Hooikoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:25

Hier werkt een combi van pillen en een neusspray het best. Ik heb livocab neusspray en fexofenadine. Mijn dochter heeft sinds kort ook desloratidine, halve tablet per dag. Gaat een stuk beter met haar klachten nu.

purny

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:58

Hier ook desloratidine en livocab. Maar ik gebruik de livocab omdat ik geen kreukelzone heb... oftewel mijn voorhoofdsholte is niet ontwikkeld

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:00

Nou, het wordt vannacht gewoon weer xylo. :roll: Mijn neus zit de hele avond alweer potdicht. Maar ik ben wel van 3x naar 1x per dag gegaan! Scheelt toch iets. :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:32

Agossie schreef:
Nou, het wordt vannacht gewoon weer xylo. :roll: Mijn neus zit de hele avond alweer potdicht. Maar ik ben wel van 3x naar 1x per dag gegaan! Scheelt toch iets. :=

Als je er vanaf wil komen kan je beter steeds verder verdunnen dan cold turkey proberen volgens mij.
Ik vind 3x per dag nog best netjes eigenlijk :+

Maar als jij het maar aan 1 kant gebruikt heb je dan niet 'gewoon' een scheef neustussenschot ofzo waardoor die kant zo snel dicht zit?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:46

Alwiene schreef:
Als je er vanaf wil komen kan je beter steeds verder verdunnen dan cold turkey proberen volgens mij.
Ik vind 3x per dag nog best netjes eigenlijk :+

Maar als jij het maar aan 1 kant gebruikt heb je dan niet 'gewoon' een scheef neustussenschot ofzo waardoor die kant zo snel dicht zit?

Ik heb wel verdund staan, maar dat is nog met zoutoplossing met jodium... (wist niet dat dit niet goed was), dus ik zou even nieuwe moeten maken.

En één neusgat, omdat ik probeer af te kicken. Links is 'afgekickt' en rechts moet nog, maar omdat ik toch steeds wel last heb van een volle neus (nu bijvoorbeeld beide neusgaten) lukt dat niet zo gemakkelijk. Even doordenken dus en inderdaad misschien gaan verdunnen met zoutoplossing.

Ik heb ook zo'n rhino horn gekocht maar dat vind ik echt een heel vervelend gevoel! Stomme is dat het mijn 'goede' neusgat wél doorstroomt, maar het 'verslaafde' neusgat muurvast blijft zitten. Ik vul dan dus mijn linkerholtes met zoutoplossing en dat voelt best naar. Gelukkig loopt het er ook allemaal weer uit. :=

Ik heb gisterenavond om een uur of 10 nog gesprayd, maar moet nu écht wel weer gaan sprayen, denk ik. Of desloratadine nemen, maar daar mag ik er volgens het voorschrift maar 1 per dag van, en gisteren heb ik die om 1 uur genomen.

Ik word al moe van dat 'plannen' van al die troep... :')

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:53

Ik pak smorgens twee theelepels stuifmeelkorrels in een slok melk en twee maal daags propolis . Daarnaast oogdruppels alleen als nodig is. En kan me er goed mee redden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:43

@Agossie, ik let werkelijk nooit op het tijdstip wanneer ik de levocetirizine neem hoor. Ja 1x per dag, maar als dat de ene dag om 1 uur en de volgende om 11 uur is jammer dan.
Ik weet niet of ik zou verdunnen met zoutoplossing. ik bedoelde gewoon met water, je kan ook kinderneusspray kopen die is half zo sterk maar je kan dus ook je gewone over 2 potjes verdelen en aanvullen met water dan heb je hetzelde effect.

De fluticason moet ik 2 sprays per neusgat per dag, maar verdeel ik over ochtend en avond, dat mocht gewoon en vind ik fijner. Zonder fluticason kan ik zeker in het hooikoortseizoen wel blijven sprayen met xylo. :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:23

Afgelopen nacht tot 6:00 uur uitgehouden zonder xylo! Daarna ging ik anders liggen en liep mijn 'goede' neusgat vol en dat ging niet meer weg. Dus toch maar weer gesprayd.
Ook zei mijn moeder om eens even helemaal niets te doen met die neus, dus niet snuiten en/of spoelen enzo. Dus helemaal niets gedaan en we zullen zien hoe het gaat.

