Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:24

Tova schreef:
Hm, minder dat ze de wedstrijd gewijzigd hebben! Kun je niet rustig door trainen en dan op het laatste moment beslissen? Dan heb je iig geen tijdsdruk.

Dat kan, maar sommige dingen moet je al geregeld hebben. Denk aan bijvoorbeeld de bikini en de tanning. Eenmaal aangevraagd krijg je je geld niet meer terug als je toch niet mee doet. Beetje zonde van die honderden euro's.

cocodox;
Ik heb aan het begin van mijn dieet de mensen om mij heen verteld hoe mijn dieet er uit gaat zien. Dat hielp al wel wat. Plus ik ben heel makkelijk. Ik heb mijn schema, daar hou ik mij aan(wat soms heel moeilijk is als je op visite bent en je zit daar met je bakje). Anders heeft een schema gewoon geen nut. Willen mensen met mij uiteten, dan moeten ze een paar weken wachten (of tot het moment dat ik een cheatmoment heb). Ze vinden mij niet ongezellig, maar juist gedisciplineerd. Maar stel dan wel wat anders voor bijvoorbeeld een gezellig avondje bij je thuis.

Obstakels blijf je altijd houden als het gaat om eten en sociale contacten. Mensen linken (naar mijn idee) gezelligheid teveel met eten of een drankje.

Cocodox

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:36

Bedankt voor jullie reacties wederom! :)

Ik begrijp dat je een keertje moet kunnen zondigen, maar in mijn geval heeft dat nu al te lang geduurd en dat maakt dat ik de situatie zo lastig vind (en dit komt vaker voor). In NY heb ik alleen maar mcdonalds, witbrood en pizza gehad, omdat het daar ook echt een ramp was om iets gezonds te eten met een grote groep tegelijk. Wetende dat gisteren eigenlijk dus ook als cheatday wordt aanschouwt is het al helemaal lastig om me dan te bedenken dat er vanavond weer een aan komt. Ik wil er gewoon voor gaan, maar dat lukt niet zo. En tuurlijk, een keertje kan het. Maar het probleem is dus dat ik vind dat dit te vaak gebeurd en ik het moeilijk vind om met die situaties om te gaan. Het liefst zeg ik daarom alle 'gezellige' dingen af, zodat ik daar niet de mist in kan gaan. Ik zag in eerste instantie om die reden ook op tegen koningsdag, omdat we afgelopen zondag ook al tapas gegeten hadden. Om maar een voorbeeld te noemen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:49

Cocodox schreef:
Bedankt voor jullie reacties wederom! :)

Ik begrijp dat je een keertje moet kunnen zondigen, maar in mijn geval heeft dat nu al te lang geduurd en dat maakt dat ik de situatie zo lastig vind (en dit komt vaker voor). In NY heb ik alleen maar mcdonalds, witbrood en pizza gehad, omdat het daar ook echt een ramp was om iets gezonds te eten met een grote groep tegelijk. Wetende dat gisteren eigenlijk dus ook als cheatday wordt aanschouwt is het al helemaal lastig om me dan te bedenken dat er vanavond weer een aan komt. Ik wil er gewoon voor gaan, maar dat lukt niet zo. En tuurlijk, een keertje kan het. Maar het probleem is dus dat ik vind dat dit te vaak gebeurd en ik het moeilijk vind om met die situaties om te gaan. Het liefst zeg ik daarom alle 'gezellige' dingen af, zodat ik daar niet de mist in kan gaan. Ik zag in eerste instantie om die reden ook op tegen koningsdag, omdat we afgelopen zondag ook al tapas gegeten hadden. Om maar een voorbeeld te noemen.

Je bent een veel te sociaal persoon! :D ;)

Leren plannen en leren nee zeggen..
Hoevaak per week mag je cheaten van jezelf? Probeer dit dan te plannen op het moment dat je het moeilijk denkt te krijgen (bijvoorbeeld een visite of een koningsdag) Probeer het bij 1 zo'n gezellig moment per week te houden waarbij het om eten draait en de rest mag je best gezellig doen, maar zonder hapjes/drankjes.Thuis een spelletje doen vind ik een stuk gezelliger dan tapas ergens eten, maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Ik hoop dat het je gaat lukken! Elke keer er van balen is niet leuk. Ik werd er heel verdrietig van en ik voelde mij zo schuldig als ik teveel of te ongezond had gegeten.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:22

xdniesje, dat laatste heb ik dus ook haha. Maar inderdaad, leren nee zeggen. Alleen mensen blijven toch altijd proberen om je over te halen of iets dergelijks. Echt verschrikkelijk irritant gewoon. Ik vind het daarbij ook gewoon moeilijk om verleidingen te weerstaan, dus kom er liever niet mee in aanraking. Zelfde geldt voor koningsdag, ik wilde geen patat eten omdat ik wist dat ik vandaag ook al verkeerd ga eten. Maar die missie is dus gigantisch mislukt. En dat lag echt puur aan mezelf, omdat ik zelf gewoon niet genoeg discipline heb op zo'n moment (en dan baal ik achteraf zo, en was ik liever gewoon niet eens koningsdag gaan vieren zegmaar :+).

