Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:46

Ik vind het prachtig te lezen hoe je de terapie aan gaat en alles hier uit legt aan iedereen. Met open visier zonder dat je je zelf te groot houd. Je bent niet bang om je kwetsbare kant te laten zien. Erg knap! _/-\o_

Mazida
Berichten: 1398
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 02:04

Een vriendin van mij zit ook aan de Nutridrink vanwege hele andere reden dan jou, maar ik mocht gisteren een paar slokjes nemen :') %) . Ik snap helemaal hoe vies dit is, laat staan als je dit moet drinken als je gezondheid niet goed is, diep respect Fleur, want je doet het toch maar _/-\o_

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:31

Je programma wordt al voller, spannend allemaal. Was het fijn met je vader gisteren? En hopelijk snel iets zwaarder zodat je van de nutridrink af mag!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:26

Even een Vera updatetje gehad <3

Afbeelding

Neon

Berichten: 4975
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:18

Ah mooie Vera :) ze heeft een hele lieve uitstraling :)

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:44

Ik weet zeker dat ze je mist...

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 00:27

Leuke update!

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:18

Ah lieve Vera foto.

Hoe is het verder met je. Fijn gehad met je vader? Beetje rust verder of nog zo lastig?

Mazida
Berichten: 1398
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:26

Wat een mooi paard Fleur :knuffel: , zo'n wijze uitstraling!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:47

Ik heb een sneeuwbal gegooid *\o/*

Ik heb maar een kort rondje in de rolstoel gedaan want veel was niet toegankelijk met rolstoel maar even die zon op m'n gezicht was geweldig en ik moest gewoon die sneeuw aanraken :D ☀️ Was heel fijn na ruim een week binnen zitten.

Kaatastrof

Berichten: 6282
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:09

Ooh heerlijk genieten die foto van Vera en uiteraard ook dat je eens naar buiten kon in de zon met dit prachtig sneeuwlandschap rondom je. :) Heel blij om je positiviteit te mogen lezen.

Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:55

Lekker om weer even buiten te kunnen zijn en een super leuke foto van Vera!

Hoe zijn de andere bewoners daar eigenlijk?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:47

Daan13 schreef:
Heb je wel smaak van het eten?
Zijn er dingen die je echt lekker vindt?


Ja, ik vind best veel dingen lekker.

eppieheppie schreef:
Ik vind het prachtig te lezen hoe je de terapie aan gaat en alles hier uit legt aan iedereen. Met open visier zonder dat je je zelf te groot houd. Je bent niet bang om je kwetsbare kant te laten zien. Erg knap! _/-\o_


Dank je wel :o


Mazida schreef:
Een vriendin van mij zit ook aan de Nutridrink vanwege hele andere reden dan jou, maar ik mocht gisteren een paar slokjes nemen :') %) . Ik snap helemaal hoe vies dit is, laat staan als je dit moet drinken als je gezondheid niet goed is, diep respect Fleur, want je doet het toch maar _/-\o_


Lekker is het niet maar echt heel vies ook weer niet, tenminste die ik nu neem want er zijn meer smaken en die lust ik echt niet. Het is meer dat je even 300 kcal naar binnen giet en dan doet m'n hart wel pijn hoor :o want ookal eet ik nu braaf wat ik moet, mijn hart schreeuwt om minder minder minder! ;(


GDG schreef:
Je programma wordt al voller, spannend allemaal. Was het fijn met je vader gisteren? En hopelijk snel iets zwaarder zodat je van de nutridrink af mag!


Morgen zullen we weten of het geholpen heeft en de meting van dinsdag is doorslaggevend.
Voller programma is soms echt nog veel te veel. Ik ben zo verschrikkelijk moe!

Neon schreef:
Ah mooie Vera :) ze heeft een hele lieve uitstraling :)


Ja, dat vind ik ook. Heel zachtaardige pony. Maar kan ook heel druk worden.

MarliesV schreef:
Ah lieve Vera foto.

Hoe is het verder met je. Fijn gehad met je vader? Beetje rust verder of nog zo lastig?


Ben nog enorm moe, probeer wel wat dingetjes te doen maar als het te veel op elkaar volgt dan moet ik echt liggen.