Je moet juist met zoutoplossing verdunnen, niet met gewoon water. Zoutoplossing helpt ook de neus en holtes schoon te houden. Die rhino horn (neusdouche of zo) moet je ook vullen met zoutoplossing.
Ik heb veel gehad aan deze website:
http://www.stoppenmetneusspray.nl/

Inmiddels ben ik in één neusgat helemaal 'afgekickt' en ik kan binnenkort beginnen aan neusgat 2 (wat ik dus probeer door zo lang mogelijk te wachten met sprayen... :=)

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 13:12

Hoe is het bij jullie op het moment met de hooikoorts? Ik word er niet zo vrolijk van :') Desloratadine lijkt eigenljik vrijwel niets te doen bij mij nu...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:14

Gebruik je ook een neusspray erbij? Dat is nog een optie om te proberen.

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 14:24

SusanH schreef:
Gebruik je ook een neusspray erbij? Dat is nog een optie om te proberen.

Ik heb een tijdje een zoutoplossing gebruikt samen met een speciale neusspray (ben de naam kwijt, maar leek een beetje op een raketje met een brede blauwe dop). Dat deed helaas heel weinig, dus ben daarmee gestopt. :o

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:44

Zit nu op 2 desloratadine per dag en merk dat ze weinig doen idd . Neusspray zal ik eens proberen .

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:45

Ik kan me goed redden met m’n propolis en stuifmeelkorrels. Gelukkig geen dichte neus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:08

Dochter en ik hebben allebei ook livocab neusspray naast de pillen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:15

OlleBolle schreef:
Hoe is het bij jullie op het moment met de hooikoorts? Ik word er niet zo vrolijk van :') Desloratadine lijkt eigenljik vrijwel niets te doen bij mij nu...

Sinds vanochtend veel last. Zit bij de kust, maar helaas toch ook nu veel last. Afgelopen jaren niet zo'n last als nu. Ben allergisch voor grassen. Heb keelpijn, hoofdpijn, jeukende dichte neus, niezen, tranende rode ogen, en voel me door dit alles niet lekker.
Uiteraard slik ik de nodige medicaties maar daarmee voel ik me nog steeds ziek

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:18

Hier is het echt wel heel heftig. Slaap de hele week al Max 2 of 3 uur per nacht. Heel de dag zit mijn neus dicht en blijft hij leeglopen en er zit een enorme druk op mijn holtes. Het is echt dramatisch nu.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:20

mijn man heeft ook enorm veel last nu, de ene wc-rol na de andere snuit hij vol.
Ik neem trouw 2 x per dag mijn pilletje (van de dokter, op recept) en heb weinig last

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:41

Ik ben te laat begonnen met de pillen dus ook hier nu veel last, heb er inmiddels neusspray en oogdruppels bij dus hoop dat het wat beter gaat met een paar dagen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:40

Mijn dochter heeft er erge last van nu. Bij mij valt het me nog mee.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:41

Bizar dit, zelfs Texel is rood, nog nooit eerder gezien. Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:42

Dat is zeker bijzonder. Op de wadden had ik er altijd amper last van. Behalve in mei als de grove dennen bloeiden. Die schijnen weinig allergeen te zijn. Behalve bij mij :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:49

Het bijzondere 2 weken terug had ik enorme last, nu juist minder.
Dus 2 weken terug stond er iets in bloei wat mij enorm triggerde.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:12

Ik heb ook erg weinig last nu.

Ietsje keelpijn, maar nauwelijks de moeite.

Week of wat terug kuchen, snotteren, keelpijn,brandende ogen...

Ik moet toch eens gaan kijken welke pollen er wanneer waren/zijn. Het spul dat nu in de lucht zit is voor mij blijkbaar minder problematisch dan dat van een week of wat terug.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:16

Femke_Tweety schreef:
Ik heb ook erg weinig last nu.

Ietsje keelpijn, maar nauwelijks de moeite.

Week of wat terug kuchen, snotteren, keelpijn,brandende ogen...

Ik moet toch eens gaan kijken welke pollen er wanneer waren/zijn. Het spul dat nu in de lucht zit is voor mij blijkbaar minder problematisch dan dat van een week of wat terug.

ik ben ook wel benieuwd wat er nu bloeit dat zoveel last kan geven.
ik heb nu ook weinig/geen last, ben net het hele dorp door gefietst en er vloog van alles door de lucht, maar nergens last van.
Mijn man daarentegen ligt op bed met een natte lap op z'n ogen te snotteren, al 2 dagen lang.
Paar weken geleden had ik veel last.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:22

Heel veel mensen nu.

Ik heb gisteren erg lang in de wachtkamer van de huisarts gezeten (drie kwartier, kon hij niets aan doen, spoedgeval tussendoor en dat gaat-volkomen terecht- vóór)
En in die tijd hoorde ik dat de assistentes bijna gek werden van de hoeveelheid hooikoorts gerelateerde vragen.

Blijkbaar echt wel iets dat voor veel mensen klachten geeft nu.