Nijmeegse 4 daagse 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je al eens meegedaan ?

Nee ben je gek
39 (37%)
Nee maar wil het ooit wel doen
42 (40%)
Ja 1-5
20 (19%)
Ja 5-10
2 (1%)
Ja 10+
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 105

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:57

Vandaag zoals gezegd,naar schoonzus gelopen, en weer terug in totaal 38.5km omdat ik op de heenweg verkeerd was gelopen en weer terug moest. Op de heenweg 6.2km gemiddeld en op de terugweg 6km gemiddeld, dus prima wat mij betreft. Moet wel zeggen dat de laatste km's wel wat moeizaam gingen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dan weet dat ik er bijna ben. Maar die laatste 1.5km moet echt wel lukken. Had toen ik net thuis was, wel zere voeten maar na een klein 1.5 u en een douche valt het me absoluut mee, geen pijnlijke voeten. :D
Ik was wel mijn reserve bokt button verloren -O- máár de wonderen zijn de wereld nog niet uit en jawel ik heb hem ook weer gevonden op de terugweg *\o/* wel een beetje gehavend maar wel nog te gebruiken :D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:23

Kobus17 schreef:
Vandaag zoals gezegd,naar schoonzus gelopen, en weer terug in totaal 38.5km omdat ik op de heenweg verkeerd was gelopen en weer terug moest. Op de heenweg 6.2km gemiddeld en op de terugweg 6km gemiddeld, dus prima wat mij betreft. Moet wel zeggen dat de laatste km's wel wat moeizaam gingen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dan weet dat ik er bijna ben. Maar die laatste 1.5km moet echt wel lukken. Had toen ik net thuis was, wel zere voeten maar na een klein 1.5 u en een douche valt het me absoluut mee, geen pijnlijke voeten. :D
Ik was wel mijn reserve bokt button verloren -O- máár de wonderen zijn de wereld nog niet uit en jawel ik heb hem ook weer gevonden op de terugweg *\o/* wel een beetje gehavend maar wel nog te gebruiken :D

Super goed dat je heen en terug gelopen bent!! Wel
Balen dat je button nu wat gehavend is maar wel heel fijn dat je hem gewoon terug gevonden hebt. Ik heb hem met een draadje garen vast gezet in het hoekje voor de zekerheid.

Wij hebben ook weer een 30km er op zetten. De tocht veel wel erg tegen. Vorig jaar ook meegedaan met het goudswandel weekend maar ze hadden een andere route bedacht die helemaal niet prettig liep veel stukken op dijken of weilanden waar normaal veer riet en hoog gras stond en nu pas gemaaid was en super ongelijk liep dus werd ze een erg lange tocht zeker omdat ik me de laastste 8km niet zo lekker voelde bij thuiskomst even gaan liggen en was zo over. Die rottige ongesteldheid toch. Hopelijk gaat de tocht de volgende keer weer lekker langs de reeuwijkse plassen dat was veel leuker! Lekker bootjes kijken op het water enzo. Verder behalve een minibeetje hitte uitslag niet veel last na een lekkere douch en een dutje ben ik weer bijgetrokken.

Astorga

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 23:49

Het enige voordeel Maylotje is dan wel dat je tijdens de vierdaagse niet ongesteld zal zijn. Daar was ik bang voor, maar het lijkt goed uit te gaan komen.
30km over een ongelijke dijk is wel echt doorbijten.

Jij bent ook weer lekker aan de wandel geweest Kobus17. Het klinkt echt alsof je er klaar voor bent. Ik moet mijn button ook nog extra vastzetten. Gelukkig beschikt de jouwe over magische krachten.