Mazida schreef:
Wat een mooi paard Fleur :knuffel: , zo'n wijze uitstraling!


<3


Kaatastrof schreef:
Ooh heerlijk genieten die foto van Vera en uiteraard ook dat je eens naar buiten kon in de zon met dit prachtig sneeuwlandschap rondom je. :) Heel blij om je positiviteit te mogen lezen.


Ja, ookal was het maar kort, die zon doet altijd goed.

Charaz schreef:
Lekker om weer even buiten te kunnen zijn en een super leuke foto van Vera!

Hoe zijn de andere bewoners daar eigenlijk?


Ik kan natuurlijk niet te veel over de andere cliënten daar gaan zeggen maar we zijn met 9 mensen waarvan 1 bedlegerig en dus met eten 2*4 aan tafel. Verder niet perse heel erg jong, ik ben met 34 de 1 na oudste maar veel daar vlak onder.
Maar ik heb nog niet super veel contact met ze omdat ik zodra het kan ga liggen. Dat vind ik wel jammer.

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:56

Is het je hart wat schreeuwt om ‘minder, minder, minder?’ Of je hoofd...

Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:01

Nou ik duim mee dat je snel zonder de nutridrink mag.
Lijkt me ook maar niks om die te moeten nemen, fijn dat het eten je wel smaakt.

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:50

Fleury schreef:
Ik heb een sneeuwbal gegooid *\o/*

Joepie...!!!! *\o/*
Citaat:
Lekker is het niet maar echt heel vies ook weer niet, tenminste die ik nu neem want er zijn meer smaken en die lust ik echt niet. Het is meer dat je even 300 kcal naar binnen giet en dan doet m'n hart wel pijn hoor :o want ookal eet ik nu braaf wat ik moet, mijn hart schreeuwt om minder minder minder! ;(

Goed om met dit stemmetje in contact te zijn! :(:)
Praat er mee.
En vooral : praat er over.

Met 'de staf', want daarvoor heb je nu juist therapie.
En als het goed voelt, wellicht ook hier op bokt of per pb.

Rationeel denk ik dat die extra voeding nutridrink goed voor jou is.
Dit stemmetje denkt / vindt/ voelt om haar moverende redenen (... ik heb geen idee welke...) dat er andere dingen goed voor jou zijn. >;)

... en jij zit "opgezadeld" met een tweestrijd - niet niets!! :(:)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:16

En vandaag weer gewogen en was nog 0.3 kg te licht voor morgen. Dus dat gaat lastig worden om dat streefgewicht te halen.

Kaatastrof

Berichten: 6282
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:19

Die dualiteit, tweestrijd is echt heel lastig en daar heb ik gedurende mijn zwaardere perioden serieus onder geleden. Want je wéét dat het niet zo hoort, dat het verkeerd of abnormaal is maar de (slechte) gewoonten zitten er zo diep ingeworteld dat het tegelijkertijd het nieuwe normaal wordt. Tijdens één van mijn therapiesessies diende ik, om het eenvoudig en algemener te zeggen, een gesprek aan te gaan tussen mijn optimistische/positieve kant en mijn pessimistische/negatieve kant. Ik moest mijn motivaties uitleggen vanuit het perspectief van de ene kant tegen de andere kant. Ik vond het zelf echt bullsh*t eerst maar uiteindelijk was het wel interessant om mijn motivaties ook werkelijk uit mijn mond te horen komen.

Misschien is dit iets wat je zelf eens kan proberen of bespreken met de zorgverleners? Het is een soort rollenspel, wordt heel vaak gebruikt in de dialectische gedragstherapie. Niet helemaal relevant misschien maar ik denk dat je er wel wat uit kan halen.

