Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:47

Mo_86 schreef:
Mwah gaat heeeeeeeel langzaam. Gisteren van de jachthaven naar de Brandaris gelopen en terug en daarna meteen een flinke terugval gehad. Daarnet met vrienden ergens geluncht maar ook dat viel niet goed. Ben wel uit bed grotendeels maar nog erg veel last helaas. Dus nog verre van hersteld. Weet nu ook de oorzaak: ik had afgelopen maandag een monchoutaart gemaakt met waarschijnlijk bedorven slagroom. Verkeerde pakje uit de koelkast gepakt dat achteraf gezien te lang open heeft gestaan. Daar helaas nog best veel van gegeten ook nog, het smaakte niet als anders maar was ook niet vies, dus ik dacht dat het aan mij lag. M’n vriend heeft er veel minder van gehad dus zou ook verklaren waarom hij veel minder last heeft gehad. Zo stom, helaas niets meer aan te doen. We liggen toch verwaaid.

Lekker is dat hè, verborgen ruimte ontdekken en spullen. Hadden wij in het begin ook vaak haha, blijft leuk. Sloten is erg leuk, veel plezier daar! Wanneer varen jullie verder? Is het daar te doen met de wind?

Blegh, waardeloos :\. Het zet toch wel een domper, verwaaid of niet. Wat is de planning zodra de wind wat gaat liggen?

Sloten is prachtig, gisteren heerlijk gegeten, vandaag dus een keuteldagje. Morgen gaan we met vrienden van ons t Slotermeer op en daar voor anker, dan varen we verder naar Fluessen of Groote Brakken om nog een nachtje voor anker te gaan en dan varen we terug naar Sloten en zetten hen weer af. Wij gaan dan via de binnenwateren richting de Weerribben. We hebben geen last van de wind, maar het waait wel echt behoorlijk :=.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:57

San, leuk is dat ja, verborgen ruimtes, zeker als er nog iets van waarde in zit!
Wij komen ook nog steeds af en toe plekken tegen die we niet kende haha.
En wat leuk dat er vrienden mee komen zeilen. Gezellig! Hopelijk wordt het mooi zeilweer de komende dagen.

Mo, wat vervelend dat je je nog steeds slecht voelt. Fijn dat je weet waar het aan lag, dat wel. Mannen kunnen sowieso vaak meer rotzooi verdragen heb ik het idee :')

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:55

Ik leef weer! Gisteravond sinds dagen weer een warme maaltijd gegeten en vanochtend werd ik water met een veel fitter gevoel, zonder pijn eindelijk! Voor morgen hebben we een auto gehuurd, woensdag zeilen we weer richting vasteland.

Hoe gaat het bij jullie?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:56

Oh fijn, heeft nog lang geduurd dan :oo.

Hier lekker. We zijn in Lemmer, vrienden opgepikt, net uiteten geweest en nu proeven we 3000 jaar oud water uit Slovenië. Heel apart.

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:03

3000 jaar oud water, das best bijzonder! Smaakt het apart? Lemmer is leuk, veel plezier daar!

Heeft inderdaad lang geduurd, te lang, was er zo ontzettend klaar mee. Best apart wel ook dat ik in een nacht opeens enorm opgeknapt ben. Wel heel fijn! Ik ga wel echt veeeeel voorzichtiger zijn met slagroom... en ik hoef de eerstkomende vijf jaar geen monchoutaart meer.

We zijn vandaag uit eten geweest, snakten beide naar een normale maaltijd. Ik leefde op crackers en brood en m’n vriend op kant en klare maaltijden (haat koken). Ons eten was er snel, wij hebben echt zitten bunkeren en dus waren we na een half uur na aankomst al klaar. Zegt die dame van het restaurant: moeten jullie een boot halen? Wij: nee we hadden enorme honger :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:35

Mo_86 schreef:
3000 jaar oud water, das best bijzonder! Smaakt het apart? Lemmer is leuk, veel plezier daar!

Heeft inderdaad lang geduurd, te lang, was er zo ontzettend klaar mee. Best apart wel ook dat ik in een nacht opeens enorm opgeknapt ben. Wel heel fijn! Ik ga wel echt veeeeel voorzichtiger zijn met slagroom... en ik hoef de eerstkomende vijf jaar geen monchoutaart meer.

We zijn vandaag uit eten geweest, snakten beide naar een normale maaltijd. Ik leefde op crackers en brood en m’n vriend op kant en klare maaltijden (haat koken). Ons eten was er snel, wij hebben echt zitten bunkeren en dus waren we na een half uur na aankomst al klaar. Zegt die dame van het restaurant: moeten jullie een boot halen? Wij: nee we hadden enorme honger :')

Ja! Het komt uit een bron en bevat heel erg veel mineralen en natuurlijk koolzuur, het smaakt ziltig en laat een olieachtig laagje in de mond achter en na een poosje trekt je hele mond droog :)).

Het water heeft een TDS (total dissolved solids) van 7481 mg/l, ter vergelijking, kraanwater heeft 100 tot 250 mg/l.

Fijn dat jullie weer normaal konden eten _O_. Inmiddels verder kunnen varen/zeilen?

