Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:09

Ik lees wel mee, maar het topic gaat nogal snel

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:37

@Soep; ik heb 2 jaar geleden hetzelfde RW hardloopschema gevolgd en ondanks dat ik voor week 1 nog geen minuut achter elkaar kon rennen had ik de 5km wel iets eerder bereikt.

Voor diegene die het schema ook willen volgen maar het niet lukt, doe dan de week ervoor gewoon nog een keer. Beter 2x dezelfde week dan jezelf gek maken.

@Bamisalami; ik heb ook een tijdje gemeten en foto's gemaakt. Ik ben nu begonnen met een foto in dezelfde bikini als 1,5 jaar geleden (59.5 nu 67.8). Dat vond ik echt schokkend.

Vandaag weer gelijk meer gemotiveerd dan ik al was. 5 km hard gelopen, 4 km mountainbike en toen mijn trapper door de lucht vloog 4 km naar huis gelopen mrt de fiets en trapper in mijn handen.

Qua eten gaat het best prima, maar waar ik voorheen meerdere maaltijden maakte omdat mijn kinderen weinig lusten eet ik in de avond Wat het plan is en wil ik deze week starten met aparte gezondere, (zonder teveel brood en krentenbollen) lunch voor mijzelf.

Ik moest vanmorgen wel even lachen om mijn dochter. Toen ik na 5 km aanbelde zei ze; zo ben je nu al terug, terwijl ik er zeker 5 min langer over heb gedaan dan normaal. Maar goed, alweer sinds half dec niet meer gelopen en na half okt al niet meer zo regelmatig als normaal.

Hebben jullie nog meer goede voornemens behalve gezond eten bewegen en afvallen? Ik heb mijn goede voornemen, om 2230 naar bed al niet gehaald.

Zo maar even uit bad, kop thee drinken en om 23u naar bed. Toch weer 1-1,5u eerder dan de laatste maanden..

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 07:28

Foto’s is inderdaad ook een goed idee! Vrijdag neem ik als startpunt en dan ga ik wegen, meten en een foto maken. En dan wil ik wekelijks meten en wegen en maandelijks een foto nemen.

Zal m’n startpunt en doel vrijdag hier vermelden :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 08:13

He gatver ik moet me straks wegen. :')

Edit: 74,5! Valt me alles mee, ik dacht dat ik dik richting de 80 was gegaan. *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 08:40

Hier vanaf vandaag midweekje weg, eens kijken hoe ik dan ook de balans een beetje kan vinden tussen wel genieten maar niet aankomen. Keuzes maken dus ;) Wel genieten van lekker eten, niet snoepen. Vanavond gourmetten, meer groente, geen stokbrood.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:31

Hardlopen gaat hier niet, dan sloop ik mijn knieën. Ik hoop dat de sportscholen binnenkort weer open mogen, mis mijn spinninglessen en het zwemmen :j

Emotie-eten...check. Maar ook gewoon uit verveling. Al scheelt het dat nu iedereen thuis is, dan pak ik minder. Maar zoals gisteren heb ik eind van de middag een bord rauwkost op tafel gezet als snack. Kinderen ook meteen groente binnen, win-winsituatie :j

IF vind ik wel fijn want smorgens niet eten is makkelijker in te passen, dan kan ik lunch en avond gewoon met het gezin mee eten :)
Project gezond ken ik niet, zal er eens over lezen!

Dit weekend meteen de eerste uitdaging met twee verjaardagen :Y)
Gelukkig is de tweede mijn schoonmoeder en komt die hiernaartoe, dus dan heb ik het zelf in de hand en eten we gewoon lekker en gezond :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:39

Succes met de uitdagingen Ingrid en Gaucho!

Fijne meevaller Marley!
Ik durf nog niet, ik ga eerst even een periode goed opletten :))

Mannn ik heb een spierpijn van gister. Ga straks even een stukje wandelen om het eruit te lopen. Ik weet weer exact waar mijn hamstrings, bil- en bovenbeenspieren zitten en bij welke bewegingen ze moeten werken _O-

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:00

Ik kom het topic nu pas tegen. Heb niet alles gelezen. Hier mogen er nog aardig wat kilo's vanaf. Ben vorige jaar al een paar kilo afgevallen. Focus ligt op een gezonde lifestyle creëren door meer te bewegen en gezonder te eten! Dit beviel mij aan het einde van het jaar ook erg goed! Ik denk er nog even overna of ik ook mee wil doen aan het lijstje hoeveel je bent afgevallen. Aan de ene kant zou dit erg motiverend kunnen werken maar misschien ook juist demotiverend. Ik zal me in ieder geval morgen even wegen voor een precies start gewicht! Succes allemaal dat we elkaar mogen motiveren!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:05

Voor iedereen de beste wensen! Op naar een mooi jaar.

