4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:37

m9ara schreef:
Frummels schreef:
Ohh lekker Maanlicht! :9

Peuk: Beterschap

Ik probeer ook op eiwit te letten (eigenlijk alle macro's) en hou het ook bij in een app. Ik train 4 a 5 keer per week en hou voor mijn lengte en gewicht 130 gram eiwit aan. (Ben 1.80m. en weeg - inmiddels :D - 78 kg)

Interessant om jullie eiwitinname te lezen! Ik sport 4x per week en hou ook 130 gram eiwit aan op en na trainingsdagen (177 en 65kg), maar vind het écht lastig om de overige dagen ook aan mn eiwitten te komen. Zit dan toch snel aan 80-100 gram.

Het is wel belangrijk om juist ook op je rustdagen genoeg eiwitten binnen te krijgen als je veel sport.

linoleum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:05

Gelukkig is in principe voor een normaal mens 1 a 1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht voldoende! En dat is best heel prima te halen. Voor specifiek gericht op sporten en spieropbouw wordt toch wel aangeraden om 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht aan te houden.

Tips voor eiwitten:
- elke maaltijd proteïne bron (vlees, vis, kwark, eieren)
- evt aanvullen met proteïn producten (repen, shakes)
Ik kom zelf meestal makkelijk aan mijn eiwitten. Maar dat heeft wel wat zoek en probeer werk gekost. Pak wel bewust ook 2 tussendoortjes met flink eiwitten en in m’n 2 hoofdmaaltijden (lunch en avondeten) iets met flink eiwitten. Voor inspiratie bekijk m’n lijstjes!

Welkom nieuwe mensen!

Dustinlover, je hebt flink veel voor de kiezen gekregen :( gecondoleerd met het verlies van je zus

Mijn planning van vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: 2 gevulde paaseitjes en klein zakje gemixte nootjes
A: traybake van wortel, aardappel en geitenkaas erover
T: eiwitshake van halfvolle melk, whey en diepvriesfruit, 2 cheesestring
Totaal 1.674 kcal en 104 gram eiwit
B: 13k stappen en uur krachttraining

Vandaag wat minder eiwitten. Normaal eet ik halverwege middag 2 gekookte eieren. Deze koop ik altijd op m’n werk in de kantine, maar waren vandaag uitverkocht. Dus zakje nootjes gehaald. Gelijk te merken dan.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:14

Maar is het niet slecht om zoveel eieren te eten?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:53

Oryani schreef:
Maar is het niet slecht om zoveel eieren te eten?

Nee dat eieren slecht zijn voor je cholesterol is al een hele tijd ontkracht!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:04

Interessant alle informatie over eiwitten, daar let ik eigenlijk helemaal niet op. Nu sport ik ook gemiddeld dus niet heel erg zwaar (elke dag paardrijden, 10 km lopen (door mijn werk) en 3 keer per week op de crosstrainer).

Lijstje:
M - 5 maiswafels met een halve avocado en 14 gram geraspte kaas
T - halve bak optimel Griekse yoghurt vanille met aardbeien
A - Iglo roerbaksensatie tagliatelle met zalm
T - 1 bastogne koekje

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:44

Ja ik train wel specifiek om sterker en gespierder te worden. Dan ga je je er vanzelf in verdiepen. Ik tel wel alleen mijn eiwitten qua macro’s. Koolhydraten en vetten hou ik niet in de gaten. Maar ik merk dat als ik m’n eiwitten goed bij hou, de rest vanzelf redelijk in balans is.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:00

Hey babes. Veel meegelezen dus ben wel redelijk op de hoogte van iedereen, maar niet echt gepost. Even druk, haasten rennen vliegen. Heb de studio gekregen dus ben vanaf 1 april inwoner van Amsterdam! Sport iemand toevallig in West daar ergens? Iets met een speld in een hooiberg, maar wie weet. :') Wil misschien ook gaan crossfitten, maar moet even kijken of er iets in de buurt dat aanbiedt!

