Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:07

Barbabientje schreef:
SusanH schreef:

Heb je een bron? Op Nu.nl en de site van NOS nog niets over te vinden.

Staat op site NOS :j
Je moet even dat artikel openen, daar staat ergens in volgens ingewijden bla bla bla

Dan wel alles lezen

Citaat:
Volgens ingewijden wordt er gedacht aan een avondklok van acht uur 's avonds tot vier uur 's nachts, maar die tijdstippen kunnen nog veranderen. Ook de ingangsdatum is nog onduidelijk. Het zou op z'n vroegst vrijdag kunnen, zodat werkgevers en andere instanties de tijd hebben voor het treffen van voorbereidingen.

Anoniem

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:09

Bij ons liggen de werkgeversverklaringen al sinds de lente klaar :+ Dus denk dat het bij ons niet heel veel gedoe gaat worden. Ik denk persoonlijk dat er een reden is dat ze morgen om 13.00 persco doen en niet 's avonds. Dus het zou me niets verbazen als hij morgenavond al ingaat eigenlijk, of er andere zwaarwegende maatregelen bij komen die tijdsgevoelig zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:10

Reden was vooral dat er daarna nog mogelijkheid is voor debat om steun te verzamelen begreep ik op nos. Hoe dat werkt is mij ook niet echt duidelijk. Andersom klinkt logischer, eerst steun en dan persco...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:14

secricible schreef:
Reden was vooral dat er daarna nog mogelijkheid is voor debat om steun te verzamelen begreep ik op nos. Hoe dat werkt is mij ook niet echt duidelijk. Andersom klinkt logischer, eerst steun en dan persco...

Hmm, dat zou inderdaad raar zijn. Wat ze vaak doen is polsen dmv lekken, maar dan pols je bij mensen en niet in de politiek. Ik zou als oppositiepartij niet bepaald blij zijn als een demissionair kabinet er iets door rost en ik heb er niets over te zeggen. Vooral omdat D66 ook niet echt blij was.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:16

Bloodymary schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ga je alsjeblieft eens verdiepen in politiek in plaats van zulke domme, stokende dingen te zeggen.

Heb ik gedaan. Er schijnt vandaag al een document naar de veiligheidsregio;s gegaan te zijn. Terwijl er morgen nog over gestemd moet worden.
Ik vind het altijd jammer dat op fora meningen dom genoemd worden die anders zijn of niet begrepen worden. Terwijl het tegendeel met dit soort dingen al zo vaak bewezen is. Daarom haalde ik ook de Toeslagenaffaire aan.

Precies, de politie was niet voor niets gisteren al aan het voorbereiden, terwijl vandaag het advies van het OMT pas kwam. Ze verwachten hier geen economische schade van, dus dan kunnen ze allicht voor een week of 3 proberen. Hebben ze er in ieder geval op het oog alles aan gedaan mocht het aantal besmettingen toch nog escaleren wat natuurlijk net voor verkiezingstijd niet goed uit komt. Ik denk dat iedereen er vanuit gaat dat de avondklok komt en mocht er dan nog ergens een enorme kink in de kabel komen, kunnen ze er altijd last minute nog onderuit. Of de dagen erna wat extra uitzonderingen toevoegen. Dat gebeurt iedere keer zo, eerst uitlekken, dan aankondigen wat max 90% afwijkend is van wat is gelekt, en dan wordt er in de opvolgende dagen nog wat gelobbyd en gewijzigd.

En een afleidingsmanouvre? Misschien niet alleen maar het komt waarschijnlijk wel verdomd goet uit. Beetje naief om te denken dat het zo niet werkt en dan maar roepen dat andere zich in de politiek moeten verdiepen. Misschien zou je dat zelf ook eens kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:19

Het OMT geeft al sinds de zomer een avondklok als mogelijkheid om het aantal besmettingen terug te dringen. Elke keer wetenschappelijk onderbouwd. Dat het kabinet het nu NOG een keer heeft laten zoeken is dus de wassen neus, niet dat er bepaalde documenten om de grondslag te leggen voor handhaving al naar de veiligheidsregio's zijn gegaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:20

Je hoeft een student bestuurskunde niet te vertellen dat diegene zich moet verdiepen in politiek. :=

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:24

Ik zou me niet zo druk maken. Mocht je al gesnapt worden (en dat is voor iemand die dichtbij woont en met name binnendoor gaat al bijna nihil denk ik) dan kun je altijd zeggen dat je paard ziek is en dat je met spoed naar stal moest komen. Of dat je medicijnen moest geven.