Ik las een stukje terug over rust houden de week voor de vierdaagse. Dat deed ik ook altijd, maar vorig jaar heb ik, om mijn gebrek aan training te compenseren, in de week voor de vierdaagse 7 dagen achtereen +/- 30km per dag gelopen met bepakking. Dat is me erg goed bevallen, doordat mijn lijf voor de vierdaagse al gewend was aan de dagelijkse belasting. Heb dit jaar niet zoveel tijd, maar wil wel dagelijks wat wandelen in de laatste week. Moet wel zeggen dat ik echt niet blaargevoelig bent, want anders zou dat wel een risico zijn.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:08

Astorga; ik loop alleen de zondag voor de 4daagse niet. Elke dag zo'n 30km te lopen is qua tijd voor mij niet haalbaar, ik probeer wel deze en volgende week elke dag 12 km te lopen. Ik ben ook niet zo voor het rust houden, de vorige keer heb ik dat ook niet gedaan en dat was prima gegaan dus daar hou ik dan maar aan vast.

Ik ga ook mijn button vast zetten, was niet van plan om hem weer te verliezen :+

@maylotje: balen zeg dat de route zo'n doorbijter was maar wel heel goed dat jullie het 30km hebben volgehouden

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:12

Wij houden inderdaad ook niet echt rust. Doen geen lange afstanden meer die week maar nog wel 2x 10km sowieso verder helaas tijd gebrek maar moet zo vast goedkomen. Inderdaad astorga een voordeel van nu ongesteld zijn is dat ik dat tijden de 4daagse dan niet ben. Lijkt me heel vervelend als je bet dan precies zou zijn. Ik ben ook wel blij dat we de tocht alsnog volgehouden hebben laatste stuk was echt tanden op elkaar, verstand op nul en doorstampen.

Button vastzetten is wel een goed idee :+ ik weet niet hoeveel magnetische krachten hij nu nog heeft ;)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:33

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:39

Jeo hier is ie gedownload en ook al door een volger. We gaan het meemaken of deze wel werkt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 23:50

Zaterdag ga ik de swaddekuier van 40km lopen.
Gaat die zonder pijn in de scheen dan doe ik mee.
Krijg ik ook maar een beetje last dan ga ik in een hoekje zitten janken denk ik xD.
Dat betekent t dan dat ik niet mee ga doen met de nijmeegse 4 daagse.
Ik wil dan wel de laatste dag naar nijmegen komen en vanaf cuijk meedoen met mijn maatje

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:53

Ik ga voor je duimen AfricanLady!
Ga lekker ontspannen lopen zaterdag en evt wat rekken onderweg. Dat geeft bij mij iig veel verschil en dat wens ik jou ook toe.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:02

Hopelijk loop je hem zonder enig probleem AF!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:56

Oh het is al bijna zover voor jullie!

Het doet me nog steeds pijn aan mijn hart dat ik heb moeren opzeggen. Ik had geloof ik het hier niet meer gemeld maar ik heb uiteindelijk toch mijn kruisband volledig afgescheurd en ga er waarschijnlijk aan geopereerd moeten worden. Ik kan nu bijna alles gewoon weer doen hoor maar doordat ik echt weer wil basketballen moet die operatie er wel komen.

Maar ik kan dus inderdaad echt niet de vierdaagse lopen en dat voelt nog steeds echt super kak. Ik kom nu elke keer op Facebook dingen tegen natuurlijk en ook herinneringen van wat ik vorig jaar heb gepost over trainingen...

Ik vind het wel heel leuk om jullie vorderingen hier te lezen dus ik blijf lekker mee lezen. Ik wil jullie heel veel succes en plezier wensen alvast! Ik hoop dat iedereen goed over de finish komt na de vier dagen!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:30

_Linn_ schreef:
Oh het is al bijna zover voor jullie!

Het doet me nog steeds pijn aan mijn hart dat ik heb moeren opzeggen. Ik had geloof ik het hier niet meer gemeld maar ik heb uiteindelijk toch mijn kruisband volledig afgescheurd en ga er waarschijnlijk aan geopereerd moeten worden. Ik kan nu bijna alles gewoon weer doen hoor maar doordat ik echt weer wil basketballen moet die operatie er wel komen.