Owwwww Lino die cheesestrings! Die moet ik ook weer eens gaan halen, heerlijk _/-\o_
Eten gaat redelijk, probeer intuïtieve eating de laatste tijd. Beetje. Soort van. Omdat ik minder op de cijfertjes let denk ik ook minder aan eten en eet ik aan het eind van de dag minder. Werkt best oké dus, krijg genoeg binnen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:30

Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met amandelmelk en walnoten
T: twee zelfgemaakte havermout-banaankoekjes
L: slaatje met rucola, een hele avocado, zongedroogde tomaatjes en kikkererwten
T: een choco-sojamelkje met mijn erwteneiwitisolaat in (jakkes)
A: oriëntaalse bloemkoolrijst met aspergeburger
Totaal: 1776 kcal

Vandaag heb ik eigenlijk amper een hongergevoel gehad, wel ben ik wat ziek en moest ik vandaag met de auto naar het werk. Geen representatieve dag dus.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:17

Mijn lijstje van gisteren

O: cruesli met melk
T: Banaan
L: twee broodjes, eentje met salami, eentje met leverworst
T: twee gekookte eitjes
A: Stokboodjes met een kom erwtensoep en een zelfgemaakte smoothie banaan/aardbei

B: uurtje in de sportschool E-gym

En vandaag
O/T: Banaan (beetje karig :o ) en warme chocomelk
L: 3 bolletje meerzaden crackers met markreelflakes :9
T: 2 gekookte eitjes
A: 1 patat van je patatkraam gedeeld met mijn vriend en kom ewrtensoep

Ik vind voornamelijk het ontbijten lastig. Want half 6 weker, 6 uur in de auto en rond 7 uur achter t bureau op t werk. Thuis s ochtends gun ik mij eigenlijk geen tijd om te eten en ontbijt al jaren niet echt. Krijg vaak rond 9 uur pas wat trek. Vandaar vandaag toen een banaan naar binnengewerkt. Zoek nog iets wat wel wat meer is, maar niet echt tijd kost om klaar te maken/te eten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:51

Oryani schreef:
Maanlicht en Frummels, hoe hebben jullie je macro’s berekend? Uit de tool vanuit de OP raak ik niet wijs...

Ik heb een coach, die heeft het voor mij berekend.
Toen ik het zelf deed vond ik dit wel handig: https://fitgirlcode.nl/macros-berekenen-hoe-doe-je-dat/
Even gedoe maar dan weet je wel waar je aan toe bent. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:54

m9ara schreef:
Frummels schreef:
Ohh lekker Maanlicht! :9

Peuk: Beterschap

Ik probeer ook op eiwit te letten (eigenlijk alle macro's) en hou het ook bij in een app. Ik train 4 a 5 keer per week en hou voor mijn lengte en gewicht 130 gram eiwit aan. (Ben 1.80m. en weeg - inmiddels :D - 78 kg)

Interessant om jullie eiwitinname te lezen! Ik sport 4x per week en hou ook 130 gram eiwit aan op en na trainingsdagen (177 en 65kg), maar vind het écht lastig om de overige dagen ook aan mn eiwitten te komen. Zit dan toch snel aan 80-100 gram.

Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk geen moeite meer mee heb. Sinds ik vrijwel geen vlees meer eet ben ik heel creatief geworden in het samenstellen van mijn maaltijden, waardoor ik eigenlijk altijd wel aan die 130 gram kom. Ik eet trouwens ook 130 gram op dagen dat ik niet train. :)

Mijn lijstje is weer hetzelfde als gisteren. Vanmorgen weer getraind voor werk. En gisteren had ik uiteindelijk 20.000 stappen :oo Dat is voor mij echt veel voor een kantoordag. (Meestal zit ik met moeite aan de 8000 haha). Dus vandaag weer ingesteld op in elk geval 15.000. Ik heb al gesport, een middagwandeling gemaakt en ga vanavond nog naar stal dus dat moet wel lukken denk ik.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:45

Gisteren begonnen met nog ietsje beter op te letten en vandaag al resultaat met - 0.3. Hopelijk blijft het zo een beetje doorgaan en vallen we rustig aan af.

Lijstje van vandaag;

O: roerei (3 eieren)
T: verse sinaasappel sap
M: tosti met bruinbrood
A: kant&klaar kip ketjap met rijst.
T: stukje chocola en misschien nog een klein Zakje chips.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:55

Ik heb vandaag al weer gezondigd :+ Ben met honger boodschappen gaan doen en toen heb ik een half uur met de gedachte rondgelopen: ‘Boeiend, liever te dik in de kist..’ :Y)

O: Kwark met banaan, chiazaad, noten en kokosrasp + bananenbrood
T: Snoepworteltjes en tomaatjes
L: 2 donker volkoren boterhammen met filet americain, 2 wasa crackers met philadelphia + rookvlees
T: 3 plakjes kaas (hier ging het eigenlijk al fout :+), 1 gekookt ei
A: Bloemkoolrijst met guacamole, cocktailgarnaaltjes, rode ui en courgette en sla
S: Een cappuccino toetje |( (wel erg lekker overigens)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:30

