Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:44

Maanlicht schreef:
De reden dat ik het vraag is omdat ik dus misschien crossfit wil gaan doen, maar dat zal vaak 's ochtends zijn. Omdat ik aan IF gewend ben wil ik eigenlijk op een lege maag gaan crossfitten. Ik vroeg me af of meerdere mensen actief sporten op een lege maag? Ik doe nu mijn hardlopen (5km) en krachttraining ook op een lege maag, dat bevalt prima, maar is natuurlijk wel anders dan crossfit.

Ik deed mijn PT (HIIT/parcous workout) altijd op een lege maag, enkel 2 glazen water direct na het opstaan. Nooit gemerkt dat ik dan minder energie had tijdens de training. Train eigenlijk altijd op lege maag als ik ‘s ochtends train.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:51

Ik lees al vanaf het begin mee, maar zal mij even 'officieel' melden! :D
Ik doe sinds april aan crossfit, dit doe ik 2x per week (soms iets vaker, net hoe de maand uit komt). Ik wil ook gaan kijken naar een sportschool om te zien hoe dat is. Ik kan mee met mijn vriend, die weet gelukkig wel hoe je efeningen moet doen op die apparaten.

Ik ben niet heel gespierd vind ik zelf. Ik ben op zich best sterk (werk in de horeca, dus bladen met drankjes en zware borden), maar dat zie je niet echt aan mij. De enige goed zichtbare spieren zijn mijn kuitspieren. :Y) Ik vind Nochtli Peralta Alvarez wel een mooi gespierde vrouw.
Mijn doelen zijn om gespierder te worden (vooral rug/schouders), een pull-up kunnen en te leren hoe ik double unders moet doen zonder met het springtouw in de knoop te raken! :')

MarlindeRooz schreef:
Ik vind crossfit mensen altijd zo apart gespierd ofzo. :=

Als je echt afbeeldingen zoekt van dames die meedoen met de Games/fanatiek doen aan crossfit, die vind ik ook niet mooi gespierd. Ieder zijn smaak natuurlijk, maar niet de mijne. Bijv.: https://wodathletes.com/top-10-beste-ne ... fit-dames/

Courses schreef:
Crossfit ben ik ook niet zo'n fan van. Heb zelf een keer een les meegedaan met werk en heb wat dingen gezien bij ons bij de gym ervan maar de vorm die ze mensen laten aanhouden (ze checken het gewoon echt niet) is zo blessure gevoelig dat ik er al last van krijg als ik ernaar kijk. Als je ervaring hebt en zelf op je vorm let is het echt meer dan prima maar veel mensen doen dat niet (of hebben de kennis niet). Not my cup of tea.

Hierin ga ik mee met Mijkee__: dat hangt van de Box af! Bij mijn Box moet je ook verplicht de On Ramp cursus doen waar je meerdere lessen krijgt over hoe je een oefening correct uit moet voeren. In bij ons in de groepslessen wordt er altijd genoeg aandacht besteed aan de techniek en wordt je gecorrigeerd waar nodig. Ook ben je meestal wel 15-30 minuten bezig met opwarmen, en wordt er echt gekeken naar welk gewicht bij jou past. Je kunt wel een WOD gaan doen met een heel zwaar gewicht, maar als je houding er onder zal lijden is dat niet effectief en zal de coach zeker een lager gezicht aanraden.

Wat ik vooral erg leuk vind aan crossfit is het wedstrijd element. Je wilt toch meekomen met de groep (ook al heb je bijv. een veel lager gewicht dan de rest :9 ) en een goede tijd neerzetten/ X aantal rondes halen binnen de tijd. Ook vind ik het leuk dat de WOD iedere dag weer anders is, zo richt je je telkens op andere oefeningen en doe je ook dingen die je misschien niet zo leuk vind.

Maanlicht schreef:
De reden dat ik het vraag is omdat ik dus misschien crossfit wil gaan doen, maar dat zal vaak 's ochtends zijn. Omdat ik aan IF gewend ben wil ik eigenlijk op een lege maag gaan crossfitten. Ik vroeg me af of meerdere mensen actief sporten op een lege maag? Ik doe nu mijn hardlopen (5km) en krachttraining ook op een lege maag, dat bevalt prima, maar is natuurlijk wel anders dan crossfit.

