te komen. BMI 30+ is advies 5-9 kg aan te komen.

Lau

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:09

Ik zeg maar niet wat ik van het bmi denk daar heb ik fikse ruzie over gehad met de diëtiste :')

Ik heb zo echo om te kijken of die pinda in mijn baarmoeder zit of er buiten. Ik hoop gewoon in de baarmoeder en ik eindelijk kan gaan genieten <3

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:37

Lau schreef:
Ik zeg maar niet wat ik van het bmi denk daar heb ik fikse ruzie over gehad met de diëtiste :')

Ik heb zo echo om te kijken of die pinda in mijn baarmoeder zit of er buiten. Ik hoop gewoon in de baarmoeder en ik eindelijk kan gaan genieten <3

Snap je punt hoor, dat heb ik vooral met het consultatiebureau, maar 89 kg met 1.76m valt het dan niet op maar ik merk wel degelijk aan mijn lijf dat het te zwaar is. Blijf het dus wel een goede richtlijn vinden.

Heel veel succes straks met de echo, ik ben aan het duimen draaien. Ik mag morgen, Ben zenuwachtig.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:52

Succes Lau, toch al goed dat je hcg weer gestegen was.

Daffie, spannende tijden dus! Gaat je man vandaag ook niet mee naar de echo? Ik sleep mijne elke afspraak mee hoor. Enerzijds om er toch een band mee te kweken, zo'n frummeltje zien bewegen maakt het veel echter. En anderzijds om up-to-date te zijn van elke bevinding en opmerking.
En maar goed dat jullie niet naar Nederland gingen dan! Naar de dierentuin met het vliegtuig, dat hoor je niet veel :')

Lisitano, hoe fijn van de echo! Als het zo binnen dringt dat dit voor het echie is <3 Wanneer mag je voor de NIPT?
En toch wel een geruststelling dat een eigen kindje heel anders is dan het grut op straat. Er is hoop :D

Ilse, cavia's zijn zo gezellig. Dat gepiep <3
Wel even druk dan met alle testen bij jou. Bloed, NIPT, internist.. Ik duim he! +:)+

Saskia, is het al wat beter? Forceer jezelf niets he :(:)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:36

Rebel_Jits schreef:
Daffie, spannende tijden dus! Gaat je man vandaag ook niet mee naar de echo?
En maar goed dat jullie niet naar Nederland gingen dan! Naar de dierentuin met het vliegtuig, dat hoor je niet veel :')

_O- ohjah, mijn morgen was voor jullie natuurlijk Vrijdag.
Omdat we het nog niet willen vertellen zijn er weinig excuses te bedenken waarvoor hij een dag vrij nodig heeft.
Ja, anders zouden we 7 uur moeten autorijden en met een slechte slaper is dat geen doen. De oudste slaapt overal, maar toen we een nacht over waren in Queenstown schreeuwde hij alle thuiskomende kroeggangers toe schreeuwen dat ie naar huis wou.

Edit: Primavere, prachtige buik hoor.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:29

Ik duim voor je Lau!

Sterkte met deze moeilijke week Primavera, lijkt me heel dubbel, verdriet en blijdschap zo dicht bij elkaar.

Misselijkheid over Saskia?

Met het vliegtuig naar de dierentuin 8-) , al snap ik het aan je verhaal Daffie, maar het is wel echt een gek idee. Al heb je in Nederland zoveel dierentuinen dat het ook niet te vergelijken is.

