Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:28

mirjamalvaro schreef:
Hier blijft de weegschaal stug op hetzelfde getal staan. :+ Nou ja betekend ook weer dat het er ook niet meer aan komt, om het maar even positief te bekijken. :=

Vergeet niet ook op de spiegel te letten :D mijn gewicht staat al een paar dagen op 112.6, maar mijn lichaam maakt toch nog veranderingen door.

Ik zal straks even uitgebreider reageren op iedereen :D
Ik ben nu 3 weken bezig, van 116.2 naar 112.6, en maak wekelijks een buikfoto. Blij om daar vooral nu ook verschil in te zien :D
Riem is een gaatje strakker, shirts zijn alweer ietsje losser. Rustig aan gaan we door :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:55

Knudd schreef:
Ik heb gisteren een wat mindere dag gehad, vooral omdat ik constant een gevoel van honger had. Over mijn calorieën doel heen van de dag, wel netjes alles vastgelegd en mijzelf ook niet vervelend gevoeld dat ik meer heb gegeten. Ik heb gesport, vandaag ook alweer gesport en geen eetbui gehad, dus ik ben gewoon goed bezig

Hartstikke goed! +:)+ *\%/*

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:02

Dustinlover schreef:
Eloya, die paprika ziet er goed uit! Hoe maak je die?

Benodigdheden
- 1 hele rode paprika (beetje rechte)
- 1 1/4e courgette
- 50g Feta kaas light
- 2 eetlepels zuivelspread light
- 1 teentje knoflook
- 1 takje peterselie
- citroensap
- zout en peper
- Maar je kan er alle groente in doen die je lekker vind :P

Snijd de paprika in de lengte door de helft. Verwijder de pitten en zaadlijsten.
Snijd de courgette in blokjes.
Verkruimel de feta kaas en mix deze met de zuivelspread.
Snijd de peterselie fijn, meng de peterselie, knoflook en citroensap door de fetaspread mix.
Voeg zout en peper naar smaak toe.

besmeer de paprika helften met de spread, vul deze met courgette blokjes/groente naar keuze.
Top af met nog een beetje van de spread.
Doe ze in een airfryer 180 graden voor 20 minuten, kan vast ook in de oven.
En eetsmakelijk!

@Arabella, gefelictieerd met je baan!!
@Helderder, welkom hier!
@Knudd, balen van je mindere dag, maar super goed dat je geen eetbui hebt gehad! mag je trots op zijn!
@Tigress, wat tof dat je verschil ziet!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:08

Ik lees stiekem wat mee :) Ondertussen dik 20 kilo kwijt na 3 zwangerschappen, een gebroken knie en een gebroken enkel #) Ik wil graag nog 10 kilo kwijt voor 'het mooie'.

Misschien wat tips voor degenen die dat handig vinden..

Ik maak vaak op vrijdag een dikke pan groente soep. Magere gehaktballetjes en wat bouillion, veel groente (alles wat je maar lust kan er in) en beetje vermicelli. Super makkelijk, geeft energie en doordat het warm is vult het ook goed. Wij hebben meestal erg drukke weekenden, zo kan ik de snelle hapjes weerstaan..

Verder eet ik geregeld groente met bv een stuk kipfilet of kabeljauw filet als avond eten. Eventjes wokken geeft net een extra smaakje, met een beetje (!) woksaus.

In de ochtend neem ik eigenlijk altijd, magere kwark, el chiazaad, el lijnzaad, el havermout en diepvries vruchten als ontbijt. Kan ik tot 12 uur wel op teren.

Ook maak ik vaak maaltijden voor in de vriezer. Of ik heb in de vriezer een bakje staan met champignon, paprika etc. Moet je snel; groente, ei, spinazie opbakken en klaar :D

Dustinlover

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:06

Wat goed vulina zoveel kwijt!

Ik heb vandaag mijn "cheatday" dus stuk chocola en een kapsalon. Overdag 2 smoothies en morgen weer in het gareel. Kijken of het zo kan of dat ik toch de vrijdag avond iets anders moet eten dan frietjes.
Denk wel dat ik gelijk morgen lekker zalm met groente pak om gelijk goed weer te beginnen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:10

Ik vond vooral het begin heel moeilijk, 30 kilo klinkt zo veel. Nu ben ik 20 kwijt en denk ik; nu eerst nog maar eens 5. Dat klinkt veel makkelijker dan 10 :+ Cheat dag moet kunnen, zolang het maar niet opweegt tegen de goede dagen toch?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:26

Nee en anders houd ik het niet vol. Moet heel mijn levenstijl aanpassen, maar alleen even kijken of 2x vettig avond eten werkt haha. Zullen we deze week achter komen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:30

Wat is iedereen goed bezig! Super knap. Hier eet ik al jaren koolhydraatarm, echter ben ik nu bijna een half jaar rookvrij, en werd er ook even niet meer goed koolhydraatarm gegeten.

