2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:27

Lekker bezig iedereen! Ik heb net 8km gefietst en de nieuwe uitkijktoren hier in de buurt beklommen. 170 treden. Die voelde ik wel even. :)) Is het bij jullie ook zo koud?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:35

Bitterkoud :brr:

Ochtendje gewerkt , en ben helaas nu moe dus komt ook niet veel meer uit mij . ( lui en moe zijn 2 verschillende dingen , ook weer dat autistische en alle prikkels etc )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:35

jaimy10 schreef:
Weet niet welke er nu beschikbaar zijn? :D
Is ook even research doen

Ik kom nergens slechte dingen tegen met naam en toenaam. Volgens mij mag ik kiezen maar kan nu nog niet.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:55

Renske_W schreef:
Zo ik heb 10 km gefietst vandaag.
Heenweg was prima te doen, terug had ik wind tegen dat was even pittig. :=
Ik ga 2 avonden werken in de week maandag en vrijdag, dus dan moet ik op werk eten. Denk dat ik voor de maaltijdsalades ga dan, makkelijk mee te nemen.
En vast gezonder dan de frietjes die we normaal op de vrijdag eten. :))

Ik zou dan ipv kant en klare maaltijden wel zelf een salade maken! Ik vind de kant en klare dan echt weet een caloriebom. Vergis je daar niet in!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:58

Kunnen jullie je inhouden als het om snoepen gaat?

Daar zit mijn grootste struikelblok.

Ik kan gewoon niet 1 stukje chocola, of een bakje chips eten! ALLES MOET OP!
iemand tips?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:00

Ik ben ook mijn voeding bij gaan houden via een app, schrok er wel van hoe weinig ik eigenlijk uit mijn hoofdmaaltijden haal (zij geven een advies) en hoe veel calorieën mijn tussendoortjes zijn.. Nu begrijp ik mijn honger tussen de hoofdmaaltijden wel. Komende week ga ik serieus starten, niet omdat ik pas in het nieuwe jaar wil beginnen maar omdat mijn werk te veel energie vreet (ben op zoek naar iets anders) om even fatsoenlijk energie te hebben voor aanpassingen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:01

c_esther schreef:

iemand tips?

Lukt mij tegenwoordig beter. Gewoon een klein stukje pakken en de rest terugleggen op een moeilijk te bereiken plek. Zodat je flink moeite moet doen voor je weer een ander stuk kan pakken. Ik eet voorderest alleen minimaal 85procent cacao chocola dus daar hoef je je niet erg schuldig om te voelen bij een paar stukjes. Chips was ik gek op maar heb ik echt afgeleerd, niet meer in huis halen en afleren.. Zit toch een of ander verslavend stofje in, dus is niet gek dat het je niet lukt om er maar een paar te eten. Liever helemaal niet dus.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:05

85% chocola hebben ze bij nader inzien toch als niet heel veel gezonder bestempeld. Dus dat is helaas een soort hype/hoax geweest.. :/

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:09

Man jullie gaan zo hard.. Bedankt nog voor de lunch tips 5 pagina's terug haha. Wat betreft het niet snaaien en 'alles moet op': volhouden. Inderdaad een moeilijk bereikbare plek of het überhaupt niet in huis halen en groente of fruit pakken als je wil snaaien. Mij heeft dat heel erg geholpen en waar ik eerder een reep in mn eentje op at, eet ik nu hooguit eens in de maand een blokje chocola.
Dat is echt het aanwennen van een andere levensstijl. Gewoontes afleren en nieuwe ontwikkelen. Kost tijd maar is zo'n investering!

Ik heb geleerd voor mn toetsen en heb nu knallende koppijn en nergens zin meer in, straks denk ik even een rondje hardlopen als ontspanning en dan vanavond een housewarming. Wijn dus :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:16

Hier gaat het tot nu toe best goed, niet gesnoept of heel gek gegeten. Vanmorgen paarden gedaan, maar dat was maar even rustig rondje. Nu in de sportschool, misschien dat ik er zo nog even sauna achteraan pak, moet toch m’n tijd volmaken tot half 6... alleen even kijken met eten, dochter heeft les tot kwart over 6, en wij moeten vanavond nog naar een feest, halen normaal altijd friet of pizza op vrijdag maar wil vanavond even kijken of ze ook iets van salade hebben...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:21

Ladybird schreef:
Renske_W schreef:
Ik ga 2 avonden werken in de week maandag en vrijdag, dus dan moet ik op werk eten. Denk dat ik voor de maaltijdsalades ga dan, makkelijk mee te nemen.

Ik zou dan ipv kant en klare maaltijden wel zelf een salade maken! Ik vind de kant en klare dan echt weet een caloriebom. Vergis je daar niet in!

