Sizzle schreef:Aangezien de productie sowieso maar mondjesmaat was denk dat mijn lijf gewoon gereageerd heeft op de mindset en gebrek aan kind aan de borst. Op het moment dat ik voor mezelf accepteerde dat ik jou eenmaal blijkbaar weinig melkproductie had kelderde het nog meer. Wellicht liep het in eerste instantie vooral op een soort gedrevenheid en wilskracht en niet zozeer van nature.
De adviezen die je ongevraagt krijgt als je baby niet doorzuigt maar in slaap valt zijn trouwens deels ook schokkend. Dat ging echt zover al ijskoude natte lappen erbij als schrikeffect tot knijpen aan toe.
Daar ben ik allemaal echt niet aan begonnen. Met de fles had ze hetzelfde verschijnsel. De eerste tijd dronk ze 12 hele kleine flesjes per dag. Ze gedroeg zich met drinken prematuur zeg maar.
Ik heb die adviezen ook gehad.. maar uiteindelijk wel noodzakelijk en hebben we een en ander ook moeten doen. Hij sliep alleen nog maar en hapte amper aan. En hij was toen meer dan 10% onder zijn geboortegewicht. Ik vond het ook echt verschrikkelijk. Ook toen we hem moesten dwangvoeren met dat spuitje. Voelde zo tegennatuurlijk.