Ik lees al vanaf het begin mee, maar zal mij even 'officieel' melden!
Ik doe sinds april aan crossfit, dit doe ik 2x per week (soms iets vaker, net hoe de maand uit komt). Ik wil ook gaan kijken naar een sportschool om te zien hoe dat is. Ik kan mee met mijn vriend, die weet gelukkig wel hoe je efeningen moet doen op die apparaten.
Ik ben niet heel gespierd vind ik zelf. Ik ben op zich best sterk (werk in de horeca, dus bladen met drankjes en zware borden), maar dat zie je niet echt aan mij. De enige goed zichtbare spieren zijn mijn kuitspieren.
Ik vind Nochtli Peralta Alvarez wel een mooi gespierde vrouw.
Mijn doelen zijn om gespierder te worden (vooral rug/schouders), een pull-up kunnen en te leren hoe ik double unders moet doen zonder met het springtouw in de knoop te raken!
MarlindeRooz schreef:Ik vind crossfit mensen altijd zo apart gespierd ofzo.

Als je echt afbeeldingen zoekt van dames die meedoen met de Games/fanatiek doen aan crossfit, die vind ik ook niet mooi gespierd. Ieder zijn smaak natuurlijk, maar niet de mijne. Bijv.: https://wodathletes.com/top-10-beste-ne ... fit-dames/
Courses schreef:Crossfit ben ik ook niet zo'n fan van. Heb zelf een keer een les meegedaan met werk en heb wat dingen gezien bij ons bij de gym ervan maar de vorm die ze mensen laten aanhouden (ze checken het gewoon echt niet) is zo blessure gevoelig dat ik er al last van krijg als ik ernaar kijk. Als je ervaring hebt en zelf op je vorm let is het echt meer dan prima maar veel mensen doen dat niet (of hebben de kennis niet). Not my cup of tea.
Hierin ga ik mee met Mijkee__: dat hangt van de Box af! Bij mijn Box moet je ook verplicht de On Ramp cursus doen waar je meerdere lessen krijgt over hoe je een oefening correct uit moet voeren. In bij ons in de groepslessen wordt er altijd genoeg aandacht besteed aan de techniek en wordt je gecorrigeerd waar nodig. Ook ben je meestal wel 15-30 minuten bezig met opwarmen, en wordt er echt gekeken naar welk gewicht bij jou past. Je kunt wel een WOD gaan doen met een heel zwaar gewicht, maar als je houding er onder zal lijden is dat niet effectief en zal de coach zeker een lager gezicht aanraden.
Wat ik vooral erg leuk vind aan crossfit is het wedstrijd element. Je wilt toch meekomen met de groep (ook al heb je bijv. een veel lager gewicht dan de rest
) en een goede tijd neerzetten/ X aantal rondes halen binnen de tijd. Ook vind ik het leuk dat de WOD iedere dag weer anders is, zo richt je je telkens op andere oefeningen en doe je ook dingen die je misschien niet zo leuk vind.
Maanlicht schreef:De reden dat ik het vraag is omdat ik dus misschien crossfit wil gaan doen, maar dat zal vaak 's ochtends zijn. Omdat ik aan IF gewend ben wil ik eigenlijk op een lege maag gaan crossfitten. Ik vroeg me af of meerdere mensen actief sporten op een lege maag? Ik doe nu mijn hardlopen (5km) en krachttraining ook op een lege maag, dat bevalt prima, maar is natuurlijk wel anders dan crossfit.
Ik zou niet op een lege maag gaan cross fitten, ik ontbijt altijd licht (yoghurt met fruit) als ik een vroege les neem.