Maarreh tegen vaccineren zijn is wel helemaal iets anders dan ivermecticine of bleekmiddel of wat dan ook aan te bevelen. Overigens ben ik wel prima voor het gebruik van ivermectivine… bij mijn paard … tegen wormen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Dat weet je helemaal niet.
Ze kunnen best alleen tegen dit vaccin zijn en niet meteen tegen alles zijn en pro invermectine.
Beetje kortzichtig imo.
Poekkie schreef:Ook die ‘medische consensus’ lijkt te schuiven ondertussen nu bekend is geworden dat de spuiten maar enkele maanden werken. Zou wel interessant zijn om de evolutie van die verhoudingen te zien. Zoals de cijfers er nu voor staan heeft 1/6 van de volwassen populatie excl. seniors de booster niet meer genomen. Dat zal elke spuit meer en meer worden. Lijkt me gek aan te nemen dat hier ook geen/weinig artsen zouden tussen zitten.
Maarreh tegen vaccineren zijn is wel helemaal iets anders dan ivermecticine of bleekmiddel of wat dan ook aan te bevelen. Overigens ben ik wel prima voor het gebruik van ivermectivine… bij mijn paard … tegen wormen
Poekkie schreef:Dat het risico op besmetting daalt in de evolutie van de varianten heb ik nog nergens gelezen, waar haal je dat?
Het gros heeft ook al corona gehad, dus die geheugencellen zullen vast ook wel meehelpen.
Maar wat ondertussen ook naar voren is gekomen is dat die vaccins maar enkele maanden werken. (Allez toch wat jullie onder ‘werken’ vinden vallen).
Dus iemand die bvb begin vorig jaar 2x gevaccineerd is heeft daar nu niks meer aan. En al helemaal niet omdat dat toen voor een andere variant was. Datzelfde geldt voor de corona-besmetting zelf ook natuurlijk.
In elk geval vind ik het helemaal niet gek dat artsen steeds minder dat vaccin aanraden.
bigone schreef:Wanneer je een jaar geleden gevaccineerd bent en nu een booster haalt knallen je afweerstoffen weer naar boven.
Dat na de booster je maar voor één korte periode beschermd bent tegen het krijgen van Corona klopt, maar je afweer doet nog steeds z’n werk namelijk zorgen dat je niet zwaar ziek word.
Zeggen dat een vaccin maar even helpt is de helft van het verhaal.
Poekkie schreef:Dat het risico op besmetting daalt in de evolutie van de varianten heb ik nog nergens gelezen, waar haal je dat?
Het gros heeft ook al corona gehad, dus die geheugencellen zullen vast ook wel meehelpen.
Maar wat ondertussen ook naar voren is gekomen is dat die vaccins maar enkele maanden werken. (Allez toch wat jullie onder ‘werken’ vinden vallen).
Dus iemand die bvb begin vorig jaar 2x gevaccineerd is heeft daar nu niks meer aan. En al helemaal niet omdat dat toen voor een andere variant was. Datzelfde geldt voor de corona-besmetting zelf ook natuurlijk.
In elk geval vind ik het helemaal niet gek dat artsen steeds minder dat vaccin aanraden.
Poekkie schreef:Alleen kan je bij covid 19 niet over ‘herd immunity’ spreken, dat is ondertussen toch al veelvuldig gebleken. Met de scandinavische landen voorop als ik me niet vergis.
Citaat:'Afname coronabesmettingen komt door groepsimmuniteit'
https://nos.nl/artikel/2427355-afname-c ... immuniteit
Poekkie schreef:Ook die ‘medische consensus’ lijkt te schuiven ondertussen nu bekend is geworden
Citaat:Zoals de cijfers er nu voor staan heeft 1/6 van de volwassen populatie excl. seniors de booster niet meer genomen. Dat zal elke spuit meer en meer worden.
Roodvos schreef:Poekkie schreef:Alleen kan je bij covid 19 niet over ‘herd immunity’ spreken, dat is ondertussen toch al veelvuldig gebleken. Met de scandinavische landen voorop als ik me niet vergis.
