Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:41

Er zijn echt heel veel syndromen die cognitieve achteruitgang als symptoom hebben.

Normaal is het uiteraard niet. Gerelateerd aan vaccineren ook niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:43

Is er autopsie verricht? Bij leven, hersen- en genetica onderzoek?

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:44

pmarena schreef:
Bedankt voor je serieuze reactie :)

En ook helemaal begrijpelijk wat je vertelt :j Uiteraard kan het zo verlopen voor iemand.
Dat er een nieuw pad gekozen wordt waar list & bedrog toegepast kunnen worden voor het eigen gewin.

Maar het kan ook gewoon een volgen zijn van een innerlijke drang om het juiste te doen.
Die vervolgens dan wellicht weer goed uitpakt omdat je daar ook nog van kan leven omdat mensen willen horen wat je bevindingen van je nieuwe onderzoek zijn.

Dat er veel interesse is naar uitleg over het tot stand komen van de negatieve kanten van vaccinatie komt dan denk ik wel doordat mensen met eigen ogen zien dat er dingen fout gaan. Die zijn dan benieuwd hoe dat kan want men zegt toch dat het veilig is? En als er dan experts zijn die daar (óók vanuit wetenschappelijk onderbouwde) theorieën over hebben dan ben je daar benieuwd naar. Omdat je met je eigen ogen dingen ziet gebeuren die volgens de gedoodverfde experts niet bestaan. Uit die hoek zul je dus geen verklaring krijgen.

Alleen... dat wetenschappelijke argumenten wegwuiven is iets wat ik eigenlijk niet zo zie gebeuren?
Men duikt er alleen wat dieper in waardoor blijkt dat er nog een heel al dan niet ontgonnen gebied achter de geldende theorieën zit :)

En anti-vaxxers zijn het over het algemeen al helemaal niet -O-

Dat is ook weer zo'n flauwe dooddoener om iedereen die hardop de veiligheid van de vaccins ter discussie durft te stellen meteen maar weg te zetten als anti-vaxxers. En dat gebeurt echt massaal.

De kritische mensen zouden het allerliefste VEILIGE vaccins willen.
Zijn over het algemeen helemaal niet tegen vaccineren op zich :)

Nou ja, precies die innerlijke drang die jij aanhaalt kan ook bij veel wetenschappers een drijfveer zijn (is, als ik even in mijn eigen omgeving kijk). Ik denk dat je er sowieso meer raakvlakken vindt dan je vermoedt, want wetenschap is nooit 'af'. Dat weten ze zelf als geen ander. Er is nog zoveel te ontdekken, zoveel dat we niet snappen, zoveel dat net iets anders ligt dan we denken en wat over tien jaar misschien achterhaald is.

Daar tegenover staat wel dat ook binnen de wetenschap sommige dingen echt 'bewezen' geacht mogen worden, op het moment dat heel veel wetenschappers op verschillende plekken onafhankelijk een waarneming bevestigen bijvoorbeeld (let hierbij wel op het verschil tussen waarneming en verklaring, voordat dat erbij gehaald wordt) of wanneer de techniek zó verbeterd is, dat oude theorieën letterlijk bekeken kunnen worden (denk bijvoorbeeld in een extreem geval aan de aarde plat of rond, en de komst van ruimtevaart). Dat kan met bovenstaande naast elkaar bestaan, sterker nog, daar draait het systeem op. Maar wanneer sommige van die waarnemingen als argument worden gebruikt, wordt dat niet geaccepteerd maar wordt er bijvoorbeeld getwijfeld aan de kwaliteiten of motieven van de waarnemers en op basis daarvan wordt zo'n waarneming dan verworpen. Dat bedoel ik met 'wetenschappelijke argumenten wegwuiven'.

Weet je, ik geloof oprecht dat je gewoon het beste voor je kind wil. Ik ben het met je eens dat wanneer er een bijwerking optreedt, de antennes van ouders terecht op volle toeren gaan werken en klaarblijkelijk wordt er dus vanuit de gevestigde wetenschap verkeerd op gereageerd. Dat heeft voor een groot deel denk ik te maken met een verschil tussen hoe wetenschappers woorden hanteren (veilig, waarneming, theorie, om maar wat te noemen) en hoe ze hun onderzoek presenteren, en hoe dat opgevat wordt door leken. Daar zal aan gewerkt moeten worden. Tegelijkertijd is er een grote kloof tussen hoe wetenschap individuele ervaringen ziet en beoordeelt en hoe iemand dat zelf ervaart, wat ook wantrouw in de hand werkt terwijl het een het ander niet uitsluit.