Maar ik kan dus inderdaad echt niet de vierdaagse lopen en dat voelt nog steeds echt super kak. Ik kom nu elke keer op Facebook dingen tegen natuurlijk en ook herinneringen van wat ik vorig jaar heb gepost over trainingen...

Ik vind het wel heel leuk om jullie vorderingen hier te lezen dus ik blijf lekker mee lezen. Ik wil jullie heel veel succes en plezier wensen alvast! Ik hoop dat iedereen goed over de finish komt na de vier dagen!

Wat naar dat je kruisband toch volledig is afgescheurd!
Hopelijk kun je na een operatie weer alles en loop jij volgend jaar heerlijk mee te stappen!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:37

Ja ik weet het niet. Er staat zo’n 9 tot 12 maanden voor het herstel. Plus, mogelijk gaan mijn vriend en ik volgend jaar proberen zwanger te worden dus ik vrees dat ik nog een jaar niet mee kan doen. Maarja, we zien we hoe het loopt.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:28

_Linn_ schreef:
Ja ik weet het niet. Er staat zo’n 9 tot 12 maanden voor het herstel. Plus, mogelijk gaan mijn vriend en ik volgend jaar proberen zwanger te worden dus ik vrees dat ik nog een jaar niet mee kan doen. Maarja, we zien we hoe het loopt.

Zwangerschap is gelukkig juist iets leuks waardoor je niet mee kan doen. Dus nouja dan nog een jaartje extra toejuichen! :D herstel zou ik natuurlijk ook zeker pakken en niet overhaasten. Jou vierdaagse komt nog wel.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:50

Ja gelukkig heb ik hem al 2x eerder gelopen maar daardoor weet je nu ook wat je mist natuurlijk. Ik ga hem zeker in de toekomst weer lopen!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 05:21

Sterkte linn jammer zeg

Ik ga vandaag 40km van de swaddekuier lopen.
Aan de hand van hoe het met mijn scheen gaat beslis ik of ik mee kan doen aan de vierdaagse

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:51

Wat rot van je kruisband Linn! Maar je kan ‘m vast in de toekomst nog eens lopen, wie weet met supportend kindje langs de route!

Succes AF! Ik hoop zo voor je dat het gaat lukken.

Hier nog in het werkritme, dus niet echt tijd voor lange wandelingen. Probeer zoveel mogelijk wandelingen te combineren met ‘verplichtingen’. Maandag viert mn vader zn verjaardag in Brabant, waar ik vandaan kom. Ga dan met de trein vanuit Nijmegen tot Tilburg, en loop dan naar zijn huis, zo’n 25km. Doe ik toch nog iets :+

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:08

Oh jeetje linn, dat is niet best een afgescheurde kruisband -O- , een collega van mij heeft dat ook gehad, is geopereerd maar had geluk en was na 8 weken al helemaal hersteld, hij was wel heel fit, dat lijkt me voor jou ook geen probleem, hopelijk valt het mee en kan je snel weer basketballen, vierdaagse komt dan nog wel een keer.

En.. AF, hoe is het gegaan? Hopelijk niet te veel in de regen gelopen?

@emmak, ik "deed" dat ook, lopen naar familie , vrienden etc. Dat heb je 2 vliegen in 1 klap. Hopelijk is het voldoende :) .

Ikzelf heb vandaag 25.5km gelopen, morgen dan nog een keer 30km en dan maandag nog naar de fysio voor mijn rug/bilspier en dan hopelijk nog 2 of 3 keer 10-12 km en dan moet ik er maar klaar voor zijn :D .
Ik zit alleen met een dilemma, zondag aanmelden( dan moet ik er speciaal voor heen en weer rijden ) of op maandag aanmelden en daarna door naar mijn overnachtings plaats, ik ben er nog niet helemaal uit.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:30

jeetje Linn, sterkte daarmee.
ik lees wel mee, maar kruip bewust onder die meeleessteen. nu het echt dichterbij komt, doet het pijn dat ik er niet bij ben. heb ik me er toch niet helemaal bij neergelegd.
op Facebook volg ik een paar groepen en daar komt er natuurlijk ook steeds meer stemming, zin en sfeer......die berichten negeer ik ook een beetje....

natuurlijk wil ik jullie wel volgen, maar weet niet zeker of ik heel veel ga schrijven......

