Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 00:31

Dinopino schreef:
Ik spiegel gewoon jouw antwoord. Jij kort mijn naam af en hebt het over marsmannetjes. Dus in feite zeg je nu zelf dat je ook geen gewone vraag kan stellen.

Maar door jezelf als complotwappie neer te zetten zeg je toch ook zelf dat je niet serieus genomen hoeft te worden als gesprekspartner?
Dan hoef je echt niet te gaan wijzen naar anderen die jou vragen of je gelooft dat het de marsmannetjes waren.

Overigens wel een interessante vraag, want het antwoord helpt wel om in te schatten in welke categorie wappies je valt. Als je bijvoorbeeld denkt dat 9/11 door ruimtewezens of hagedismensen is veroorzaakt, dan heb je ze toch op een net iets andere manier niet op een rijtje dan wanneer je het World Economic Forum of Joodse bankiersfamilies verdenkt.

Altijd prettig om te weten waar ergens in de wappiehoek iemand precies staat, maar het maakt voor het topic weinig uit. De kans dat diegene iets steekhoudends of waardevols over coronabeleid gaat zeggen, die blijft nihil.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 01:07

Relaxed schreef:
En die vliegtuigen dan? Een film zoals dino beweert? En al die getuigen dan? Ook allemaal nep?

Ik had eerder een link geplaatst naar een scene/interview uit een Zembla documentaire. Interview was met een expert op het gebied van het afbreken dmv explosieven van gebouwen. De scene was een beetje uit zijn verband zo zonder context dus ik hem weer weggehaald. Ik heb geprobeerd om de volledige aflevering van Zembla te vinden. Het ging over complottheorieën betreffende 911. Een goede journalistieke docu die veel complotten wist te ontkrachten maar niet allemaal. Er zijn gewoon vraagtekens. Zeker als het gaat om gebouw 3.

Ik verblijf niet in NL maar het zou kunnen dat die docu in NL nog gewoon (ongecensureerd) te vinden en te bekijken is. Goed om eens te bekijken. Het kan je uitdagen om dingen eens van een andere kant te bekijken en vragen te stellen bij het bekende verhaal. Wat als dat bekende verhaal niet helemaal klopt?
In plaats van de messenger 'af te schieten', stel vragen, heb een open mind. Als je iets hoort wat te bizar klinkt probeer dan rustig te blijven en stel jezelf de vraag: maar wat als dit wel waar is? Je kan altijd nog besluiten dat het onzin is.

Het probleem nu is dat alles wat anders klinkt nu meteen afgedaan wordt als onzin, wappietaal etc. Niet alleen wb 911 maar juist ook bij het hele covid verhaal. Dat zorgt voor veel onbegrip en onaardige reacties van beide kanten.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 01:29

verootjoo schreef:
Ik weet ff niet meer hoe dat zat maar ms moet je even zelf je onderzoek doen op YouTube :')

Dat is natuurlijk een beetje een dooddoener. Maar als je echt nieuwsgierig zou zijn dan zou je dat inderdaad kunnen doen. Youtube is misschien niet de meest betrouwbare bron maar er is genoeg te vinden op internet. Gezien je smilie denk ik echter dat jouw reactie cynisch bedoeld is. En dat is natuurlijk prima, je hoeft geen onderzoek te doen. Je kan natuurlijk ook gewoon alles wat op tv komt voor waar aannemen.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze op tv niet alles laten zien. Dan mis je wel wat.
Wil je graag meer weten dan ga je op onderzoek en dan ga je niet wachten op hapklare brokjes van 'complotdenkers' want je hebt al een idee in je hoofd over de gemiddelde 'complotdenker' dus je zal weinig tot niets van zo iemand aannemen. Vandaar dat er vaak gezegd wordt; Doe zelf onderzoek.
En dat kan je doen. Of niet natuurlijk, de keuze is aan jou.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 03:00

Het 9/11 complottheorie is niet echt wat nieuws. 10 jaar terug heb ik daar zeker ook wel eens over gelezen.

Daarna ben ik gestopt met alles onzin helemaal na het verhaal van Beatrix die zogenaamd kinderen zou hebben lopen in een bos en voor de fun neer zou schieten. Op dat moment dacht ik waar ben ik mee bezig?

Nooit weer in verdiept je wordt er naar van en alleen maar verder ingezogen wat echt niet gezond is.

