De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:17

Oh ik dacht een unieke belettering op het vliegtuig met 'n Corona reclame ofzoiets.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:23

Destination schreef:
Loretta schreef:
In Europa geland met een toestel met wel een hele passende bestickering van hoe de wereld er nu op dit moment voor staat.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4556676 ... -marseille

Kan nog weleens een historische foto worden.

Want? Wat hebben koraalriffen met het Coronavirus te maken?

Niet direct met het coronavirus.
Wel van een tijdperk vol met milieuproblemen. dit virus kon immers zo snel verspreiden door onze manier van leven en het snel reizen. Als mensen deze foto over 100 jaar nog eens bekijken geeft het een heel mooi beeld weer van dit tijdperk.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:48

Na corona en vogelgriep nu ook een aardbeving 5.1 op schaal van Richter bij Chengdu.

Niet veilig buiten en ook niet binnen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:31

Rocamor schreef:
Na corona en vogelgriep nu ook een aardbeving 5.1 op schaal van Richter bij Chengdu.

Niet veilig buiten en ook niet binnen

:(:) arme mensen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:52

Aardbeving van 5,1 is niet gigantisch heftig, zeker niet in een aardbevingsgebied zoals daar. 12 jaar geleden was er 1 van 7,8 daar.
En ik heb meerdere aardbevingen meegemaakt, van deze grootte, maar ook boven de 7, en die boven de 7 waren in China.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:29

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:35

Westhof schreef:
'Coronavirus – Cats and dogs ‘thrown from tower blocks’ in China after fake news rumours animals are causing spread' ;(

Let op, schokkende beelden.
https://www.thesun.co.uk/news/10863349/ ... -to-death/

:x :x -:(- Niet om aan te zien.

Werkelijk. Met dat soort wezens is definitief iets grondig mis. Gooi ze ook maar van die blokkenhuizen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:44

Leve het fake nieuws (maar niet heus). Wat doen mensen toch vreselijke dingen uit domheid, of onwetendheid of erger uit pure slechtheid.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:10

Pandora2 schreef:
Westhof schreef:
'Coronavirus – Cats and dogs ‘thrown from tower blocks’ in China after fake news rumours animals are causing spread' ;(

:x :x -:(- Niet om aan te zien.

Werkelijk. Met dat soort wezens is definitief iets grondig mis. Gooi ze ook maar van die blokkenhuizen.

Je kunt een aap niet kwalijk nemen dat het een aap is. En deze mensen leven onder andere omstandigheden met andere infomatieverstrekking dan wij hier in het westen.

Ik vind jouw "wezens" dan ook erg neerbuigend en kwetsend als je er vanuit gaat dat deze mensen gewoon volkomen verkeerd geinformeerd worden. Als je nagaat dat een groot deel van het land gewoon plat ligt, kan ik me voorstellen dat ze proberen om zondebokken te zoeken.

Ik hoop dat daar snel bekend wordt, dat dit niet de juiste manier van doen is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:18

Dan nog gooi je geen dieren de dood in. Ook al word je verkeerd geïnformeerd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:23

Ik zie op het filmpje een dode kat liggen, ik zie nergens dat er mee gegooid is.

Elders las ik dit artikel (helaas zonder bronvermelding)
Citaat:
"De Chinese stad Wuhan is sinds de uitbraak van het coronavirus afgesloten van de buitenwereld. Er mag niemand uit, maar ook niemand in. Veel Chinezen die rond 23 januari hun huis verlieten om elders Chinees Nieuwjaar te vieren, kunnen daarom niet terug naar hun woning. Én hun huisdieren. Naar schatting zijn in Wuhan zo'n 50.000 huisdieren moederziel alleen thuis.

Bezorgde baasjes proberen via sociale media iemand te vinden die hun dier(en) kan verzorgen. De 43-jarige Lao Mao - dat in het Chinees 'oude kat' betekent - is een van die dierenvrienden. Soms moet hij inbreken om verlaten huisdieren te hulp te schieten. Om twee uitgehongerde katten te kunnen voeren, moest Lao via een regenpijp naar een appartement op de derde verdieping klimmen, vertelt hij aan persbureau Reuters.

De diertjes zaten verstopt onder een sofa. Toen Lao de eigenaars belden, braken ze in tranen uit. De afgelopen dagen heeft hij, met de hulp van andere vrijwilligers, ruim duizend huisdieren gered. ,,Mijn telefoon blijft maar overgaan'', zegt hij. ,,Ik slaap nauwelijks meer.'' Wie nog wel thuis is en zijn kat of hond wil beschermen tegen het virus, koopt of maakt zelf maskertjes voor de dieren, aldus het persbureau."

Nu vind ik dat op zich wel veel bijzonderder, want Chinezen zijn naar mijn idee niet echt huisdierenmensen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:27

elnienjo schreef:
Nu vind ik dat op zich wel veel bijzonderder, want Chinezen zijn naar mijn idee niet echt huisdierenmensen.

15/20 jaar geleden misschien niet. Maar dat halen ze rap in....

Wat een ontroerende verhalen...allebei...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:30

Ziet er naar uit dat sommige mensen in Wuhan volledig zijn doorgedraaid na een week in lockdown. Ik vraag me af wat er wel niet staat te gebeuren als die lockdown nog een aantal weken voortduurt.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:38

Misschien dat een enkeling wat raar doet. Maar ik denk dat het gros van de mensen- Bedenk dat we praten over een miljoenenstad en gigantische provincie! - het gros van de mensen wacht rustig nadere instructies af en maakt zich vooral zorgen om zijn/haar familie.