Ik zou niet op een lege maag gaan cross fitten, ik ontbijt altijd licht (yoghurt met fruit) als ik een vroege les neem.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 09:24

Oke ik post ook ff een foto van mijn postuur. :o Zo te zien moeten mijn traps bijgetraind worden!
Ik heb een tijdje fullbody schema getraind, maar ben nu weer gaan splitten omdat ik daar toch meer spier mee ontwikkel.

Afbeelding

Maanlicht

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:22

Ziet er goed uit Antje! Mooie armen en buikspieren!

Ik heb m’n crossfit les erop zitten, ik vond het heel erg meevallen. Het was erg zwaar, maar ik kon het goed aan. Ook geen last van m’n lege maag, heb heerlijk gesport. Goede trainer ook die me extra aandacht gaf mbt houding. Ik ga dit zeker een maand uitproberen. Verder ook hele leuke mensen.

Wat ik heb gedaan:
Op zo’n box springen 8x, deadlifts 8x en dat herhalen 10 minuten lang.

5 minuten pauze

lunge walk met gewichten 10 meter, touwtjespringen 30x, push ups opbouwend

Herhalen 8 minuten lang

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:22

Wat leuk dat het goed is bevallen! Super netjes dat je extra begeleiding kreeg, vind dat je daar echt de kwaliteit van een school mee kan bepalen. Hoe zat dat met de volgorde, eerst 8 keer op een box, dan de deadlifts en dan weer naar de box? Heftig :')

Ben net thuis van mijn eerste circuittraining. Echt heel tof. Iets van 8 verschillende oefeningen op de vloer, elke oefening deed je in de eerste ronde 1 minuut en 40 seconde, tweede ronde 1 minuut en 20 seconden. Cardio zat tussen elke vloeroefening in. Enorm gezweet, flink m'n best gedaan. De trainer kwam nog naar me toe dat hij onder de indruk was van hoe ik in de les stond en hij vroeg naar m'n sportachtergrond. "Ja, beetje paardrijden.... beetje youtube video's kijken over hoe het moet..." lol. :P
Kwam er alleen net achter dat mijn FitBit een hele andere meting heeft gedaan dan de hartslagmeter die je op de sportschool kreeg. Dat sportschool ding gaf bijvoorbeeld aan dat ik 750 kcal heb verbrand in een uur, mijn fitbit geeft 144 aan. :+ Twijfel even of mijn Fitbit z'n beste tijd heeft gehad of dat 'ie verkeerd heeft gezeten ofzo. Typisch.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:27

750 is wel veel....

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:28

Ja het zal ergens tussen de 144 en 750 zijn :+ Aan de andere kant heb ik me ook wel echt in het zweet gewerkt, dus 144 kcal klopt sowieso niet. Stom ding. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:29

Ik zit met een uur spinnen meestal rond de 400 volgebs m’n garmin en m’n fiets

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:34

Wauw wat een lichamen komen er langs. Ik ben nog niet klaar voor zo'n foto :')

Vanavond weer benen trainen! Afgelopen zaterdag mijn eigen record met Hiptrust; 60 kg :):) :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:07

Sannens schreef:
Het idee van IF is volgens mij juist (correct me if I'm wrong, ik heb er dingen over gelezen omdat mijn vriend het doet maar dat was wel even geleden) dat je juist aan het einde van je fast sport, omdat je dan maximale groeihormoon hebt aangemaakt en je JUIST meer spieraanmaak hebt. Zo werkt het ook met slaap, in je laatste slaapfases (waarin je ook langere tijd niet eet en dus een kortere variant van IF doet) maak je juist veel groeihormoon aan.

Maar als je niet gewend bent aan IF moet je niet ineens op een lege maag gaan sporten, maar jij bent wel gewend aan IF, dus waarom niet proberen en inderdaad wat reserves meenemen voor als het niet goed?

Dat zal ongetwijfeld het idee zijn, maar dat is nauwelijks met positieve resultaten aangetoond in onderzoek op mensen (de meeste onderzoeken hebben plaats gevonden op knaagdieren, of op extreem kleine groepen mensen met discutabele onderzoeksmethodes). Om de effecten van hormoonschommelingen (groeihormonen, testosteron) te merken zal je toch echt grotere schommelingen teweeg moeten brengen dan de kleine natuurlijke schommeling ten gevolgen van een tijdje niet eten. Bovendien zal de toename van groeihormonen niet opwegen tegen een lager energieniveau tijdens je training.