Daar wordt handig op in gespeeld door bijvoorbeeld de mevrouw die ik aanhaalde, want tuurlijk leg je je oor daar als bezorgde ouder liever te luisteren. Maar dat maakt zulke mensen nog niet meteen betrouwbaarder of beter bekend met de materie. Ik denk dat je daarmee moet oppassen. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 18:49

Ik denk ook dat toeval een logischere verklaring is dan het bizarre idee dat er heel misschien wel eens wat mis zou kunnen zijn met een relatief nieuw combinatie-vaccin dat er steeds weer aan vooraf gaat. En dat ook pas ineens zo'n explosief probleem is geworden sinds de invoering van dat combinatie-vaccin i.p.v. het mono-vaccin. Dàt kan natuurlijk nooit de oorzaak zijn, het MOET iets anders zijn :j

En nee dat bedoel ik helemáál niet sarcastisch :P

....en vervolgens krijg ik weer op mijn kop dat ik ergens over door hamer waarschijnlijk? :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:54

Oh jee, we hebben toch allemaal met eigen ogen gezien dat kindjes spontaan autisme krijgen na een BMR prik :+
Ik denk dat elke ouder zal beamen dat veel kinderen zichzelf niet zijn direct na de vaccinatie, het is ook niet niks. Ik weet nog dat ik twee dagen chagrijnig was van de Mexicaanse griepprik, man wat heeft dat zeer gedaan.

Is het wel eens in je opgekomen dat heel veel ouders ook hun kinderen laten vaccineren die dan vervolgens GEEN autisme ontwikkelen? :+ Ik ken namelijk heel veel mensen (geboren tussen ~1985 en 2000) die GEEN AUTISME hebben. Dit heb ik met eigen ogen gezien. Ik ken ook heel veel mensen die volledig geënt zijn. Je zou bijna denken dat vaccins GEEN AUTISME veroorzaken...

Verder, pmarena. Mijn moeder is (duh) ook een ouder. En tevens (gepensioneerd) kinderziekenhuis verpleegkundige, o.a. spoedeisende hulp. Zij heeft nog nooit een collega gehad die niet liet enten, zelfs niet de meest intens hippe collega's die ze had die enkel biologisch voedsel aten, rauw, KHA, noem het allemaal maar op... Juist omdat zij steeds vaker kindjes langs zagen komen met mazelen en bijbehorende complicaties. Dát is wat bleef hangen, niet die enkele keer (let wel, groot vooraanstaand kinderziekenhuis in de Randstad, geen banketstaaf achteraf ziekenhuisje) dat er een baby binnenkwam die slecht reageerde op de vaccinaties. En mijn moeder is echt niet iemand die zomaar alles gelooft wat je tegen haar zegt, zij baseert dergelijke conclusies op eerste hand ervaringen. Dingen die ze dagelijks op haar werk ziet zag, met eigen ogen. Niet op 'klokkenluiders' op Facebook. Ergo, mijn broer en ik hebben netjes alle vaccins gehad en hebben allebei GEEN AUTISME.

Ik vind het trouwens jammer dat je nogal selectief lijkt te reageren op posts. Wat vind je bijvoorbeeld van het gebrek aan bronvermeldingen en concrete cijfers (dus niet 'we zien X heel erg vaak bij Y' maar 'A is B % vaker te zien in een groep van C ten opzichte van een controlegroep') bij veel van de 'alternatieve' sites die genoemd zijn? Ik snap dat je niet op alle posts persoonlijk kunt reageren, maar je herhaalt vaak dezelfde argumenten die dan weer weerlegd worden en dan ga je er niet op in, dat is lastig discussieren :+

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:59

Janneke2 schreef:
Urion schreef:
Wil zelf mijn vaccinaties laten ontstoren, stoffen van de pil en van het inleiden van de bevalling. Omdat ik niet wil dat er iets van afval in de borstvoeding komt en je er ook wisseling in stemming van kan ondervinden wacht ik maar even tot ze er klaar mee is :) ik zou zeggen doen!

Eh - niet om een trap na te geven met wijsheid achteraf, maar wellicht was het handiger geweest om in elk geval rommel van de pil en de vaccinaties voor de zwangerschap kwijt te spelen....?

Dat had ik ook gerust willen doen. Maar helaas wist ik nog niet af van dit alles. Ik ben mij pas gaan inlezen sinds de zwangerschap. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:01

_lautje_ schreef:
Wauw wat bijzonder dat jij weet wat Pasteur op zijn stervensbed in 1895 heeft gezegd!!

Echt serieus door dit sport beweringen kan je rest wat je schrijft al niet meer serieus nemen.
Schrijf dat soort onzin gewoon niet op als je jezelf niet per direct wil diskwalificeren en voor schut wil zetten.

