Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Licor schreef:TS sta je open voor alternatief? Zo ja heb ik misschien nog wel wat tips
Paardenfann4 schreef:Ik vraag me af of dit allemaal wel psychisch is en of er niet toch lichamelijk iets mis is. Daar is nog helemaal niet naar gekeken volgens mij? Er zijn wel methodes dat ze kunnen onderzoeken of er zenuwen beschadigd zijn. Als ik jou was zou ik er op staan dat er eerst uitgezocht gaat worden of er niet iets lichamelijk mis is. Dan kan dat vast uitgesloten worden. Het is bizar hoe ze jou hier mee laten aan modderen. Als dit ziekenhuis jou niet verder kan helpen daarmee dan zou ik zeker kijken of je ergens anders terecht kan. Je zorgverzekering kan daar wellicht ook in bemiddelen. Maar dit duurt veel te lang, zo'n jonge meid. Ik vind het zo raar dat ze er zo makkelijk mee omgaan. Hier moet echt dringend een oplossing voor komen en dat zou ik ook heel duidelijk aan gaan geven als je bij de arts komt dat dit echt niet langer zo kan en als hij je niet kan of wil helpen je wel op zoek gaat naar iemand die dat wel kan en wil.
Sterkte met de hele situatie!
senna21 schreef:Paardenfann4 schreef:Ik vraag me af of dit allemaal wel psychisch is en of er niet toch lichamelijk iets mis is. Daar is nog helemaal niet naar gekeken volgens mij? Er zijn wel methodes dat ze kunnen onderzoeken of er zenuwen beschadigd zijn. Als ik jou was zou ik er op staan dat er eerst uitgezocht gaat worden of er niet iets lichamelijk mis is. Dan kan dat vast uitgesloten worden. Het is bizar hoe ze jou hier mee laten aan modderen. Als dit ziekenhuis jou niet verder kan helpen daarmee dan zou ik zeker kijken of je ergens anders terecht kan. Je zorgverzekering kan daar wellicht ook in bemiddelen. Maar dit duurt veel te lang, zo'n jonge meid. Ik vind het zo raar dat ze er zo makkelijk mee omgaan. Hier moet echt dringend een oplossing voor komen en dat zou ik ook heel duidelijk aan gaan geven als je bij de arts komt dat dit echt niet langer zo kan en als hij je niet kan of wil helpen je wel op zoek gaat naar iemand die dat wel kan en wil.
Sterkte met de hele situatie!
Hier ben ik het hartgrondig mee eens.
Natuurlijk had TS al aangegeven dat ze een lichamelijk onderzoek spannend zal vinden. Maar dan is het zaak om ook daarvoor begeleiding te krijgen.
TS, ik kan mij voorstellen dat deze situatie je extra onzeker maakt, maar ik hoop dat je nu toch echt de hulp gaat krijgen die nodig is.
Je doet je uiterste best, maar als er iets fysiek niet in orde is, gaat dat niet helpen.
tokedri schreef:Klinkt niet aardig , en dat bedoel ik niet zo, maar je lijkt erin te berusten. Dat vind ik heel byzonder, het lijkt op ziektewinst.
Waarom niet eens wat meer ertegen doen, duidelijk zijn bij de artsen, meer ondernemen enz
Nogmaals ik bedoel het goed en gezien de bovenstaande reacties ben ik niet de enige die het opvalt
Citaat:Ik vraag me af of dit allemaal wel psychisch is en of er niet toch lichamelijk iets mis is. Daar is nog helemaal niet naar gekeken volgens mij? Er zijn wel methodes dat ze kunnen onderzoeken of er zenuwen beschadigd zijn. Als ik jou was zou ik er op staan dat er eerst uitgezocht gaat worden of er niet iets lichamelijk mis is. Dan kan dat vast uitgesloten worden. Het is bizar hoe ze jou hier mee laten modderen.
Janneke2 schreef:Citaat:Ik vraag me af of dit allemaal wel psychisch is en of er niet toch lichamelijk iets mis is. Daar is nog helemaal niet naar gekeken volgens mij? Er zijn wel methodes dat ze kunnen onderzoeken of er zenuwen beschadigd zijn. Als ik jou was zou ik er op staan dat er eerst uitgezocht gaat worden of er niet iets lichamelijk mis is. Dan kan dat vast uitgesloten worden. Het is bizar hoe ze jou hier mee laten modderen.
Psychisch valt er weinig zinvols te onderzoeken...
Natuurlijk is de hele situatie belastend, telkens pijn en andere mensen en dingen toe moeten laten op een intiem deel van je lichaam - er zijn mensen getraumatiseerd door minder.
![]()
Maar er is geen psychische test die kan aantonen dat de problemen echt enkel en alleen "maar" psychisch zijn.
En in een aanverwante problematiek (vaginisme) zijn er heel veel vrouwen letterlijk weggestuurd met belachelijke adviezen 'u moet leren ontspannen' en 'het is psychisch' terwijl er gewoon het feit ligt dat bij pijn en angst de bekkenbodemspieren reflexmatig aanspannen. (En de pijn gewoon door ontstoken slijmvlies wordt veroorzaakt en er dus een eerste lichamelijke oorzaak was. Na jaren aanmodderen kan er uitseraard psychisch trauma bij komen.)