Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:43

Goed bezig Safina!

@Tiggs
Ja het zijn een hoop ongelukkig combo's nu he: verdriet en weinig knuffels, stress en weinig hobbies, veel tijd en weinig geld :+ ... maar we moeten er het beste van maken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:51

safina schreef:
Ja, goed bezig, SinneJ! Ik ga even onkruid trekken. Dat is hier ook een sport. :D

Dan heb ik vanmorgen toch een uurtje gesport :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:19

MoniqueT schreef:
safina schreef:
Ja, goed bezig, SinneJ! Ik ga even onkruid trekken. Dat is hier ook een sport. :D

Dan heb ik vanmorgen toch een uurtje gesport :D

Voordeel van onkruid trekken is dat je meteen een superstrak resultaat hebt. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:57

In de tuin wel ja :-)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:42

MoniqueT schreef:

Haha, sorry hier moest in ff om lachen.

Hier ook in de tuin gesport, heerlijk wroeten in de aarde. Wordt je hoofd lekker leeg van.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:13

MarliesV schreef:
MoniqueT schreef:

Haha, sorry hier moest in ff om lachen.

Hier ook in de tuin gesport, heerlijk wroeten in de aarde. Wordt je hoofd lekker leeg van.

Eer ik superstrak ben, moet ik een paar voetbalvelden doen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:33

Ik heb hier wel een tuin waarbij je het mag doen! Dan blijf ik wel binnen zitten om voldoende afstand te bewaren :+ Ik zwaai wel door het raam! :D :wave:

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:09

Cayenne schreef:
Ik heb hier wel een tuin waarbij je het mag doen! Dan blijf ik wel binnen zitten om voldoende afstand te bewaren :+ Ik zwaai wel door het raam! :D :wave:

Ik mag het land niet uit :-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:11

Goeie smoes Monique! :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:19

Shadow0 schreef:
Goeie smoes Monique! :P

Maar voorlopig is het wel zo ....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:23

Ik heb in een waas van energie de badkamer gepoetst en wat kruiden geplant. Veel te ver over mn grens gegaan en daar betaal ik nu fysiek als mentaal de prijs voor, maar soi, ik geniet van de momenten waarop dat wel allemaal lukt.

Ik heb sowieso erg de behoefte aan structuur en een prikkelarme omgeving, maar nu zowel vriendlief als zoonlief zoveel thuis zijn merk ik dat ik het wel echt prettig vind als het allemaal goed opgeruimd is en strak georganiseerd.

Gisteren even een fietstochtje gemaakt en zowel even bij mn moeder in de tuin gezeten als even met mn zusje gekletst op meer dan genoeg afstand. Wel fijn om mensen gewoon te zien ipv alleen appen en bellen.

Ik merk hier om me heen (mensen in de straat) dat er zoveel gesmokkeld is met de Paasdagen. Toch de familie over de vloer, toch met z'n allen bbqen. Wel benieuwd of de nieuwe gevallen weer toenemen over een week.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:19

Even wat van me af schrijven...
Afgelopen vrijdag is een van onze hondjes onverwachts ernstig ziek geworden. Bij de dierenarts is er bloed afgenomen voor onderzoek en is er een buik echo gemaakt. Op de echo was te zien dat de lever er niet goed uit zag. Pippa is weer mee naar huis gegaan in afwachting van de uitslagen van het bloedonderzoek.

Zaterdagmiddag werd ze ineens heel futloos en apathisch en zette haar buikje op. Met spoed naar de dierenarts. Haar buikje zat vol met bloed, ze heeft waarschijnlijk een levertumor gehad die open is gebarsten en voor een inwendige bloeding heeft gezorgd. In mijn armen is ze ingeslapen. We zijn er kapot van... de afgelopen weken heb ik geen moeite gehad om thuis te blijven omdat ik mijn hondjes om me heen had en nu weet ik niet waar ik het moet zoeken...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:39

Ann schreef:
Afgelopen vrijdag is een van onze hondjes onverwachts ernstig ziek geworden. Bij de dierenarts is er bloed afgenomen voor onderzoek en is er een buik echo gemaakt. Op de echo was te zien dat de lever er niet goed uit zag. Pippa is weer mee naar huis gegaan in afwachting van de uitslagen van het bloedonderzoek.

Zaterdagmiddag werd ze ineens heel futloos en apathisch en zette haar buikje op. Met spoed naar de dierenarts. Haar buikje zat vol met bloed, ze heeft waarschijnlijk een levertumor gehad die open is gebarsten en voor een inwendige bloeding heeft gezorgd. In mijn armen is ze ingeslapen. We zijn er kapot van... de afgelopen weken heb ik geen moeite gehad om thuis te blijven omdat ik mijn hondjes om me heen had en nu weet ik niet waar ik het moet zoeken...

Dat is erg sneu. Dieren zijn vaak net kindjes voor de mensen die ze hebben.
Maar je liep toch wel met de hondjes buiten? Sterkte.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:46

Dank je wel, Germie. We hebben een grote achtertuin waar ze zich vermaakten samen en soms even een klein blokje om. Nu heb ik behoefte aan een lange, stevige wandeling, maar doe dat liever niet.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:58

Ann, wat vreselijk om mee te moeten maken. Heel veel sterkte Y;(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:20

Ach Ann wat vreselijk. Heel veel sterkte :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:23

Ann wat naar, heel veel sterkte!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:16

Dank jullie wel. Het is nog zo onwerkelijk...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:21

Heel veel sterkte, Ann! Een maatje verliezen doet zoveel pijn ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:01

Wat ontzettend rot! Heel veel sterkte met het verlies :(:)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:50

Wat vreselijk, heel veel sterkte. ;( :(:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:01

Voor iedereen die iemand aanraad om naar de psycholoog te gaan, ik heb net maar gebeld omdat de termijn waarin ze mij zouden bellen om een afspraak in te plannen was verstreken(drie weken) en het is zo druk dat je gewoon voorlopig op de wachtlijst blijft staan tot er ruimte is om in te gaan plannen. Ze waren nu bezig met aanmeldingen uit december.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:03

Ann schreef:

Heel veel sterkte :(:)

moonsparkle schreef:
Voor iedereen die iemand aanraad om naar de psycholoog te gaan, ik heb net maar gebeld omdat de termijn waarin ze mij zouden bellen om een afspraak in te plannen was verstreken(drie weken) en het is zo druk dat je gewoon voorlopig op de wachtlijst blijft staan tot er ruimte is om in te gaan plannen. Ze waren nu bezig met aanmeldingen uit december.

Is al een tijd zo helaas, heb ook 5 maanden moeten wachten. Misschien nog extra reden om als je twijfelt je al wel aan te melden.

Ik hoorde trouwens van iemand dat die nu juist wel eerder terecht kon, waarschijnlijk omdat er toch ook afspraken uitvallen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:33

Ik durf de mijne niet eens meer te bellen. Wacht al maanden op een intake, ze zouden me 6 maart bellen en toen ik niks hoorde na het weekend zelf gebeld.
Toen hadden ze toch geen plek, en vonden ze het niet nodig om dat te laten weten en ik mocht niet meer bellen en moest gewoon afwachten. Voor de duidelijkheid, ik heb buiten die keer dat ze gezegd hadden mij te bellen maar 1x gebeld om te vragen wat de huidige wachttijd was. Medewerker aan de telefoon was behoorlijk geïrriteerd. Van mijn huisarts moet ik ze juist wel bellen als het langer duurt dan ze aangeven. -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:42

Mandarijn, wat vervelend. Kun je je huisarts erbij betrekken en dat die ze eens belt?