3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:05

Ik heb idd ook als ik de omtrek van mijn taille invoer (80 cm), dan heb ik ook een gezond gewicht. En volgens mijn bmi (26,5) licht overgewicht.
Het stomme is dat ik bij mijn buik het meeste cm's verlies, maar bij mijn heupen/bovenbenen amper. Dus mijn broeken worden bij mijn middel te groot, maar ik kan denk ik geen maat kleiner aanschaffen omdat ik ze dan alsnog niet over mijn kont krijg :')

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:08

Annikoe schreef:
Ik heb idd ook als ik de omtrek van mijn taille invoer (80 cm), dan heb ik ook een gezond gewicht. En volgens mijn bmi (26,5) licht overgewicht.
Het stomme is dat ik bij mijn buik het meeste cm's verlies, maar bij mijn heupen/bovenbenen amper. Dus mijn broeken worden bij mijn middel te groot, maar ik kan denk ik geen maat kleiner aanschaffen omdat ik ze dan alsnog niet over mijn kont krijg :')

Heb ik al echt heel mijn leven last van. Ik ben gezegend met een zandloper figuur, mijn BMI is gezond maar volgens de omtrek van mijn taille heb ik ondergewicht.

Oplossing: broeken met elastiek aan de rand, of simpelweg riemen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:53

secricible schreef:
Laura82 schreef:
Volgens de tabel van het voedingscentrum heb ik qua middelomtrek ernstig overgewicht, qua bmi matig overgewicht >;)
Dat was niet wat ik wilde zien...

Maar wel interessant om je te beseffen. Buikvet is ongezonder dan heupvet, dus zie hetbals een extra motivatie aan de slag te gaan.
Ben je daarnaast bewust dat wanneer je je vetvoorraad opslaat rond je buik de kans groter is dat je insulineresistent bent (en meer kans loopt op ziektes als diabetes e.d. In de toekomst) en dat het dus goed is om na te denken over je macros en hoeveel khd daar in passen.

Geen hele opbeurende tekst (sorry :+ ) maar het veranderd niets aan wij je bent, het geeft je alleen extra kennis ;)

Ik weet t... daarom baal ik er ook zo van. Bijna alles wat ik tot nu toe afgevallen ben is van mn buik afgegaan, dat gelukkig dan wel weer. Ik heb al een verhoogde kans op diabetes type 2 ivm zwangerschapsdiabetes, dat is juist mn grootste motivatie om af te vallen. Op dit moment wil ik mijn macro's nog even niet aanpassen, omdat ik nu eindelijk succesvol afval (nou ja nu even dipje, maar ging tot nu toe prima), minder khd had ik veel meer moeite mee. Als ik merk dat het afvallen erg stagneert of het vet niet van mn buik verdwijnt kan ik daar altijd nog aan gaan sleutelen.

Daarnaast zit ik nu een beetje met mn figuur. Ik heb nu al een grotere broekmaat dan bovenmaat, en als ik alleen bij mn middel af blijf vallen wordt dat alleen maar meer. Voor gezondheid beter, maar geen gezicht :o iets meer verdeeld zou dus wel mogen van mij. Al moet ik dan totaal wel meer kilo's kwijt, omdat dat vet van mn buik sowieso weg moet... nou ja, ik ga dr maar weer vol tegenaan...

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:10

Ik dacht dat ik vis altijd heel lekker vond, totdat ik mijn vriend ontmoette... Hij komt van een vissersplaatsje aan de oostkust van Canada en eet vanalles en nogwat rauw. Ik vind mosselen namelijk super lekker, maar ik ga ze echt niet rauw eten :')

De zandloper heb ik ook 'last' van. Probeer maar eens een korte broek te vinden waar mijn benen en kont inpassen zonder dat ik met de tailleomtrek als mama kangeroe rondloop.

Gisteren ging alles goed totdat ik 's avonds wat slecht nieuws kreeg. Er ging toen nog een promopack (350g) Rolo ijs naarbinnen -O-

O: Ei met spinazie en spek
T: 125g griekse yoghurt
L: Peameal met spinazie en lentils
T: Rauwkost
A: Hot italian sausage met kikkererwten en groene asperges
T: Handvol nootjes
T: Rolo ijs
B: ~9000 stappen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:20

Ai, Snow, ook een emo-eter? Moeilijk he, om dan niet naar zoiets te grijpen. Sterkte met je nieuws. :(:)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:25

Imre schreef:
Ai, Snow, ook een emo-eter? Moeilijk he, om dan niet naar zoiets te grijpen. Sterkte met je nieuws. :(:)

Ja, helaas wel. Als ik het niet in huis heb eet ik het niet, maar er zijn wat dingen over van de potluck bbq afgelopen weekend. Als ik weet dat het in de vriezer ligt kan ik mij niet meer zo goed beheersen op dat moment.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:31

Komt goed Laura, waarschijnlijk gaat het daar eerst weg en daarna zal het andere "probleem zones" aanpakken.

