_Cathalijne schreef:@IMANDRA: Vaccinaties zijn in het geval van levende virussen altijd verzwakt. Deze vaccinaties worden doorgaans niet gegeven tijdens de zwangerschap. geïnactiveerde vaccins, vaccins gebasseerd op eiwitten, of vaccins gebasseerd op RNA kunnen doorgaans wel veilig gegeven worden.
Het risico bij geattenueerde vaccins is dat ze door interactie soms terug virulent kunnen worden. Deze vaccins zijn doorgaans dan ook minder stabiel dan geïnactiveerde vaccins, maar hebben als voordeel dat de immuunrespons doorgaans tegen alle aspecten van het virus/de bacterie zijn gericht, terwijl de geïnactiveerde vaccins en vaccins gebasseerd op eiwitten/RNA vaak een onvoldoende immuunrespons oproepen. Bij deze vaccins zijn adjuvanten toegevoegd om een voldoende immuunrespons op te roepen
Ja weet ik, dat bedoelde ik ook
.
@Dinopino: de bijsluiter is gewoon online te vinden volgens mij, je moet alleen de naam van het vaccin hebben. Alleen kan een leek -en daar schaar ik mezelf ook onder- de ingrediënten imo niet goed beoordelen. Als er bijv. een aluminiumverbinding inzit wil dat niet zeggen dat dat gelijk slecht is. Het type verbinding maakt veel uit Kijk maar naar water -H2O- vs waterstofperoxide -H2O2-. Beide waterstofverbindingen maar ze hebben toch hele andere effecten. Of kijk naar Sodium Chloride (NaCl). Apart zijn Sodium/Natrium en Chloride het gevaarlijke stoffen, maar samen vormt het tafelzout.*
*: Ik ben geen scheikundige, dus als mn voorbeeld niet helemaal klopt met betrekking tot wat de stoffen doen, dan excuses haha
. Ging even om de anekdote.