En ik denk dat er bijna niemand pas na 20.00 uur naar zijn paard gaat. Het zal dan hooguit de terugweg zijn als je aangehouden wordt. En tja, dan ben je op weg naar huis (omdat je bijvoorbeeld moest voeren) en tja dat kunnen ze niet verbieden. Je kunt moeilijk op straat blijven slapen.

En ze gaan inderdaad echt niet alle automobilisten staande houden. Dat is simpelweg niet te doen. Als je in de grote stad woont en voor je paard buiten de stad moet zijn, is de situatie wellicht anders, maar voor mij geldt die niet. Dus nee, ik maak me niet druk, ik klets me er wel uit.
Laatst bijgewerkt door frutsels op 19-01-21 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:26

frutsels schreef:
Ik zou me niet zo druk maken. Mocht je al gesnapt worden (en dat is voor iemand die dichtbij woont en met name binnendoor gaat al bijna nihil denk ik) dan kun je altijd zeggen dat je paard ziek is en dat je met spoed naar stal moest komen. Of dat je medicijnen moest geven.
En ik denk dat er bijna niemand pas na 20.00 uur naar zijn paard gaat. Het zal dan hooguit de terugweg zijn als je aangehouden wordt. En tja, dan ben je op weg naar huis want je moest voeren.

Dus nee, ik maak me niet druk, ik klets me er wel uit.

Top instelling wel :j

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:29

Wat trouwens ook interessant is. Wij hebben dus wel heel veel mensen in de avond. Als die nu allemaal voor 20.00 uur moeten komen, is het ook niet meer mogelijk om de tijden goed te verdelen. Dus dan heb je weer veel te veel mensen bij elkaar wat het risico op besmetting weer vergroot :?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:30

frutsels schreef:
Wat trouwens ook interessant is. Wij hebben dus wel heel veel mensen in de avond. Als die nu allemaal voor 20.00 uur moeten komen, is het ook niet meer mogelijk om de tijden goed te verdelen. Dus dan heb je weer veel te veel mensen bij elkaar wat het risico op besmetting weer vergroot 8)7

Idem voor de supers. Ik maak me daar wel erg zorgen over. Blij dat ik bijna met verlof mag en dan alle dagen naar de winkel kan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:31

De supermarkt wordt denk ik wel drukker ja.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:32

xRivaldo schreef:
En medewerkers krijgen netjes een verklaring van de werkgever dat zij moesten werken en onderweg naar huis zijn. Ook omdat vakkenvullen (bijv.) vaak gebeurt na sluitingstijd.

Piekdrukte geloof ik niet. Volgens mij is het aantal mensen dat tussen 20:00 en 22:00 uur boodschappen komt doen altijd al erg laag.

Eigenlijk zijn het de mensen die tussen 19u en 22u boodschappen doen, die naar voren gaan opschuiven. Ik vertrek ook meestal om ietsje voor halfacht naar de winkel omdat het dan rustiger is (sluit om 20u). Maar het komt vaker wel dan niet voor dat ik om stipt 20u dus nog gewoon boodschappen sta in te laden in de auto of dat ik nog onderweg ben naar huis. Met een avondklok om 20u, gaan veel mensen dus verkiezen om vroeger te gaan en niet tegen het uiterste aan te gaan zitten. Als heel nine-to-five werkend Nederland (of België) dan tussen 17 en 19 uur hun boodschappen plannen, gaat het echt wel drukker worden. In het algemeen beeld misschien niet zo spectaculair, maar voor de persoon die al een klein jaar zijn leven zo plant om zo min mogelijk contacten te hebben, is het best wel frustrerend.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:35

Ik verwacht dat het sowieso samen gaat met een verplichte sluiting van elke openbare gelegenheid na 20:00 uur. Dus dan zijn ook pensionstallen verplicht de deuren om 8 uur te sluiten.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:15

Peerke_ schreef:
Ik verwacht dat het sowieso samen gaat met een verplichte sluiting van elke openbare gelegenheid na 20:00 uur. Dus dan zijn ook pensionstallen verplicht de deuren om 8 uur te sluiten.