Rauwe vis is ook niks voor mij... Zalm gaat soms maar dan wel met een laagje kruidenkaas ofzo :P

Je dag zag er netjes uit hoor. Wat vervelend dat je slecht nieuws te horen hebt gekregen.
Zou mij dan niet zo druk maken om dat ijsje...
Sterkte!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:34

Awh vervelend Snow_White... idd sterkte met je nieuws :j
En rauwe vis zo.. YUK echt niet!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:35

Heel herkenbaar snow_white, ik heb dat ook. Vervelend van het slechte nieuws :(:)

Thnx gribaldi, waarschijnlijk heb je gelijk. Vind het gewoon zo balen dat ik nog zo'n eind te gaan heb terwijl ik al zo ver gekomen ben. Had een einddoel in mn hoofd, maar wwaarschijnlijk zal ik nu nog wat verder door moeten gaan, dus moet me daar weer even opnieuw op instellen. Komt wel weer goed :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:45

Je bent al prachtig Laura! Je hebt ook al zoveel vooruitgang geboekt :)
De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze altijd, maar ik weet dat het je gaat lukken!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:01

Dank je wel, dat doet me goed :*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:16

Afvallen gaat niet gelijk over lichaam. Mijn bovenbenen beginnen nu las slanker te worden. De eerste kilo's vlogen van mijn gezicht en buik. Het komt vanzelf!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:17

Kijk mij ontiegelijk stabiel zijn *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben er echt trots op, vooral omdat ik niet meer alles bijhoud en mijn dieet-mindset probeer los te laten. Daar was ik toch stiekem wel bang voor, dat ik na zo'n lange tijd afvallen niet zou kunnen of willen stoppen, of juist weer te makkelijk zou worden en weer aan zou komen. Maar nee, ik heb nu echt een gezonde relatie met eten :Y)

Afbeelding

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:19

Wat goed! Jouw getallen wil ik ook bereiken. Nog 7 kilo te gaan!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:29

Wow knap hoor! Heel stabiel!!

Interessant om te zien waar iedereen het eerst vet verliest.
Ik ook gezicht en helaas heb il het idee ook mn boobs.
Daarna denk ik buik.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:31

Ik heb ooit een operatie ondergaan bij me boobs dus daar is 't vet al weg.. Ik val daar gelukkig nooit af... Afkloppen :))

Gezicht gaat 't hardst, benen helemaal geen vet, buik valt mee alleen armen heel erg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:34

Ik val als eerst af in m'n gezicht, bij m'n sleutelbenen en op mijn borsten. Mijn sleutelbenen voel ik veel duidelijker zitten na een paar kilo's en mijn gezicht is slanker. Boobs zijn op zich geen heel groot probleem, ze zijn de laatste jaren erg veel gegroeid en een beetje minder vind ik niet zo erg :)) zou wel graag willen dat m'n buik iets sneller zou gaan, maar dat komt vooral omdat ik dat zelf niet zo goed zie.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:35

Hier bij mij ook eerst gezicht, sleutelbenen (hoewel die altijd wel zichtbaar waren) boobs (zijn gelukkig laatste jaren van een kleine b naar een mooie D gegaan, dus weet niet hoe dat blijft), buik, en helaas op het laatst boven benen..
Laten mijn buik en benen nu zijn wat ik het minst mooi aan mijzelf vind.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:42

Netjes black_kelpie!

Bij mij zie je het in mn gezicht ook altijd heel snel. Buik ging ook snel, en idd sleutelbenen ook. Van mn billen en benen is nog nauwelijks wat af, maar daar ben ik ook altijd stevig geweest, zelfs toen ik nog ruimschoots een gezond gewicht had. Mn buik is echt van de laatste jaren, en dan vooral na mn zwangerschappen.
Boobs zijn redelijk hetzelfde gebreven, alleen iets minder vol voor mn gevoel, wel zelfde maat cupmaat (maar flink in omtrek afgenomen :D )

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:44

Dankjewel :)

Congrats black_kelpie!

Ik val het eerste af in mijn gezicht en taille, daarna boobs ( -O- ) en heupen. Billen val ik niet per se af, maar de verhouding/strakheid word wel anders als ik afval.
Benen val ik niet af en dat heb ik nu ook wel geaccepteerd. Want zelfs toen ik als 17-jarige met een BMI van 18 rondliep had ik grote, grove, tegen elkaar schurende, uit de broek knappende bovenbenen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 15:46

Bij mij is het inderdaad ook gezicht. Taille en 'bovenbuik' ging ook heel snel, maar mijn benen & kont & de eeuwige vrouwelijke lovehandles willen niet zo XD.

Mijn broeken hebben idd altijd al 'geknapt', maar vroeger wel minder vaak moet ik zeggen.

Goedzo kelpie!

Jongens kunnen jullie mij ff een schop geven :'). Ik moet aan m'n scriptie werken maar geen zinnnnn.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:59

Ronde vollere billen zijn toch helemaal mode :')

@BK netjes zeg zo stabiel!

Ach mijn benen zijn ook altijd groot vind dat ook een van de lelijkste punten :+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:01

Ik ben 'aan het werk' :+
Het is goed weer en alles gaat zoals het moet gaan, dus ik heb niks te doen. Voelt best wel slecht om te wachten totdat er iets fout gaat :=

Heb nu wel goed tijd gehad om mijn avondeten en eten voor morgen te plannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:01

_Snow_White schreef:
Imre schreef:

Ja, helaas wel. Als ik het niet in huis heb eet ik het niet, maar er zijn wat dingen over van de potluck bbq afgelopen weekend. Als ik weet dat het in de vriezer ligt kan ik mij niet meer zo goed beheersen op dat moment.

Ik pik hier even op in. Ook ik ben een emo eter. Voel mij de laatste tijd enorm eenzaam en daardoor is er vanmiddag als middageten een pot Ben en Jerry's binnen gegaan :(

Verder werk ik onregelmatig en ben ik wel wat lui qua eten dus het is vaak moeilijk om gezond te eten. Ik weet dat het volledig aan mij ligt maar die mind set veranderen is niet makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:02

gribaldi schreef:
Ronde vollere billen zijn toch helemaal mode :')

@BK netjes zeg zo stabiel!

Ach mijn benen zijn ook altijd groot vind dat ook een van de lelijkste punten :+

Maar dan wel in combinatie met een wespentaille en ook nog eens grote boobs toch? :')