Hier weer patat gegeten -O- Het was of een boterham met niks (geen beleg in huis) of patat meenemen. De keuze was snel gemaakt :=

M - 5 maiswafels met kipfilet
T - halve bak optimel Griekse yoghurt vanille met 1 middelgrote banaan
A - patat met snack

Morgenavond eten we risotto met courgette, kipblokjes en champignons wat neer komt op 477 kcal wat wel mee valt voor avondeten dus ga ik ‘s middags als ik terug kom van mijn werk lekker een gebakken ei maken met geraspte kaas. Ik heb er nu al zin in :~

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:21

Vandaag een nieuwe dag zonder echte honger of snaaien *\%/* Wel laten verleiden met een chocolade eitje.

O: havermout, amandelmelk, banaan
T: twee havermout-banaankoekjes (ja, voor een hele week gemaakt, dus :') )
L: slaatje met rucola, kidneybonen, hardgekookte eieren, kerstomaat, mozarella
T: chocolade eitje, walnoten, skyr
A: aardappelen met witlof en aspergeburger
T: havermout-banaankoekje
Totaal: 1511 kcal, iets te laag, ik zou nog sporten en een eiwitshake drinken maar dat is anders gelopen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:18

Peuk, een cappuccinotoetje valt nog wel mee toch? Als ik zondig is het vaak stukken erger dan dat :+

mjwb, weet natuurlijk niet wat de situatie was, maar meestal is er ook wel wat anders te regelen dan patat. Nou is een keer patat natuurlijk echt helemaal niet erg, maar ik weet van mezelf dat als ik verval in "smoesjes" ipv er bewust voor te kiezen, dat het niet bij 1x blijft.

Ik had gisteren weegmoment in de sportschool. Totaal niet representatief, want vorige keer was 's avonds na het eten, en nu 's ochtends, maar er was 3 kilo af :oo Thuis op de weegschaal (altijd in de ochtend, na het plassen en bloot) is het 1,3 kg, ook niet verkeerd :D Gaat straks natuurlijk een stuk langzamer, maar een vliegende start is altijd wel lekker motiverend.

Mn lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met tomaat en klein beetje hellmans light
T: sinaasappel
L: 2 volkoren boterhammen met runderrookvlees, beker optimel
T: appel, 30 gram gemengde noten
A: gekookte aardappelen, bietjes en pangasiusfilet (goede combi wel :+ )
T: 30 gram rozijnen, cherrytomaatjes

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:33

Ik heb echt respect voor jouw discipline Frummels! Goed bezig!

Lekker lijstje Peuk! Ik vind het ook nog wel meevallen zo'n toetje, haha. Verder een prima lijstje toch?

Goed bezig Oryani en Laura! Erg motiverend als je resultaat ziet op de weegschaal.

Hier gister niet zo'n goede dag, ik voelde me niet zo fit en ben naar de AH gegaan terwijl ik honger had :+
Ik kon de lepeleitjes Oreo van Milka niet laten liggen en die zijn allemaal opgegaan gister omdat ik ze zo lekker vind :Y)

Mijn lijstje van gister:
O: proteïne havermout appel kaneel
L: 450 gram Optimel Griekse stijl 0% banaan kaneel
T: 2 lepeleitjes
A: broccolisoep met een lepel magere kwark, sla wraps met light Hüttenkäse, gerookte kip, komkommer, oregano en radijs
T: grapefruit, 2 lepeleitjes
kcal: 1700

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:41

Maanlicht, ik doe met je mee. Ook niet helemaal fit. Last van m’n maag en kon echt niet bepalen of ik nou heel erg honger had of niet. En toen ging de chocola open. Uiteindelijk 2.495 kcal gegeten, wel 128 gram eiwitten.
Wel de ochtend lekker begonnen en voor ik naar werk ging nog meer dan halfuur gewandeld.

Laura, lekker begin :D

Mjwb, denk inderdaad net als Laura dat met beetje meer moeite je heel prima een andere optie had kunnen bedenken. Goede keer voor de volgende keer!

Oryani (m’n telefoon maakt hier steeds organisatie van), 1 paaseitje is toch niet ‘laten verleiden’? Is gewoon genieten wat prima kan!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:42

Vanavond ga ik voor de 2e keer naar de sportschool. Ben nu anderhalve week aan het letten op wat ik eet en het is echt fijn :D Ben blij dat ik eindelijk de stap gezet heb.

