No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:38

Irkoontje schreef:
Goed bezig allemaal!

Ik wil inderdaad alleen minderen met de zoete dingen, zoet broodbeleg, toetjes, chocomelk, chocolade, koekjes. Brood eet ik wel gewoon, aardappelen weinig, maar dat at ik al weinig. Net als zoet broodbeleg trouwens. En zelf nergens suiker aan toevoegen.

Zo doe ik het ook.
Alleen moet ik als ik thuis fruit of snoep wortels ofzo eet het delen met m'n viervoeters :'). Met z'n 4 en aan de wortels!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:39

Mizora schreef:
Ook helemaal zonder suikers overleef je prima. Zetmeel wordt namelijk gewoon omgezet naar suiker. Maar zelfs zonder zetmeel overleef je prima. Het is wel harder werken voor je lichaam, dat wel, maar aangezien je langdurig zonder eten kan(vitaminegebrek gaat je als eerste opbreken, zeker het tekort aan vitamine C) kan je lichaam dus blijkbaar prima zonder suiker. Je glucosevoorraad is namelijk met een paar dagen echt wel op. En ook mensen die een koolhydraat"vrij" dieet, soms zelfs met maar maximaal 15g koolhydraten per dag en die allemaal uit groenen, redden het ook gewoon.

Nu zeg ik niet dat je helemaal zonder suiker moet eten. Maar je hoeft absoluut niet bang te zijn voor een suikertekort.

Maar dan kan je dus echt amper iets eten?
Mensen denken al dat ik niets kan eten als "veganist" die suikers beperkt :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:40

Rocamor schreef:
Je wilt niet crashen. Maar 5 kg in 6 weken vind ik redelijk crashen.

Het is een streven ;) ik reken ook vanaf een paar dagen terug tot oudjaar, dat is 8/9 weken. En crashen zie ik voor me als niet meer dan zo'n 1000 kcal per dag, dat ga ik echt niet doen haha

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:42

Nou gister ging goed, totdat ik moest trainen en stond te trillen op mijn benen. Had geen druivensuiker bij me dus heb een flesje Fanta lemen gedronken.
Volgende keer worden mijn bloedwaardes gemeten tijdens de training.

Ik houd jullie op de hoogte.

Edit: omdat mijn moeder diabetes heeft meet zij mijn bloedwaardes best vaak, en ik heb altijd goeie bloedwaardes.

Voor de rest ging het wel goed. Drink lekker veel water en heb op een zelf gebakken koekje van m'n zusje niks met suiker gegeten. :)
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 03-11-17 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:43

Ik eet wel brood.(volkorenbrood) maar geen snoep, geen suiker toevoegen, geen limonades/vruchtensappen.

Maar vanavond wel een wijntje :o

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:43

Oh oké. Ik ga zelf uit van ca 1 kg/ maand. En omdat je aangaf pas per de 13e streng(-er) te beginnen dacht ik aan 1 kg/week

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:44

AlwaysH schreef:
Nou gister ging goed, totdat ik moest trainen en stond te trillen op mijn benen. Had geen druivensuiker bij me dus heb een flesje Fanta lemen gedronken.

Voor de rest ging het wel goed. Drink lekker veel water en heb op een zelf gebakken koekje van m'n zusje niks met suiker gegeten. :)

Gebruik jij suikerverlagende medicatie?

En hoe meten ze dat? Vingerprikje?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:47

AlwaysH schreef:

Edit: omdat mijn moeder diabetes heeft meet zij mijn bloedwaardes best vaak, en ik heb altijd goeie bloedwaardes.

Misschien voor het sporten iets van een banaan eten?
Vervelend hoor, ik ken het gevoel wel helaas.

NatasjavE

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:49

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:50

Ik eet gewoon, sowieso wil ik ivm met borstvoeding niet ineens mijn hele dieet omgooien. :n Mijn 'gewone' eten is niet ongezond vind ik zelf. Het gaat meer om de randzaken. :D

Gisteren weer goed gelukt en niet gesnoept. Wel even een opgave maar heb ipv daarvan als tussendoor een stuk fruit gepakt.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:52

Rocamor schreef:
Oh oké. Ik ga zelf uit van ca 1 kg/ maand. En omdat je aangaf pas per de 13e streng(-er) te beginnen dacht ik aan 1 kg/week

Sorry voor de verwarring :o ik ben ook onder begeleiding van iemand, dus als ik ga crashen krijg ik op m'n donder haha

Thanks voor de website NatasjavE! Ik ga eens kijken :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:01

Going strong ladies! *\o/*

Ik zit nu lekker aan m'n eitje en straks zwemmen. Ik hoop dat 40 min gaan lukken ivm blessure!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:19

Gisteren brood met hartig beleg, thee, limonade (doe het nu wel enorm dun), noten, een winegum en salade gegeten. Vooral noten is voor mij wennen. Eigenlijk nooit gegeten, maar merk dat ik in de avond wel behoefte heb aan iets te eten. Vanmiddag boodschappen doen, wordt wel een uitdaging om enkel gezonde etenswaren te kopen. Voor nu staan op het lijstje:

Ontbijt:
Brood, vleeswaren, kaas, pindakaas

Tussendoor:
Fruit (minstens 3 soorten), komkommer, noten, suikervrije ontbijtkoek

Avondeten:
Groente, vlees, volkoren rijst en pasta, salade

Nadeel is wel dat ik na mn paard moet gaan, (ofwel, mesten, rijden ed), dus dan meestal wel honger heb. Denk dat ik een boterham meeneem oid en die opeet voor t wegrijden van stal. Twintig minuutjes moet voldoende zijn om te zakken lijkt me toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:20

AlwaysH: Lijkt mij verschieten!