Nu ben ik heel slecht een paar dagen aan het crashen, om mijn lijf even een schok te geven en dan weer door te pakken. Die 5kg ga ik er hoe dan ook afkrijgen.

Succes allemaal!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:50

Ik begrijp dat wel hoor, even streng. Je moet ook echt afkicken van suikers/vet in het begin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:29

Ik ben weken geleden al gestopt met cola zero drinken, wat een hoofdpijn heb ik gehad :+ het is gewoon troep en ik kreeg er altijd trek van. Vandaag 1 fles gehaald (want ik vind het nog steeds onwijs lekker :o ) en verder alleen gezonde boodschappen :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:48

Bloem wat goed dat je gestopt bent! Snap wel dat je even een boost wilt!

Relaxed ja dan zie je pas wat voor troep het is...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:28

Goh herkenbaar van die hoofdpijn bij gebrek aan cola! Ik drink het dan dus ook maar een beetje als ik inderdaad migraine op voel komen zoals gisteravond...

Ik ben morgen 2 weken serieus bezig, en teller nu op -2,7 dus dat is wel fijn. Ben gister begonnen met Sonja dus benieuwd hoe het er over een week voor staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:54

Zoo die bananen pannekoekjes zijn lekker! :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:15

Relaxed schreef:

Hoe maak jij ze? Ik vind ze altijd wat saai (net toevallig gegeten, de rest van het gezin echte pannekoeken als ontbijt :') )

Ik doe 1 banaan, 2 eieren, 2el havermout goed mixen.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:16

Wat is iedereen toch goed bezig :D Bij mij gaat het ook nog goed, ik moet wel weer gaan koken in de avond, dat helpt toch ook echt goed tegen het niet hebben van een eetbui :o

Oh en ik heb ongeveer al 80 euro bespaard door geen eetbuien te hebben *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:21

Vulina schreef:
Relaxed schreef:

Hoe maak jij ze? Ik vind ze altijd wat saai (net toevallig gegeten, de rest van het gezin echte pannekoeken als ontbijt :') )

Ik doe 1 banaan, 2 eieren, 2el havermout goed mixen.

Ja zo idd, met nog wat kaneel erdoor. De laatste is idd minder lekker dan de 1e :') stroop erop zou lekker zijn :+

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:32

Banaan pannenkoeken op leuken met fruit al dan niet diepvries fruit. Halvajam klein beetje of cacao poeder ongezoet ?

Hier had ik het gisteravond moeilijk. Late dienst gehad en zo'n snaai trek toen.. heb het opgelost met paar plakjes rookvlees en kipfilet.. Maar was wel lastig!

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:02

Relaxed schreef:
Ja zo idd, met nog wat kaneel erdoor. De laatste is idd minder lekker dan de 1e :') stroop erop zou lekker zijn :+
.
I.p.v. kaneel wat koek&speculaaskruiden en drupje zoetstof, wat yoghurt griekse stijl 0% en 150 gram (zomer)diepvriesfruit erop. <3

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 11:25

Knudd schreef:
Wat is iedereen toch goed bezig :D Bij mij gaat het ook nog goed, ik moet wel weer gaan koken in de avond, dat helpt toch ook echt goed tegen het niet hebben van een eetbui :o

Oh en ik heb ongeveer al 80 euro bespaard door geen eetbuien te hebben *\o/*

Wauw! Wat goed dat je dat bijhoudt! Zet je dat geld ook apart om er later bijv. iets voor een nieuwe garderobe voor te kopen?
Supergoed bezig!

Banaanpannenkoekjes <3 ik moet altijd een beetje oppassen dat ze niet te droog worden, maar hier zijn ze ook een succesje :j

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:36

Eloya schreef:
Banaan pannenkoeken op leuken met fruit al dan niet diepvries fruit. Halvajam klein beetje of cacao poeder ongezoet ?