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:42

@danseresje :(:) , hoe is het je schouder?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:43

@Kobus17: wouw na 8 weken al helemaal hersteld? Kon hij toen echt alles weer wat die voorheen ook kon? Het totale herstel staat namelijk op zo’n 9 tot 12 maanden...

Ik verwacht dus ook het hele basketbal seizoen eruit te zijn qua wedstrijden, kan op een gegeven moment wel steeds meer qua training doen.
Ik herstel wel altijd heel snel. Ik heb ook mijn enkel gebroken gehad en daaraan geopereerd geweest en dat herstel ging gelukkig ook heel voorspoedig. Maarja ik zie het wel.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:50

Kobus17 schreef:

word nog niet heel gelukkig van die arm zullen we maar zeggen. het gesteggel van de artsen en fysio ook niet. de een vindt het een frozen shoulder, de andere denkt dat er een mechanisch probleem zit....als in: de plaat blokkeert de beweging doordat ie geen ruimte heeft bij omhoog. de volgende groep artsen zegt dat ik elk uur van de dag 5 minuten moet oefenen....uh, ja, tuurlijk.......ik werk ook. bovendien.....elk uur oefenen, nooit rust behalve als ik slaap.....dan ga je ook weer overbelasten.

kortom.....ik wil gewoon elke avond als ik ga slapen, dat ik de volgende ochtend met een volledig functionerende arm wakker word.....

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:59

_Linn_ schreef:
@Kobus17: wouw na 8 weken al helemaal hersteld? Kon hij toen echt alles weer wat die voorheen ook kon? Het totale herstel staat namelijk op zo’n 9 tot 12 maanden...

Ja, hij was toen weer helemaal aan het werk, had wel nog 2x per keer fysio op de sportschool, daar stonden ze ook helemaal versteld van het feit dat hij véél meer kon dan wat "normaal" was en de tijd die er voorstaat. Hij heeft op 5 mnd een hele kleine terugslag gehad, dat er iets vocht in de knie zat maar dat was na 1.5 week ook weer weg. Daarvoor en daarna is hij weer volledig zijn sportprogramma wezen afwerken (3x p wk in de sportschool, waarvan 2x met privé trainer en 1x p wk zelf trainen) heb hem daarna ook nooit meer over gehoord dat hij last zou hebben.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:01

Danseresje schreef:
Kobus17 schreef:

word nog niet heel gelukkig van die arm zullen we maar zeggen. het gesteggel van de artsen en fysio ook niet. de een vindt het een frozen shoulder, de andere denkt dat er een mechanisch probleem zit....als in: de plaat blokkeert de beweging doordat ie geen ruimte heeft bij omhoog. de volgende groep artsen zegt dat ik elk uur van de dag 5 minuten moet oefenen....uh, ja, tuurlijk.......ik werk ook. bovendien.....elk uur oefenen, nooit rust behalve als ik slaap.....dan ga je ook weer overbelasten.

kortom.....ik wil gewoon elke avond als ik ga slapen, dat ik de volgende ochtend met een volledig functionerende arm wakker word.....

Jeetje, kan me in denken dat je daar écht niet vrolijk van wordt. -O-

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:22

@Kobus: Ah oké, ja het zal bij mij ook anders wezen omdat ik weer wil kunnen basketballen. Dat is toch echt ook anders dan sporten in de sportschool, dat doe ik nu ook, met gescheurde kruisband dus, zo’n 3x per week. Wel natuurlijk nog enigszins aangepast omdat ik bijv niet zo goed durf te squaten bijv maar ik ren wel op de loopband bijv (wel met knieband om, anders durf ik het niet). Dus mijn herstel tot volledig weer kunnen basketballen zal wel langer duren dan.