Ik ben erg benieuwd of de cijfers de komende dagen gaan stabiliseren. Dat is echt nodig om het leven weer op gang te gaan krijgen. Voor veel kleine bedrijven is het mislopen van inkomsten een zaak van overleven. Dit zou dus best eens een financiële ramp kunnen worden voor kleine winkeltjes en andere bedrijfjes.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:41

Vind juist dat de Chinezen zich erg rustig weten te houden. Denk dat als men hier Rotterdam op slot zou gooien, totale anarchie uit zou breken. Zo'n dictatuur is toch nog ergens goed voor!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:43

elnienjo schreef:
Vind juist dat de Chinezen zich erg rustig weten te houden. Denk dat als men hier Rotterdam op slot zou gooien, totale anarchie uit zou breken. Zo'n dictatuur is toch nog ergens goed voor!

_O- _O-

Wij zeiden gisteren tegen elkaar hier, dat alleen in een dictatuur een ziekenhuis in een week uit de grond gestampt kan worden. Dus toch nog ergens goed voor!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:45

Ja, elk nadeel heb ze voordeel... :')

AD heeft een artikel uit de New York Times overgenomen: Arts die alarm sloeg over coronavirus en werd opgepakt, nu zelf besmet: ‘China koos voor geheimhouding’

AD.nl schreef:
Li Wenliang is een van de acht klokkenluiders die in december waarschuwden voor het nieuwe coronavirus. Hem werd ‘het verspreiden van geruchten’ en ‘illegaal gedrag’ verweten en hij moest een zwijgdocument ondertekenen. Even later bleek hij zelf besmet met het virus dat hem zo verontrustte, schrijft New York Times.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:58

Westhof schreef:

Ik heb het nieuws niet helemaal gevolgd, maar de ziekte is toch ook overdraagbaar van dieren op mensen?
Niet dat het dan ook maar enigszins verantwoordbaar is om je huisdier uit het raam te gooien.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:09

xmarritw schreef:
Westhof schreef:

Ik heb het nieuws niet helemaal gevolgd, maar de ziekte is toch ook overdraagbaar van dieren op mensen?
Niet dat het dan ook maar enigszins verantwoordbaar is om je huisdier uit het raam te gooien.

Het is van oorsprong een Zoönoze ja, maar het is afkomstig van Bushmeat, slangen of vleermuis vlees.

Dit virus is NIET overdraagbaar van mens op hond, kat!

https://www.hondencentrum.com/artikels/kan-mijn-hond-het-coronavirus-krijgen/

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:52

Angst doet rare dingen met mensen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:27

Destination schreef:
Loretta schreef:
In Europa geland met een toestel met wel een hele passende bestickering van hoe de wereld er nu op dit moment voor staat.
Kan nog weleens een historische foto worden.

Want? Wat hebben koraalriffen met het Coronavirus te maken?

De foto stond ook in mijn krant en het was te zien op het journaal.
"... als we zo doorgaan zijn de koraalriffen weg in 2050", Mirpuri foundation, luidt het opschrift.

Je kunt stommere dingen op een vliegtuig zetten.
De Mirpuri stichting is een soort milieubeweging, opgezet door iemand die rijk werd in de luchtvaart en nu in het kader van 'giving back' de luchtvaart en de wereld in het algemeen probeert te 'vergroenen'.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:46

Janneke2 schreef:
Destination schreef:

De foto stond ook in mijn krant en het was te zien op het journaal.
"... als we zo doorgaan zijn de koraalriffen weg in 2050", Mirpuri foundation, luidt het opschrift.

Je kunt stommere dingen op een vliegtuig zetten.
De Mirpuri stichting is een soort milieubeweging, opgezet door iemand die rijk werd in de luchtvaart en nu in het kader van 'giving back' de luchtvaart en de wereld in het algemeen probeert te 'vergroenen'.

Dat vliegtuig is anders alles behalve groen.
Ik vind door de hele situatie van een nare pandemie, vervuilend vliegtuig met groene opschrift deze foto's zo tekenend voor deze tijd. Het toont alles wat er mis is met dit tijdperk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:12

Hoorde van collega's dat er flink gecontroleerd wordt in China. Of je daar nu zo blij van wordt.....Iedere keer als je het hotel in gaat wordt je getemperatuurd. Heb je ook maar iets verhoging moet je naar het ziekenhuis. Lekker, want daar zit de besmetting, had je het niet, dan maak je er dan wel extra kans op.
Zo gebeurd dat bij heel veel gebouwen/bedrijven waar je in gaat.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:17

Niet enkel bij hotels. Ook bij locale supermarktjes. Mondkapjes voor. Handschoenen aan. En laten temperaturen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:33

Neonlight schreef:
Hoorde van collega's dat er flink gecontroleerd wordt in China. Of je daar nu zo blij van wordt.....Iedere keer als je het hotel in gaat wordt je getemperatuurd. Heb je ook maar iets verhoging moet je naar het ziekenhuis. Lekker, want daar zit de besmetting, had je het niet, dan maak je er dan wel extra kans op.
Zo gebeurd dat bij heel veel gebouwen/bedrijven waar je in gaat.

Ja en de grap is dat die meet instrumenten niet deugen. Las een artikel over een Nederlandse arts die daar was en hij had een metingen gehad dat hij zo koud zou zijn dat die zo goed als overleden was.
En stel je wordt door ondeugdelijke apparatuur naar het ziekenhuis gestuurd dan is er grote kans je het virus wel oploopt.

Denk dat we om die reden ook niet zoveel zorgen hoeven te hebben want in Europa zijn we wat dat betreft medisch een stuk beter voorbereid.