Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:17

Gefeliciteerd met je zoontje! Duurt het nog lang tot je volgende echo? Anders zou ik gewoon even bellen om te vragen of ze een extra keertje kunnen kijken.

En zwanger zijn is best stressen. Ze zijn er nog nieteens uit en bezorgen ons nu al hartkloppingen soms. :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:20

Dankjewel. Ik ben nog niet zover nu 6 weken. 7 november afspraak. Maar heb gebeld en is even afwachten en morgen weer bellen hoe nu gaat. Ik ben sowieso risico ik heb baarmoederhalskanker en al 2 keer behandeld ervoor geweest. Dus ze moeten mij sowieso extra monitoren alleen nu kan dat nog niet zei ze.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:23

Nog even in spanning dus... Ik duim voor je. :knuffel:

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 11:26

LinsxDot schreef:
Dankjewel. Ik ben nog niet zover nu 6 weken. 7 november afspraak. Maar heb gebeld en is even afwachten en morgen weer bellen hoe nu gaat. Ik ben sowieso risico ik heb baarmoederhalskanker en al 2 keer behandeld ervoor geweest. Dus ze moeten mij sowieso extra monitoren alleen nu kan dat nog niet zei ze.

Had destijds ook gebeld.. Had zelfs hele krampen etc dus dacht echt dat het een miskraam zou zijn. Konden inderdaad ook nog niks zeggen omdat er sowieso nog geen hartslag zou zijn. Kan nog steeds dat het er ooit twee waren natuurlijk. Online las ik dat 2/3 dagen oud bloedverlies in de eerste weken vaak voor komt. Duim voor je dat het erbij blijft en dat je kunt genieten van de verjaardag. Gefeliciteerd!

LinsxDot

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:40

Hou op hoor met je 2… in mijn vriend Ze familie sterft het van de tweelingen.. en iedereen zegt leuk straks 2 hahaha

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:48

LinsxDot schreef:
En op moment dat ik het zeg heb ik ineens bloed verlies..

Aah nee he. Wat vervelend.

Hier echt vanaf zaterdag al.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 11:57

LinsxDot schreef:
Hou op hoor met je 2… in mijn vriend Ze familie sterft het van de tweelingen.. en iedereen zegt leuk straks 2 hahaha

Hahaha ja bij mij dacht ze dat het er ooit 2 waren omdat m'n baarmoeder zo groot is. Hoop dat het bij ons ook bij 1 blijft hoor.. Wil er ook maar eentje :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:00

Het is voor nu minimaal dus blijf hoop houden dat geen miskraam is.
Hoop voor jou dat ook snel over is Marlis.
Oh hou op hoor als 2 zijn prima maar 1 is echt zat hoor heb al 1 peuter

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:16

Mijn zwangerschap die in februari misliep was van een tweeling. Ideaal zou het niet zijn, maar ja ze zouden nooit alleen zijn. :') Het had me wel leuk geleken en als ze d'r eenmaal in zitten doe je er ook weinig aan. :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:17

Dag is zeker zo en ook van harte welkom hoor maar 1 is prima haha. Heb al hele drukke peuter rond huppelen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:37

Hier ben ik een een eiige tweeling en mn vriend een twee eiige tweeling. Ik had een tweeling wel leuk gevonden hoor, weet hoe onwijs leuk het is een tweeling zus te hebben haha.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:12

Mij lijkt ook wel leuk om zelf tweeling te zijn hoor maar hoeft niet persee als gebeurd is echt dikke prima huis vol. Schijnt wel grote kans te zijn als in familie zit toch?

Bloeden is gestopt dus denk geen miskraam

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 16:20

LinsxDot schreef:
Mij lijkt ook wel leuk om zelf tweeling te zijn hoor maar hoeft niet persee als gebeurd is echt dikke prima huis vol. Schijnt wel grote kans te zijn als in familie zit toch?

Super fijn *\o/* houden zo

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:52

LinsxDot schreef:

Fijn! Hopelijk blijft dat zo

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 17:40

Hoe is ie met jou Marlis

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:06

Marlis schreef:
Azmay schreef:
Gadsie marlis, dat is niet veel wat je binnen krijgt dan :(:)

Lag net op bed en voelde weer flink maagzuur aan komen. Dus ik pak even 2 gaviscon pilletjes.

Nu voel ik daadwerkelijk de lucht boven mijn navel zo opgeblazen ben ik. De ergste pijn heb ik er al af kunnen boeren maar ga nog steeds niet kunnen slapen zo.

Wauw _O-

Wauw zoveel lucht. Nog wel even kunnen slapen hopelijk?

Uiteindelijk zeker 2 (misschien zelfs 3)uur rechtop gezeten om te boeren, daarna een redelijk onrustige nacht. Zal nu maar wat eerder een pilletje pakken om het te spreiden, want maagzuur is niets maar dit was ook bijzonder onprettig.

