Larisske schreef:Pfoe Daffie,nog 5 weken is toch nog lang! Zo'n verschil in geboortegewicht en bijkomen. Was je dochter je eerste waar je ook het meeste bijkwam?
Sorry, ja mijn dochter is de oudste en daar kwam ik idd het meeste bij aan. Door de zwangerschap van mijn zoon echt geleerd dat ik de suikers zoveel mogelijk moet vermijden. Doordat mijn eerste bevalling natuurlijk was mag ik het ondanks de keizersnede wel natuurlijk proberen. Noah is ook natuurlijk geboren, maar de weeën en persen geven een grotere druk op het litteken. Dat is dus ook de reden dat ik het geboortegewicht laag wil houden, zodat het hopenlijk een wat lichtere bevalling is en het litteken niet te veel stress krijgt te verduren met de risico's van openscheuren.
Rebecca, wat balen van de misselijkheid zeg. Tijdens de eerste zwangerschap gingen wij ook op vakantie en zo'n trek in jus d'Orange, nou het kwam er harder uit dan het er in ging. Die hele zwangerschap geen fruitsappen gedronken. Heb je toch nog wel een beetje kunnen genieten van het weekendje weg?
Ilse, ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds 4 jaar heel goed alle ingrediënten lijsten van producten check. En dan is het voor mij heel makkelijk dat ik op een dagelijkse basis geen Palm olie en soja in mijn producten wil hebben. Dan valt er echt al zoveel af. En als je dan ook nog ééns gaat kijken waar dus ultra processed ingredients in zitten, dan valt echt bijna alles af dat bewerkt is (hier in NZ wel tenminste). En als ik dan weer eens bewerkt eten, chips ofzo, eet dan merk ik dat ook meteen in mijn PCOS. Dus voor mij is die keuze wel makkelijker geworden.
Lau schreef:Ze hebben vermoedelijk een vochtzakje in de baarmoeder gezien gister en vrijdag. Ze konden alleen dat niet met zekerheid zeggen want het is nog te vroeg. Maar hij zit volgens verwachting nog in de baarmoeder.
Wát, hoe dan? Maar wat ontzettend gaaf dat het dus toch niet afgelopen is. Jemig wat een opluchting zal dit zijn.
Gowlan schreef:Ik hoor het inderdaad vaker en ik heb zelf ook 2 gigantische bloedingen gehad deze zwangerschap (erger dan menstruatie).
Ik ook sinds mijn 2de zwangerschap altijd bloed verlies in de eerste periode. Nu met deze ook, zelfs na gemeenschap, echt helder bloed verlies maar ook niets te vinden nog.
Lisitano, van de trap gevallen. Ai, doe je wel voorzichtig!
Primavera schreef:Daffie jullie gaan hard zeg! Alweer bijna 20 weken joh. Daar zit ik nog làng niet haha

Fijn dat je nog zoveel spulletjes hebt van je eerdere kindjes. Dat is altijd echt super handig en scheelt enorm in kosten.
Ik duim met je mee dat je je gewicht onder controle kunt houden, maar is 5-7 kilo niet heel weinig? Mijn vroedvrouw vertelde me dat voor een eenling 10-15 kilo heel normaal is om bij te komen, je wilt ook niet onnodig teleurgesteld worden natuurlijk als je dat niet aan kunt houden. Niet te streng zijn hoor voor jezelf

Dat komt daarna wel weer.
Hier gaat het goed....
Het werkt ook wel niet zo heel hard mee dat morgen de dag is waarop Liam zijn hartje is stilgelegd en donderdag de dag is waarop hij geboren is. Dat maakt alles nog net wat moeilijker omdat ik met mijn hoofd weer bij zijn verlies zit maar ook stiekem bij het feit dat ik niet durf te hopen dat met dit kindje alles goed gaat.
Is dat gek 
Dat aankomen hangt dus echt van je eigen gewicht af, die 10-15 kg is een normaal gewicht voor iemand met een gezond/normaal BMI dan komt 7-10 kg aankomen met een BMI voor overgewicht en bij obese komt dit zelfs uit op 5-9 kg aan te komen. Nu ben ik niet obese maar zit er niet ver vandaan dus vandaar dat ik dus door gewoon gezond te eten en bewegen binnen dat gewicht wil proberen te blijven. Het is vooral een streven maar geen must, als mijn lijf of de baby er anders over denkt dan zal ik er naar luisteren. Daarbij heb ik ook minder last van mijn PCOS met een lager eigen gewicht, dus dat weegt voor mij ook weer mee.
Het is absoluut niet gek, ik heb dezelfde "bescherming" aan staan. Ik wil b.v. ook het geslacht niet weten, schijnt ook wel eens voor te komen dat dat een domper kan geven tijdens een volgende zwangerschap. Immers er zijn toch plannen/ideeën gemaakt voor het verloren kindje. Tot nu toe voel ik me dan ook niet zwanger, het voelt meer als iets dat in mijn lijf zit om te groeien. Van een band kan ik absoluut niet spreken. Morgen heb ik een extra echo op 16-weken, daar waar het vermoedelijk met Noah fout is gegaan, ik s****t 10 kleuren. En dan is het nog niet over want met de 20-weken echo kreeg ik het slechte nieuws. Dan gaat ml mee en hoop ik dat ik daarna durf los te laten dat het toch wel goed komen gaat.
Alsnog hoop ik dat je er toch vertrouwen in krijgt zodra je die laatste punten voorbij bent.
Zou zwemmen misschien nog verlichting kunnen geven? En iets minder wandelen met de hond en die juist uitdagen met "denk" werk? Ik kon uren en km's wandelen met mijn working kelpie maar die was nog steeds niet zo voldaan als na een berg denk werk.
Hier alleen maar 2 konijnen, zijn hard bezig om zo snel mogelijk een ander huis met meer grond te kopen zodat we landelijk wonen met alle beesten en taken die daarbij horen. Dan komen er ook wel weer kelpies want die kunnen we dan als "werk"hond aanmelden dus zijn ze goedkoper in de belasting.
Wij hadden eigenlijk 29 maart in het vliegtuig naar NL moeten zitten om 14 April weer terug te vliegen. Maar helaas moeten cancelen. De binnenlandse vlucht konden we niet cancelen dus die hadden we maar verzet zodat we 2de paasdag naar de dierentuin in Christchurch konden. Achteraf zóó blij dat we niet naar NL konden. Die jongste was een ramp in het vliegtuig en dat duurde nu maar 5 kwartier, kan me niet voorstellen hoe 32 uur eruit had gezien.