Het schijnt idd zo te zijn dat Pasteur op zijn sterfbed een andere wending/ ander standpunt heeft genomen in het debat over 'hoe ziekte ontstaat' met Bechamp.
Al was Bechamp's standpunt veel complexer dan 'met goede voeding blijft iemand gezond'.
En Pasteur's positie was ook niet echt 'vaccins zijn goed' (dat is een discussie van de laatste jaren).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 19:06

Firebird: ik ben er itt sommige kritische ouders ook best van overtuigd dat de meeste mensen die zichzelf onderzoeker of dokter noemen, gewoon de beste intenties hebben en 's ochtends naar hun werk gaan in de hoop dat wat zij doen, de wereld een klein beetje beter maakt :j

Alleen ben ik er ook van overtuigd dat de uitslagen van onderzoeken, niet altijd 1 op 1 naar buiten gebracht worden. Dat er op 1 of andere manier eerst nog een poosje op gekauwd kan worden als de resultaten niet naar de zin zijn van degene die er boven zit. En je hoort toch regelmatig dat problmen bekend waren, maar achtergehouden zijn. Op verschillende gebieden.

Wáár gaat dat dan mis vraag ik me af? En hoeveel mensen duiken er nou echt in de originele documenten van een onderzoek om zelf te checken of de conclusie die men naar buiten brengt, ook daadwerkelijk klopt met de ruwe data? En wat belet een onderzoeker / team om wat te goochelen met cijfers / bevindingen, wat zaken aan te passen waardoor problemen minder opvallen? Zoals bvb. in de film VAXXED wordt gezegd dat de CDC gedaan zou hebben....door een klokkenluider binnen het CDC die zelf met dat rommelen bezig is geweest.

Ik ben wel benieuwd waarom mensen die zeggen dat het allemaal niet kan, denken dat dat niet kan?

Kraait er een haan naar een onderzoek voordat het gepubliceerd is?

Gewoon even een hersenspinsel hè, ik zeg niet dat ik denk dat dit gebeurd is, maar ik weet er niet genoeg vanaf om het uit te sluiten ook ;) Dus even gewoon uit nieuwsgierigheid:

Wat let een onderzoeker om bvb. een onderzoek te beginnen met (ik noem maar wat), 1500 mensen.

En dan valt bij (ik noem maar wat) 150 mensen op dat die niet zo best reageren op hetgeen dat getest wordt. Bij 100 mensen is het vervelend maar bij de overige 50 mensen is het toch wel zeer ernstig te noemen. De onderzoeker of de geldschieter of weet ik wie er nog boven de mensen van de werkvloer zitten, is daar bepaald niet blij mee en wil om welke reden dan ook niet dat dit in de conclusies van het onderzoek vermeld wordt.

Wat let "iemand" dan om bvb. alle gegevens die tot dan toe zijn verzameld, te vernietigen?
Of in ieder geval niet te publiceren?

En dan eventueel opnieuw te beginnen met schrijven en dan te doen alsof de groep bestond uit 1450 mensen, zodat dat nare kolommetje van die 50 grote problemen wegvalt als het ware, alsof die mensen er nooit bij zaten in het onderzoek?

Serieuze vraag, ik ben wel benieuwd of een dergelijke manipulatie nou echt zo absoluut onmogelijk zou zijn, en vooral: waarom dan? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:10

Ik heb mijn prikken gehad, al mijn kinderen ook. Ik snap werkelijk niet waarom er hier gesproken word over kritische prikkers en pro prikkers. Vergelijk het maar met Trump en Clinton, je kunt kiezen uit twee niet al te fijne mogelijkheden en de gevolgen merk je pas later. Daarbij hoop ik dat geen enkel kind zware bijwerkingen krijgt maar ook geen enkel kind dood gaat of gehandicapt raakt aan iets wat simpel voorkomen kon worden. Dus jullie blijven maar mooi elkaar de vliegen afvangen en vooral door enkelingen sarcastische sneren uitdelen, ik vind het prima en hopelijk kunnen jullie over 25 jaar zeggen dat je nu de juiste keuze hebt gemaakt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:17

Vormen van onderzoek hebben een rangorde van betrouwbaarheid Hoe hoger je betrouwbaarheid Hoe serieuzer jij en je onderzoek worden genomen. Dubbelblind onderzoek (zowel de onderzoeker als de patiënt weten niet wat ze toegediend krijgen, placebo of medicatie.) De groepen worden gerandomiseerd en degene die de resultaten verwerkt weet niet wie bij welke groep hoorde. Daarna worden ze door een onafhankelijke onderzoeker beoordeelt.
Degene die het medicijn laat testen komt in dit hele verhaal niet voor en kan dus niets manipuleren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 19:19

Magrathea: ik heb simpelweg de tijd en daarnaast heel eerlijk ook de zin niet om op alle posts te reageren. Is mijn goed recht denk ik :)

Enige reden dat ik überhaupt af en toe op wat posts in ga is omdat ik de TS ben van dit helaas compleet off-topic gaande onderwerpje op Bokt en ik het niet fair vind wat er hier en daar gezegd wordt. Of bij mij of anderen in de mond gelegd wordt.