Bedankt voor de Tip!
Dan zal ik zelf eens aan de slag gaan.
Alleen nog even verzinnen wat ik dan lekker vind.
Ben normaal niet zo van de salades. :))

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:34

Thanks voor de tips, Niks in huis halen gaat lukken.. echter staat er nog vanillestokje in de kast van kerst wat we gekregen hebben... ik heb al wel gezonde(re) huis gehaald inderdaad. Volle fruitmand, nootjes etc,

Lets go for it.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:46

Zo, net een meet moment gehad := Vetpercentage viel tegen. Gewicht was niet verrassend. Het is mijn nul-meting. Geen idee hoeveel kg ik eraf wil, mijn personal qoach zegt dat het algemene gewicht niet belangrijk is en dat ik vooral naar het vet- en spierpercentage moet kijken. Wel lekker getraind vandaag :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:50

Jikkeee schreef:
85% chocola hebben ze bij nader inzien toch als niet heel veel gezonder bestempeld. Dus dat is helaas een soort hype/hoax geweest.. :/

Waar heb je dat gelezen? Feit blijft natuurlijk dat je beter groentes kan eten maar feit is ook dat er in pure chocolade minder suiker zit en dus beter.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:04

Afbeelding

Dit is mijn “back to reality” check als ik denk “ach nog een koekje extra moet kunnen”...
Als je weet hoelang je ervoor moet bewegen om de kcal weer te verbranden denk je toch sneller laat maar...

Misschien een tip voor zwakke momenten? Hihi... #schrikeffect }:)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:11

Haha dat is handig! :)) Is dat een app of een website?

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:23

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:34

StillAngel schreef:
Jikkeee schreef:

Waar heb je dat gelezen? Feit blijft natuurlijk dat je beter groentes kan eten maar feit is ook dat er in pure chocolade minder suiker zit en dus beter.

Kan het niet meer terugvinden, dus beschouw mijn opmerking maar als niet geplaatst :+

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:34

Voor de (zelfgemaakte) maaltijdsalades.. ik zit hier zelf ook wat mee te stoeien qua leuke ideeën.

Ik denk dat ik op een 'eetophetwerkdag' een wrap gevuld met groenvoer en een kleine salade meeneem.

Of een grote salade met avocado of met een gekookt eitje. Of een slaatje met paar gerookte kip reepjes erbij of ipv kip tonijn? En dan zonder pasta oid. Vult wel denk ik, zo zit er wat variatie in :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:35

Hoeveel tijd rekenen jullie ongeveer in de sportschool (dus zonder vervoer naar)? Ik wil toch eens gaan rekenen of het haalbaar is om erbij te nemen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:38

Ik zat meestal 1 uur in de sportschool en dan 3 a 4 keer per week. :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:48

Ik ga het ook weer proberen om af te vallen.
Begin van het jaar zat ik aan de shakes daar was ik met lange perioden maar 3/4 kilo van af gevallen ben toen mee gestopt en heb het heel snel weer aangekomen. Nou is mijn doel om op me werk gewoon een normaal broodje te nemen dus niet meer naar de supermarkt om een sneetje brood mee te nemen met lekkere beleg allemaal. En van de cup a soup af te blijven maar gewoon thee zonder suiker weer te nemen. Ook thuis wil ik het bij 1 bord eten houden plaats van 2 of 3. En mijn snoep gedrag. Ik ben nu dan 69 kilo als ik mijn in de avond weeg. En wil er dus 9 kilo van af wil naar de 60 toe.

Ik wil eigenlijk gaan joggen of hard wandelen hoe dat heet maar dat wil ik eigenlijk met de hond doen maar die is nog iets te jong er voor (16 weken oud)

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:39

Ladybird schreef:
Renske_W schreef:

Salades kant en klaar valt reuze mee qua kcal. Alle groene salades kant en klaar zitten onder de 500 bij de jumbo en de maaltijdsalades vallen ook wel mee, had er gister eentje in mijn handen (tonijn vgm) was ook maar 500

Edit: en als je de dressing niet erin doet bespaar je al heel veel kcal! Soms vraag je je af waar de kcal vandaan komen bij zon kant en klaar salade ...
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 29-12-17 18:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:41

c_esther schreef:

iemand tips?

Mijn oplossing is kleine zakken chips en kleine chocoladerepen _O-

Merk ook dat als je wat vaker dingen laat staan dat je er steeds gezonder mee om kan gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:57

Blue_monday 500kcal is aardig wat als lunch als je kilo's kwijt wilt.

2 bruine boterhammen met een plakje kipfilet, een banaan en 200gr snacktomaatjes is bijvoorbeeld nog geen 350kcal.