Gebroken bovenbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:28

Ik vind het ontzettend knap hoe positief je er in staat! +:)+

Het blijft toch bizar dat een stukje skaten zo'n gevolg en nasleep kan hebben 8)7

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 10:23

Je moet het gewoon een beetje over je heen laten komen, dat scheelt een hoop. Ik heb ook fijne artsen en dat is ook gewoon heel fijn. Er zit daar veel kennis, dat maakt me rustiger en alles wordt me gewoon heel rustig en duidelijk uitgelegd. Het plan ligt er en daar kan ik naartoe werken.
Ik blijf het overigens ook echt een bizar verhaal vinden hoor, iedereen aan wie ik het vertel vindt het een raar verhaal. Dat begint al bij de mededeling dat ik m'n dijbeen uberhaubt heb gebroken, dan kijken ze al vol ongeloof en dan zeg ik; "Nee wacht, er komt meer."
Misschien dat ik er toch een boek over moet schrijven

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:22

Vanmorgen kwam ik je topic tegen, ik heb het gelezen en wil even zeggen dat ik respect heb voor hoe jij kan doorzetten! _/-\o_

Maar ik vind het wel een bizar verhaal... hoe is het haast mogelijk Y;(

Ik wil je sterkte wensen en succes met het herstel, hopelijk gaat het allemaal vanaf nu in een stijgende lijn beter!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:06

Fijn dat de kweken goed waren, is toch ook weer een hele geruststelling.
Op zich klinkt het wel logisch de verklaring van de slechte doorbloeding en de afbraak van het bot.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 14:29

Gimme_Joy schreef:
Vanmorgen kwam ik je topic tegen, ik heb het gelezen en wil even zeggen dat ik respect heb voor hoe jij kan doorzetten! _/-\o_

Maar ik vind het wel een bizar verhaal... hoe is het haast mogelijk Y;(

Ik wil je sterkte wensen en succes met het herstel, hopelijk gaat het allemaal vanaf nu in een stijgende lijn beter!

Dankjewel. Veel mensen zeggen tegen mij dat ze me een ontzettende doorzetter vinden, terwijl dat voor mij toch ergens ook niet zo voelt. Niks doen was geen optie werd mij verteld op het eerste consult, dus dan heb ik geen andere keuze dan er vol voor te gaan. Is dat doorzetten? Ergens wel natuurlijk, anderzijds voelt het ook gewoon als: "Dit is wat er moet gebeuren en laat het maar gewoon over je heen komen"

kiki1976 schreef:
Fijn dat de kweken goed waren, is toch ook weer een hele geruststelling.
Op zich klinkt het wel logisch de verklaring van de slechte doorbloeding en de afbraak van het bot.

Ergens is het een geruststelling, ergens tolt m'n hoofd ook weer door dat nieuws dat die kweken negatief zijn. In de radiologische verslagen en het histologisch verslag kwam wel steeds bevestiging dat het beeld wel erg paste bij een (chronische) osteomylelitis. De behandeling was er natuurlijk ook op gericht en ineens is het dan toch weer wat anders. Nou is dat van de verminderde vascularisatie ook wel besproken toen ik het nieuws eind juli kreeg, dat was een eerste hypothese. Toch vind ik het ergens dan ook vreemd dat dat toch ook niet eerder gezien is op de foto. Is de resorptie als gevolg van verminderde vascularisatie dan ook zo'n traag proces? Dat had ik graag willen vragen, maar aan de telefoon ging het allemaal wat snel, sprak ik ook niet mijn eigen arts, en die vraag kwam dan ook weer later bij me op. Misschien dat ik er nog eens een telefoontje aan waag of die vraag beantwoord kan worden, maar kan ook zijn dat ik de vraag bewaar voor het consult dat ik over 4 weken heb. In principe gaat mij herstel niet sneller als ik het antwoord weet, dus de vraag kan wel wachten, ik ben gewoon benieuwd naar het antwoord.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:37

Kan je die vraag niet alsnog stellen via je digitale dossier? Bij het umcg en het mcl kan ik via de app laagdrempelig dit soort vragen stellen. Duurt wel een paar dagen voor je antwoord hebt, maar dat maakt in dit geval niet zo veel uit.

