zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:12

Opzeggen voor 1 jan. Aanmelden voor 1 februari

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:13

Ook maar even uitgerekend, wordt toch weer niet blij hoor, die prijzen...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:16

Anne_GTI schreef:

Dank je!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:43

Anne_GTI schreef:

Echt? En als je hebt opgezegd en je krijgt in januari een ongeluk? Hoe ben je dan verzekerd ?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:19

:wave:

Ik kom even binnen vallen, omdat ik er niet helemaal uit kom w.b.t verzekering. Ik twijfel enorm wat ik moet doen en heb niemand in mijn omgeving die er echt heel erg goed verstand van hebben.

Ik ben op dit moment bij Unive verzekerd. Een gewone basisverzekering. In 2017 ga ik €96,00 betalen en heb een eigen risico van €385,00.

In maart 2017 ga ik bevallen en het liefst beval ik in het ziekenhuis. Dan dus waarschijnlijk zonder medische reden. Ook heb ik dan kraamzorg nodig. Eigen bijdrage is 4,20 euro per uur. Max. kraamzorguren zijn als ik het goed heb 49 uren.

Nu heb ik uitgerekend dat ik ongeveer €516,00 euro uit eigen zak zou moeten betalen als ik in het ziekenhuis beval en dus een deel kraamzorg zelf betaal. Ik heb hierop de max. aantal kraamzorg uren gerekend.
Als ik ergens anders zou verzekeren (ik zou dan op een verzekering van ongeveer €125,00 p.m. zitten) en aanvullend op kraamzorg en ziekenhuis bevalling betaal ik ongeveer €550,00 euro extra aan premie.

Nu twijfel ik dus enorm of ik niet gewoon mijn basisverzekering zou houden en die kosten gewoon uit eigen zak betaal.

Ik kwam nog een verzekering tegen bij ZEKUR. Hier zou ik €120,95 p.m. betalen. https://www.zekur.nl/zorgverzekering/premie-berekenen
Een Compleet ZEKUR verzekering. Je zou dan aanvullend verzekerd zijn op:

- Tand.
Je bent verzekerd voor tandheelkundige zorg, inclusief techniekkosten en exclusief orthodontie en algehele narcose. 75% van de kosten tot maximaal €500,00 per kalenderjaar
Ik ga vaak 1 of 2 keer per jaar naar de tandarts. Af en toe heb ik een gaatje. Elke behandeling laat ik tandsteen weg halen.

- Fysio tot € 500,-
Je bent verzekerd als aanvulling op de basisverzekering voor fysiotherapie, mensendieck etc. De totale vergoeding voor alle behandelingen bedragen maximaal vergoeding voor €500,00 voor 1 kalenderjaar.
Ik ga zelf nooit naar de fysio, maar nu ik zwanger ben krijg ik wel af en toe meer last van mijn rug. Ik kan me voorstellen dat ik na de bevalling misschien wel een keer zou gaan als er iets niet lekker zit.

- Buitenland
Dit is een aanvulling op je basisverzekering. Je bent verzekerd voor spoedeisende hulp in het buitenland, tijdens vakantie of tijdelijk verblijf/stage.
Naar het buitenland ga ik niet veel, en volgend jaar sowieso niet als wij een kindje hebben gekregen.
- Reis- en annuleringsverzekering
Beetje hetzelfde verhaal als hierboven.

- Brillen en lenzen
Je bent verzekerd voor brillenglazen, monturen en contactlenzen. Maximaal €100,00 per 3 kalender jaren
Ik heb zelf contactlenzen en betaal vaak gewoon los mijn lenzen. Dit is ongeveer €150,00 per half jaar.

- Anticonceptie
Ben je 21 jaar of ouder? Bestel je de pil bij de internetapotheek, haal je een anticonceptiestaafje of hormoonspiraaltje bij een gecontracteerde apotheek dan vergoed ZEKUR de kosten inclusief je eigen bijdrage.
Ik wil na mijn bevalling wel graag weer aan de anticonceptie. Vergoedt ZEKUR dan ook gewoon de pil? Want dat wil ik het liefst waarschijnlijk.

