Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:39

zoveel budget heb ik niet eens -O-

wordt bij ons echt heel basic en veel 2e hands

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:01

Mij leek het ook al wat veel.. qua speelgoed kijk ik wel eerst wat ik her en der krijg, en dat geld eigenlijk voor veel spullen. Alleen kinderwagen gaan we iig nieuw aanschaffen. Qua keertjes wil ik wel iets nieuws en wat ik mooi vind maar we hebben veel van familienvan mijn vriend gekregen en dat moet ik nog uitzoeken. Veel van de spullen kunnen in de familie blijven van hem en dat vind ik ook wel leuk.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:10

Belsje schreef:
In .be krijg je volgens mij elke 4 weken standaard een echo en naar het einde toe, wordt dit 2 en 1 week.

Heeft iemand een idee van wat je nu ECHT in huis moet halen? Ik en net eens zo'n lijstje aan het maken geweest en ik zit nu al aan 6000 euro en daar zitten echt nog geen leuke dingen bij, alleen praktische :+ zoals kamertje, koets, stoomding, ... Dus wel grote dingen, maar geen kleertjes, speelgoed of dingen die gewoon ja fijn zijn.

Wat voor stoomding? Ik wil met mijn ene kind ervaring best even naar je lijst kijken en vertellen wat ik wel en niet heb (gebruikt). Ik heb dus sowieso niets wat stoomt… ja mijn strijkijzer maar die hoorde niet bij de babyuitzet.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:12

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:26

Inwonderland schreef:
Belsje schreef:
In .be krijg je volgens mij elke 4 weken standaard een echo en naar het einde toe, wordt dit 2 en 1 week.

Heeft iemand een idee van wat je nu ECHT in huis moet halen? Ik en net eens zo'n lijstje aan het maken geweest en ik zit nu al aan 6000 euro en daar zitten echt nog geen leuke dingen bij, alleen praktische :+ zoals kamertje, koets, stoomding, ... Dus wel grote dingen, maar geen kleertjes, speelgoed of dingen die gewoon ja fijn zijn.

Wat voor stoomding? Ik wil met mijn ene kind ervaring best even naar je lijst kijken en vertellen wat ik wel en niet heb (gebruikt). Ik heb dus sowieso niets wat stoomt… ja mijn strijkijzer maar die hoorde niet bij de babyuitzet.

Flessenopwarmer of sterilisator misschien?

Heb toevallig beide van mijn broer gekregen dit weekend

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:37

6000 euro? Pff echt in geen 6000 jaar. Bedje en commode heb ik nieuw van IKEA. Mijn zus maakt veel kleren. Kleren in de uitverkoop, wagen en de rest van heel veel spullen lekker 2de hands.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:34

€6000 lijkt me ook wat veel.
Kinderkamers kun je via mp veel krijgen

Een tip trouwens voor mensen die de joolz geo kinderwagen overwegen: er is sinds kort een nieuwe versie van uit dus de 2e generatie van die wagen is nu €550(!) euro goedkoper dan de nieuwe variant die praktisch hetzelfde is. Er zijn nog enkele te koop
Dan spaar je weer wat uit voor een autozitje met zo’n systeem wat tegenwoordig moet (jeetje wat duur..)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:53

Wij gaan denk ik sowieso geen hele kinderkamer kopen. Ledikantje en een commode opzetstuk is alles. We hebben kasten zat nadat we vanuit 2 woningen naar 1 woning met 10 inbouwkasten zijn gegaan :') , daar hoeft geen speciale kinderkast voor bij te komen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:01

Goh op dat lijstje staat eigenlijk alleen dit

- Cosleeper
- bedje
- commode
- kleerkast
- 2 isofixen
- 1 maxi cosy "ding"
- 1 koets (zonder wieg)
- zeverlapkes
- een babycook (dat is dat stoomding)
- babyfoon
- angelcare
- neusblazer
- potje
- klein grut aan voedseldingen (potjes, van die spenen waar je fruit in kan stoppen)
- dekentjes e.d. voor bedjes
- wipper
- mamaroo
- speeldeken dingetje
- eetstoel (die aan een kookeiland past, wij hebben geen tafel in gebruik :+)
- luieremmer
- box + aankleding