En tja, keuze heb je niet, nee. Maar de manier waarop je er mee om gaat heb je wel een keuze in. En daarin lijkt bij jou wel heel mooi de balans tussen af en toe even een bleh moment/ dag en kop ervoor en gaan te zijn.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 19:33

Kan idd ook een vraag stellen via mijn dossier, dus dat is ook zeker een optie :)

En ja je hebt gelijk, je kan wel kiezen hoe je met een situatie omgaat. Voor mij is het ergens heel logisch om er op zo'n manier mee om te gaan. Er is ruimte voor verdriet, pijn en baalmomenten, maar ik moet er niet in verdrinken. Ik heb een doel voor ogen en dat is genezen en om dat doel te bereiken, zal ik vooruit moeten blijven kijken. Als ik verdrink in mijn negatieve emoties, dan kan ik niet meer vooruit kijken

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:37

leintje_ schreef:
Kan idd ook een vraag stellen via mijn dossier, dus dat is ook zeker een optie :)

En ja je hebt gelijk, je kan wel kiezen hoe je met een situatie omgaat. Voor mij is het ergens heel logisch om er op zo'n manier mee om te gaan. Er is ruimte voor verdriet, pijn en baalmomenten, maar ik moet er niet in verdrinken. Ik heb een doel voor ogen en dat is genezen en om dat doel te bereiken, zal ik vooruit moeten blijven kijken. Als ik verdrink in mijn negatieve emoties, dan kan ik niet meer vooruit kijken

Mooi mens ben je! Je hebt helemaal gelijk, en door!
<3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:58

leintje_ schreef:

Klopt en dat is wat heel veel mensen vergeten. Mensen zijn vaak helemaal niet dapper of zo. Maar je hebt af en toe geen keuze over wat je overkomt , want niemand kiest voor jouw ongeluk, of bv ziekte/ overlijden etc. Het enige wat je kunt doen is proberen er niet in te verzuipen en er voor te gaan. Dat doe je dus heel erg goed. En natuurlijk is het ontzettend poedersuiker. Dat woord gebruiken we hier alleen maar voor situaties die echt naar zijn en die niemand wil.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:47

Hoe is het nu met je?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 14:44

Het gaat goed! Heb deze week een hele leuke week gehad, i.p.v. een beetje op de bank te hangen en daar leef je toch ook wel van op. Ben in het weekend bij een vriendin geweest, dinsdag even wezen shoppen, is nog best een ding met een rolstoel in kledingwinkels merkte ik al snel en gisteren wezen lunchen met twee andere vriendinnen en ga dit weekend een weekendje weg. De rolstoel gaat mee zodat ik niet hoef te lopen, dan kan ik mezelf ook niet voorbij lopen ( :Y) ), en zitten gaat gewoon goed en doet geen zeer. Ik heb uberhaubt eigenlijk geen pijn meer, alleen soms nog wat last van m'n linker bekkenkam bij bepaalde bewegingen of als ik moet niezen. Dus ik mag niet klagen denk ik :).
Nog een ruime twee weken wachten voordat ik weer naar de poli mag voor de foto's en consult. Dan kan ik ook de vragen stellen waarmee ik rondloop, want hij wil de vragen niet beantwoorden als ik een bericht stuur via mijn dossier, want daar heeft hij geen tijd voor. Zal daarover niet in detail treden, maar ik ben daar ergens best wel een beetje boos over, zeker omdat hij een vrij bot en arrogant berichtje terugstuurde.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 15:25

Er zijn meer artsen die soms arrogant over komen dat is zo jammer, maar wel fijn dat het zo gaat met je gaat.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 15:53

Hij sloot z'n bericht af met; "Ik kan me niet voorstellen dat je hier geen begrip voor hebt."
Tja, ergens heb ik er toch echt geen begrip voor, dus vervelend dat jij je dat niet kan voorstellen, maar toch is het zo.
Het is de houding die ik ook wel herken van sommige proffen aan de univ waar ik op zat. Heel frustrerend, maar je doet er niet veel aan. Die lijken toch iets van inlevingsvermogen te missen. Het is wel een vriendelijke man hoor en hij is goed in zijn werk, maar dit viel me toch een beetje van hem tegen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:05

Nou moe.... Als hij daar tijd voor heeft, kan hij toch ook wel gewoon even antwoord geven? Waarom hebben ze anders die functie in de app gezet? Heeft hij straks tijdens het consult wel tijd om antwoord te geven? Want dan zou ik prompt een héle lange lijst met alle mogelijke en onmogelijke vragen die ik kon bedenken maken en hem een half uur bezig houden ofzo }> Maar goed, echt helpen doet dat natuurlijk niet :+

Maar fijn om te horen dat het goed met je gaat, nu duimen dat met de controle alles goed is!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 18:23

Lalidan schreef:
Nou moe.... Als hij daar tijd voor heeft, kan hij toch ook wel gewoon even antwoord geven? Waarom hebben ze anders die functie in de app gezet? Heeft hij straks tijdens het consult wel tijd om antwoord te geven? Want dan zou ik prompt een héle lange lijst met alle mogelijke en onmogelijke vragen die ik kon bedenken maken en hem een half uur bezig houden ofzo }> Maar goed, echt helpen doet dat natuurlijk niet :+

Maar fijn om te horen dat het goed met je gaat, nu duimen dat met de controle alles goed is!

