Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:45

Hier gelukkig (nog) niet... Maar ben er een beetje bang voor...

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 18:53

Nee bij ons ook nog niet, bezoek moet wel met mondkapjes komen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:19

duurt niet lang meer denk ik voordat we gaan opschalen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:06

Wij hebben gister te horen gekregen dat een van onze collega's op de naastgelegen afdeling besmet is.
Daarom zijn we preventief in quarantaine, alle cliënten en wijzelf met mondkapjes. Even wennen weer..

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:48

Valt het aantal besmettingen mee Smurffie?

Verwachting is dat aantal COVID-opnames weer zal stijgen: https://nos.nl/artikel/2343870-kuipers- ... -laag.html Hoop dat het tegen die tijd iets koeler is, want met deze temperaturen is een gewone isolatie al haast niet te doen, laat staan COVID.
Daarnaast zijn er zat collega's die emotioneel nog niet voldoende hersteld zijn voor een nieuwe golf.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:19

Daar lijkt het wel op! 5 directe collega's en 2 cliënten zijn getest en allen negatief. Nog 6 dagen dan mogen we de quarantaine weer uit gelukkig.
Ikzelf ben gister voor het eerst plasma gaan doneren nadat ze genoeg antistoffen in mijn bloed gevonden hadden. Er is een redelijke kans dat bij ons op afdeling al wat collega's het gehad hebben.
Ik ben heel benieuwd hoe het verder ( landelijk) gaat lopen.
Met deze temperaturen in covid isolatie is inderdaad niet te doen. Ik heb medelijden met de mensen van de teststraten..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:42

Hier in het ziekenhuis gemiddeld 2 bewezen Covid patiënten per dag. We hoeven nog niet op te schalen gelukkig maar met dit weer (en geen airco binnen het ziekenhuis) vind ik het in isolatie staan echt verschrikkelijk. Ben dus zo bang dat er wel weer een Corona afdeling komt, maak me dan serieus zorgen of we dat qua warmte wel vol gaan houden.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:34

Geen airco in het ZH? :0

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 01:46

Nee hier ook niet hoor -O-

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:34

smurffie schreef:
Daar lijkt het wel op! 5 directe collega's en 2 cliënten zijn getest en allen negatief. Nog 6 dagen dan mogen we de quarantaine weer uit gelukkig.
Ikzelf ben gister voor het eerst plasma gaan doneren nadat ze genoeg antistoffen in mijn bloed gevonden hadden. Er is een redelijke kans dat bij ons op afdeling al wat collega's het gehad hebben.
Ik ben heel benieuwd hoe het verder ( landelijk) gaat lopen.
Met deze temperaturen in covid isolatie is inderdaad niet te doen. Ik heb medelijden met de mensen van de teststraten..

Fijn dat het meevalt met de positieven. Hoe ging het plasma doneren?
Ik heb ook echt te doen met de teststraatmedewerkers.

Wipher schreef:
Geen airco in het ZH? :0

Hier wel klimaatbeheersing, maar die is niet overal opgewassen tegen de hitte. Ik heb het zo warm tijdens mijn werk dat ik amper nog onsteriele handschoenen aankrijg. Normaal draag ik S, nu worstel ik om L aan te krijgen. Wel wat niet-COVID isolaties gehad de afgelopen week, na een halfuur binnen ga ik me echt beroerd voelen. Zie een hele dag rondlopen in COVID-outfit dus nog niet helemaal voor me. Ik hoop dus echt dat de Nederlanders genoeg discipline hebben om die tweede golf wat uit te stellen.

Hebben jullie Diederik Gommers gezien over beloning verpleegkundigen?
Zijn betrokkenheid en emotie raakte me: https://nos.nl/video/2343879-gommers-ge ... orden.html

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:46

Op de afdelingen zelf hebben we ook klimaatbeheersing. Maar op de gangen bijv naar Ok is het rond de 32-34 graden. Echt niet tof voor jou als verpleegkundige maar ook zeker niet als patiënt. Want die komen van de koude verkoever (18-20 graden) zo de bloedhete gang op terwijl je net narcose hebt gehad...
Erg jammer dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben tijdens de bouw :=

Hier positieve verpleegkundige op de seh. Qua patiënten valt het nog mee de toestroom

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:10

Hebben jullie nog wat gehoord van die zorgbonus?
Bij ons (psychiatrie) wordt nu gezegd dat het voor ons niet doorgaat

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:41

Ik heb begrepen dat onze werkgever hem voor iedereen heeft aangevraagd en dat we hem gaan krijgen, maar nog geen details te horen gekregen. Betreft verzorging en verpleeghuizen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:17

Het loopt bij ons best wel weer op op de radiologie.. staan weer steeds meer ingepakt.