Dus echt geen gekke dingen denk ik dan .... Maar ik wil echt wel op zoek naar budgetvriendelijkere oplossingen. Vooral kamertje en koets vind ik duur uitvallen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:30

Pff 6000?! Zoveel heb ik echt nooit uitgegeven voor m'n zoontje hoor! Zelfs inclusief heel duur behang voor z'n kamer kwamen we daar lang niet aan.

Het is ook maar wat je heel graag nieuw wil en wat niet. Als je een super luxe kinderwagen voor 1500 euro koopt en dan nog een paar grote dingen voor de babykamer, maxi-cosi en dan een nieuwe Stokke enz. dan kan kom je daar vast aan.

Maar wij hadden een tweedehands kinderwagen, tweedehands Stokke, wiegje en ledikant via familie en verder bij alle nieuwe dingen goed zoeken of het de prijs waard is.
Ook geen officiële commode gekocht maar een malm kast van IKEA, doet exact hetzelfde, maar is opeens duurder als het commode heet.

Babyfoon hebben we in het begin niet gehad omdat ie toch op onze kamer sliep en mamaroo lijkt me niet iets noodzakelijks.

En een wipper kan van babybjorn voor heel veel geld maar van een ander merk voor een stuk minder.

En stoomding, is dat voor steriliseren ofzo? Dat kan ook prima met pan/bak met kokend water

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:09

Belsje schreef:

- Cosleeper
- bedje
- commode
- kleerkast
- 2 isofixen
- 1 maxi cosy "ding"
- 1 koets (zonder wieg)
- zeverlapkes
- babyfoon
- angelcare
- neusblazer
- potje
- klein grut aan voedseldingen (potjes, van die spenen waar je fruit in kan stoppen)
- wipper
- mamaroo
- speeldeken dingetje
- luieremmer
- box + aankleding

Dus echt geen gekke dingen denk ik dan .... Maar ik wil echt wel op zoek naar budgetvriendelijkere oplossingen. Vooral kamertje en koets vind ik duur uitvallen.

Even zien hoor: cosleeper heb ik 2e hands en heel veel plezier van gehad.
2 isofixen is 2x een base? Hebben wij met 1 gedaan en in de auto die we zelden gebruiken dan in de gordels.
Een babycook heb ik nooit gemist, ik kookte of stoomde de start hapjes, dan pureren of prakken en dan invriezen in ijsblokvormpjes en vanaf ongeveer een jaar eet ze gewoon mee.
Spenen voor fruit nooit gebruikt, ik zie het nut er ook niet zo van in.
Mamaroo is toch zo’n wiebel stoel? Waarom een wipper en een wiebel ding?
Angelcare ken ik niet, maar ook niet gemist.
Neusblazer is voor snotneuzen? Gekocht en spijt van!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 23:35

Belsje schreef:

- Cosleeper > wiegje van marktplaats
- bedje
- commode
- kleerkast
- 2 isofixen > gewoon met gordel
- 1 maxi cosy "ding"
- 1 koets (zonder wieg)
- zeverlapkes
- een babycook (dat is dat stoomding) > pan met een staafmixer wat ik al heb? :')
- babyfoon
- angelcare > is dit een over priced baby badje? Of iets anders?
- neusblazer > ga ik pas halen als t nodig is
- potje
- dekentjes e.d. voor bedjes > aan 2 dekentjes heb je meer dan genoeg
- wipper
- mamaroo
> hier hebben dus de meeste mensen op YouTube spijt van :')
- speeldeken dingetje
- eetstoel (die aan een kookeiland past, wij hebben geen tafel in gebruik :+) > twijfel ik over om nu al aan te schaffen, hoeft in principe pas vanaf +- 6 maanden
- luieremmer
- box + aankleding