Maar sinds wanneer is dat dan ook een openbare gelegenheid? Toch alleen toegankelijk voor mensen die daar een stal huren? Zelfs de trimsalons aan huis waren ineens een openbare gelegenheid. Maar kantoren niet, dus thuiswerken kunnen ze niet verplichten. Misschien moeten ze dat eens herdefiniëren. Ik heb nu ook 2 offertes liggen voor een keuken. De één heeft een showroom en daar kan ik niet komen kijken, de ander alleen kantoor en werkplaats waar ook wat voorbeelden staan en daar wel. Zo oneerlijk.

Hier sluit de buurtsuper sowieso om 8 uur en daar is het nog nooit druk geweest. Ben wel benieuwd of de AH enzo na 8 uur nog mag bezorgen, die zitten nu al altijd vol. Gelukkig zijn wij met de geen alcohol meer in de 18.00-22.00 slots al naar de ochtend gegaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:26

Ik vraag me dan toch weer af of je na 20.00 de paarden nog mag gaan voeren...
Daar krijg je geen werkgeversverklaring voor, maar het gaat wel om de gezondheid van je paard...

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:29

Ik ga altijd na 20.00 uur naar mijn paard. Dus die mensen zijn er wel. Ik meerdere paarden op eigen gehuurde stukjes land. Dus geen pensionhouder die mijn paarden kan verzorgen. Ze zullen toch hooi moeten krijgen. Eerder op de avond red ik niet vanuit mijn werk en ik werk 6 dagen per week. Maar ik ga er gewoon van uit dat ik wel naar de paarden mag. Het gaat tenslotte om noodzakelijke verzorging. Niet om te rijden.
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 19-01-21 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:29

Nouvel schreef:
Daar krijg je geen werkgeversverklaring voor, maar het gaat wel om de gezondheid van je paard...

Ze willen volgensmij maar weinig uitzondering maken. Maar je kunt toch ook voor 8 uur voeren? Met vakanties etc voerde ik rond 6 uur savonds voor de hele nacht. Gewoon 2 grote hooinetten ophangen. Eventueel camera op de paarden.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:30

Nouvel schreef:

Dit is ook het enige waar ik aan blijf denken

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:31

Spenk schreef:
Nouvel schreef:

Ze willen volgensmij maar weinig uitzondering maken. Maar je kunt toch ook voor 8 uur voeren? Met vakanties etc voerde ik rond 6 uur savonds voor de hele nacht. Gewoon 2 grote hooinetten ophangen. Eventueel camera op de paarden.

De meeste mensen vast wel... Voor mij gaat die vlieger helaas niet op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:33

Ik heb helaas geen paarden die zoveel hooi mogen hebben...
De ene heb ik met veel moeite op dierenartsadvies voldoende af kunnen laten vallen en die kan ik echt geen 2 grote netten voor een lange nacht geven...
Ik wil dus als het niet strikt noodzakelijk is liever niet om 19.30 al hooi voeren voor de nacht, want dan staat hij veel te lang zonder ruwvoer en krijgen we weer andere problemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:35

Maargoed in een tijd als deze zal er misschien toch in oplossingen gedacht moeten worden... Wellicht ander arm hooi net met stro erbij. Ik noem maar iets. Oplossingen zullen vast te vinden zijn voor als er geen uitzonderingen gemaakt worden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:37

Spenk schreef:
Nouvel schreef:

Wat voor de een geldt geldt niet automatisch voor de ander, je zal maar met een medicijn schema zitten of een revalidatie schema, natuurlijk is er van alles te bedenken hoe een an ander in te vullen is als er een avondklok komt.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:38

Als dat echt een probleem wordt. Oud flesje van medicatie, druppels/poeder oid in de auto en zeggen dat je dat iedere avond moet geven? Voor een ziek dier mag het sowieso. Stel ze rijden met je mee dan zien ze een weide waar verder geen huis oid bij is en dan zou ik niet zo snel problemen verwachten. Volgens mij zijn politie en veiligheidsregio's over het algemeen niet van plan heel strict te gaan handhaven op dit soort dingen, meer op groepen en dergelijke. En bv. de hondentrimmers waren ook zo weer open (wel alleen voor dieren met een klitvacht).

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:02

@FleurVP: hele goeie