Edit: zolang ik nergens direct mee in aanraking kom en een tijd geen zoetigheid heb gehad vind ik het echt NIET moeilijk om me aan mijn voedingsschema te houden. Dat gaat verder dan gewoon echt helemaal prima.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:28

Nou, de eettent is bekend hoor. Enige tips voor mexicaanse tapas? Mij lijkt alles niet echt gangbaar, overal zit veel kaas, zure room en weet-ik-het-wat op. -O-

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:10

xdniesje schreef:
Tova schreef:
Hm, minder dat ze de wedstrijd gewijzigd hebben! Kun je niet rustig door trainen en dan op het laatste moment beslissen? Dan heb je iig geen tijdsdruk.

Dat kan, maar sommige dingen moet je al geregeld hebben. Denk aan bijvoorbeeld de bikini en de tanning. Eenmaal aangevraagd krijg je je geld niet meer terug als je toch niet mee doet. Beetje zonde van die honderden euro's.

cocodox;
Ik heb aan het begin van mijn dieet de mensen om mij heen verteld hoe mijn dieet er uit gaat zien. Dat hielp al wel wat. Plus ik ben heel makkelijk. Ik heb mijn schema, daar hou ik mij aan(wat soms heel moeilijk is als je op visite bent en je zit daar met je bakje). Anders heeft een schema gewoon geen nut. Willen mensen met mij uiteten, dan moeten ze een paar weken wachten (of tot het moment dat ik een cheatmoment heb). Ze vinden mij niet ongezellig, maar juist gedisciplineerd. Maar stel dan wel wat anders voor bijvoorbeeld een gezellig avondje bij je thuis.

Obstakels blijf je altijd houden als het gaat om eten en sociale contacten. Mensen linken (naar mijn idee) gezelligheid teveel met eten of een drankje.

Wie is je coach/trainer?

Ik ga eind juni voor 10 dagen naar Kroatië, maar wil dan wel strak in bikini lopen {:} Ik wil gaan cutten maar ben nu op zoek naar iemand die een voedingsschema voor me kan maken, eventueel ook met trainingsschema. Maar het moet wel betaalbaar zijn -O-

Jullie nog ideeën?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:27

Spartan Health! Super gozer.. p maand 75 voor allebei.. Zowel voeding als training. :j Je zit er ook niet aan vast.. Is ook online coaching, hij gebruikt een hele eigen app voor zowel training als eten!

http://spartanhealth.nl/

Lees trouwens altijd nog mee, ben alleen niet van t reageren ahha :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:20

@ tova, ik hoor over Esther blom ook goede dingen!

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:20

@jaimy10 en @loez, echt een voedingsschema hoeft het niet te zijn.
Ik woon nog thuis en moet eten wat de pot schaft. Dus als ik macro's heb puzzel ik zelf verder met hoe ik het indeel. Wat ik trouwens ook interessant en leerzaam vindt.

Misschien weet hier iemand die mij met de macro's kan helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:35

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:07

Je kan de app FatSecret ook downloaden. Hier kun je dagelijks invullen wat je eet. Hier zie je je verhoudingen dus ook in terug. Koolhydraten, vetten en eiwitten.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:43

@enzino, dankje, ik ga het straks eens rustig doorlezen.

@loez, ik houd alles bij in myfitnesspal. Het is meer wat zijn mijn macor's als ik ga cutten, vind dat altijd lastig in te schatten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:07

Ik was lekker bezig maar heb nu noodgedwongen abbonement op sportschool stopgezet. Zit met linker enkel in het gips. -O- vrijdag aangereden met toch meer schade dan toen werd gedacht. Hoop dat het meevalt en de banden alleen overgerekt zijn ipv volledig door. %)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:46

Ik las het karuna!! Potver wat rot zeg! Beterschap :(:)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:31

Daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten :\ Ik duim voor je dat de schade beperkt is/blijft. Beterschap!