Wel flink elkaar de gek aangestoken met de illuminatie. Zelfs tot zover dat kinderen er niet hardop over durfden te praten omdat ze bang waren dat ze dan opgehaald werden door iemand van de illuminatie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 08:12

Digi schreef:
Relaxed schreef:
En die vliegtuigen dan? Een film zoals dino beweert? En al die getuigen dan? Ook allemaal nep?

Ik had eerder een link geplaatst naar een scene/interview uit een Zembla documentaire. Interview was met een expert op het gebied van het afbreken dmv explosieven van gebouwen. De scene was een beetje uit zijn verband zo zonder context dus ik hem weer weggehaald. Ik heb geprobeerd om de volledige aflevering van Zembla te vinden. Het ging over complottheorieën betreffende 911. Een goede journalistieke docu die veel complotten wist te ontkrachten maar niet allemaal. Er zijn gewoon vraagtekens. Zeker als het gaat om gebouw 3.

Ik verblijf niet in NL maar het zou kunnen dat die docu in NL nog gewoon (ongecensureerd) te vinden en te bekijken is. Goed om eens te bekijken. Het kan je uitdagen om dingen eens van een andere kant te bekijken en vragen te stellen bij het bekende verhaal. Wat als dat bekende verhaal niet helemaal klopt?
In plaats van de messenger 'af te schieten', stel vragen, heb een open mind. Als je iets hoort wat te bizar klinkt probeer dan rustig te blijven en stel jezelf de vraag: maar wat als dit wel waar is? Je kan altijd nog besluiten dat het onzin is.

Het probleem nu is dat alles wat anders klinkt nu meteen afgedaan wordt als onzin, wappietaal etc. Niet alleen wb 911 maar juist ook bij het hele covid verhaal. Dat zorgt voor veel onbegrip en onaardige reacties van beide kanten.

Waarom zou ik.. Het is jaaaren geleden. Ik vind het totaal niet boeiend om tot in detail te weten wat er is gebeurd, door wie en waarom. Ik heb er toch geen invloed op en kan er niets aan veranderen. Ik ben echter wel benieuwd waarom anderen denken/vinden dat het een hoax is, maar daar krijg je nooit antwoord op. Iets blèren en vervolgens niet meer inhoudelijk reageren.

BigOne

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:18

Een complot is niks meer of minder dan een geheim tussen minimaal twee mensen. En in het geval van 9/11 zouden dat er wel wat meer zijn. Regering usa, cia, fbi, bouwkundigen enz enz en om te verwachten dat na zoveel tijd iedereen die betrokken was bij een massamoord nog steeds de kaken op elkaar houd , dan leef je in een fantasiewereld.
Los van het feit dat je zes gasten moet vinden die zo gek zijn om zelfmoord te plegen door die vliegtuigen op die gebouwen te ploffen. Niemand die uit de school klapt dus complot blijft bestaan. Precies de Qanon beweging , groot geworden door één figuur die een bericht verspreid en een hele zooi imbeciele figuren holt er achteraan .

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:20

oomens schreef:
Maar door jezelf als complotwappie neer te zetten zeg je toch ook zelf dat je niet serieus genomen hoeft te worden als gesprekspartner?
Dan hoef je echt niet te gaan wijzen naar anderen die jou vragen of je gelooft dat het de marsmannetjes waren.

Overigens wel een interessante vraag, want het antwoord helpt wel om in te schatten in welke categorie wappies je valt. Als je bijvoorbeeld denkt dat 9/11 door ruimtewezens of hagedismensen is veroorzaakt, dan heb je ze toch op een net iets andere manier niet op een rijtje dan wanneer je het World Economic Forum of Joodse bankiersfamilies verdenkt.

Altijd prettig om te weten waar ergens in de wappiehoek iemand precies staat, maar het maakt voor het topic weinig uit. De kans dat diegene iets steekhoudends of waardevols over coronabeleid gaat zeggen, die blijft nihil.

Mag ik verzoeken om het niet meer over hagedismensen te hebben?
Ik moet dan gelijk weer denken aan het programma V. Waar ik gelukkig verder niets meer van weet, behalve dan dat je de hagedissen van de echte mensen kon onderscheiden omdat die al "mousy" roepende door steegjes liepen op zoek naar een lekker hapje. Waarna mijn brein feilloos overgaat naar de anekdote van dorpsgenoten die familie uit Canada over hadden. Op de vraag van de kinderen wat ze aten kwam het antwoord mous. "We don't like mouse".
En daarna heb ik een complete error.

Dus graag niet meer gebruiken, alsjeblieft dankjewel.

