Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:30

ik ben dus gewoon 2,4 kilo afgevallen in 1 week :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:34

Wooooooow :wow: :wow:
Ik zit straks na 1 week op 1,5 kg, dat vond ik al veel :')
Was dat trouwens in de eerst week, Kinke?

Kinke

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:36

Jep. Maar goed, met veel extra gewicht gaat het natuurlijk ook sneller

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:42

Ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat :P

Ik was in mei/juni nog mooi 73 kilo, alleen toen overleed mijn paard plotseling....
Pffff sindsdien echt 10 kilo erbij in 4 maanden..... emo-eter als ik verdriet heb :(:)
Hoop snel eraan, ook snel eraf :Y) verdriet en verlies heeft nu inmiddels een plekje.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:44

wauw super goed Kinke en Renee! ik moet toegeven dat ik niet meer op die weegschaal durf te staan na die tegenvaller vorige week (+0,5 kilo). ik ben morgen pas een week bezig met deze methode dus eigenlijk moet ik mijn mindset positief zetten en gewoon op dat ding gaan staan hahaha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 16:58

De eerste twee weken gaat altijd hard. Veel verlies van vooral vocht (helaas)

Ik weeg nooit maar als ik een tijdje heel gezond doe dan merk ik het aan bijvoorbeeld mijn ringen die losser zitten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:18

weet er alles van listiglistje....kan er ook in no time kilo's aanvreten.
Nu is het de kunst voor me om gewoon door te gaan als het minder hard gaat. Denk wel dat het gaat lukken want tot nu toe kost het me geen enkele moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:17

listiglistje schreef:

Ik was in mei/juni nog mooi 73 kilo, alleen toen overleed mijn paard plotseling....
Pffff sindsdien echt 10 kilo erbij in 4 maanden..... emo-eter als ik verdriet heb :(:)
Hoop snel eraan, ook snel eraf :Y) verdriet en verlies heeft nu inmiddels een plekje.

:* , sucks

Ik ben ervan overtuigd dat je dit vrij snel kwijt kan raken met IT ( het zat er ook snel qua tijdsbestek aan )

Ik zit nu op -2,3 ik bijna 2 weken.
Het is heel goed vol te houden zonder sporten.

Als ik weer zou gaan trainen zal ik het anders moeten aanpakken.
Maar dat zal zeker nog een paar maanden duren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:22

Ja dat verdriet heeft heel wat bakken ijs en pizza's gekost :+ was gewoon nodig...

Ik zit nu gemiddeld op 1700 kcal
Even kijken wat dat doet. Lager kan altijd nog.
Maar met 1700 is het prima vol te houden van 10.00 tot 18.00.

Ik merk wel dat erg kruidige thee mijn honger stilt.
Bij de appie hebben ze wel lekkere smaken!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 20:47

Dubbel balen als je verdriet hebt en een dan ook nog eens aankomt!

Ik heb vandaag mijn eetraam wat langer gemaakt. Net nog een lekker mini bolletje op.

Morgen om 13:00 weer eten en dan in de avond uit eten en tot 21:00 eten. dan komt het wel goed denk ik.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:36

Wauw wat een lekkere meevaller dat jullie zo afgevallen zijn zeg! Ik hoop ergens ook dat de weegschaal mij gaat verassen komende periode!

Ik drink gewoon alle soorten thee (geen korreltjes thee natuurlijk) en smorgens als ik naar het werk ga, neem ik gewoon een kauwgompje, die gewoonte ga ik mij voorlopig niet ontnemen :)

Verder is het vandaag weer gemakkelijk gegaan, had alleen vanmiddag ineens flinke trek, dus wel een ham/kaas croissantjes gekocht... := Verder wat kwark gehad, een appel, walnoten, droge crackers en avondeten.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:36

Bij mij ging het de afgelopen dagen wel lekker. Alleen tussen 9 en half 11 wel echt heel veel trek. Maar valt meestal wel een beetje te stillen met een kop thee.
Vandaag heb ik het niet gedaan, omdat ik een tentamen had van 12 tot half 3. Had ook nog reistijd dus om dan nou te wachten tot half 4 met eten vond ik te ver gaan. Even een dagje over geslagen en morgen gewoon weer. Dan ben ik aan t werk dus eet ik mn ontbijt in de lunchpauze. Zal niet teveel eten mee nemen zodat ik ook niet eerder in de verleiding word gebracht :+

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:38

listiglistje schreef:

Wat naar zeg...
Over het algemeen; wat er snel aan komt gaat er ook snel af... hopelijk geldt dit voor jou ook als het wat beter gaat!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:18

Sjira schreef:
Ik probeer ook aan IM te doen. Ik zeg 'probeer' want het lukt me steeds een week wel en dan gaat het weer mis door migraine, menstruatie of iets anders waardoor ik mijzelf zielig vind en uit zelfmedelijden ga eten |o Dan gaat het bijvoorbeeld een hele week goed maar dan komt er een migraine aanval aan en dan ga ik 's avonds toch aan de M&M's.