Net als jouw verhaal: tja wat moet ik daar op zeggen? Dat is jouw waarheid, de ervaringen binnen jouw kring. Andere kringen hebben weer andere ervaringen. Dat maakt de ervaring van jou of van hen of van mij niet minder waar of niet minder belangrijk. En een discussiepunt lijkt het me al helemaal niet toch :)

Die flauwekul van heel veel mensen die geen autisme of beter gezegd vaccine induced autism of storingen uit het autistische spectrum of regressie of.... noem maar op vertonen: je bent vast slim genoeg om te beseffen dat zulke opmerkingen dusdanig flauw zijn dat ik mijn tijd daar niet aan ga verdoen.

En als je werkelijk leest dat ik zou zeggen dat iedereen spontaan autist wordt of dood neervalt ofzo...dan is het al helemaal verspilde moeite. Dus tja daar een paar redenen waarom ik niet op iedereen en alles reageer.

Net zoals ik overigens op heel veel zaken geen reactie krijg maar men gewoon weer steeds dezelfde dooddoeners er in gooit of een nieuwe fraaie beschuldiging / verwensing / leuk kleinerend grapje :P

Goed, ik heb ook vandaag weer genoeg tijd weggegooid in dit topic. Weet net als de vorige keren niet of ik later in de week nog ga reageren maar ik zal vast nog wel minstens even een kijkje nemen en bijlezen met of zonder reactie :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:21

raket schreef:
Vormen van onderzoek hebben een rangorde van betrouwbaarheid Hoe hoger je betrouwbaarheid Hoe serieuzer jij en je onderzoek worden genomen. Dubbelblind onderzoek (zowel de onderzoeker als de patiënt weten niet wat ze toegediend krijgen, placebo of medicatie.) De groepen worden gerandomiseerd en degene die de resultaten verwerkt weet niet wie bij welke groep hoorde. Daarna worden ze door een onafhankelijke onderzoeker beoordeelt.
Degene die het medicijn laat testen komt in dit hele verhaal niet voor en kan dus niets manipuleren.

Eh - tegenwoordig zijn de onderzoekers verplicht hun geldschieters, onderzoeksprojecten en werkplekken te vermelden.
Want al onderzoek je dubbelblind, placebo gecontroleerd en randomized - daarna komt toch de interpretatie en het schrijven van het artikel.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:24

bigone schreef:
Ik heb mijn prikken gehad, al mijn kinderen ook. Ik snap werkelijk niet waarom er hier gesproken word over kritische prikkers en pro prikkers. Vergelijk het maar met Trump en Clinton, je kunt kiezen uit twee niet al te fijne mogelijkheden en de gevolgen merk je pas later. Daarbij hoop ik dat geen enkel kind zware bijwerkingen krijgt maar ook geen enkel kind dood gaat of gehandicapt raakt aan iets wat simpel voorkomen kon worden. Dus jullie blijven maar mooi elkaar de vliegen afvangen en vooral door enkelingen sarcastische sneren uitdelen, ik vind het prima en hopelijk kunnen jullie over 25 jaar zeggen dat je nu de juiste keuze hebt gemaakt.

Net als bij de presidents verkiezingen heb je ook nog een 3de en 4de optie :)
1 prikken volgens schema rivm
2 helemaal niet prikken
3 prikken volgens een alternatieve schema; gespreid en op latere leeftijd starten (of een variatie op deze)
4 prikken volgens een schema en het laten ontstoren; even in het midden welk schema.

Er zijn dus meerdere keuzes :) allemaal met voors en tegens :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:29

Is er autopsie verricht bij de overledenen? Bij de levende-gezond-vooraf-achteraf-autisme-groep, hersen- en genetica onderzoek?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:36

Keet schreef:
bigone schreef:

Net als bij de presidents verkiezingen heb je ook nog een 3de en 4de optie :)
1 prikken volgens schema rivm
2 helemaal niet prikken
3 prikken volgens een alternatieve schema; gespreid en op latere leeftijd starten (of een variatie op deze)
4 prikken volgens een schema en het laten ontstoren; even in het midden welk schema.