Spieren opbouwen (muscle protein synthesis) vind plaats tijdens rust (niet tijdens je trainen) wanneer je een drempelwaarde van leucine (een eiwit) in je voedselinname overschrijd. Om je spieropbouw te maximaliseren moet je je muscle protein synthesis maximaliseren door je maaltijden zo goed mogelijk over de dag te spreiden en elke keer die drempelwaarde te behalen. Met IM laat je expres maaltijden weg en zal je, per definitie, geen optimale synthese kunnen laten plaatsvinden. Vandaar dat bijna elk onderzoek aantoont dat een lading eiwitten (30+ gram) vlak voor het slapengaan positieve effecten heeft op kracht/spiermassa.

In sommige gevallen gebruiken mensen IM als excuus om een deel van de dag alles te kunnen eten wat ze willen (binge eating). Dat is een eetstoornis en geen dieet.

Voor gewichtsverlies is energy in vs energy out leidend, het aantal eetmomenten maakt veel minder uit.

Fasted cardio is tijden geleden al bewezen vals. Het vet dat je verbrand tijdens je fasted cardio zal er weer aankomen wanneer je fast erop zit voor die dag. Plus je loopt het risico eiwitten (spieren) te verbranden en dat komt niet zo makkelijk meer terug.

De enige valide reden, in mijn ogen, om bewust voor IM te kiezen is dat je er prettig bij voelt, kan leven met suboptimale spiergroei, en je het op zeer lange termijn vol kan houden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:05

enzino schreef:
....mpelwaarde te behalen. Met IM laat je expres maaltijden weg en zal je/...

Nee, je verplaatst de kcal-inname naar andere uren die dichter bij elkaar zijn. Maar of jij nu 1600 kcal eet verdeeld over 8.00 13.00 en 18.00 of 13.00 en 18.00, dat maakt niet uit. Je blijft 1600 kcal eten. Het ontbijt wat je "weglaat" zit gewoon bij de lunch en dinner gepropt in andere vorm.

Citaat:
Voor gewichtsverlies is energy in vs energy out leidend, het aantal eetmomenten maakt veel minder uit.

Dat is waar. 1600 blijft 1600, of dat er nu in gaat in 2 of 6 eetmomenten.
Mijn vriend en ik eten momenteel evenveel kcal per dag. Ik heb 3 maaltijden en 2 snacks, hij 2 maaltijden en 1 snack. Zijn porties zijn groter, maar ik lijk "altijd te eten". Iedereen moet voor zichzelf kijken wat past. Ik val om als ik niet ontbijt, m'n vriend heeft graag lang een goed gevulde maag. Ieder z'n meuk :P

Bijdeweg, m'n HIIT naar de zakken, omdat de batterij van m'n headset op was ;( Heb maar 3 cycli gehad, toen de boel uitviel. En als je dan ineens zo fel je ademhaling hoort, is de concentratie meteen weg (bij mij toch). Achja, military press van 10 kg p. hand ging dan weer wel zonder rugpijn, toch een beetje vooruitgang. En nu genieten van de pump <3

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:09

@ Biscuitje, meekomen met de groep vind ik sowieso al iets waar ik een beetje een nare smaak van krijg. Sporten doe je A) voor jezelf en B) op je eigen tempo. Het ‘meekomen’ met iets zorgt ervoor dat er een bepaalde druk (voor sommige mensen teveel druk) op komt te staan. Ik heb bijvoorbeeld met mijn hip trusts tussen sets soms best even tijd nodig om mentaal en fysiek door te gaan voor de volgende set, als ik dat met een oefening heb maar ik ‘moet’ door gaat je vorm eronder lijden. Je moet jezelf pushen, maar niet op basis van wat andere doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:15

Rebel_Jits schreef:
enzino schreef:
....mpelwaarde te behalen. Met IM laat je expres maaltijden weg en zal je/...

Nee, je verplaatst de kcal-inname naar andere uren die dichter bij elkaar zijn. Maar of jij nu 1600 kcal eet verdeeld over 8.00 13.00 en 18.00 of 13.00 en 18.00, dat maakt niet uit. Je blijft 1600 kcal eten. Het ontbijt wat je "weglaat" zit gewoon bij de lunch en dinner gepropt in andere vorm.

Dat maakt dus wel uit.
Anders zou je ook naar extremen kunnen gaan: 1 maaltijd per dag met 1600 kcal of 1 maaltijd per week met 11,200 kcal. Ik denk dat niemand denk dat dat optimaal zal zijn. Terwijl meer maaltijden dan een stuk of 5 niet efficienter zal zijn omdat je je treshold van proteïne per maaltijd moet bereiken om synthesis op gang te brengen.