Werkt bij mij precies zo.. Heb flink last van PMS en heb dan eetbuien, als ik niet eet word ik misselijk. Voor ik migraine krijg ook, na een aanval ook.
De migraine is ook hormoon gerelateerd dus rond de PMS periode dat 'scheelt' :D

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:20

Heb nu al beetje zwaar , honger hihi :Y)

Ben sinds maandag bezig en vanmorgen gekeken op de weegschaal nog niks vanaf maar je lichaam moet natuurlijk ook wennen
Alleen nu ben ik net bezig en volgende week zondag ga ik op vakantie voor 10 dagen all inclusief , dan stop ik even met IF en pak het weer op na vakantie , of gaan jullie ook door op vakantie ?

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:31

nee ik vind dat je op vakantie gewoon echt lekker moet genieten van zowel eten als drinken wanneer je wilt.. daar heb je tenslotte vakantie voor.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 09:34

ik ga in de vakantie gewoon door. Ik hoef ook dan niet om 0900 al het ontbijt te zitten of tot 2300 door te eten.

Ik ben benieuwd of ik het vandaag ga trekken. Om 1300 pas het eerste eetmoment om zo vanavond en morgen tot later te kunnen eten/drinken.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:57

ik durf nog steeeds niet te wegen....

ik heb eigenlijk best wel een stomme vraag. ik doe nu een week IF. maar omdat ik het ontbijt skip, eet ik geen brood meer. ik merk dat mijn stoelgang niet meer zo goed is.... heeft iemand tips om toch gezonde vezels binnen te krijgen? of in iedergeval tips van gerechten die zorgen voor een betere stoelgang? #durftevragen _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 10:01

Veel drinken en qua eten groente, fruit, volkoren producten, muesli's etc. Of toch proberen in je lunch brood te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:02

Renee1991 schreef:
Wooooooow :wow: :wow:
Ik zit straks na 1 week op 1,5 kg, dat vond ik al veel :')
Was dat trouwens in de eerst week, Kinke?

Mmmm bij mij na een week 0.0 verschil op de weegschaal...… Ik ga nu de 2e week in. Kijken wat er volgende week vrijdag in beeld komt.

Ik hoef niet af te vallen(63 kg bij 1.70 mtr), maar was gewoon benieuwd of het zou gebeuren.

Vanmorgen toen ik mijn paard stond te poetsen en haar een wortel gaf, betrapte ik mij erop dat ik automatisch een stuk wortel afsneed en in mijn eigen mond stopte :') :j :j . Volgens mij zag ik dat hier ook al eerder eens voorbij komen.

Op dit moment echt flinke trek -O- , maar wil pas om 12:00 eten. Hopelijk houd ik het vol.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:03

In vakanties lunch ik vaak niet. Ik had gisteren mijn sportavond en dat betekent dus van 10 tot 11 nog bitterballen en patat. En ja, ik heb nu nog niet echt honger (normaal al verschrikkelijk), haha.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:04

BlackBeautyZ schreef:
ik durf nog steeeds niet te wegen....

ik heb eigenlijk best wel een stomme vraag. ik doe nu een week IF. maar omdat ik het ontbijt skip, eet ik geen brood meer. ik merk dat mijn stoelgang niet meer zo goed is.... heeft iemand tips om toch gezonde vezels binnen te krijgen? of in iedergeval tips van gerechten die zorgen voor een betere stoelgang? #durftevragen _O-

Veel meer groente eten en peulvruchten?

Wat eet je zoal op een dag?

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:06

ik eet dan in de middag yoghurt met wat fruit er in. niet veel. ik geef toe dat ik nauwelijks fruit eet... in de avond wat de pot schaft. pasta 1x in de week. aardappeltjes.. ook in groente mag ik nog wel wat verbeteren. ben niet de beste eter helaas

ik sta zeker open om dingen gewoon te eten of te proberen. ik wil mijn eet-horizon verbreden
Laatst bijgewerkt door BlackBeautyZ op 25-10-19 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:07

BlackBeautyZ schreef:
ik eet dan in de middag yoghurt met wat fruit er in. niet veel. ik geef toe dat ik nauwelijks fruit eet... in de avond wat de pot schaft. pasta 1x in de week. aardappeltjes.. ook in groente mag ik nog wel wat verbeteren. ben niet de beste eter helaas

Handje noten per dag wil ook wel helpen voor de stoelgang. Zelf neem ik af en toe gewoon een eetlepel gebroken lijnzaad en dat spoel ik dan weg met water.
Dit kan je ook in je yoghurt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:08

germie schreef:
In vakanties lunch ik vaak niet. Ik had gisteren mijn sportavond en dat betekent dus van 10 tot 11 nog bitterballen en patat. En ja, ik heb nu nog niet echt honger (normaal al verschrikkelijk), haha.

Dat altijd honger/trek hebben is voor mij zooooo herkenbaar. :j

Daarom was ik de 1e week eigenlijk best verbaasd dat het mij goed afging.

Vandaag heb ik een slechte dag. Hoor en voel mijn maag gewoon knorren.....