Qua gezond eten vind ik het wel lastig hoor, ik vind koken niet leuk, heb er geen inspiratie en vaak ook geen tijd voor, dus we blijven op de standaard dingen hangen en daarnaast zijn we ook vreselijke snoepers. Ik kan prima zelf niks in huis halen, maar mijn vriend zorgt voor goed gevulde kasten :'). Op m’n werk hebben we meerdere keren per week taart, dat helpt ook niet mee.
De schildklier is een beetje lui, dus ik slik extra hormonen die ik zelf niet voldoende aanmaak, maar omdat een zwangerschap ook een hormonen rollercoaster is willen ze hem heel nauwkeurig in de gaten blijven houden, dus daarom elke 3 weken prikken en extra overleg met gynaecoloog en internist. Maar eigenlijk niks aan de hand.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:54

Toch een fijn idee dat ze het goed in de gaten houden. En zolang er niets aan de hand is, alleen maar goed! :D

Succes vandaag Daffie en Lau. Hopelijk is alles goed!

De misselijkheid is weer weg. Gisteren niks kunnen eten en de kleine beetjes die erin gingen, kwamen er ook weer uit. Maar blijkbaar was dat even nodig. M’n eetlust is nog niet helemaal terug, maar prima zo! Tenminste ook weer zin om iets te doen in plaats van ‘waar kan ik nu zitten?’ :')

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 17:14

knap hoor Saskia, ik wandel gemiddeld een kilometer of 5 pd met de hond en vind dat al meer dan genoeg :+ maar daar haal ik dus maar een stap of 13000 mee. Je hebt wel echt een super leuke eigenzinnig uitziende hond :D Leuk dier!
Hoe is het nu met je? Al een beetje beter en aan het genieten van je vakantie?

stiekem vind ik het echt enorm spannend. Heb nu 27 april (over 2 weken) mijn eerste 12 weken echo staan en ben mezelf alweer volledig aan t opvreten :Y) Heb met vriendlief afgesproken dat ik echt ga proberen om mijn afspraken bij de vroedvrouw te sparen voor later in de zwangerschap (we mogen er 12 per zwangerschap inplannen en ik heb er nu al 4 gehad...). Maar dat wil dus zeggen at ik écht nog even 2 weken in spanning moet gaan zitten afwachten... Blergh. |(

Had vandaag met de doppler geprobeerd het hartje al te vinden zodat ik daar wat rust uit kon halen maar dat is nog iets te vroeg denk ik, want die vond ik niet :P Dat geeft me gelukkig niet heel veel meer stress dan ik al had - ben realistisch genoeg om te weten dat 9 weken echt te vroeg is voor huishoudelijke doppler gebruik - maar had stiekem gehoopt dat in te kunnen schakelen zodat ik af en toe daar mijn geruststelling in zou vinden.

Mijn lichaam kan ik ook echt niks mee aanvangen... Heb amper klachten dus daaruit kan ik ook niet afleiden of het goed of niet goed gaat daarbinnen :( Zit daarnaast natuurlijk deze week al behoorlijk in het verdriet wat er ook niet goed aan doet, want dat doet me twijfelen aan alles.

zo en nu gaat de #overdrevenmodus uit en gaan we weer door met de dagdagelijkse dingen :P

Lisitano ik heb opzich redelijk veel vrijheid in mijn baan. Het is wel een intensieve baan fysiek gezien, maar ik heb ook wel veel administratie. Mijn collega en ik proberen dus om zoveel mogelijk administratie mijn kant op de duwen en zo veel mogelijk fysiek werk uit handen te nemen. Dat zal al wel heel veel doen denk ik, hoewel ik afgelopen weekend echt alweer niet wist waar ik het zoeken moest ;( Wist me geen houding meer te geven aan t einde - wellicht omdat het wegens pasen een heel inactief weekend is geweest en ik gewend ben meer te bewegen.