Even aangepast wat ik echt niet nodig vind of goedkopere optie erachter..

trustHim schreef:
zoveel budget heb ik niet eens -O-

wordt bij ons echt heel basic en veel 2e hands

Hier hetzelfde hoor. En als ik het geld wel had had ik misschien wat items nieuw gekocht. Ben wel blij mijn oude baby kamer mag hebben <3
Verder kinderwagen, wiegje, sommige kleding stukken, allemaal van marktplaats of van vinted.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 05:31

Persoonlijk, en dit is geen aanval vind ik zo’n automatische stoel zoals de mamaroo echt onzin. Mijn vriend maakt al jaren groente shakes dus die gaat straks ook babyprut maken dus daar niks nieuws voor nodig.

Stoeltje voor aan tafel komt wel, bij de kinderwagen die we willen zit autostoel bij in.
Ik denk echt dat je zo 1000-en euro’s kunt besparen.
Wat ik wel wil, denk ik, zijn goede zakjes/dingen om straks melk in te bewaren en wss hebben we een nieuwe diepvries/koelkast nodig maar dat is voor langer gebruik dan enkel baby.
Een baby merkt niet of iets nieuw is en lijkt me met aandacht en normale zorg al goed tevreden.
Die spenen voor fruit zag ik laatst ook, volgens mij voorbij komen op Instagram. Dat ziet er leuk uit maar vind het niet essentieel. Er is zoveel op de markt wat niet nodig is, vind ik.
Qua babyfoon gaan wij denk ik een gewone camera gebruiken, we hebben via Alixpress van die Xiaomi camera’s voor in huis (woon op een industrieterrein, daar breekt men graag in) en dat werkt prima. Was volgens mij ook totaal niet duur en is gewoon plug en play en krijg een melding bij geluid of beweging als je dat instelt.
Maar ieder zo z’n ding. Ik ben niet gevoelig voor wat er leuk uitziet en voor marketing.. maar ben nu op vakantie en als ik nu een leuk rompertje zie, neem ik die toch wel mee :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:00

Staan idd wel wat op t lijstje wat je kan skippen..

Hier wel een soort wipper en veel in gebruik, als ik naar de wc moet neem ik haar en dat ding mee :') als ik ging koken zat ze in dat ding op tafel, ik zet haar met dat ding nog wel is voor t degoe hok neer dan vermaakt ze zich prima.
Heb wel een kindje dat dan niet lang op der rug wil liggen dus ik wisselde veel van plek om haar te vermaken. Heb m overigens gekregen maar nu met 8 maanden dus nog steeds in gebruik.
Luier emmer hebben wij niet, gooi de luiers gelijk buiten weg.
Verder hier wel veel nieuw gekocht zoals bedje commode en kinderwagen dat loopt idd wel op, maar nu dus voor de 2e hoef ik weinig te kopen.

Kwa cadeautje heb ik echt onwijs veel knuffels of kleertjes gekregen dus voor deze keer online een lijstje gemaakt met praktische dingen waar ik wat aan heb, misschien voor andere ook een tip voordat je 3x ‘t zelfde krijgt ofzo :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:22

Belsje schreef:

- Cosleeper
- bedje
- commode
- kleerkast
- 2 isofixen
- 1 maxi cosy "ding"
- 1 koets (zonder wieg)
- zeverlapkes
- babyfoon
- angelcare
- neusblazer
- potje
- wipper
- mamaroo
- speeldeken dingetje
- luieremmer
- box + aankleding

Ik val even binnen vanuit het zomer-zwanger-topic. Jij bent ook Belg zie ik?