Er zijn dus meerdere keuzes :) allemaal met voors en tegens :)

Zeker, maar het komt neer op wel of niet prikken. Dat er in ieder geval variaties zijn op het wel prikken is een waarheid als een koe. Maar bij het niet prikken ?? Je kunt je kind nog zo gezond opvoeden maar dat kan ook totaal misgaan. Misschien geeft wel prikken een schijnveiligheid maar wanneer je net als ik heel bewust de periodes met polio en mazelenuitbraken hebt meegemaakt dan denk je wel twee keer na voor je voor niet prikken gaat. En heel eerlijk??? Ik heb liever een kind met een aandoening dan geen kind meer. Ik heb al veel eerder in dit topic aangevoerd dat wanneer je kiest voor niet vaccineren je eigenlijk ook de verantwoording moet nemen om niet op een plek met een zeer hoge fijnstofconcentratie te gaan wonen maar dat werd door iemand afgedaan als zijnde dat je dan maar één slechte zaak in je omgeving had. Is gewoon meten met twee maten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:40

Janneke2 schreef:
raket schreef:

Eh - tegenwoordig zijn de onderzoekers verplicht hun geldschieters, onderzoeksprojecten en werkplekken te vermelden.
Want al onderzoek je dubbelblind, placebo gecontroleerd en randomized - daarna komt toch de interpretatie en het schrijven van het artikel.

Dat paste voor mij bij de onafhankelijke onderzoeker. peer-reviewed dus.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:46

pmarena schreef:
Je kan eigenlijk elke vraag van het ene "kamp" beantwoorden met dezelfde tegenvraag....dat maakt het zo lastig :)

Wat ook niet helpt is om kritische prikkers meteen "anti-vaxxers" te noemen want lang niet iedereen die zijn bedenkingen heeft bij de veiligheid van de prikschema's heeft helemaal niet gevaccineerd :)

Dus om je vraag te beantwoorden: Hoe weet iedereen die zo pro is, waarom het "goed" is?
Volgens het kritische kamp praten ze gewoon domweg de CDC / RIVM na. Of de dokters die het CDC / RIVM napraten....die hun info weer simpelweg van de producenten hebben.

Het kritische kamp baseert zich op verschillende medici die de diepte in gegaan zijn met onderzoek naar de vraag hoe het toch kan dat ze steeds meer vaccinatie-schade zien. Daarvan kun je er vast zonder al te veel moeite een paar vinden via Google, of via een paar linkjes die ik heb geplaatst vind je ook al wat :)

Juist de kritische beweging beseft maar al te goed dat er nog zoveel is dat we niet weten van het menselijk lichaam en het immuunsysteem :j Samen met de slechte ervarings-verhalen uit de praktijk voelt het daarom aan als een gok om zaken in te spuiten die met voortschrijdend inzicht heel goed wel eens veel meer zouden kunnen doen dan alleen dat wat de producent noemt...

Mooie opmerking om even over na te denken die ik voorbij hoorde komen is wel dat ze in omschrijving van medicatie als werking datgene kunnen noemen waarvoor ze het medicijn willen verkopen. Maar dat ze de andere werkingen dan "bijwerkingen" noemen :P

Maar jij doet nu net alsof kritisch kijkende mensen maar tot een conclusie kunnen komen en dat is de conclusie die jij ook trekt: Vaccineren is slecht.

Dat is natuurlijk niet zo. Ik heb ook echt wel kritisch gekeken. Maar ik kijk dus ook kritisch naar de bronnen en ik vind weer hele andere bronnen betrouwbaarder dan de bronnen die jij betrouwbaar vind gok ik zo.

We weten gewoon niet of de vaccinaties op zichzelf nou wel zo goed zijn voor ons lichaam. Ik weet wel dat ze de dodelijke ziektes tegengaan en dat sinds de vaccinaties er zijn, heel veel van die ziektes (bijna) niet meer voorkomen. Ik vind dat dit belangrijker is dat een enkeling die er een beetje ziek van wordt. Dat is natuurlijk heel vervelend voor die enkeling, maar beter voor al die anderen.

Dat ontstoren geloof ik helemaal niks van, maar moet je vooral laten doen als je het graag wil. Ik geloof nog steeds dat dat echt een placebo effect heeft. Maar prima toch als het dan helpt.

Amie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:27

pmarena schreef:
Firebird: ik ben er itt sommige kritische ouders ook best van overtuigd dat de meeste mensen die zichzelf onderzoeker of dokter noemen, gewoon de beste intenties hebben en 's ochtends naar hun werk gaan in de hoop dat wat zij doen, de wereld een klein beetje beter maakt :j

Alleen ben ik er ook van overtuigd dat de uitslagen van onderzoeken, niet altijd 1 op 1 naar buiten gebracht worden. Dat er op 1 of andere manier eerst nog een poosje op gekauwd kan worden als de resultaten niet naar de zin zijn van degene die er boven zit. En je hoort toch regelmatig dat problmen bekend waren, maar achtergehouden zijn. Op verschillende gebieden.

Wáár gaat dat dan mis vraag ik me af? En hoeveel mensen duiken er nou echt in de originele documenten van een onderzoek om zelf te checken of de conclusie die men naar buiten brengt, ook daadwerkelijk klopt met de ruwe data? En wat belet een onderzoeker / team om wat te goochelen met cijfers / bevindingen, wat zaken aan te passen waardoor problemen minder opvallen? Zoals bvb. in de film VAXXED wordt gezegd dat de CDC gedaan zou hebben....door een klokkenluider binnen het CDC die zelf met dat rommelen bezig is geweest.