Muscle protein synthesis begint pas bij het overschrijden van de treshold aan leucine en loopt niet onbeperkt door daarna. Door je maaltijden beter over de dag te spreiden zal je lichaam meer uren per dag spieren aanmaken wat een beter resultaat zal geven dan minder uren per dag spieren aanmaken. Het uitstellen van je ontbijt betekend dat je spieropbouw (herstel) uitstelt en je resultaten zullen dus suboptimaal zijn.

Optimaliseren doe je door middel van een ontbijt met een flinke lading proteïne en vlak voor het slapen gaan een flinke lading proteïne (plus natuurlijk meer proteïne over de dag verspreid).

Maar ik hoef je verder niet te overtuigen, ik laat slechts een tegengeluid horen dat IM geen magisch eetpatroon is dat beter werkt dan de "ouderwetse" 5 maaltijden per dag. Het werkt eerder slechter, maar aan iedereen de keuze te doen wat ze zelf willen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:23

Gespierde vrouwen vind ik niet mooi... Gewichtheffen enzv doe ik niet meer aan.... Wel 4 merries aan huis, telt dit ook? :')
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 12-08-19 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:27

Nee. Beetje irrelevante reactie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:28

Ik weet niet of dit het topic voor je is dan, haha. :')
Is weinig voor je bij dan..

Ik heb zo intake bij een nieuwe gym, ben super benieuwd! *\o/*

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:29

Eh, oeps. Even gemist dat er al 23 pagina's overheen waren _O-

Ik vind het wel erg knap hoor, vrouwen die tot het uiterste gaan. Heb daar zeker wel bewondering voor! Zelf zou ik eigenlijk ook wel meer aan sport willen doen. Heb een lange tijd ge-kettlebelld. Vond ik erg leuk om te doen, maar wegens priveredenen niet meer kunnen doen. Wil weer beginnen maar motivatie is een dingetje :')

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:49

Net lekker legday gehad, het is wel weer even inkomen maar het voelt goed! Nu koken en dan werken :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:58

Wat een leuk topic! :)

Ik ben een hardloper en nu in training voor mijn tweede halve marathon. :D Die eind september plaats gaat vinden.
Verder doe ik 3 keer per week krachttraining gericht op core en compound oefeningen en verder varieer ik veel. *\o/*

Mooie lichamen worden hier al geshowt!

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:43

Ik meld mij :) Ben echt totaaaaal nog niet zover als jullie allemaal hoor! Heb me vandaag aangemeld bij de sportschool en ben vandaag ook begonnen met trainen. Best confronterend. Spieren heb ik dus totaal nog niet, maar ik wil er wel voor gaan. Ik vind mezelf niet dik, maar bespiering heb ik verder niet. Mijn benen wel iets, van het paardrijden en fietsen denk ik.

Afbeelding

Ik ben dus een totale beginner en weet he-le-maal niks. Is het een goed idee om morgen weer te gaan? Ik krijg nog een trainingsschema van een trainer in de sportschool.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:52

Grootste valkuil die ik vaak in de sportschool zie is dat mensen gelijk heel fanatiek beginnen door gelijk 4 á 5x in de week te gaan. houden ze 2 weken tot een maand vol en dan zie je ze niet meer :+

Ik zou rustig aan beginnen en zeker een rustdag tussen je sportdagen doen wanneer je net begint.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:53

Heeft er iemand van jullie ervaring met Myprotein? Mijn pakje wordt geleverd met Hermes, ik ken deze maatschappij helemaal niet en hun tracking systeem is ook heel raar. Heb het de 5e bestelt en zou vandaag moeten toekomen maar volgens het tracking systeem is het in het depot

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:04

Luca03 schreef:
Heeft er iemand van jullie ervaring met Myprotein? Mijn pakje wordt geleverd met Hermes, ik ken deze maatschappij helemaal niet en hun tracking systeem is ook heel raar. Heb het de 5e bestelt en zou vandaag moeten toekomen maar volgens het tracking systeem is het in het depot

Ik heb er weleens besteld en kwam prima op tijd aan.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:12

Ik heb ook nooit problemen gehad inderdaad!

Gister midden op de dag gewogen en ik was 63.5kg... Komt dus vast goed want zondag weeg ik om 8 uur 's ochtends in maar toch vind ik het doodeng :+ Moet dus onder de 63

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:15

Wat gaat dit topic hard! Heb weer helemaal bijgelezen en ga nu gauw sporten zodat ik over een tijdje ook foto’s durf te plaatsen