De rest: Bedankt voor de tip. Verschiet er wel van dat die smoothies toch niet zo gezond zijn :( Soyamelk veel suiker? Dat is spijtig zeg, ga eens bekijken welke andere plantaardige producten wel suiker vrij zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:24

DeMolenhoek schreef:

De rest: Bedankt voor de tip. Verschiet er wel van dat die smoothies toch niet zo gezond zijn :( Soyamelk veel suiker? Dat is spijtig zeg, ga eens bekijken welke andere plantaardige producten wel suiker vrij zijn.

Je hebt ongezoette soja melk, maar die vind ik zelf niet weg te slobberen :o
Heb nu even voor je de amandelmelk uit de koelkast getrokken, Apro zonder suiker en die van de Jumbo met 0,3% *\o/*

De groentespread van de Aldi heb ik nu ook weer opnieuw ontdekt, dacht dat er suiker in zou zitten maar nee. Diervrij en suikervrij **\O/**

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:42

Door stress (en echt enorme trek, had als tussendoortje 's ochtends mijn lunch al op, daarna als lunch mijn tussendoortjes gegeten... Ging niet helemaal volgens plan) gister een pak gevulde koeken gehaald :o Heel heel slecht. Maar, weggooien vind ik zonde. Als ze op zijn ga ik er dus weer tegenaan. (smoesjes, smoesjes, ik weet het)

Ik heb helaas ook een soort 'koop/eetverslaving'. Kan me een hele dag verheugen op dat ene veel te zoete slechte dingetje dat ik na school van mezelf mag halen. Ongeveer zo'n drie keer per week... Dat gaan we dus aanpakken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:44

DeMolenhoek schreef:

Suikervrij hoeft niet. Je moet zorgen dat je lijf er lang over doet om bij het suiker te komen of dat je er veel van moet eten. Groente heeft een laag suikergehalte en je lichaam doet er lang over om bij de suiker(glucose ) te komen.

Je lijf heeft suiker nodig om te verbranden. Je hersenen hebben de hele dag een heel klein beetje suiker nodig. En dan maakt het niet uit of je dat via een een suikerklontje binnenkrijgt of via een portie worteltjes.
Alleen om aan dezelfde hoeveelheid suiker te komen via de worteltjes moet je er ten eerste veel meer van eten en ten tweede de suiker komt veel gelijkmatiger vrij dan bij dat suikerklontje.
Het suikerklontje geeft in een keer heel veel suiker in het bloed en is heel snel weer weg. En dan heb je dus ook heel snel weer trek in suiker. En die trek is heel moeilijk te weerstaan. Je neemt dan snel weer een snackje om snel weer je glucose behoefte op peil te brengen.(want je hersenen kunnen niet zonder de hele dag een beetje glucose) en zo krijg je ongemerkt veel te veel calorieën binnen.

Edit: met suikervrij bedoel ik voedsel zonder glucose/fructose etc. Je moet inderdaad geen of zo min mogelijk suiker toevoegen en voedsel eten met een lage glycemische index.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:57

Amandelmelk is wel goed te doen zonder toegevoegde suikers DeMolenhoek :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:05

AlwaysH schreef:

Ik doe tijdens het sporten nog weleens wat limonade in m'n bidon, tijdens het sporten heeft je lichaam toch net wat meer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:12

Ok top! Ga ik dat even halen. Fijn dat er zo veel kennis aanwezig is :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:26

Azmay schreef:
AlwaysH schreef:

Misschien voor het sporten iets van een banaan eten?
Vervelend hoor, ik ken het gevoel wel helaas.

Ik heb voor het sporten nog een fruit smoothie gehad, dus heb wel gegeten er voor.

Gebruik op anticonceptie geen medicatie.

Inderdaad gewoon een vingerprikje.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:42

AlwaysH, als je kort voor het sporten nog een fruit smoothie hebt gehad, kan het zijn dat je lichaam door het sporten in een vorm van hypoglycemie terecht is gekomen. Dus al een reactie op je suikerinname door je smoothie en door sporten extra.

Je kunt dan beter van te voren niet zulke snelle suikers nemen (wat voor mij een smoothie wel is) en iets dat langzamer energie afgeeft.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:00

Was rond half vijf denk ik, moest pas heel laat sporten dus heb daarvoor ook nog gewoon gegeten. :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:19

en wat had je gegeten tijdens avond eten?

en wat eet je normaal als je er geen last van hebt?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:27

Leuk dat sommigen al verbering zien! Best wel snel ook, is dat normaal?
Mijn hele buik is juist onregelt, geloof dat het erg moet wennen aan het nieuwe eten.

Demolenhoek: idd eten voor je boodschappen gaat doen helpt echt veel! Beloon jezelf met iets anders dan eten, een leuk shirtje oid of een bezoekje aan de kapper.
Laat je niet demotiveren door de weegschaal, ook ik was vandaag aangekomen.

Ik ga mij pas weer wegen als de maand voorbij is, van dag tot dag zegt toch erg weinig en zo voorkom ik dat ik weer ga snoepen als er iets af is. Ik hoop aan het eind van de maand 5 kg kwijt te zijn.