Is dat zo?Citaat:'Afname coronabesmettingen komt door groepsimmuniteit'
https://nos.nl/artikel/2427355-afname-c ... immuniteit
Overigens zijn de besmettingen eigenlijk helemaal niet interessant. Het gaat erom dat de zorg niet overspoeld wordt. En daar zijn die vaccins uiterst effectief in: voorkomen dat iemand in het ziekenhuis terecht komt (en overlijd).
Mizora schreef:Puur een kleine toevoeging op de post van IMANDRA: de rioolwatermeting van coronadashboard. We zaten begin maart boven de 2500 en hebben na koningsdag een kleine opleving want we zaten onder de 300 (nu 338, zie rechtsboven).
[ [url=m/MnauNG.jpg]Afbeelding[/url] ]
IMANDRA schreef:Poekkie schreef:Dat het risico op besmetting daalt in de evolutie van de varianten heb ik nog nergens gelezen, waar haal je dat?
Dat bedoel ik niet zo. Ik bedoel het en-en, niet als consequentie van elkaar. Maar heb het een beetje scheef opgeschreven zie ik.
Dus ziektebeeld wordt minder EN minder prevalent waardoor risico op besmetting minder is (want, komt minder voor). Dus door een milder ziektebeeld zijn de gevolgen minder, maar omdat er minder besmettingen zijn is het totaal aantal gevolgen ook minder, op bijv. de bevolking als geheel.
Vaccins werken actief maar enkele maanden. Maar het is niet zo dat we na een paar maanden weer volledig onbeschermd rondlopen. De boosters waren goed omdat COVID toen nog flink rondwaarde, maar nu dat steeds minder lijkt te worden (aanname van wat ik hier lees, heb geen cijfers) is dus ook de booster steeds minder relevant en ligt de risicoafweging dus anders.
Dus dat artsen nu, op dit moment steeds minder het vaccin aanraden vind ik ook niet gek. Er is minder noodzaak. Ik had het echt over artsen die in het heetst van de strijd tegen COVID de vaccins in zijn algemeenheid afraadden (bij volwassenen). Dat zijn in mijn ogen echt kwakzalvers die uit het BIG register gezet moeten worden. Want je bent dan zo in strijd met de wetenschappelijke kennis.
Poekkie schreef:Och kom, ik denk dat al in verschillende topics je extreme zendingsdrang voor vaccinatie bij sommigen in het verkeerde keelgat is gevallen.
Maar je wisselt je stellingen wel nu. Eerst was je in alle gevallen super pro vaccinatie, nu vind je het voor de gemiddelde nederlander niet meer zo nodig?
Poekkie schreef:Och kom, ik denk dat al in verschillende topics je extreme zendingsdrang voor vaccinatie bij sommigen in het verkeerde keelgat is gevallen.
Maar je wisselt je stellingen wel nu. Eerst was je in alle gevallen super pro vaccinatie, nu vind je het voor de gemiddelde nederlander niet meer zo nodig?
Electra63 schreef:MoppieFilou schreef:Electra63: De vergelijking met kanker en een longontsteking vind ik ook een beetje raar. Dat is om te beginnen wanneer je al ziek bent, en gaat dus niet om preventie. En ten tweede, als je één van beide krijgt ben je hoogstwaarschijnlijk ten dode opgeschreven als je er niks aan laat doen, dus dan heb je weinig andere keuze dan op de artsen vertrouwen. Daarnaast bestaan de behandelingen tegen kanker en longontstekingen al erg lang, en zijn die al vele keren verbeterd geweest. Een nieuw vaccin (dus preventief) dat eigenlijk nog in een testfase zit tegen een ziekte die als je gezond en niet al te oud bent bijna nooit dodelijk is vind ik toch iets anders.
Ik heb niet de volledige discussie gelezen dus moest je op iets anders doelen dan een vergelijking tussen kanker/longontsteking en je laten vaccineren, vergeet wat ik zei.
Ik maak de vergelijking omdat er mensen zijn, die de medische wetenschap/artsen niet vertrouwen.
Er worden artsen bedreigd en voor alles uitgemaakt ( op internet).
Ik vraag mij dan af, heb je dat altijd, dat wantrouwen? Ga je nooit naar een arts ? Of geldt het wantrouwen alleen m.b.t. vaccineren?
Wat doe je als je ernstig ziek wordt?
Zijn je kinderen wel gevaccineerd?