Wij hebben gehoord dat we uiterlijk voor oktober meer horen over een bonus :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:49

Hier ook climatecontrol maar zeker met die aanhoudende warmte merk je dat op een gegeven moment toch wel...

Dat van Gommers vond ik ook heel mooi. Ben het helemaal met hem eens. Maar ik probeer me er verder ook maar niet te druk om te maken, want had, aan het begin van de crisis, eigenlijk al niet verwacht dat er structureel iets zou gaan veranderen... Maargoed, ik hoop dat ik nog verbaasd wordt :=

Wb die bonus wilde mijn ziekenhuis die geloof ik voor iedereen hebben, en niet maar voor een deel van de mensen. Maar hoe en wat verder heb ik niet zoveel meer van gehoord. Verwacht hem sowieso niet te krijgen want was/ben nog leerling. Door corona kwamen projecten stil te liggen en is mijn afstuderen vertraagd dus ik verwacht er niet zoveel van :')

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:50

Ha collega's, hoe gaat het met jullie?
Merk om me heen dat er zorgverleners zijn die nu pas echt last krijgen van wat ze eerder hebben meegemaakt, moest daardoor ook aan jullie denken.
Zelf merk ik wel dat ik geen behoefte heb om bepaalde beelden terug te zien, omdat ze me erg raken. Laat mij maar lekker struisvogel spelen. ;)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 10:24

Ja dat merk ik ook, ik heb zelf ook wat extra hulp gezocht.

Merk vooral dat collega's erg tegen een eventuele 2e golf zien.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:30

Ik wil jullie zorgverleners hart onder de riem steken.
Wat jullie collega’s in breedste zin van het woord, voor ons betekend hebben in de coronatijd, is niet uit te drukken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:09

Als ik nu jullie berichten zo lees kan ik me alleen maar bozer maken om de mensen die maar blijven beweren dat het hele corona gebeuren niets voorstelt. Is maar een gewoon griepje. Opgeblazen door de regering om zogenaamd macht over ons te krijgen.

Jullie zijn toppers, dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:56

Ik sluit me graag bij jullie aan!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:59

geerte schreef:
Ja dat merk ik ook, ik heb zelf ook wat extra hulp gezocht.

Merk vooral dat collega's erg tegen een eventuele 2e golf zien.

Er zijn meerdere ziekenhuizen die hun poorten niet meer zo wijd open willen zetten voor COVID-patiënten als in maart-april, zodat de reguliere zorg beter dan kan gaan, maar ook omdat ze geleerd hebben van de eerste piek en hun personeel niet nogmaals zo zwaar wil belasten. Voor mij voelt het een beetje alsof wij half Nederland hebben gered tijdens de eerste piek, maar het nu aan de overheid en de bevolking is om, met behulp van alle info die ondertussen voorhanden is, om te zorgen dat die tweede piek er niet komt.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:06

Hoe gaat het bij jullie in de ziekenhuizen? Ik werk in Breda en volgens de update van vandaag liggen er 6 corona patiënten, is nog niet erg veel maar loopt ineens wel op. Vorige week waren het er gemiddeld 2.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:51

In ons ziekenhuis wordt sinds een maand weer strenger getest maar aan de andere kant bezoekregeling uitgebreid. Alle verdachte patiënten (koorts of luchtwegklachten) worden geïsoleerd en getest. Tot zo ver alles negatief en de IC ook nauwelijks opnames. Echter..... ik blijk zelf wel positief te zijn en gezien ik privé weinig contacten heb en mijn partner ook niet, verwacht ik het toch op mijn werk te hebben opgelopen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:42

Napie schreef:
In ons ziekenhuis wordt sinds een maand weer strenger getest maar aan de andere kant bezoekregeling uitgebreid. Alle verdachte patiënten (koorts of luchtwegklachten) worden geïsoleerd en getest. Tot zo ver alles negatief en de IC ook nauwelijks opnames. Echter..... ik blijk zelf wel positief te zijn en gezien ik privé weinig contacten heb en mijn partner ook niet, verwacht ik het toch op mijn werk te hebben opgelopen.

O jee heb je veel klachten? Beterschap!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:03

Nauwelijks. Niet eens een snotneus. Iets warm en een klein beetje vol. Bij voorbaat laten testen zodat ik bij toename klachten het klaar had omdat ik direct op het werk kon testen maar normaal had ik het niet eens in de gaten gehad.