Zalig dat je je honden zo gemakkelijk aan de gang kunt houden! Ik probeer de mijne altijd mentaal uit te dagen, maar dat lijkt hem nooit echt veel te doen -O- kan die een uur mentaal trainen of denkspellen geven en dan staat hij nog aan mijn zijde te zeuren voor zijn fysieke afmatting :')

Super leuk dat je ineens zoveel bevestiging hebt gekregen op je echo <3 heerlijk van genieten! Die nipt komt vast helemaal goed :knuffel:

Wat fijn Senna, zo'n abonnement op de dierentuin! Heerlijk lijkt me dat ook als je kleine kinderen hebt, makkelijk tijd verdrijf :D

Rebel ik ben jaloers :') die van ons vindt bankhangen ook heerlijk. Nàdat hij fysiek moe is gemaakt :') We mogen eigenlijk wel echt niet klagen hoor. Hij heeft van pup af aan geleerd dat hij moet rusten en dat hij niet de hele dag mag komen zeuren om ge-entertained te worden. Zijn 'uit'knop is dus ook heel goed geïnstaleerd. Maar rond een uur of 16 gaat zijn interne agenda werken en weet hij dat hij mee naar buiten mag. Als hij dan niks mag doen (zoals vandaag omdat het slecht weer is) wordt hij enorm onrustig. Ik geef hem dan lik/kauw/denk spellen om bezig te zijn en heb (tussen de buien door) wel een half uurtje kunnen frisbeeën met hem, maar das niet genoeg voor de rest van de avond vrees ik :Y)

OMG ik ben mega jaloers op jou lange verlof!! Hoe kom je daaraan :oo

Spannend Linn! Ik duim voor je vrijdag! :D enne pràchtige katten! Helemaal mijn smaak <3

Larisske er is altijd een herhalingskans helaas. Gelukkig mogen wij in onze handjes knijpen dat het bij Liam niet genetisch bepaald was en dat maakt onze kansen wel kleiner voor herhaling maar niet onbestaand. Het zal dus echt spannend blijven tot zeker de 30 weken. Dan pas gaan ze zekerheid hebben dat de aandoening van Liam niet ook bij dit kindje is gevonden.

Wat een prachtige hond heb je!

Lienepien jeetje ik ben jaloers!! Ik wil ook vakantie!! *\o/* Wij hebben al ons geld opgemaakt na het verlies van Liam onder het mom van 'lang leve het leven' :') Wij zijn in juli naar Oostenrijk geweest, in oktober naar Oostenrijk, Kroatië en Italië, in januari naar de Franse Alpen en in februari nog eens naar de Franse Alpen. Ik wil heel graag een babymoon maar vrees dat ik mijn vriend niet overtuigd ga krijgen om er nog eens een paar duizend euro in te steken :')

Oeh rebecca jij weet ondertussen wat het geslacht van je baby is!! Leuk!!! *\o/* Was het wat je dacht dat het was? *D

Haha Daffie, met het vliegtuig naar de dierentuin :D Dat kunnen we hier niet zeggen :P

Ilse heel herkenbaar wat je zegt over het eten en koken. Ik ben ook absoluut geen keukenprincess en alles moet handig en snel zijn. Komt ook nog eens bij dat ik echt niet van snoepgoed en slecht eten kan afblijven :7 Maar probeer hoe dan ook mijn groente en fruit echt wel binnen te krijgen. Daarnaast meestal soya/kokosyoghurt, crackers met kaas en crackers met hagelslag :9 , soepje, tosti en gewoon het avondeten (vlees/aardappels of rijst of pasta en groente) zijn zo een beetje mijn saaie dagdagelijkse dingen. En dan nu ook nog heeeeeeeel veel paas chocolade wat helaas op moet :x

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:49

:D
Ik werk in een ziekenhuis en mag vanaf zes maanden niet meer heffen. "Helaas" is dat een groot deel van mijn beroep en ik kan het ook niet vermijden. Dus verplicht drie maanden eerder verlof. En m'n groot verlof was al gepland daar net voor (echt toevallig, ik zweer het!), dusja.. thuis vanaf 5,5 maand *\o/*
Op mijn werk krijgen we ook royaal bevallingsverlof/borstvoedingsverlof. Ik zit thuis tot begin maart 2024 :') Bestaat er zoiets ook niet in Nederland?

