elnienjo schreef:Dan heb je het concept autisme nog niet begrepen. Niet iedereen wordt gelukkig van onder de mensen zijn, sommigen worden zelfs ongelukkiger. Ik was zelfs op 'n punt gekomen dat ik er liever een eind aan wilde maken dan nog langer participeren in de samenleving. En ik zou het ook niet erg vinden om de dood te verkiezen mocht ik ooit nog gedwongen worden. Er vanuit gaan dat elke mens een sociaal kuddedier is slaat de plank behoorlijk mis.
Er bestaan prikkels. Oké
Deze prikkels komen naar mijn ervaring veel en merendeel door mensen
Maar ook autisten kunnen niet zonder 100% zonder mensen zijn. Willen ze niet op den duur doodongelukkig worden
Ook voor mij is menselijk verkeer heel erg lastig. Zo’n discussie als dit vreet energie bij mij. Dus nee ik ben absoluut geen sociaal kuddedier omdat ik dan verzuip in alle prikkels. En nee ik ben geen autist maar dit hoort wel onder 1 van mijn beperkingen.
En ik spreek mede uit ervaringen van mijn broer, neefje en beste vriendin en 2 collega’s die wel autisme hebben.
Dus of dot per definitie te maken heeft met autisme niet begrijpen stel ik ter discussie