Wij liggen nu bij een eilandje in het Tjeukermeer.

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:50

Wel grappig, je zou denken dat t op een zeker moment wel moet bederven haha. Geinig effect ook!

Wij hebben vandaag een elektrische auto gehuurd en het eiland verkend, erg leuk! Ik ben gelukkig weer beter maar m’n energie level is nog niet de oude, dus fietsen had ik niet volgehouden. Dus perfect zo! Morgen varen we verder, naar Medemblik. Onze buren die tegen de steiger liggen gaan om 7 uur weg, we hebben besloten dat dan ook maar te doen, zijn we mooi op tijd in Medemblik. Wat is jullie plan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:12

Ah klinkt goed, Terschelling is een mooi eiland. Fijn dat je je weer goed voelt.

Wij hebben een rondje Friese rivieren/meren gedaan, nu varen we terug naar Sloten waar we onze vrienden afzetten (hun auto staat daar), dan varen we morgen naar Enkhuizen en begint de terugweg naar huis ;(.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:58

Wij zijn weer aan het zeilen op dit moment. In Griekenland,Sporades.

Afbeelding

Al moet ik zeggen dat er bedroevend weinig wind staat. Veel motorren

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:04

Wij hebben ook de terugreis ingezet, nu bijna in Medemblik, morgen Hoorn of Enkhuizen. Afhankelijk van wat vrienden doen die nu ook in die hoek zijn met hun boot. Dit weekend wordt het weer wat minder volgens mij, dus ik denk dat we dan vrijdag of zaterdag weer naar onze thuishaven in Monnickendam varen. Veel plezier nog! En wellicht komen we elkaar nog ergens tegen!

Zeilen in Griekenland, prachtig hoor! Jammer van de wind, maar dan maar snel ergens heen en zwemmen

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:20

Jammer van de wind, maar je zal wel blij zijn om weer aan boord te zijn he!
Geen last van de bosbranden daar? Hoe warm is het in Griekenland nu?

Fijn dat je weer beter bent, Mo! Hopelijk kun je nog even genieten van de terugreis en blijft het lekker weer.

San, lijkt me prachtig, de Friese meren! Jammer dat de vakantie er weer bijna op zit. Gaat altijd veel te snel he..

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:55

Wat ik dan wel altijd weer grappig vind is dat je voor je gevoel altijd veel langer weg bent met de boot dan je echt bent. Wij zijn nu anderhalve week weg en het voelt alsof we al drie/vier weken op pad zijn. Heerlijk gevoel!

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:04

Haha dat is wel waar.
Zijn jullie ook altijd zo snel kwijt welke dag van de week het is als je met de boot reist? Dat vond ik altijd zo typisch.. dan zit ik net een halve week op de boot, en dan heb ik geen flauw idee meer of het een dinsdag of een vrijdag is :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:09

8nnemiek schreef:
Jammer van de wind, maar je zal wel blij zijn om weer aan boord te zijn he!
Geen last van de bosbranden daar? Hoe warm is het in Griekenland nu?

Fijn dat je weer beter bent, Mo! Hopelijk kun je nog even genieten van de terugreis en blijft het lekker weer.

San, lijkt me prachtig, de Friese meren! Jammer dat de vakantie er weer bijna op zit. Gaat altijd veel te snel he..


Het is nu rond de 30 graden. Iets minder warm. En het is zo heerlijk om weer aan boord te leven. We zijn nu voor het 3e jaar op rij met deze boot onderweg en leren hem nu echt goed kennen.
De bosbranden hebben we geen last van maar konden we de afgelopen dagen we zien vanuit de haven.
Vreselijk wat daar gebeurd

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:02

Heeft iemand van jullie toevallig een idee waar je een beetje betaalbaar monel popnagels kan vinden in grotere hoeveelheden? :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:30

Mo_86 schreef:
Wat ik dan wel altijd weer grappig vind is dat je voor je gevoel altijd veel langer weg bent met de boot dan je echt bent. Wij zijn nu anderhalve week weg en het voelt alsof we al drie/vier weken op pad zijn. Heerlijk gevoel!

Haha dat heb ik ook, ja. Over drie dagen zijn we alweer thuis. Ik heb t gevoel 2 maand weg te zijn geweest.

Wij zijn net uit de sluis bij Lemmer t IJsselmeer opgevaren, op naar Enkhuizen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 15:02

Mo_86 schreef:
Wat ik dan wel altijd weer grappig vind is dat je voor je gevoel altijd veel langer weg bent met de boot dan je echt bent. Wij zijn nu anderhalve week weg en het voelt alsof we al drie/vier weken op pad zijn. Heerlijk gevoel!

Ik zag jullie boot, de buitenhaven van Enkhuizen, hond op t dek :P.

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:14

_San87_ schreef:
Mo_86 schreef:
Wat ik dan wel altijd weer grappig vind is dat je voor je gevoel altijd veel langer weg bent met de boot dan je echt bent. Wij zijn nu anderhalve week weg en het voelt alsof we al drie/vier weken op pad zijn. Heerlijk gevoel!

Ik zag jullie boot, de buitenhaven van Enkhuizen, hond op t dek :P.