Nog even volhouden Primavera! De tijd gaat sneller dan je denkt.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 17:59

Ik woon (ook) in België rebel, maar mijn baas doet niet aan het 'niet heffen' regeltje denk ik :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:25

Lau, hoe is het bij jou gegaan?

Primavera, succes met de twee weken spanning :(:). Hopen dat je met je doppler snel zelf ook wat op kan vangen zodat je jezelf ook wat meer gerust kunt stellen. Wat vervelend ook dat het tot 30 weken sowieso spannend blijft voor je, ik blijf duimen dat dit een gezond kindje mag worden voor jullie!

De baby bij ons is inderdaad het geslacht wat ik dacht dat het zou worden, we krijgen een jongetje namelijk. Mijn man is heel enthousiast, bij mij moet het allemaal nog even landen en doordringen, ik zie mezelf écht niet als jongensmoeder en vind over het algemeen jongetjes gewoon niet zo leuk (sowieso kinderen eigenlijk niet :') tot het pubers zijn, dan vind ik ze top, maar mijn dochtertje is echt fantastisch <3 ). Maar dat fysieke en lompe/tegen het agressieve aan wat jongetjes hebben kan ik helemaal niks mee. Maar goed, dat zal uiteindelijk bij je eigen kind ook wel weer meevallen, ik moet er vooral nog even aan wennen :=. Als hij straks maar van glitters houdt en mee wil picknicken dan kan ik er vast mee uit de voeten :').

Overigens heb ik ook 3 maanden voor de bevalling al verlof, zit in het onderwijs en mijn vakantie begint half juli. We zouden weer beginnen in de week van 28 augustus, maar dan zit ik al binnen de 4 weken verplicht verlof. Ik zit straks daardoor vanaf half juli t/m begin januari thuis, echt heeeel lang. Vorige keer miste ik mijn werk echt ontzettend, ben benieuwd hoe dat deze keer gaat.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:56

Rebecca leuk een jongetje!

Primavera wauw wat een bijlees post. Ik lees altijd via mijn telefoon en dan is dat best lastig.

Ilse ik haal vaak voor een paar dagen in huis. Ik vind het zonde om dingen weg te gooien dus dat motiveert me dan weer meer om toch ff te koken op drukke dagen of soms
Doe ik op maandag ook al voor dinsdag en woensdag klaar zetten zodat we ondanks de drukte wel normaal kunnen eten.

Saskia fijn dat je je iets beter voelt. Is toch erg vervelend als alles er steeds uit komt!

Hier een beetje, mwua gevoel. Had vanmiddag schijnbaar iets bloedverlies en merk dat ik er een beetje onzeker van word. Zeker omdat ik me afgelopen 2 dagen niet echt zwanger voelde. Het was gelukkig niet veel maar toch, hopelijk valt t mee en vrijdag "gewoon" goed nieuws

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 21:20

Haha Linn, sorry :Y) Ik wil altijd opniedereen reageren maar dat gaat niet op de telefoon. Dat doe ik dan wanneer ik de laptop voor me heb staan en dat loopt dan uit de hand :Y)

Knuffel voor jou, ik duim mee dat vrijdag alles goed is!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:14

Primavera: Ahh ja, dan kunnen twee weken lang duren hè! Lijkt me zo lastig als je een groot deel van de zwangerschap in onzekerheid zit. En ook gewoon een verdrietige week voor jullie. Doen jullie nog iets op de geboortedag van Liam?
En bedankt voor het compliment over de hond ;)
Het gaat weer goed met me. Denk echt iets verkeerds gegeten….

Fijn dat je vrijdag al een echo hebt Linn. Kunnen ze gelijk kijken of het bloedverlies een oorzaak heeft. Niet gelijk van het ergste uitgaan hoor. Zoals je hoort, hebben best veel meiden dat hier (gehad).