Ik ben benieuwd hoelang ik de redbull kan laten staan. Cold turkey stoppen is eng :+

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:51

linoleum schreef:
Oryani (m’n telefoon maakt hier steeds organisatie van), 1 paaseitje is toch niet ‘laten verleiden’? Is gewoon genieten wat prima kan!

Bij mij is al gauw het hek van de dam, de hogervermeld lepeleitjes zouden hier ook in een dag weggesnoept worden. Daarom had ik me voorgenomen beleefd te weigeren, maar mijn oppaskindje heeft al het lekkers uit de kast aan me voorgelegd om iets te vinden waar ze me een plezier mee kon doen :D Dus op die manier ‘verleid’.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:13

Lau: Je bent lekker bezig! Super goed!

Maanlicht: Thanks, wat lief
Balen dat je je niet helemaal fit voelt. Rustig aan dan hoor :(:)

Lino: Lekker aan de wandel! Maar balen van je maag zeg.. Hopelijk snel over.

chimello: fijn dat je zo lekker bezig bent :)

Gisteren ook weer aan de 18.000 stappen gekomen. Komt vooral door het rondlopen op stal en ruim een half uur grondwerk haha.

Ik heb mijn lunch laten vallen toen ik het in de magnetron wilde zetten op kantoor }:0 Dus het is een kaasstengel geworden met soep.. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar vooruit haha. Mn macro's komen daardoor niet echt uit voor vandaag, maar dat is voor een keer niet erg.

O: 2 gekookte eitjes en een grote latte machiato
L: venkelsoep en een kaasstengel
T: cappuccino en een breaker
T: kvarg straciatella en twee mandarijnen
A: kokosrijst met sperziebonen, noten en limoen

B: naar werk gelopen, lunch wandeling, terug naar huis lopen (17.000 stappen)
D: water en thee

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:49

Lekker handig frummel :') al is soep met kaasstengel ook wel erg lekker!

Hier zijn de paaseitjes weer op het bureau gezet. Niet goed..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:20

Oei, dat is balen Frum, maar doe je niets aan. Die Kvarg is zo lekker en goede macro's! Jammer dat ik helemaal blut ben op moment, anders had ik elke dag zo'n bak gegeten.

Goed bezig Chimello!
Ik voel me gelukkig weer een stuk beter. Lekker getraind vanmorgen en dat ging heel goed.
Ben net bij de huisarts geweest, had een bloedonderzoek laten doen omdat ik toch wel flink aan het trainen ben en dat niet helemaal in verhouding is met hoeveel ik eet omdat ik aan het afvallen ben. Ik was nieuwsgierig of ik tekorten had daardoor en of ik bepaalde supplementen niet voor niets slik. Dat was allemaal in orde, behalve mijn B12, die was meer dan dubbel zo hoog als ie zou moeten zijn, en ik heb een lage bloeddruk waardoor ik soms tijdens een zware workout licht in mijn hoofd en duizelig kan worden. Wel heel fijn om even zo'n check-up te hebben gedaan.

Mijn lijstje van vandaag:
O: scones van mijn moeder met jam en volle kwark met vanillesuiker
T: 15 gram Tony's chocolade
L: 150 gram magere kwark met een handje blauwe bessen
A: broccolisoep, salade met 150 gram gerookte kip, light huttenkase, ijsbergsla en bospeen
T: grapefruit, proteineshake met magere kwark

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:46

Heel handig Frummel haha(zou mij ook overkomen...).

Chimello wat goed zeg! Redbull lukt je ook wel!

Maanlicht; wel slim om even een check-up te doen ja.

Mijn lijstje vandaag;
O: Optimel kwark
T: 250ml groene smoothie
L: 2 kleine lidl pistoletjes met runderrookvlees
T: 2 mandarijnen
A: Witlofstampot met hamlapje
T: 40 gram chocola

Vind het zo knap dat jullie het bij 1 paaseitje kunnen houden enzo. Dat is voor mij zo moeilijk. Ben al blij dat ik het bij zo'n klein reepje kan houden en niet gelijk een groot blok chocola.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:05

Thanks jongens :D

Wat zijn echt lekkere tussendoortjes? Ik wil zo graag eens een stukje Milka maar ben bang dat ik dan weer verslaafd raak. Maar ben echt bang dat ik het anders niet volhoud.