Ik ben wel benieuwd waarom mensen die zeggen dat het allemaal niet kan, denken dat dat niet kan?

Gewoon even een hersenspinsel hè, ik zeg niet dat ik denk dat dit gebeurd is, maar ik weet er niet genoeg vanaf om het uit te sluiten ook ;) Dus even gewoon uit nieuwsgierigheid:

Wat let een onderzoeker om bvb. een onderzoek te beginnen met (ik noem maar wat), 1500 mensen.

En dan valt bij (ik noem maar wat) 150 mensen op dat die niet zo best reageren op hetgeen dat getest wordt. Bij 100 mensen is het vervelend maar bij de overige 50 mensen is het toch wel zeer ernstig te noemen. De onderzoeker of de geldschieter of weet ik wie er nog boven de mensen van de werkvloer zitten, is daar bepaald niet blij mee en wil om welke reden dan ook niet dat dit in de conclusies van het onderzoek vermeld wordt.

Wat let "iemand" dan om bvb. alle gegevens die tot dan toe zijn verzameld, te vernietigen?

En dan eventueel opnieuw te beginnen met schrijven en dan te doen alsof de groep bestond uit 1450 mensen, zodat dat nare kolommetje van die 50 grote problemen wegvalt als het ware, alsof die mensen er nooit bij zaten in het onderzoek?

Serieuze vraag, ik ben wel benieuwd of een dergelijke manipulatie nou echt zo absoluut onmogelijk zou zijn, en vooral: waarom dan? :)

Zowel bij in vivo studies (op proefdieren), als bij klinische studies op mensen moet voor aanvang van de studie eerst een ethisch dossier aangevraagd worden en goedgekeurd worden door een ethische commissie. Hierin staat het betreffende experiment zeer uitgebreid beschreven en hier wordt bijvoorbeeld ook het aantal deelnemende dieren/mensen vermeld. Een studie op 1500 personen is dus een studie op 1500 personen en je kunt er niet zomaar even 50 'ongewenste resultaten' uitgooien.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:33

pmarena schreef:

Oké, dit wordt een heel lang antwoord, maar volgens mij interesseer je je er oprecht in dus here goes. Let wel, dit gaat over academisch onderzoek.

In het individuele geval wat jij beschrijft: nee, er is op praktisch niveau niks dat iemand tegenhoudt om op die manier data te vervalsen en te publiceren. Op psychologisch niveau is er wel al wat controle, bijvoorbeeld omdat het tegen je principes in gaat, de angst om door collega's afgevallen te worden en je carrière te verliezen (alleen dan zonder plan B, namelijk een carrière als al-dan-niet-terechte klokkenluider), om niet alleen jezelf maar ook directe collega's die niks fout gedaan hebben te beschermen, dat soort dingen. Als je daar geen last van hebt en als je de peer review weet te omzeilen, kan het en dat gebeurt ook.

Het punt is, het systeem werkt niet op individueel niveau. Ten eerste is wetenschap een aaneenschakeling van ontdekkingen. Ieder onderzoek vindt zijn oorsprong in andere onderzoeken, die aanknopingspunten bieden om op door te gaan. Dat betekent ook dat zodra er een waardevol onderzoek naar buiten komt (dus eigenlijk alles wat belangrijk is, bijvoorbeeld volksgezondheid), andere groepen daarmee aan de slag gaan om het in te zetten voor hun eigen onderzoek. Publiceer je dan iets wat kolder is, dan komt dat op die manier snel genoeg naar boven doordat andere mensen niet dezelfde resultaten krijgen. Bovendien moet je verplicht meepubliceren hoe het onderzoek gedaan is, dus is het vanaf dan voor anderen mogelijk om eventuele fouten in de methode te ontdekken.

Dan zou je nog kunnen beargumenteren dat iedereen in het complot zit, en dat er dus niks naar boven komt omdat het in de doofpot gaat. Echter is er zo moordend veel concurrentie tussen onderzoekers, dat het bijna niet voor te stellen is dat competerende groepen níet met tegengesteld onderzoek op de proppen komen of anoniem melding maken van fraude. Die zijn er namelijk alles bij gebaat om te ontdekken dat het onderzoek van de concurrentie niet deugt (en in veel gevallen vinden ze eerder vreselijk vanuit morele overwegingen dan dat het vanuit concurrentie-oogpunt komt, maar het gaat hier over externe prikkels ipv intrinsieke motivatie).