- Verloskunde en kraamzorg
Dit is een aanvulling op de vergoeding vanuit de basisverzekering. Je krijgt je eigen bijdrage vergoedt: Bij een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak in een door ons gecontracteerd ziekenhuis of geboortecentrum. En bij kraamzorg geleverd waarbij ZEKUR een contract heeft.
Dit vind ik sowieso belangrijk om te weten, maar dit word dus gewoon volledig vergoed als ik in het ziekenhuis beval + mijn kraamzorg als zij daar ook een contract mee hebben. (Zou ik dan even aan hun moeten vragen.)

- Alternatieve geneeswijzen
Maximaal 25,00 per behandeling/consult en maximaal 250,00 per jaar.
Dit gebruik ik eigenlijk nooit.

En nog veel meer...

Zo dat was mijn verhaal. :Y) Wie o wie kan mij helpen om een verstandige en slimme keuze te maken?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:31

Als ik je verhaal zo lees zou ik lekker bij Univé blijven. Of het moet al zo zijn dat het qua kraamzorg goed uitpakt. Je gaat meer premie betalen, maar als ik zie hoe jouw reactie daarop is; heb je het allemaal niet nodig. Tuurlijk, je hebt altijd risico, maar dit lijkt alsof het allemaal aanvullingen zijn die je echt nooit gaat gebruiken en da's zonde om te verzekeren :).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 00:13

Vandaag overstap geregeld.
Zat al sinds 2009 bij m'n huidige zorgverzekering, maar dit jaar was het de moeite waard over te stappen. :j

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:33

Gisteren heb ik ook mijn pakket gewijzigd. Ik zat en blijf bij Zilveren Kruis, over het algemeen ben ik daar tevreden over en ze dekken naar mijn mening erg veel. De nieuwe premie zou 149 euro worden als ik bleef houden wat ik had. Dat was een basispakket, met een aanvullend 3 sterren pakket en de basis tandartsverzekering van 6 euro.

Ik heb het nu gewijzigd naar een basispakket met een aanvullend 2 sterren pakket, en een 2 sterren tandartspakket. Ik ga nu 151 euro betalen.. alsnog kei duur. Maargoed. Als ik het tandartspakket er niet bij had gedaan was het ongeveer 13 euro goedkoper, maar mijn goede voornemen is om ondanks mijn enorme tandartsangst toch de stap te wagen aankomend jaar na 5 jaar geen tandarts te hebben gezien.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:15

Zo, ook overgestapt binnen dsw.
Had aanvullend en laag eigen risico, nu basis en hoog eigen risico.
Ipv 107,- ga ik 85,- betalen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:56

Ik ben toch naar anderzorg gegaan met aanvullend jong pakket
Dat had gewoon alles wat ik wou alleen iets lager alternatief maar oké en 2 euro duurder dan ik wou uitgeven

Maar 5 euro goedkoper dan dat ik bij m'n oude kwijt zou zijn en deze heeft contract met mijn ziekenhuis

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:34

Toevallig heb ik hetzelfde gedaan chocopasta, alleen heb ik aanvullend student gepakt in plaats van aanvullend top. Nu haal ik mijn fysio eruit met de premie, en betaal ik net geen €100. Nu betaal ik 131,50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:14

Ik ben teruggegaan naar Zilveren Kruis, heb één jaar bij DSW gezeten maar ZK biedt mij gewoon meer.

Betaal nu 150 euro, voor basispakket + 4 ster aanvullend + 2 ster tandarts.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:45

Ik ben over naar dsw. Vond de Amersfoortse een hele fijne verzekering maar gewoon echt te duur :\

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:42

Vandaag overgestapt naar Ditzo basis en tandgoed, kom dan op €110.70.
Kom van de Menzis/PMA en zou daar €11 meer betalen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 00:43

Het is mij niet gelukt iets goedkopers te vinden. Blijf dus bij menzis voor 160 euro (en elke maand 20 euro terug claimen).