Lees het nu pas, wat leuk! In welke haven lagen jullie? Wij zijn uiteindelijk twee nachten gebleven, er was een foodtruckfestival, zijn we voor gebleven. Was erg leuk! Nu helaas op de terugweg, bijna terug in de thuishaven. Laatste mijlen. Jullie?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:40

Mo_86 schreef:
_San87_ schreef:

Ik zag jullie boot, de buitenhaven van Enkhuizen, hond op t dek :P.


Lees het nu pas, wat leuk! In welke haven lagen jullie? Wij zijn uiteindelijk twee nachten gebleven, er was een foodtruckfestival, zijn we voor gebleven. Was erg leuk! Nu helaas op de terugweg, bijna terug in de thuishaven. Laatste mijlen. Jullie?

De oude haven, daar liggen we eigenlijk altijd. Wij zijn inmiddels bijna in Maarssen, morgen t Amsterdam-rijnkanaal over en dan naar de thuishaven. Heerlijke vakantie gehad! Jullie uiteindelijk ook nog?

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:55

Ja zeker! Vandaag vanuit Enkhuizen terug gevaren, op de motor want wind tegen en slecht geslapen omdat er een huurbak met aso’s vlakbij lag die om drie uur lallend en schreeuwend terug kwamen. Hun Engelse buurman gaf hen vanochtend op klassieke Engelse wijze een flinke uitbrander ( “ it was bloody 3 AM!!! It’s a bit late now to say sorry isn’t it?!?!”) waarop vervolgens door iedereen eromheen werd gereageerd dat zij hen ook wakker hebben gemaakt. Was vermakelijk haha. Vannacht iets minder. Maar we hadden doordat we zo moe waren geen zin en energie meer over om kruisend terug te moeten dus op de motor naar huis gescheurd. Nu schoonmaken en opruimen.

Jullie goede reis nog even! Moeten jullie lang varen op het Amsterdam Rijnkanaal? Vind dat altijd zo’n saaie klotsbak haha!

30 graden in Griekenland klinkt ideaal! Wel heftig dat jullie die branden hebben gezien.

Heb zo even geen adres voor popnagels 8nnemiek, wellicht een online groothandel? Zou dat in prijs schelen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:03

Oh jakkes, daar kan ik ook echt niet tegen... Zo asociaal. Dat je t laat maakt, prima, maar houd je muil als je terug naar je boot gaat.

Het Amsterdam-Rijnkanaal is denk ik een uurtje of drie, we vertrekken vanuit Maarssen, t kanaal op en dan op gegeven moment door die schijtsluis bij Tiel. Het is idd wel saai, die vrachtschepen vind ik wel tof om te zien. Morgen is t zondag, dus het zal wel rustig zijn.

Maar, ik verkies die route boven t Markermeer hoor, wat een golfslagbad in een vissekom is dat zeg... En dan rond Pampus drie motorjachten volle bak tussen de vrachtschepen, zeiljachten en andere bootjes door slalommen, echt hatelijk.

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 22:52

Meestal is het op zondag wel rustig met binnenvaart.
*binnenvaartschipper* :+

FiveSports

Berichten: 1874
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 23:08

Hey,
Leuk topic. Ik heb met een paar vrienden sinds een aantal maanden een valkje. Durf opzich "al" wel met iemand die geen ervaring heeft alleen op pad te gaan, maar ben nog een zware amateur.

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 07:31

_San87_ schreef:
Oh jakkes, daar kan ik ook echt niet tegen... Zo asociaal. Dat je t laat maakt, prima, maar houd je muil als je terug naar je boot gaat.

Het Amsterdam-Rijnkanaal is denk ik een uurtje of drie, we vertrekken vanuit Maarssen, t kanaal op en dan op gegeven moment door die schijtsluis bij Tiel. Het is idd wel saai, die vrachtschepen vind ik wel tof om te zien. Morgen is t zondag, dus het zal wel rustig zijn.
.

Ik zal een stuk route voor je verkennen, vaar nu voor je uit (lees: afvaart op de Waal boven sluis Tiel :D

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 07:54

Jee wat een aso's, Mo! Succes met de schoonmaak!

San, veel plezier op de terugreis, ondanks dat het een saaie route is.
Haha, schijtsluis Tiel? Ik kan me echt niet meer herinneren hoe die eruit ziet. We hebben er zo veel gezien..

De enige die ik nooit vergeet is die van Panheel, met 8 meter verval, waar we al meerdere keren plezierboten in de lijnen hebben zien hangen := :')

Fivesports, leuk dat je sinds kort een Valk hebt! Had je al vaker gezeild of echt pas bezig sinds je de boot hebt? Heerlijk hoor! Zo is het bij ons ook begonnen, met nog een iets kleiner bootje.

Oh, de popnagels kan ik uiteindelijk bij CS rigging vinden voor iets minder dan een euro per stuk := Verpakkingen van 10 stuks.
Alles afgezocht, en niks te vinden qua grootverpakkingen..
Ik hoop dat we er niet te veel nodig hebben :')
Voor een deel kunnen we gelukkig aluminium popnagels gebruiken.