Stel dat je dan niet fout publiceert, maar gewoon je resultaten niet wereldkundig maakt. Kan dat? Ja, dat kan op individueel niveau weer, maar op lange termijn is dat ook geen strategie. Ten eerste kraaien er wel degelijk hanen naar ongepubliceerde resultaten, namelijk de hanen die de boel financieren. Gezien de enorme bedragen die omgaan (subsidies van enkele miljoenen zijn absoluut essentieel om voet aan de grond te krijgen) komt dat bijvoorbeeld vanuit de overheid, de EU of stichtingen. Die verwachten dat je verantwoording aflegt voor je geld, en hebben allemaal eigen regels over hoe vaak en welke rapportage ze verlangen. Bovendien heb je moeten vertellen wat je met hun geld gaat doen, voordat je het kreeg (tot op de komma: hoeveel proefpersonen, proefdieren, welke onderzoekers, waar, waarom, de hele mikmak). Gewoon net doen alsof je niks gedaan hebt is bepaald geen goede strategie om subsidie in de toekomst veilig te stellen en er zit controle op of er gewerkt wordt.

Het toekennen van subsidie is bovendien afhankelijk van je eerder behaalde successen, en momenteel wordt niet publiceren ongeveer als het grootste minpunt beschouwd. Zonder subsidie geen werk of carrière. Iemand die besluit om dan maar niks te publiceren verdwijnt dus op een andere manier via het zijtoneel, en als hij of zij in plaats daarvan gaat frauderen gaat bovenstaande dus in werking. Subsidie krijg je ook makkelijker voor 'hot topics' en je scoort ook op maatschappelijke relevantie, dus reken maar dat als ergens een controverse of een maatschappelijk debat ontstaat, de aanvragen om dat te onderzoeken meteen ingediend én gehonoreerd worden. Met als gevolg dat er dus meer mensen gaan kijken wat er aan de hand is.

De mate van detectie is dus vooral afhankelijk van hoe groot de impact van je onderzoek is. Als jij een fraudepraatje publiceert over het paargedrag van gele dikhoofdpadden is de kans groot dat je ermee weg komt. Zijn de belangen en de hoeveelheid mensen in het veld werken groot, dan is het al een stuk minder simpel, en dat geldt voor veel biomedisch onderzoek (uitstekend voorbeeld is het verloop van deze fraude uit 2014).

Let wel: niet alles, misstanden zijn er nog steeds overal waar mensen werken, óók in de wetenschap. Dit systeem is ook niet onfeilbaar en je kan ook beargumenteren dat de druk júist misstanden in de hand werkt. Maar het steekt niet zo simpel in elkaar als gesuggereerd wordt.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog genoeg interpretaties van data die in de toekomst niet helemaal of helemaal niet correct blijken te zijn, maar die voortkomen uit onderzoek dat wél goed uitgevoerd is en waarvan de data wél betrouwbaar is. Dat heet een werkmodel, wat dan verder uitgewerkt wordt door ofwel dezelfde groep onderzoekers maar meestal ook door andere groepen die het oppikken (en dan dingen toevoegen of weerleggen, zodat het steeds een stapje verder komt). Alles valt en staat met het collectief.

Edit: en als toevoeging, ik heb wel degelijk vertrouwen in dat collectief gezien de vooruitgang die geboekt is, niet alleen binnen de medische wereld maar in vrijwel alle onderzoeksvelden. Dat wetenschap 'werkt' valt echt met de beste wil van de wereld niet te ontkennen...

magda_90

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:49

pmarena, ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op mijn vragen aangezien je het allemaal zo goed weet - maar tot zover in elke vergelijkbare discussie hier op Bokt geen antwoord op geeft.
Hóe weet men dat autisme als gevolg van vaccinatie op is getreden. Wat was de uitslag van het pathologisch onderzoek - bij de overledene, en wat heeft uitgebreid onderzoek bij de rest opgeleverd?
Hóe moet iemand zulke aannames serieus nemen zonder tastbaar bewijs?

Ik ben zojuist oudere topics wezen bekijken, keer op keer beweer je dit maar betrouwbare bronnen heb je niet.

Hopelijk heb je nu iets waar ik iets mee kan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:13

maaikemuis schreef:
Eigenlijk kan ik in deze discussie maar 1 ding bedenken. Aan de ene kant 50 jaar wetenschap, met zware studies, levensreddende medicatie en vooruitgang in de levensstandaard en aan de andere kant ouders. Een job waar men (helaas) geen enkele kwalificatie voor hoeft te bezitten.... Need I say more.

Ik mag hopen dat wanneer de anti vaccinatiemode doorzet dat rijksvaccinaties gewoon weer verplicht worden gesteld. Opdat iedereen in het land kan genieten van een goede, 'aar ook verzekerde gezondheid.

Amen. _/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 01:42

Firebird: interessant inderdaad!