Goed, dit heeft verder niets met viruswaanzin te maken maar ik moest het toch even kwijt.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:47

Relaxed schreef:
Waarom zou ik.. Het is jaaaren geleden. Ik vind het totaal niet boeiend om tot in detail te weten wat er is gebeurd, door wie en waarom. Ik heb er toch geen invloed op en kan er niets aan veranderen. Ik ben echter wel benieuwd waarom anderen denken/vinden dat het een hoax is, maar daar krijg je nooit antwoord op. Iets blèren en vervolgens niet meer inhoudelijk reageren.

Als je graag wil weten waarom mensen het een hoax vinden dan zou je natuurlijk de moeite kunnen doen om die docu op te zoeken, daarin worden alle complottheorieën behandeld. Het is eenvoudige televisie taal. Makkelijker kan bijna niet maar dat is blijkbaar al teveel moeite.

Geeft niks maar zeg dan niet dat je wil weten waarom andere mensen wel iets onderzoeken want blijkbaar wil je het helemaal niet weten. Ook goed maar hou dan zelf ook op met 'bleren'.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:49

Digi schreef:
Relaxed schreef:

Als je graag wil weten waarom mensen het een hoax vinden dan zou je natuurlijk de moeite kunnen doen om die docu op te zoeken, daarin worden alle complottheorieën behandeld. Het is eenvoudige televisie taal. Makkelijker kan bijna niet maar dat is blijkbaar al teveel moeite.

Geeft niks maar zeg dan niet dat je wil weten waarom andere mensen wel iets onderzoeken want blijkbaar wil je het helemaal niet weten. Ook goed maar hou dan zelf ook op met 'bleren'.

Huh, dat is toch de omgekeerde wereld?
Er wordt een stelling gedaan; xxx is een hoax. Vervolgens vraagt iemand waarom je dat vindt, en het antwoord is: zoek zelf maar uit.

Ja sorry hoor. Dan niet. Je kan toch gewoon uitleggen waarom je iets vindt :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:50

Digi schreef:
Relaxed schreef:

Ik wil het weten van mensen die het in dit topic posten, dat bedoel ik met anderen, dus vraag ik het aan die mensen in dit topic. Wetende dat ze er toch niet op in gaan ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:23

Het feit dat blijkbaar duizenden mensen twintig jaar lang hetzelfde geheim kunnen bewaren is de meest duidelijke aanwijzing dat het een hoax is. Veel meer onderzoek heb je in dit geval niet nodig.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:31

Heeft er iemand nog iets te posten over corona? Modopmerking gemist?

Hier overigens 2 weken terug corona gehad, zelftest gedaan viavia. Ik was 2 hele dagen ziek, vriendlief heeft niet eens een snotneus gehad en bij schoonfam net zo. Ik was in die week jarig, heb tegen iedereen gezegd dat er corona was, toch visite, 1 wilde graag een herstelbewijs zodat ze weer naar t medische zwemmen kon. En wat denk je, niemand heeft iets gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:32

Dimphyl schreef:

Hier overigens 2 weken terug corona gehad, zelftest gedaan viavia. Ik was 2 hele dagen ziek, vriendlief heeft niet eens een snotneus gehad en bij schoonfam net zo. Ik was in die week jarig, heb tegen iedereen gezegd dat er corona was, toch visite, 1 wilde graag een herstelbewijs zodat ze weer naar t medische zwemmen kon. En wat denk je, niemand heeft iets gekregen.

Wat wil je zeggen? We weten toch allemaal dat de huidige variant mild is?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:34

Relaxed schreef:
Dimphyl schreef:

Maar wel exorbitant besmettelijk toch? Zelfs de brave PCR testers die bij mij zijn geweest, hadden geen positieve test

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:45

Ik snap niet zo goed dat mensen N=1 situaties door willen vertalen naar de populatie en menen dat dat een betrouwbare methode is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:46

Wauw, dat mensen toch bij jou thuis komen terwijl je corona hebt... Wil je iets bewijzen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:49

Ach, ik ben gisteren ook bij mijn ouders geweest terwijl mijn moeder corona heeft. Maar ik heb het 5 weken geleden zelf gehad :+ mijn vader heeft nog nergens last van en mijn moeder enkel verkouden geweest.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:58

Meer dan een half miljoen positieve tests per week, ondanks dat ze zwaar achterlopen met de registratie... maar deze variant is niet besmettelijk hoor. Neuh :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:59

Dimphyl schreef:
Relaxed schreef:

Maar wel exorbitant besmettelijk toch? Zelfs de brave PCR testers die bij mij zijn geweest, hadden geen positieve test

Volgens mij heeft Karl al heel vaak uitleg gegeven over statistiek. Ms moet je dat nog eens lezen. Dan heb je antwoord op je vraag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:12

Dimphyl schreef:
Relaxed schreef:

Zo bijzonder is het niet hoor. Hier zelfde verhaal zusje positief getest via zelftest en via GGD test. Wij hebben het hele weekend met haar in één huis gezeten. Mijn zusje ging zondagavond weer naar huis en wordt de dag erna wakker met een verkoudheid , maar ze bleek al paar dagen eerder klachten te hebben. Ik kreeg uiteraard wel klachten maar ben negatief getest. Mijn ouders hebben nergens last van gelukkig! Week ervoor mijn moeder in contact met iemand met daarna een positieve zelftest en ook niet ziek geworden. Collega van mij in contact met een huisgenoot en heeft het ook niet gekregen.

Nu moet ik er wel even bijzeggen dat al deze mensen gevaccineerd zijn.

En een positieve zelftest zegt soms niet zoveel. Ik had een vals positieve zelftest namelijk.... Had echt verwacht het nu wel te hebben maar toch nog niet.

Zonder GGD test is het lastig te zeggen of je officieel echt corona hebt gehad blijkt maar weer

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:27

verootjoo schreef:
Dimphyl schreef:

Volgens mij heeft Karl al heel vaak uitleg gegeven over statistiek. Ms moet je dat nog eens lezen. Dan heb je antwoord op je vraag.[/quote]

Nee hoor. Het ging erom dat dit een corona topic is en niet een 'wappies zijn gestoord want ze geloven allemaal niet in 9/11' topic. Wat ook na een mod opmerking niet gesnapt werd.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:28

verootjoo schreef:
Digi schreef:

Huh, dat is toch de omgekeerde wereld?
Er wordt een stelling gedaan; xxx is een hoax. Vervolgens vraagt iemand waarom je dat vindt, en het antwoord is: zoek zelf maar uit.

Ja sorry hoor. Dan niet. Je kan toch gewoon uitleggen waarom je iets vindt :?

Ok speciaal voor Verootjoo. Persoonlijk denk ik niet dat 9/11 een complete hoax is. Maar ik denk wel dat het verhaal anders is dan wat er naar buiten is gebracht. Het lijkt erop dat gebouw 3 met opzet tot ontploffing is gebracht. Het viel zomaar om. De BBC had al gemeld dat het gebouw was ingestort nog voordat het was ingestort. Er zijn onderzoeken naar gedaan maar die zijn nooit groots opgepakt door de media. Wat zit daarachter en waarom?. Er blijven vragen, hopelijk zal de toekomst meer duidelijkheid geven.
Zo goed?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:29

Earth schreef:
Wauw, dat mensen toch bij jou thuis komen terwijl je corona hebt... Wil je iets bewijzen ofzo?

Ik? Het is toch die mensen hun eigen keuze om bij mij te komen, nadat ik zelfs een zelftest heb gedaan en gewoon heb gezegd corona te hebben.

Zebrastreep: pcr/zelftest allebei net zo vaak vals positief. Hier 2 mensen die pcr test positief hadden, waar ik dus op bezoek was voor ze de test hadden gehad. Paar dagen later werd ik dus ziek, en ivm verjaardagsvisite een test gedaan. positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:34

Dimphyl schreef:
Earth schreef:

Ik? Het is toch die mensen hun eigen keuze om bij mij te komen, nadat ik zelfs een zelftest heb gedaan en gewoon heb gezegd corona te hebben.

Zebrastreep: pcr/zelftest allebei net zo vaak vals positief. Hier 2 mensen die pcr test positief hadden, waar ik dus op bezoek was voor ze de test hadden gehad. Paar dagen later werd ik dus ziek, en ivm verjaardagsvisite een test gedaan. positief.

Dat is dan toch logisch? Pcr positief, contact en ook positieve zelftest :')

En je weet dat een pcr tot wel 8 weken positief kan blijven? Itt de zelftest..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:12

Dimphyl schreef:
Earth schreef:

Maar je neemt dan toch zelf de verantwoordelijkheid om niemand uit te nodigen? Ok, gelukkig is deze variant minder heftig, maar mensen kunnen er nog steeds longcovid aan over houden. Dus ik snap dat niet zo goed, maar goed :')