Wij hebben een groot deel van ons gerief via een 2dehands geboortelijst gedaan, https://www.micmacminuscule.be/ . Het concept moet je natuurlijk liggen, maar naast dat het een pak duurzamer is, is het dus ook veel goedkoper! Wij zijn er tevreden over alleszins :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:42

Ik heb als babyfoon een IP camera. Was geloof ik 65 euro en werkt fantastisch.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:00

Hier ook geen luieremmer. Bij de eerste wel gehad en vond het een onding. Gooi ze nu gelijk weg.
Geurzakjes van de action zijn wel een aanrader :')

Hebben nog wel een nieuwe camera nodig, oude is kapot. Wil er liefst een met dubbel scherm zodat beide kleintjes in de gaten gehouden kunnen worden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 11:04

Ik moet wel een luieremmer ivm wasbare luiers. Maar ze adviseren om een emmer te doen die niet geheel luchtdicht is ivm de stank en ventilatie (omgekeerde van een wegwerp luieremmer dus, wasbaar stinkt minder dan wegwerp als je wasprogramma goed is). Toevallig gister een hallbar ton van Ikea daarvoor gehaald. Kost geen drol (haha) en ziet er wat strakker uit dan de luieremmers die speciaal voor wasbaar zijn gemaakt.. :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:11

Ene kant ben ik wel benieuwd naar wasbare luiers maar kom nu al om van de was :')
Hoeveel luiers heb je dan?

Wij hadden vandaag de genderreveal. Bijna iedereen zei dat het weer een jongen zou worden en ze hadden gelijk!
Helaas doet de upload het niet dus kan geen foto van de taart plaatsen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 21:15

Je hebt er ongeveer 20 tot 24 luiers nodig en je draait 1 was extra voor de luiers in 2 a 3 dagen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 23:30

Zamora schreef:
Ene kant ben ik wel benieuwd naar wasbare luiers maar kom nu al om van de was :')
Hoeveel luiers heb je dan?

Wij hadden vandaag de genderreveal. Bijna iedereen zei dat het weer een jongen zou worden en ze hadden gelijk!
Helaas doet de upload het niet dus kan geen foto van de taart plaatsen.

Ik gebruik ze met veel plezier al 16 maanden inmiddels voor de oudste, wij hebben 15 luiers maat 1 en 24 in maat 2 en draaien nu eens per 3 dagen een luierwas, wat niet meer is dan wasnet erin en machine aanzetten.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:00

Goeiemorgen!
Morgen de 20 weken echo alweer, stiekem best zenuwachtig...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 10:01

_AB_ schreef:
Goeiemorgen!
Morgen de 20 weken echo alweer, stiekem best zenuwachtig...

Goedemorgen!
Spannend! Voel je de kleine soms al?

Hier sinds deze week echt elke avond last van maagzuur. Heb gelukkig donderdag ook weer een afspraak bij de verloskundige, ga het er dan even over hebben...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:48

Spannend AB! Heb je de 13-wekenecho ook gehad?

Joanieke, ik heb toevallig sinds deze week ook last van brandend maagzuur. Het is de hele dag door, maar gelukkig niet continu. Rennies werken er goed tegen bij mij.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:52

Spannend AB, ik denk aan je morgen! :)

Bij elke echo hebben wij de zenuwen, gelukkig doet de kleine het heel goed :)
We hebben zaterdag de pretecho gedaan dus we weten nu het geslacht :D Ik houd het wel nog even geheim. We vinden het erg leuk om nu te weten wat er in mijn buik groeit: het maakt het echter. Met al het “ge-ziekenhuis” van de afgelopen jaren voelt het soms nog steeds onwerkelijk dat het nu echt lijkt te gaan gebeuren. We hebben de kinderwagen en auto stoeltje afgelopen week besteld. Dat was daarin voor ons ook een grote stap. De babykamer is leeg gemaakt, mijn thuiskantoor is nu op zolder. Ik merk dat het vertrouwen voorzichtig groeit :)