Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Sizzle schreef:Nogmaals, ik ben ent-voorstander. Maar de manier waarop met covid omgegaan wordt blijf ik hypocriet vinden.
En daarom vind ik het ook absoluut niet oke, rationeel. Want ik zie die slipping slope ook. En ik vind alles wat tegen het recht op zelfbeschikking in gaat echt iets dat heel erg kritisch bekeken moet worden. Maar roken doe je alleen jezelf aan. En bij vaccinaties is er een bepaalde mate van maatschappelijke nood, dus ik vind dat niet per se een vergelijking.
Maar opnieuw, rationeel ben ik het helemaal met je eens. Maar gevoelsmatig wint de frustratie van de roeptoeters die onder de paraplu mee mogen blijven lopen en ondertussen de risico-mensen in gevaar mogen brengen het soms
Nikass schreef:Is er bekend hoeveel Nederlanders inmiddels corona hebben of hebben gehad?
Worden mensen die corona hebben gehad ook nog ingeënt?
Janneke2 schreef:'Een anti vaxxer die wel in homeopathie gelooft' - moet kunnen.
(Van de samenstelling van sommige vaccins word ik niet blij, maar verder is het hetzelfde 'spul'...)
Citaat:I wasn’t allowed to say anything until today, but it's now done so.... I volunteered for the test phase of Covid-19 vaccine from Pfizer.
The vaccine is the one that has been developed in Russia. It is in 6 different stages and I received my first dose this morning 08:20 am, and I wanted to let y’all know that it is safe snd I’m ok, with иo side effects whatsoeveя, and that I feelshκι я чувю себя немного стрно и я думю, что вытл осные уши. чувству себя немго страо. Comrades.
pien_2010 schreef:Janneke, even uitlegje, er zijn heel veel mensen , veelal hoogopgeleide, die gebruik maken van homeopathie, die zo natuurlijk proberen te leven en die hun eigen lichaam het virus te lijf willen laten gaan en om die reden niet willen laten vaccineren. Zij zijn van mening dat als ze gezond leven, zorgen dat hun weerstand optimaal is, zij de ziektes normaal kunnen overwinnen en zij willen juist het vaccin niet omdat zij dit als lichaamsvreemde stof ervaren.
Zij weten dus dat een vaccin werkt. Alleen willen ze het heel bewust niet.
Citaat:Wetenschappers van de TU Delft, het RIVM, de Erasmus Universiteit Rotterdam en Maastricht University ondervroegen voor dit onderzoek 1640 Nederlanders. De ondervraagden konden kiezen uit negen beleidsopties om de vaccinatiegraad te vergroten, bijvoorbeeld het belonen van gevaccineerden of juist het opleggen van beperkingen aan mensen die zich niet laten vaccineren.
Loretta schreef:pien_2010 schreef:Janneke, even uitlegje, er zijn heel veel mensen , veelal hoogopgeleide, die gebruik maken van homeopathie, die zo natuurlijk proberen te leven en die hun eigen lichaam het virus te lijf willen laten gaan en om die reden niet willen laten vaccineren. Zij zijn van mening dat als ze gezond leven, zorgen dat hun weerstand optimaal is, zij de ziektes normaal kunnen overwinnen en zij willen juist het vaccin niet omdat zij dit als lichaamsvreemde stof ervaren.
Zij weten dus dat een vaccin werkt. Alleen willen ze het heel bewust niet.
Aan de andere kant is een virus toch ook een lichaamsvreemde stof.
secricible schreef:Nos bericht vandaag dat 75% van de NL graag wil dat gevaccineerde meer vrijheden krijgen.
Citaat:Het kabinet ziet op dit moment niets in een beloningssysteem voor mensen die zich hebben laten inenten met het coronavaccin, zegt minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) vrijdag.
Vayo schreef:secricible schreef:Nos bericht vandaag dat 75% van de NL graag wil dat gevaccineerde meer vrijheden krijgen.
Ik snap dat inderdaad wel. Ik moet zeggen dat dat voor mij ook een motivatie is om me te laten vaccineren. Ik wil gewoon zo snel mogelijk terug naar normaal.
Ik ben jong, gezond en de kans dat corona gevaarlijk is voor mij (en mijn kinderen) vind ik te verwaarlozen. Ik doe het dus vooral uit collectief belang.
Als er bepaalde vrijheden komen te hangen aan dat vaccin denk ik dat meer mensen zich laten vaccineren. Het geeft toch een bepaalde sociale druk.
Denk aan bijv. niet meer in quarantaine hoeven als je in aanraking bent geweest met een besmet iemand.
Geen 1,5 meter afstand meer hoeven houden van bekenden waarvan je weet dat zij ook zijn gevaccineerd. Niet meer hoeven te laten testen als je wat verkouden bent. Geen maximaal aantal mensen meer wat je mag ontvangen in huis, zolang die mensen allemaal maar gevaccineerd zijn.