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:16

Hallo!
Ook ik ben in strijd met welke verzekering. Nu dacht ik eruit trouwens zijn met Zilveren kruis. Echter krijg ik een hele andere soort polis als ik deze verzekering via Independer wil afsluiten. Ik heb bv vrije keuze bij alle ziekenhuizen voor zo'n 7 euro goedkoper. En zo zijn er nog meer dingen. Bij independer zou ik uiteindelijk op 110,95 zitten, in tegenstelling tot Zilveren kruis zelf. Daar zou ik op 126 oid zitten. Iemand een antwoord op de vraag waarom dit zo verschillend is? Ik weet niet zo goed waar ik m'n verzekering nu moet afsluiten en wat veilig is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:22

Als je via independer afsluit krijg je ook nog eens korting op je polis. Vandaar het verschil in prijs.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:30

Maar is dat het hele jaar zo? Independer moet er op een bepaalde manier wel wat aan hebben toch? Je krijgt ook al een tandongevallen verzekering erbij? Ik mis de logica denk ik :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:46

Independer krijgt dan ook een bepaald bedrag van de verzekering, per afgesloten verzekering, en geeft een deel daarvan weer aan jou als korting.. Als ik t goed heb.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:47

Zorgverzekeringen betalen Independer om hun te adverteren. Besured doet dit niet en komt dus ook niet in de "onafhankelijke vergelijking voor" maar is daardoor wel weer goedkoper

Dat extratje verzekering is wel gewoon hele jaar ja

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:58

Aha, dankjewel! Nogal bizar hoe t verschil maakt namelijk. Vertrouw dat soort dingen niet zo snel meer tegenwoordig, haha

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:40

Het leed wat zorgverzekering heet.
Vreselijk.....
2016 Ditzo. Basis nog net geen 94 euro. Dus mooi goedkoop.
Ik doe altijd basis want ik heb tot nu toe nog nooit iets gehad. Ja een KNO operatie en dat was 2x m'n eigen risico (2013/2014)
Voor 2017 dacht ik ach Ditzo uhm.. 101 nogwat. Ja dat is wel even iets verhoogd. Balen maar oké doe maar..

Zei m'n zus eerste kerstdag Ohh maar Ziezo van zilveren kruis is vanaf 99,94 per maand. Toen ben ik eens gaan kijken en dat was voor de zelfde voorwaarden als waar ik voor bij Ditzo zit. Vrije keuze ziekenhuis en 100% vergoeding van de behandeling indien het eigen risico op is. Mooi top. Overstappen dan maar weer. Ditzo ingelicht en die hebben mijn polis geschrapt voor 2017. EN hup op naar Ziezo. 99,94 mooi die premie. Ik dacht ja ja eigen risico?? 385?? Of toch omhoog. Bij Ziezo kan het of 385 of 885.. Uhm twijfel.. Schilt 22 euro. Oké, vanaf januari 4 maand 200 euro opzij zetten voor de zekerheid en dan gaat het zeker lukken.
Dus hup eigen risico omhoog naar 885 en premie naar 77,94.
TOP iets!! *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:47

Als je niet vaak iets mankeert dan loont zich dat wel idd. Zeker als je het geld wat je minder betaalt opzij zet, en daar je eigen risico van betaalt, als je eens naar de huisarts moet en een kuurtje krijgt ofzo.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:49

8nnemiek schreef:
Als je niet vaak iets mankeert dan loont zich dat wel idd. Zeker als je het geld wat je minder betaalt opzij zet, en daar je eigen risico van betaalt, als je eens naar de huisarts moet en een kuurtje krijgt ofzo.

Huisarts zorg wordt volledig vergoed. Behalve medicatie en lab onderzoeken.
Ik ga elke 3 maand naar de Huisarts wegens m'n pil die gespoten wordt. En daar heb ik nog nooit een rekening van gehad.
En ik ben zeer tegen kuurtjes etc. Medicatie heb ik af en toe een paracetamol en een maagzuur tablet. Die koop ik eens in de zovel maand voor een paar euro in de supermarkt
Laatst bijgewerkt door SummerLess op 30-12-16 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:50

Iemand ervaring met het aanvullende studentenpakket van dsw? Ik word er wel blij van :j maar ben benieuwd of iemand anders die ook heeft.