Hahaha Rebecca. Jongetjes zijn best oké hoor. Ben ook geen groot kinderliefhebber, maar ons eigen kind is wel leuk. En… voordat ze wild en onhandelbaar worden ben je al verliefd geworden op het schattige uiterlijk :+ . Moet wel zeggen dat ons manneke nu inderdaad vooral interesse heeft in rennen, klimmen en gek doen. En dan vragen ze op het consultatiebureau of we hem ook voorlezen (muhahaha, I’m really trying!). Kan ook aan ons exemplaar liggen natuurlijk. Straks heb ik vergelijkingsmateriaal haha.

Ik dacht gisteren een seconde de baby te voelen, maar daar bleef het ook bij :Y)
Morgen tikken we de 18 weken alweer aan. Gewoon al bijna op de helft, hoe snel gaat dit!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 07:26

Goh heel veel huilen denk ik :Y) Vanavond gaan we wel ons favoriete desserts uithalen. Een beetje comfort feeden :Y) Voor de rest niet zoveel. Mijn vriend hecht er ook niet zoveel waarde aan als dat ik doe. Die doet vooral voor mij mee met het herdenken. Hij is wel aan het thuiswerken vandaag wat ik dan weer enorm apprecieer.

Ik ga vanmiddag nog eens met de Doppler luisteren in de hoop dat ik hem vind en anders ga ik bellen denk ik.. verschrikkelijk die ongerustheid en die spanning en stress kan ook nooit goed zijn lijkt me -O-

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:32

Sterkte vandaag Primavera! Wat betreft je stress… ik heb -om andere redenen dan jij- ook veel stress deze zwangerschap en heb al 6 pretecho’s gedaan.
Klinkt lekker zweverig maar uit onderzoek blijkt dat als je aan je kind vertelt waarom je stress hebt, er minder kinderen met ‘trauma’ geboren worden.

Lau, hoe is het gegaan gister?

Wij hebben onze zoon gister in 3D gezien met 16+2. Zag nu al gelijkenissen met zijn grote broer, verder moet hij lekker groeien en spek krijgen!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:10

Primavera schreef:
Goh heel veel huilen denk ik :Y) Vanavond gaan we wel ons favoriete desserts uithalen. Een beetje comfort feeden :Y) Voor de rest niet zoveel. Mijn vriend hecht er ook niet zoveel waarde aan als dat ik doe. Die doet vooral voor mij mee met het herdenken. Hij is wel aan het thuiswerken vandaag wat ik dan weer enorm apprecieer.

Ik ga vanmiddag nog eens met de Doppler luisteren in de hoop dat ik hem vind en anders ga ik bellen denk ik.. verschrikkelijk die ongerustheid en die spanning en stress kan ook nooit goed zijn lijkt me -O-

Ik ben een meelezer omdat ik zelf zwanger ben, maar hoor niet in dit topic qua termijn. Wel altijd interessant om te kijken voor tips.

Maar ik wil toch even deze informatie over de Doppler delen:

---
Weet wat je meet
De kans dat je thuis geen hartslag kunt vinden of een ander geluid oppikt is groot. En dat levert onnodige stress op. Harry: “Een thuisdoppler geeft aanleiding tot fouten en in veel gevallen onnodige en vaak grote paniek. Weet je zeker dat je de hartslag van de baby te pakken hebt en dat je niet zit te luisteren naar de pulsaties van een moederlijk bloedvat? Deze laatste heeft een veel lagere frequentie bijvoorbeeld.”

https://www.andersdanverwacht.nl/een-do ... oed%20idee.

---
Er zijn vast meer artikelen te vinden, maar waar je als zwangere denkt dat het je gerust kan stellen. Lees ik vooral dat de Doppler je ongerust maakt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:42

Zo doppler is heel interessant natuurlijk, maar heb je niet de meeste kans op geluid vanaf 12 weken? Of zijn er ook inwendige optie's beschikbaar?

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:57

Rebecca leuk een jongetje!

Linn, vervelend van het bloedverlies, hopelijk stopt het snel en heb je morgen een goede echo.