O fijn LinsxDot, ik heb gelukkig nog helemaal geen bloed gezien maar blijf toch elke keer in mijn onderbroek kijken. Het begint nu pas te komen dat ik er wat op durf te vertrouwen dat het allemaal goed gaat.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:55

Gnome schreef:
Hoe is ie met jou Marlis

Vandaag twee crackers, twee beschuit en een schaaltje Griekse yoghurt met druifjes op en binnen gehouden.

Bloeddruk meter zelf aangeschaft en nog steeds laag. Rustig aan rondje gelopen met de hondjes en vriend de drukke herder laten doen.

Zo nog even slapen poging tot en dan beginnen mn vijf nachtdiensten.

Gezond eten naar binnen werken enzo lukt me niet.

Bloedverlies zelfde, nog steeds aanwezig.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 19:01

Marlis schreef:
Gnome schreef:
Hoe is ie met jou Marlis

Vandaag twee crackers, twee beschuit en een schaaltje Griekse yoghurt met druifjes op en binnen gehouden.

Bloeddruk meter zelf aangeschaft en nog steeds laag. Rustig aan rondje gelopen met de hondjes en vriend de drukke herder laten doen.

Zo nog even slapen poging tot en dan beginnen mn vijf nachtdiensten.

Gezond eten naar binnen werken enzo lukt me niet.

Bloedverlies zelfde, nog steeds aanwezig.

Heftig hoor ;( denk om jezelf met 5 nachtdiensten. Is er niets dat je kunt eten om de bloeddruk wat op te peppen? Drop of bouillon bijvoorbeeld?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:00

Marlis.
Ik hoop dat je snel wat opknapt.
Als je de nachtdiensten niet trekt mag je die weigeren maar ik weet niet of je dat wilt.
Leuk dat jullie allebei een tweeling zijn, dat vind ik altijd zo bijzonder.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:14

Volgens mij wilt ze het niet op werk vertellen en daarom kan ze de nacht diensten niet weigeren. Als het echt slecht blijft gaan zou ik wel voor jezelf gaan kiezen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 20:26

LinsxDot schreef:
Volgens mij wilt ze het niet op werk vertellen en daarom kan ze de nacht diensten niet weigeren. Als het echt slecht blijft gaan zou ik wel voor jezelf gaan kiezen

Inderdaad. Ze kunnen het toch niet tegen je gebruiken dus jammer dan. Op een gegeven moment geeft je lichaam het anders gewoon op en dan heb je alleen jezelf er maar mee achteraf.

Ik heb vandaag een uurtje kunnen werken. Fijn om m'n hersens weer eens aan het werk te zetten maar daarna ben ik ook wel direct op dus volgende week ook max 2 uurtjes op een dag en dan vanaf vrijdag lekker bijna 4 weken verlof. Hoop daarna gewoon weer volledig aan het werk te kunnen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:56

LinsxDot schreef:

Gewoon ziek melden zonder toelichting dan, wat niet gaat gaat niet. Denk om jezelf Marlis :(:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:42

Azmay schreef:
LinsxDot schreef:

Gewoon ziek melden zonder toelichting dan, wat niet gaat gaat niet. Denk om jezelf Marlis :(:)

Als het echt niet gaat maar probeer ik zo lang mogelijk te mijden. Krijg namelijk niet betaald als ik ziek ben. De eerste twee dagen krijg ik niks betaald en erna 70% gelijk. Bij elke ziekmelding.

En aangezien ik nu op een lichte doelgroep zit tot acht januari wil ik proberen mezelf hier niet ziek te hoeven melden. Na 8 januari kan ik namelijk weer op een lichamelijk zware doelgroep komen.

Vd week bouillon al op en zoute drop maar bloeddruk ging er niet van omhoog. En dan in combi met misselijk valt dat ook niet echt lekker aha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 22:08

Dit staat bij het UWV.. Misschien eens een belletje aan wagen?

Is uw zwangere werknemer ziek door haar zwangerschap vóór haar verlofperiode? Of zegt haar arts dat zij rust moet nemen? Dan kunt u voor haar een Ziektewet-uitkering aanvragen.

Uw werknemer krijgt de uitkering vanaf haar eerste ziektedag. Dat is de eerste werkdag waarop zij ziek is. De uitkering loopt door tot de dag dat zij weer beter is of totdat haar zwangerschapsverlof en –uitkering begint. De uitkering is 100% van het dagloon.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 22:30

Ik kon net weer rennen naar de wc.. Helaas niet gehaald. Dan blaast m'n buik echt helemaal op en komt het er in rap tempo als een vloedgolf uit. Zat weer werkelijk overal maargoed hoop dat dit het weer even was.

Denk dat het gewoon een ophoping van maagzuur is dat er dan gewoon uit moet. Voel me op een pijnlijke keel na, nu hartstikke prima gelukkig. Zo maar lekker slapen.