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:10

Hallo!
Ik heb niet alles gelezen, maar ben alweer een jaartje flink kracht op aan het bouwen. Om een beetje een idee te krijgen; ik ga 4 keer in de week en werk aan al de spiergroepen.
Nu kwam mijn moeder met het Low Carb, High Fat diet.. En ik zie er wel wat in, maar vraag me af hoe dat samen kan gaan met trainen (In de zomer 5x per week).
Ik heb al heel wat artikelen gelezen, en het moet kunnen, in ieder geval tijdelijk. Ik vroeg me af of er hier iemand is die dit doet of me er meer over kan vertellen?

(Ik hoef niet per se af te vallen, als er meer dan 5 kg (vet) af gaat zal het niet mooi meer zijn.)

Alvast bedankt!!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:26

Ik heb low carb, high protein gedaan en daar ook wel resultaat mee behaald, maar bijna geen energie meer gehad om te sporten.. Geen goed voorbeeld dus. Merk nu met teruggaan naar normaal eten dat mijn gewicht ook weer stijgt, dus moet weer aan de slag gaan met sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 02:55

Mirashiba schreef:
Hallo!
Ik heb niet alles gelezen, maar ben alweer een jaartje flink kracht op aan het bouwen. Om een beetje een idee te krijgen; ik ga 4 keer in de week en werk aan al de spiergroepen.
Nu kwam mijn moeder met het Low Carb, High Fat diet.. En ik zie er wel wat in, maar vraag me af hoe dat samen kan gaan met trainen (In de zomer 5x per week).
Ik heb al heel wat artikelen gelezen, en het moet kunnen, in ieder geval tijdelijk. Ik vroeg me af of er hier iemand is die dit doet of me er meer over kan vertellen?

(Ik hoef niet per se af te vallen, als er meer dan 5 kg (vet) af gaat zal het niet mooi meer zijn.)

Alvast bedankt!!

Waarom zou je dat overwegen?
Je maakt het jezelf onnodig moeilijk; je kan ook gewoon alles eten en binnen je kcal doelen blijven.

Je wilt niet afvallen dus wat is je doel?
Om spieren op te bouwen is het makkelijker wel carbs te eten, mede om wat Moonwencke al aangeeft (energieniveau).

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:31

Ik heb er al heel veel over gelezen en het lijkt me gewoon een veel gezondere manier van leven. En wanneer je eenmaal keto adapted bent, valt daar heel goed mee te trainen!
Als je maar alles in de goede verhoudingen eet en bijv 1 dag in de week wel high carb eet.

(Ik besef me nu dat LCHF iets anders is dan KETOGENIC/cycle.. haha)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:13

Maar als je dan die ene dag high carbs eet, duurt het dan niet weer opnieuw enkele dagen om in keto te komen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:44

Wat ik erover heb gehoord/gelezen:
- de tijd die het kost om je lichaam over te laten schakelen is totaal verloren met trainen (geen energie, geen kracht).
- eenmaal aangepast zal dat verbeteren maar is nog steeds minder dan op een dieet met carbs. De meeste sporters die keto gaan zijn duursporters waar je lichaam de tijd heeft vet te verbranden als brandstof.
- dit is geen dieet dat je makkelijk heel lang volhoudt. Voor mij is het hele fitness gebeuren iets voor op de lange termijn (20+ jaar) dus ik ga geen korte-termijn dingen doen zoals een dieet voor een paar maanden.
- Of het daadwerkelijk een gezondere manier van leven is weet ik niet. Die stelling klinkt wat te vaag om inhoudelijk op in te gaan.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:57

Zo.... rustig hier.....

ik heb de sportschool voorlopig afgezegd, ben al bijna 2 maand niet meer geweest. Ik ben een eigen stal begonnen en er moet zo verschikkelijk veel gebeuren aan de stal en het weiland dat ik nu geen tijd heb.

Maar toen ik gister eens in de spiegel keek. Ik ben nog nooit zo droog geweest en aardig groot! Komt "gewoon" door al het puinruimen, bestrating er uit trekken, snoeien, scheppen, kruien, graven en gaten boren! Heerlijk!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:19

Levita30, sportschool aan huis dus! :=

Ik ben vanaf maart 1,7%vet gedaald. Niet veel maar wel blij dat het zakt in ieder geval.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:33

Netjes toch!

Ja in der daad, mijn man heeft al wilde plannen om echt te kunnen trainen op stal!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:56

Beter sporten is er haast niet Levita!! Haha goed toch! Ik heb eergister mijn eerste rugfoto ooit gemaakt :') Zal hem straks eens delen.
Heb ook nog nooit zo goed, gezond en veel gegeten als de afgelopen tijd. Begin het wel te merken! +4 x per week in de sportschool. Half uur loopband + krachttraining.