Na de dagen gisteren de eerste dag weer in het gareel gelopen. Viel niet tegen want ik was al dat gevreet eigenlijk wel beu…..gek he.
Mijn startgewicht voor 2022 was 72,7 kilo.
Eerste doel is 69,9 kilo en uiteindelijke doel 67.

Ik weeg praktisch iedere dag maar registreer maar 1 keer per week. Die waarde hou ik dan ook aan. Zo merk ik bijvoorbeeld dat m’n gewicht de ochtend na ene dag met intensief sporten hoger is…….

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:12

robeer schreef:
Voor iedereen de beste wensen! Op naar een mooi jaar.

Na de dagen gisteren de eerste dag weer in het gareel gelopen. Viel niet tegen want ik was al dat gevreet eigenlijk wel beu…..gek he.
Mijn startgewicht voor 2022 was 72,7 kilo.
Eerste doel is 69,9 kilo en uiteindelijke doel 67.

Ik weeg praktisch iedere dag maar registreer maar 1 keer per week. Die waarde hou ik dan ook aan. Zo merk ik bijvoorbeeld dat m’n gewicht de ochtend na ene dag met intensief sporten hoger is…….

Dat laatste is natuurlijk niet heel gek :) Je houdt dan meer vocht vast om je spieren te laten herstellen als je spierpijn hebt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:20

Hier ook gewogen om een startgewicht te hebben. Viel me een kilo mee met de vorige keer. Dat was de 29e. Ik ben echt geen kilo afgevallen in deze 5 dagen. Dus puur het niet meer ongesteld zijn + wat afvallen doet dit. Daarom moet je wegen niet te serieus nemen.

Ik vind op maandag wegen erg prettig dan eet ik op zondag tenminste normaal.

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:32

Ik ben geen actieve bokt poster, maar ik wil hier wel proberen aan te haken.
Na mijn zwangerschap/bevalling 2020, daarna borstvoeding en continue hongergevoel en gebroken nachten ben ik zo'n 15 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. En ik was daarvoor ook al te zwaar voor wat ik fijn vind. Ik wil dus graag zo'n 30 kilo afvallen (ik rij geen paard ofzo hoor, ik ben een paardenknuffelaar :j )
Zodat ik een heerlijk actieve mama kan zijn voor zoonlief.
Dit wil ik gaan doen door 3 keer in de week te gaan steppen, elke dag minimaal een half uur te wandelen in hoger tempo met de honden. Op de dagen dat ik niet step wil ik minimaal een uur gaan wandelen.
De step dagen worden zondag, woensdag en vrijdag.
Bewust niet gekozen voor een sportschool, gezien je dan met die corona ellende afhankelijk bent van de maatregelen.
Ik ga deze week mijn step gereed maken, batterijen in de weegschaal en gezonde boodschappen inslaan.

Nu ik het hier geschreven heb, hoop ik dat dit voldoende stimulans is. De motivatie is er :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:34

Ik ben ook vandaag begonnen! Op de weegschaal gestaan, viel mij niet mee dus maar goed dat ik ben begonnen :+ Heb ik MyFitnessPal de foto geupload in combinatie met mijn gewicht dus hoop dat ik ook echt progressie zie de komende tijd. Ik merk wel dat als ik minder eet ik echt een hongergevoel krijg. Ik probeer meer te eten maar dan gezonder, maar ook dat lijkt minder te vullen. Hoe is dit bij jullie?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:36

Ketly schreef:
Ik ben ook vandaag begonnen! Op de weegschaal gestaan, viel mij niet mee dus maar goed dat ik ben begonnen :+ Heb ik MyFitnessPal de foto geupload in combinatie met mijn gewicht dus hoop dat ik ook echt progressie zie de komende tijd. Ik merk wel dat als ik minder eet ik echt een hongergevoel krijg. Ik probeer meer te eten maar dan gezonder, maar ook dat lijkt minder te vullen. Hoe is dit bij jullie?