Wat rot zeg dat je nog 0.3 kg te licht bent voor morgen.. Ik hoop dat je het alsnog kunt omdraaien. Ik zal voor je duimen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:09

Ik ga weer een stukje proberen te schrijven maar het kan zijn dat hij in 2 stukken komt ivm dat ik zo nog een tussendoortje moet gaan eten maar ik begin alvast want er is genoeg te vertellen.
Sneeuw en ijs en ik mocht niet naar buiten gelukkig ben ik zondagmiddag nog heel even met een verpleegkundige geweest en heb ik nog een sneeuwbal gegooid ☃️☀️ dat moest gewoon even.
Maar ik zit nu een beetje in de behandelfase en dan moet je dus 1 kg in gewicht toenemen per week. Op dinsdag is de streefmeting en dan op vrijdag moet je 0.5-1 kg zwaarder zijn en op de dinsdag erna dus minimaal 1 kg.
Mijn startmeting was 43.4 dus vrijdag moest ik tussen 43.9 en 44.4 zijn. Ik was 43.8 dus kreeg voor straf 4 dagen nutridrink extra bij het ochtend tussendoortje vanochtend weer een meting meer voor de indicatie volgens mij en die was nog 0.3 kg te kort voor het streefgewicht. Ik vrees dus dat ik dat niet ga halen en weet niet precies wat de straf dan is. Nog meer eten?

Ik ga straks verder met deel 2

Ik zit wel in de behandelfase maar doe nog bijna geen therapieën mee ivm vermoeidheid alleen individueel en week opening en sluiting.
Maar vanochtend ging het een beetje anders dan gehoopt.
Er blijkt namelijk een verpleegkundige positief getest te zijn op corona en wij zijn nu allemaal getest en moeten nu voor 14 dagen in quarantaine dus therapieën alleen via beeldbellen, geen bezoek en niet de afdeling af.
Dat sloeg wel even in als een bom zeg maar. Vooral ook zo lang. Maar we moeten het er mee doen.

senna21

Berichten: 11998
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:20

Zo, ik kan mij voorstellen dat dit wel een domper is.
Sterkte, en hopelijk valt het mee.

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:23

Zo eh!! Boem, veertien dagen quarantaine - dat valt niet mee...!!! |( :(:)

En bij het beeldbellen, zou ik zeggen, breng ook dat gevoel (... nu ja, wat is het precies...) van straf in. -O-
Dat er een bepaalde zero tolerantie is - dat kan en dat kan zin en betekenis hebben.
Maar 'voor straf meer eten' impliceert dat jij van alles fout gedaan zou hebben. :(:) En dat is waarschijnlijk niet de insteek van 'de staf'.
(Als het doel is elke week een kilo er bij, snap ik rationeel wel dat er gegeten moet worden...)

En ik snap ook dat dat jou in tweestrijd brengt - dat het botst met allerlei stemmetjes (zo druk ik mij maar even uit) in jou.

Independence
Berichten: 1394
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:25

Hey Fleur, ik kan me voorstellen dat de extra nutri's als straf voelen, ik hoop dat je ook kunt bedenken dat het zo niet bedoelt is hè! Zij willen jou helpen en jouw lichaam heeft het echt zwaar!

Ik vind dat je goed bezig bent, hou vol! :knuffel:

Kaatastrof

Berichten: 6282
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 00:24

Gadver wat een pech.. Dat wil je niet meemaken tijdens je opname. Had ik zelf ook echt dramatisch gevonden.. Hou echter je hoofd omhoog, you can do this!

Hilli

Berichten: 22955
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:21

Ohnee, wat balen van die quarantaine zeg. Hopelijk zijn die 14 dagen snel voorbij.

Ik ben het met de vorige posters eens dat die nutridrink geen straf is, maar ik kan me wel voorstellen dat je gevoel daar anders over denkt. Maak dat gevoel bespreekbaar. Waarom is het een straf? Omdat het meer eten is? Of omdat het afwijkt van het plan en het voelt als falen? Of...

Wie had ook alweer je adres?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:14

Ik was uiteindelijk 0.1 kg te licht en dat vond ze prima. Weer precies hetzelfde afgesproken als voor vorige week dus vrijdag kijken of nutridrink nodig is. Had eigenlijk de hele week gemoeten maar ik had het argument dat het dan te snel ging en daar was ze het mee eens.

Wel al super veel moeten huilen vanochtend. Van m'n gewicht, dat het te veel is,dat ik een dikke buik krijg enz. Dat we plotseling toch bloed moesten laten prikken, stelde niets voor maar ik in paniek omdat ik het niet wist en dat ze m'n brood niet meer smeren nu terwijl ik daar een heel stappenplan voor had gemaakt dat ik t uiteindelijk zelf zou kunnen doen.

En toen moest de ochtend nog beginnen.