Saskia 18 weken alweer, gaat hard! Leuk dat je de baby al gevoeld hebt, ik kan niet wachten om het weer te voelen <3

Sterkte vandaag Primavera. Ik snap je ongerustheid, maar de kans dat je nu een hartslag vindt met de Doppler is erg klein. Kijk uit dat je jezelf daar niet alleen maar ongeruster mee maakt.

Bloem, leuk dat je al gezien hebt dat de baby op zijn grote broer lijkt.

Ik zag net in Zwangerenportaal dat m'n bloeduitslagen binnen zijn, maar er staan geen waardes bij. Ben benieuwd of de VK nog belt. Kan me eigenlijk niet meer herinneren of ze altijd bellen of alleen als er een afwijkende waarde is. Jammer dat de uitslag van de NIPT niet zo snel gaat. Kan mezelf alweer helemaal gek maken over die uitslag, vind dat toch weer erg spannend |o

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:25

Rebel_Jits schreef:
Zo doppler is heel interessant natuurlijk, maar heb je niet de meeste kans op geluid vanaf 12 weken? Of zijn er ook inwendige optie's beschikbaar?

Mijn verloskundige luistert niet voor 12 weken om die reden.

Nou de echo vanmiddag, baby's buik blijft achter in de groei. Wel binnen de foutmarge, dus afhankelijk van wat de gynaecoloog denkt zal ze om een extra echo kunnen vragen of door de foutmarge gewoon wachten wat de 20-weken echo laat zien. Dus naar huis met het advies me niet als te druk te maken, hoe moeilijk ook gezien de laatste zwangerschap, en af te wachten tot wat de volgende echo laat zien. :(

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:41

Ooh daffie, dat is echt een advies waar je niks mee kunt :(:). Wacht nog even vier weken af, maar maak je niet te druk, pff. Hopelijk krijg je gewoon voor de zekerheid nog een extra echo, dan weet je weer iets meer.

Primavera, sterkte vandaag :knuffel:

Bloem, wat leuk om je baby in 3d te bekijken, heb je dat bij de vorige baby ook gedaan? Ergens lijkt het me best leuk zo'n soort echo, maar ik vind die foto's er altijd zo eng uit zien stiekem :')...

Saskia, bedankt voor de bemoedigende woorden hahaha :'). Klimmen en rennen vindt mijn dochtertje ook heel leuk, maar ze kan ook heel goed (samen) boekjes lezen of een half uur zelf 'kleuren', echt, de mooiste krassentekeningen krijg ik :'). Ik begin gelukkig al steeds meer aan het idee van een jongetje te wennen, hahaha.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:59

Senna, hier duurde de uitslag van de nipt ook eeuwen. Echt zenuwslopend!

Daffie, jemig… dat zijn nog een paar lange weken ook dan. Wat zegt je gevoel?

Rebecca, ja bij de eerste ook gedaan! Bi-zar hoe hij ‘leek’ op de echo toen hij geboren werd, heb me daar echt over verbaasd.
Hahah ja nu, met 16 weken, is t ook niet dat je zegt : jemig, súper herkenbaar! Maar ontzettend leuk om hem daar zo te zien chillen.

Ik denk erover om al het ouderschapsverlof op te nemen achter elkaar. Ik werk 16 uur dus een dagje minder is dan niet echt aan de orde.
Ik werk in het onderwijs dus dat zou betekenen dat ik serieus bijna een schooljaar niet werk, wow!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:03

Ik heb vandaag nogmaals bevestigd gekregen dat we een meisje mogen verwachten. :D <3
Eigenlijk vrijdag al, maar nu heeft mijn eigen vk het ook bevestigd dus durf ik het echt te geloven haha.

Omtrent het doppler verhaal; hier luistert vk ook niet voor de 12 weken, omdat het niet bewezen is dat het kwaad kan maar ook niet dat het geen kwaad kan, en na de 12 weken zijn alle organen ontwikkeld en aangelegd. :)