Ja zou je zeggen hè dat hij daar dan ook wel tijd voor heeft, maar nee. Zal dan ook wel tegen zijn principes ingaan. Ik weet van mijn moeder (zij wordt behandeld in het VUmc) dat zij wel gewoon dingen mag vragen via het dossier en zij vindt het dus ook een hele handige functie. Het ligt dus gewoon echt aan mijn arts. Als hij er nou geen tijd voor heeft, had hij van mij de vragen ook best mogen doorsturen naar een AIOS, maar dan krijgt hij wrs niet voldoende credits voor het antwoord gok ik, dus dat zal hij ook niet willen :').
Ik eis nu gewoon echt een moment om vragen te stellen en hij gaat me ook maar gewoon fatsoenlijk antwoord geven en anders blijf ik doorvragen. }>

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:36

Tsja, verschilt natuurlijk per arts hoe ze daar mee omgaan, maar dit is wel een heel sneu antwoord…

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 18:48

Nee absoluut en als hij gewoon op een normale manier had gezegd; "Sorry, ik heb het momenteel heel erg druk, dus ik heb liever dat u de vragen tijdens het consult stelt en bij dringende vragen belt" dan was het voor mij helemaal prima, maar het is gewoon de toon van het bericht. Ik vind het al moeilijk om vragen te stellen, dat is mijn probleem en niet het zijne, maar als je zo'n reactie krijgt dan wek je ook niet echt de indruk echt open te staan voor vragen. Maar goed, ik schrijf alles op en mocht ik nog eens behandeld worden in een ziekenhuis dat deze optie aanbiedt, dan vraag ik eerst wel of mijn behandelend arts open staat voor vragen die via het dossier worden gesteld. Laten we er dan maar gewoon een les uit trekken :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:40

Leintje fijn dat het zo goed gaat. Jammer van het antwoord. Snap dat je daarvan baalt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:48

Ik denk eerder dat het probleem zit in het feit dat hij er geen tijd voor ingeroosterd heeft omdat het niet betaald wordt. Een consult natuurlijk wel.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:51

Een e-consult kan zeker wel worden gefactureerd, als het een fysiek consult zou kunnen vervangen. Wat daar precies de eisen aan zijn, dat weet ik niet. Maar het kan wel.
Geen tijd is natuurlijk een ander verhaal, hij reageerde nu toch ook?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:55

Achterom schreef:
Ik denk eerder dat het probleem zit in het feit dat hij er geen tijd voor ingeroosterd heeft omdat het niet betaald wordt. Een consult natuurlijk wel.

Zo'n vraag kan gewoon gefactureerd worden :j het is niet ingeroosterd, dat klopt, maar dan moet hij dat hij zijn werkgever neerleggen en niet bij de patiënt.

Maar wat je zegt, weer een les geleerd! Als je je binnenkort echt verveelt zou je nog contact met het ziekenhuis op kunnen nemen, 'hey,joh, jullie promoten dit. Dan maak ik er gebruik van een krijg ik zo'n reactie'. Maar dat zou ik alleen doen als je je echt verveelt :)) anders verder maar niet te veel energie in steken.

Hoe is het met je tentamens afgelopen? Heb je daar al uitslag van?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 11:56

Tentamens heb ik idd al een uitslag van. Heb er 1/4 gehaald, waarvan eentje net niet (had een 9/20), dus dat was wel balen. Maar goed, gezien de huidige omstandigheden is elk tentamen dat ik heb gehaald een overwinning. Ik heb zoveel stress gehad en ik blokkeer dan, dus het studeren ging niet zoals ik wilde.

Nu ben ik lekker aan het genieten van mijn weekend. Groetjes uit Disneyland! :D
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:02

Oef dat ziet er vrolijk uit en is je zooo gegund. Veel plezier!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:08

Vragen via dossier beantwoorden is ook een
Mentaliteit die een arts moet hebben . Orthopeden zijn ook wel vaak bijzondere artsen
Die goed in repareren zijn maar minder goed in communicatie.
Als ik via mijn dossier een vraag stel aan de arts heb ik gelukkig bijna altijd binnen 24u antwoord.
Dat is wel echt prettig

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 23:06

pien_2010 schreef:
Oef dat ziet er vrolijk uit en is je zooo gegund. Veel plezier!

Dankjewel! Het was een heerlijk weekend. Was wel een beetje beperkt in wat ik kon natuurlijk, want ik heb de achtbanen en andere thrillrides overslagen, tot mijn grote spijt want ik houd daar wel altijd van. Neemt niet weg dat er nog wel voldoende was wat ik wel kon doen en dat het heel gezellig was om met de familie weg te zijn. Wel een beetje gedoe gehad omtrent mijn faciliteitenkaart, want ik had daar geen recht op, ik moest dus of gewoon in de rij gaan staan of gebruik maken van de rider switch. Dus bij elke attractie heb ik weer moeten uitleggen dat ik geen facility pass had en moeten vragen of het goed was dat ik bij de mindervalideningang wachtte tot mijn familie de wachtrij door was. Dat was wel jammer, maar goed, dat mocht de pret niet drukken. Ben nu weer thuis, dus weer terug naar het normale leven