Ik ben er zelf voorstander van dat zodra pretparken, dierentuinen, bioscopen, zwembaden e.d. weer open gaan, deze de eerste tijd alleen toegankelijk zijn voor mensen die gevaccineerd zijn. Zo ook wanneer festivals weer mogen. Van mij mogen ze dan alleen mensen toestaan die gevaccineerd zijn.
enjoy86 schreef:Citaat:[b]Ik ben er zelf voorstander van dat zodra pretparken, dierentuinen, bioscopen, zwembaden e.d. weer open gaan, deze de eerste tijd alleen toegankelijk zijn voor mensen die gevaccineerd zijn. Zo ook wanneer festivals weer mogen. Van mij mogen ze dan alleen mensen toestaan die gevaccineerd zijn.
[/b]
Ik schrik ervan hoeveel mensen deze gedachtegang hebben. Er zijn heel veel mensen waarbij het medisch nu nog onverantwoord is om dit vaccin te nemen (door bv zeer ernstige allergieën) Daarbij vind ik het je goed recht om net zoals bij de griepprik je eigen afweging , al dan niet met je arts, te maken.
Dat je, als je beslist dit vaccin (nu nog) niet te nemen, hierdoor buiten de maatschappij geplaatst wordt en er dus blijkbaar een vrij grote groep is die dit ondersteund, vind ik schrikbarend.
Vayo schreef:secricible schreef:Nos bericht vandaag dat 75% van de NL graag wil dat gevaccineerde meer vrijheden krijgen.
Ik snap dat inderdaad wel. Ik moet zeggen dat dat voor mij ook een motivatie is om me te laten vaccineren. Ik wil gewoon zo snel mogelijk terug naar normaal.
Ik ben jong, gezond en de kans dat corona gevaarlijk is voor mij (en mijn kinderen) vind ik te verwaarlozen. Ik doe het dus vooral uit collectief belang.
Als er bepaalde vrijheden komen te hangen aan dat vaccin denk ik dat meer mensen zich laten vaccineren. Het geeft toch een bepaalde sociale druk.
Denk aan bijv. niet meer in quarantaine hoeven als je in aanraking bent geweest met een besmet iemand.
Geen 1,5 meter afstand meer hoeven houden van bekenden waarvan je weet dat zij ook zijn gevaccineerd. Niet meer hoeven te laten testen als je wat verkouden bent. Geen maximaal aantal mensen meer wat je mag ontvangen in huis, zolang die mensen allemaal maar gevaccineerd zijn.
Ik ben er zelf voorstander van dat zodra pretparken, dierentuinen, bioscopen, zwembaden e.d. weer open gaan, deze de eerste tijd alleen toegankelijk zijn voor mensen die gevaccineerd zijn. Zo ook wanneer festivals weer mogen. Van mij mogen ze dan alleen mensen toestaan die gevaccineerd zijn.
geerke schreef:Hier in frankrijk beginnen ze volgende week al met vaccineren in de bejaardentehuizen.
In nederland pas eind januari geloof ik,als het door gaat.Probleem met ict en het bewaren van de vaccins.Lekker voorbereid zijn ze weer.
Nee ik laat mij niet vaccineren,zou niet weten waarom...zie geen mens
Sizzle schreef:Ik snap de gedachte wel maar het is zo veel meer complex dan dat. Immers gaat een bepaalde groep ondanks vaccin toch niet beschermt zijn (non responders). Moet je die dan vrijheden geven puur omdat ze goede wil getoond hebben (ookal heeft dat medisch geen enkele betekenis) of op basis van hun antilichaam titer?
Daarnaast is het waarschijnlijk dat iemand die ingeent is nog wel in een bepaalde mate infectieus kan zijn en dat schiet dan niet op als we nog vroeg in de vaccinatie strategie zitten. Je wilt dus die verpleger en bezoek toch nog niet zonder masker hebben als de helft van het huis nog onbeschermt is.
Ook weet nog niemand hoe lang je beschermt bent.
enjoy86 schreef:Ik ben er zelf voorstander van dat zodra pretparken, dierentuinen, bioscopen, zwembaden e.d. weer open gaan, deze de eerste tijd alleen toegankelijk zijn voor mensen die gevaccineerd zijn. Zo ook wanneer festivals weer mogen. Van mij mogen ze dan alleen mensen toestaan die gevaccineerd zijn.
Ik schrik ervan hoeveel mensen deze gedachtegang hebben. Er zijn heel veel mensen waarbij het medisch nu nog onverantwoord is om dit vaccin te nemen (door bv zeer ernstige allergieën) Daarbij vind ik het je goed recht om net zoals bij de griepprik je eigen afweging , al dan niet met je arts, te maken.
Dat je, als je beslist dit vaccin (nu nog) niet te nemen, hierdoor buiten de maatschappij geplaatst wordt en er dus blijkbaar een vrij grote groep is die dit ondersteund, vind ik schrikbarend.