Hier had ik het gisteravond moeilijk. Late dienst gehad en zo'n snaai trek toen.. heb het opgelost met paar plakjes rookvlees en kipfilet.. Maar was wel lastig!

Héy, MAAR je hebt het wel goed opgelost en dus niet gesnaaid, wat super goed van je! *\o/*

@butterfly, Ik houd het bij in de "I am sober" app, daar kan je invullen wat je aan geld kwijt zou zijn per dag als je wel zou toegeven aan je verslaving. Daarnaast houdt het bij hoelang je al sober bent, maak je dagelijks een 'pledge' en kan je ook aan het einde van de dag aangeven hoe het is gegaan, of het moeilijk of juist makkelijk was. Ik zet het geld niet apart, maar ik spaar wel maandelijks voor mijn beloningen nu :D Onder andere nieuwe kleding (heb een lijstje gemaakt per 5kg met een beloning als ik dat haal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:59

Ik heb nog een lekker en makkelijk (eenpersoons) recept:
Kipfilet kruiden
In de lengte doormidden zodat je hem open kan klappen
Op een stuk folie leggen
Insmeren met kruidenroomkaas
Blokjes spinazie ontdooien en erover verdelen
Eventueel nog kaas erover
Dichtklappen en pakketje maken van de folie
20 minuten in de oven op 200 graden

:9

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:28

@Knud; die app klinkt ook goed! Ga eens kijken of dat wat is.
@Vulina: Wat knap dat je al zo ver bent gekomen! Hoe lang heb je daarover gedaan?
@Eloya; knap dat het na je late dienst nog goed is gegaan. De grootste reden dat ik niet meer onregelmatig werk is omdat ik mezelf 's avonds (of 's nachts) helemaal niet in de hand heb qua eten.

Hier vandaag een eerste goede dag. Heb mijn doelen weer helder voor ogen en een serieus plan gemaakt.
Weegschaal vanochtend trok ook wel behoorlijk aan de alarmbel... -O-
Maargoed, als ik nu niet begin wordt het alleen maar erger dus heb de gedachten dat het nu toch allemaal al verpest is en het zinloos is, een te lange weg en blablabla geparkeerd.
Netjes gegeten vandaag en vanavond nog een core workout gedaan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:42

Ik ben begin december begonnen. De eerste 10 gaan best snel :j Al is december niet de beste maand om te beginnen.
Ik tel calorieën en ben best heel streng. Daarbij sport ik en werk ik lichamelijk vrij hard :)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:14

Hoi allemaal,

Ik had het hele topic al gelezen en wilde eigenlijk alleen meelezen maar heb me toch bedacht. Door dit topic is hopelijk de knop weer om gegaan. Ik zit weer op mijn hoogste gewicht ooit. De vorige keer dat het zo erg was, was na m’n bevallig. Kind is nu 11 en de ooit eerder afgevallen 20 kilo zit er weer aan.
Ik wil weer terug naar de 68 (of 5 minder) bij mijn 1,64.
Ik las hier iets over diëtist en aangezien ik dit jaar m’n eigen risico al verbruikt heb ga ik daar deze week maar eens n afspraak maken.
Ik ben de vorige keer afgevallen met koolhydraatarm eten. Werkte voor de kilo’s en hongergevoel fantastisch, maar week te veel af van het “ dagelijkse” leven om t vol te houden voor mij. Ik hou niet zo van salades en ben geen keukenprinses. Ik eet per dag denk ik wel 1000 calorieën aan ongezonde dingen☺️ En hoop dat de diëtist me kan helpen met een eetschema wat dat gaat voorkomen.

Ik drink ook heel veel Pepsi max. Denk 5 flessen in de week. Dat moet ik ook maar weer eens onder de loep nemen.

Verder ben ik super lekker aan t trainen met m’n paard en denk ik dat t rijden nog beter gaat als ik 20 kilo lichter ben. Bovendien baal ik ervan dat al m’n kleren te klein worden en m’n laarzen (pas 1,5 jaar oud en wijdere kuitmaat) ook alweer gaan knellen).

Dus dames, ik ga d’r voor met jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:16

Super goed dat je er voor wilt gaan sandyjorgen en zo te lezen weet je goed wat bij jou past en wat niet :j
Maar oef, die cola..... :roll: Als je daar toch iets gezonds vervangends voor vindt, val je zo al een kilo of vijf af.

Anyway, heel veel succes!