Nu zou n.a.v. je verhaal iemand die echt overtuigd is van kwade opzet, wellicht nog kunnen reageren in de trant van: Natuurlijk kosten onderzoeken erg veel geld. En dat vele geld zit nu eenmaal bij de farmaceutische industrie en de overheid, beide partijen is er alles aan gelegen om rust te bewaren en de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te houden.

Zou het dan niet logisch zijn dat die er gruwelijk veel geld in stoppen om onderzoek te financieren met voor hen goede uitkomsten?

En dat onderzoekers ook beseffen dat het een soort doodvonnis is voor henzelf als ze naar buiten komen met kritische informatie, omdat de grote geldschieters dat ze niet in dank af zullen nemen?

Hier overigens nog een mooi heel recent voorbeeld van hoe de instanties falen om ons te beschermen tegen gevaarlijke rommel, aflevering van vorige week van zeg maar de medische variant van het programma Kassa:

http://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/08-11-2016/

Vanaf 13 minuten ongeveer begint het verhaal over lekkende borst-implantaten en daar komt het RIVM er niet bepaald goed af.... die signaleren problemen en doen er blijkbaar niks mee. Dat is weer zo'n typisch verhaal van er is al bekend dat er gevaar is, maar "op de werkvloer" gaan behandelaars gewoon door met doen alsof er niets aan de hand is. En onderzoeken die gebruikt worden om aan te geven dat iets veilig is...zijn eigenlijk niet helemaal van toepassing op de manier waarop ze gebruikt worden.

Ik zie zo ontzettend veel raakvlakken met het probleem van vaccinaties die zoals ze in de huidige vorm gegeven worden, niet voldoende onderzocht zijn en waarvan experts zeggen dat er soortgelijke fouten gemaakt worden in de claims dat het allemaal wel als veilig getest is.

Dit is nu een heel goed voorbeeld van wat kritische mensen vrezen dat er aan de hand is met vaccinaties: list en bedrog en het sussen van de bevolking aan de hand van onderzoeken die helemaal niet precies passen bij de exacte materie zeg maar. En het RIVM die denkt dat het wel mee zal vallen allemaal.

"Wij" zijn er van overtuigd dat een zelfde soort programma gemaakt kan worden over vaccinaties in de huidige vorm. Zoals je blij bent na het zien van zo'n verhaal dat je geen borstimplantaten hebt, ben je dan ook blij dat je met vaccinaties niet hetzelfde risico loopt. Want dat zou op vergelijke manieren fout kunnen gaan en het lijkt er op dat dat ook gebeurd.... maar men het ook hier niet wil zien....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 01:48

Magda: autopsie verhalen zal je zelf uit moeten zoeken, ik heb echt geen sloten info voor handen en dan nog wordt er niet echt iets gedaan met links dus tja. Ik kreeg wel deze via PB van iemand, geen idee in hoeverre daar waardevolle informatie tussen zit:

Citaat:
Hier 21 studies die het verband tussen autisme en vaccins aantonen:

Annals of Epidemiology
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21058170
Journal of Inorganic Biochemistry
http://omsj.org/reports/tomljenovic%202011.pdf
Journal of Toxicology and Environmental Health
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21623535
Journal of Toxicology
http://www.hindawi.com/journals/jt/2013/801517/
Journal of Biomedical Sciences
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12145534
The american Journal of Clinical Nutrition
http://ajcn.nutrition.org/content/80/6/1611.full
Department of Pharmaceutical Sciences
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14745455
Journal of Child Neurology
http://jcn.sagepub.com/content/22/11/1308.abstract
Journal of Child Neurology
http://jcn.sagepub.com/content/21/2/170.abstract
Massachusetts General Hospital
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16151044
Department of Pediatrics at the University of Arkansas
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15527868
The Public Library of Science (PLOS)
http://www.plosone.org/.../info%3Adoi%2 ... Fjournal...
The University of Texas Health Science Center
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16338635
The International Journal of Toxicology
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12933322The Journal of Toxicology and Environmental Health
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17454560
The US National Library of Medicine
http://civileats.com/wp.../uploads/2009 ... er2008.pdf
The Department of Obstetrics and Gynecology
http://www.ane.pl/pdf/7020.pdf
The George Washington University school of Public Health
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18482737
Cell Biology and Tocicology
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19357975
Lab Medicine
http://labmed.ascpjournals.org/content/ ... 8.full.pdf
Neurochemical Research
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3264864/...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 02:15

Pmarena, ik snap dat het laat is, maar van de zes (willekeurige) artikelen die ik aanklik in het lijstje wordt in vier (in de abstract iig) überhaupt niet gerefereerd naar vaccinatie? Oke, tof, er is onderzoek geweest naar stoffen in het bloed en de hersenen die verband houden met autisme, top. Maar goed, ik zal de rest ook wel even aanklikken :)
Heb trouwens ook al twee linkjes aangeklikt die niet naar een artikel leiden maar naar een algemene site.