Wat vind je gezonder ;) zorg iig voor voldoende eiwit, daar heb je een voller gevoel van. En je lijf moet ook gewoon wennen, dus niet te grote stappen in 1x.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:38

Ketly schreef:

Ik kies dan zelf liever voor iets kleins eten dat ik lekker vind. Dat vind ik meer bevredigend dan ‘meer’ eten van iets wat ik niet lekker vind.
Dat hongergevoel accepteer ik dan. Ik merk dat dit vanzelf minder wordt. Je maag lijkt inderdaad echt te krimpen als je een tijdje minder eet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:43

Ik eet gewoon 2 of 3 grote maaltijden en meer niet. Dat werkt voor mij het beste. Ik zorg dan dat ik tijdens die maaltijd genoeg groente + kcal binnen krijg. Bijvoorbeeld voor 1 persoon gewoon een hele courgette door de pasta of 3 stronkjes witlof p.p. Dan zit je wel vol hoor. :P

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:46

Bij echt hongergevoel probeer ik dan een boterham te eten, dat vult bij mij dan toch het beste.

1 januari gewogen op 64.4. Doel is 58 (bij lengte van 1.58). Eerst maar eens afkicken van het snoep. Ook heb ik met mijn man een trainingsprogramma gemaakt voor de komende 6 weken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:53

Hongergevoel probeer ik te stillen door even veel te drinken en als ik écht iets wil hebben een rijstewafel oid te pakken. Dan heb ik toch het idee dat ik ‘iets’ heb gegeten.

Ik ben aan de wandel om spierpijn eruit te lopen. Al 4x bijna op mn plaat gegaan door opstaande stoeptegels, heb moeite met mn benen op te tillen door de spierpijn _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:55

Je kan dan inderdaad dingen nemen als:
- Maïswafel
- Rijstwafel
- Fruit
- Cracker met kaas en komkommer oid
- bakje yoghurt/kwark met fruit
- Beker chocomelk
- Blokje pure chocolade met bijvoorbeeld een schaaltje fruit om te vullen
- gekookt ei
- kom soep
- rauwkost zoals komkommer of wortels

Vinden jullie het leuk als we wat mensen delen die je kan volgen op sociale media om wat meer omringd te worden met gezonde en sportieve mensen?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:08

Ik heb vandaag ook gewogen.. 90 kilo schoon aan de haak. Dit weeg ik inmiddels al een maand of 4. Tijd om er wat aan te doen. Ik ben overigens 1.80 lang! Mijn doel is terug naar 75!

Voor elke 2,5 kg geef ik mezelf een cadeau, een tijdschrift, Rituals o.i.d.!

Succes allen! Ik begin zo met een half uurtje crossfit!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:12

Leuk CCCCC wij hebben ongeveer de zelfde lengte en hetzelfde startgewicht (ik heb 3 cm en 3 kilo meer haha).

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:19

Wauw wat zijn jullie snel gegaan. Nah oke, ik ben ook een paar dagen niet online geweest. Hier was nogal een chaos en zo nu en dan flinke stress.

Ik woon in Frankrijk, dus geen Lockdown en geen beperking met bezoek aantallen. Dus oud op nieuw zou met 16 man worden. In de dagen tussen kerst en oud op nieuw waren er al 6 man gearriveerd, en om een beetje het zekere voor het onzekere te doen hebben we op oudjaarsdag in de ochtend allemaal die hier al waren een zelftest gedaan, ruim voordat de rest zou komen. Hier kwam een positieve test uit, diegene is meteen naar een teslocatie gegaan voor een antigene test daar en die was ook positief. Vandaag krijgt hij zijn pcr en wij moeten hem vandaag of morgen ook doen. Maar het gevolg was nogal een hoop geregel en gedoe en zo zijn wij hier nog steeds gezellig met 5 personen. Gelukkig wonen wij in een grote boerderij op het platte, platte land dus veel ruimte enz.

Dat brengt mij meteen naar mijn 1e weging, ik durfde het eigenlijk niet te doen nu nog omdat we nu niet erg gezond gegeten hebben de laatste 2 weken. Maar gisteren ochtend, na het ontbijt, toch de verleiding niet kunnen weerstaan en erop gegaan.

Mijn start gewicht (waar ik blij verrast mee was, dat het nu niet meer was) is 79kg, 1.68m lang en mijn streefgewicht is 67 kg.

De 1e week nu nog weet ik niet hoe actief ik ga kunnen zijn, begin langzaam toch wel symptomen te krijgen, dus we gaan het zien.

Verder iedereen hier ook onwijs veel succes!! :D :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:44

Wat gaan jullie snel! Hier vandaag begonnen. Ik wil beginnen om 10 kilo af te vallen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:49

Ik heb maar meteen schoon schip gemaakt in mijn kleding kast, alles wat te groot is gaat weg. Nog behoefte aan sport leggings maat 42? :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:53

Haha de meeste leggings schijnen door ivm mijn bilomvang. :') Maar misschien dat iemand ze wil? :D
Ik heb er nu een paar van Nike en van Stronger. Goedkopere merken schijnen gewoon door. ;(